Auta na E85: přestavba za nulu, palivo o 10 Kč levnější, tak kde je problém?

Alkohol za volant nepatří. To ovšem neznamená, že by měl být z automobilové dopravy líh vykázán definitivně a bez pardonu. Co není dovoleno řidiči, je povoleno motoru! Vyplatí se jezdit na etanol?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 6. 2013 11:20, Martin M.

Zdravím, já jsem si nechal nainstalovat přestavbu Elotec za 9000 , zapsali mi to do TP a spotřeba mi šla nahoru o litr, neboli šetřim 50h na km. viz zde www.flexcar.cz/konverzni-kit-elotec-ec-85

+117
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 5. 2012 14:05, PEPÍČEK

JÁ SI MYSLÍM ŽE E85 VODU NEVÁŽE TO JE NESMYSL FAKT.

Zobrazit celé vlákno

-36
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 97 komentářů)

3. 3. 2012 12:24 | Šlégr

Na ethanol E85 jezdím už skoro rok. To že to skousne každý auto, tak s tím moc nesouhlasím. Když jsem to poprvé natankoval do nádrže, tak auto nejelo a špatně startovalo. Pak jsem si to nechal přestavět a je vše OK. Ročně najezdím zhruba 20000km, takže se mi přestavba už zaplatila(10100Kč, Biopowers CZ).
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 3. 2012 11:17

omyl kolego. to pole musi nekdo zavlazovat, sklizet, prevazet tam a zpet, a na to vse se pouziva benzin nebo nafta v nakladacich, traktorech, atd. takze na produkci jednoho litru biolihu skutecne spotrebujes spoustu benzinu/nafty.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 3. 2012 8:21 | Daňový soumar

A tu řepu nosí Ježíšek?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 3. 2012 4:09 | jezevec

to jako že narvu do nádrže rovnou řípu, a auto jí sežere jako koza? já myslel že by se musel vyrobit nejdřív cukr, ten zkvasit, pak vydestilovat, a teprve to je líh.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 3. 2012 17:53 | Daňový soumar

Při výrobě se nespotřebuje ani kapka benzínu! To je fakt. :-) Ale vážně: BC pro cukrovku z Polabí a j.Moravy je pozitivní. A navíc, co jinýho se má dělat s cukrovkou, ze který se nesmí vyrábet cukr?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 3. 2012 17:47 | Smějící se bestie

EU nám zakázala vyrábět cukr. A co tedy uděláte s lidma, kteří mají na pěstování cukrovky know-how, technologie a pole a tahhle země vhodný klima??? Problém českýho zemědělství není nedostatek polí, ale co na nich pěstovat beze ztráty a alespoň s nějakým stabilním ekonomickým výhledem do budoucna. A dále je zásadní rozdíl mezi daněním a dotováním. Zemědělství se dotuje obecně a přesto jsou neustále výkyvy v dodávkách komodit a proto se pěstuje třeba kukuřice na horách. Tady ale jde o cukrovku v Polabí, kde se ji vždycky dařilo a byla výnosná.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 3. 2012 12:08 | KarelT

Přesně tak, trik je ve spotřební dani. Stejně jako u CNG. V Evropě a obecně na severu nikdy tyhle BIO blbosti nebudou mít smysl, jen jako šaškárna z dotacema a daněma. Ony ty pole musíte pořádně hnojit, orat, sklízet, takže stejně do toho cpete ropu a zemní plyn, jen v jiné formě. Něco jiného je Brazílie, tropické prostředí, dostatek vody, zemědělské půdy a ruční práce. Tím neříkám že na tom provozu u nás momentálně nejde něco ušetřit, ale dluhodobě masová a udržitelná záležitost bez dotací to nebude.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 2. 2012 19:16 | Ekim

ale E85 je trochu ropného produktu do BIA, takže jde o zcela něco jiného než je benzín, či nafta s příměsí BIO složky, pozor na to :-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 2. 2012 18:13 | Denny

Bio paliva? Největší nesmysl s jakým EU přišla. Ve světě není co jíst, a na polích se pěstuje řepka, v Asii kácí pralesy a vysazují palmičky...ČR po letech začala dovážet pšenici. Něco je špatně pánové a dámy....kdy na toto EU příjde? Oni to již vědí.... Nejekonomičtější je nyní přestavba na CNG, kde se dostanete na náklady cca 1-1,2Kč/km a síť se pomalu (v ČR velmi pomalu) zahušťuje. Do doby než dojde zemní plyn tj za cca 300 let by se s tím nyní po přechodnou dobu dalo vystačit.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 2. 2012 12:02 | TVK

Výhodnost E85 celá stojí a padá na zvýšení spotřeby. V článku se píše o 10-30%, výrobci sami udávají 30-40%. A dle výpočtů v tabulce je úspora z ekonomického hlediska celkových nákladů na provoz auta naprosto zanedbatelná.
Takže základní otázka zní – žere to víc o 10% nebo o 40%? A i na toto naleznete na nejrůžnějších forem ohledně této tématiky naprosto diametrálně odlišné odpovědi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 2. 2012 10:48 | chk

jen si jezdi. a jakou plecku takto krmis? ja vidim nevyhodu predevsim v neekologicnosti vyroby techto nahrazek. to by melo byt, a je, kritizovano nejvice. na produkci jednoho litru bioethanolu spotrebujes vice nez litr benzinu. a to je trochu draha ekologicka sranda...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 2. 2012 10:28 | Daňový soumar

To je dobře, že alternativní paliva mají tolik zkušených, odborných a zanícených kritiků a odpůrců. Já na ně jezdím už 15 let, takže vím svoje. A tak díky konzervativismu českých motoristů, kteří na svoje rezavé a smrduté miláčky nenechají sáhnout a dopřávají jim lepší potravu než vlasním dětem, se alternativní paliva stávají stále výhodnějšími na provoz. Rozdíl v nákladech na provoz roste nejen relativně, ale poslední dobou hlavně v absolutní hodnotě. A bude to dál letos akcelerovat! A btw. o tom, jak vláda alternativní paliva co nevidět zdaní, slýchám pravidelně už 20 let... I kdyby, neprodělám na tom.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 2. 2012 10:09 | chk

u benzinu se ale o vstriky nejedna. motor pracuje v naprosto jinych rezimech. clanek byl o E85, na coz vznetovej motor jezdit nemuze. proste jsi psal uplne o necem jinym. ne ze bys psal lzi, ale proste o necem jinym.
jedna severska automobilova znacka, resp. jeji ridici, E85 pouzivaji i v nasich podminkach uz docela dlouho a stale hromadneji. dokonce i bez upravy RJ. vysledky jsou smisene, castej problem, jak jiz bylo zmineno v clanku, je spojen s palivovym systemem, nebot etanol tak "nemaze", hadicky rychle odchazej a na kratky trasy opravdu citelne stoupa spotreba. kazdopadne +- pouze o tolik, o kolik je E85 levnejsi.
sumasumarum. nejpodstatnejsi vyhoda je jezdeni dlouhych tras hlavne v tech teplejsich mesicich roku. spotreba v tomto jizdnim rezimu konverguje ke spotrebe "normalniho" naturalu. moc velkej prinos v palivu E85 tedy nevidim...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 2. 2012 9:58 | Milhaus

Ano, bionafta ale i benzin s prisadou nekolika procentni slozky BIO bude vykazovat podobne problemy...zatim jsem nikde necetl ani v televizi po testech nevidel z dlouhodobeho hlediska dobre vysledky...alternativni pohon vodik,elektro ano..ale BIO do ropnych produktu nikdy nepatrilo..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 2. 2012 9:18 | Ficus

Pane Millhaus, mluvíte v zásadě o naftě, v článku se píše v zásadě o benzinu. Takže inžo, vrat se z pátýho autobusovýho ročníku do základky, tam nás učili číst, a nejen to, učili nás i pochopit co se čte. Pak se vyjádříte k věci, a ne trochu mimo, samosebou negativně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 2. 2012 6:25 | Milhaus

Myslím, celkem zajímavý článek ke čteni...je samozřejme pravdou, že dokad není na neco uvalena spotrebni dan a bude po tom velka poptavka, stat si toho vsimne a okamzite bude vyhoda ta tam....
1 nevyhody - kdyz jsem byl v 5.rocniku na vysoke skole dopravni, byli jsme ucastni vysledku testu v te dobe moderni bionafty, o ktere se mluvilo, jako o prevratne pohonne slozce.....test se provadel na autobusech dopravnich podniku a dopadl katastrofalne...tehdejsi vstrikovaci cerpadla sla do haje, predevsim vstriky (tuto zakulisni informaci uz Ti organizatori marketingu za prodej nereknou) - stejne to vidim nyni...kdyz cerpadla dosahuji takovy vstrikovacich tlaku, a teplot, BIO slozka toto nemuze kvalitativne nahradit.. - velkem mrazy jsou dalsi nejvetsi bolistkou...v zime BIO slozka tuhne (da se to prirovnat rostlinnemu oleji v lednici, kde je videt tuha cast u dna ..tento kal je obdobne v nadrzich aut a hlavne na dne, kde je palivove cerpadlo a problem je na svete) - ano, opet je tu trhak...nabizeji se aditiva...levna,draha..ale nikdo jiz nerekne, ze i ty aditiva tuhnou...to co pred par desitkami let normalne fungovalo, jakoby se vytratilo..drive se do nafty nalil petrolej,a byl klid...pred par lety jeste lide do nafty dal male % specialu a byl klid...cely problem se "zamrzanim" nafty je dan BIO slozkou...drive byla nafta 100% ropny produkt a to co se deje nyni, vubec neexistovalo..zkuste si jet do Ruska na teploty minus 50,kde drive nase Tatrovky vklidu jezdili..tam at delaji propagace BIO slozek...tam kdyz se uchyti, muze mluvit o kvalite...sice se nahore v clanku mluvi, ze na severu to frci jedna basen..ale asi tam, je kvalita jina, nez tady v Cechach, kde to jde pres nekoolik firem a kazda se snazi najit,jak s tim max vydrbat a hlavne si nahrabat..pote auta vypadaji jak vypadaji..a pokuty od COI 50tis jsou smesne...to vic penez protece v hodinove sazbe parte 3 lidi, co tam jede a provadi kontrolu... - pestovani ...toto je v tuto chvili nedomysleno...v dobe, kdy zelene ustupuji vystavbam nakupnich center,dalnicim a malo strategickym dopravnim infrastrukturam, se zbytky co jsou, budu vystrkovat pestovani BIO slozek, ktere u nas lze pestovat jednou do roka, kvuli podnebi...jak zde timto tempem bude vypadat fotosynteza, jiz asi v tuto chvili nikdo neresi..neb se rika kysliku je dost..ale ze aktivni zemedelstvi v tuto chvili prevysuje sklenikove plyny klasicke dopravni infrastruktury, to uz se zde nepovi...
2. vyhody - jako jedinou malou vyhodu vidim usetreni penez..ale opet to bude vyhodne pro ridice, jez najedou tisice kilometru rocne..tedy firmy a podnikatele...toho si stat urcite vsimne a najde v tom dojnou kravu pro stat...obycejnym rodinam, co jezdi 500km do mesice se to fakt nevyplati, uz jen 6000 prestavba, muze byt pro nekoho vrazedna....lidi si dnes opecovavaji stare rachotiny a jeste do nich udelat zasah... - myslim, ze jeste nejsme pripaveni si tu jezdit na alternativni paliva, nebot zde nemame takovy vztah k prirode jako na severu... - u nas jde jen co nejvice urvat pro stat a max vsechno zpoplatit...chcete ekologii, ano? priplatte si..tudiz lide jsou aktivne/pasivne odrazovani, misto aby na to byly prispevky od statu (min prestavba 100% hrazena), tim vyjadrovana podpora s ekologii...
Dokad nekdo se nad timto nezamysli smysluplne, nema cenu zde vyvijet jakekoliv teorie, co by, kdyby ...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 2. 2012 0:35 | jezevec

Dokud byla cena E85 kolem 12-14 korun, ještě bych to pochopil. Ale pokud je cena cca o 30% nižší a spotřeba cca o 30% vyšší - smysl dokurvit si motor mi poněkud uniká. Prostě - - - pokud mám na normální auto, tankuju benzín, a neřeším jestli spotřeba je 10 nebo 12 litrů, a/nebo benzín podražil o korunku - a pokud nemám a šetřím, koupím si tříválcovou fabii nebo i10, a spokojeně jezdím za 3-4 litry N95 . . . . Levnější je ta blbost jen proto, že na ní není spotřební daň jako u benzínu a jsou na ní uměle vytvořené dotace. Až bude FFV dostatek, nějaké zdaněníčko se jistě najde.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 5/5

5

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Pehe

politolog

Jan Švejnar

ekonom

Jiří Pehe
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů
×
Jan Švejnar
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services