Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Jan Procházka
ekonom
Jaroslav Havel
advokát
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Přestavba auta na LPG: na kolik přijde a kdy se investice vrátí?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
9. 2. 2012 6:27, Ari
Já mám Opela Vectru a spotřeba na plyn je oproti spotřebě na benzín vyšší o nějakých cca 10-12%. Na plyn jezdím už šest let a jsem maximálně spokojen. V článku se za nevýhody považuje menší dostupnost stanic, složité tankování, nebo každoroční revize. Musím říct, že z cca 8 čerpacích stanic, které mám v blízkosti bydliště jich 6 má i LPG. Co se týče té každoroční revize, je to otázka půl hodinky v servisu, takže na počkání a nikdy jsem za to nedal víc než 200,-Kč. Tankuju si všude sám, je to stejně rychlé a jednoduché jako tankování benzínu. Díky absenci splodin je i olej mnohem déle čistší a motor který jezdí na LPG má prokazatelně delší životnost. S čerpáním LPG mám dobrou zkušenost i v okolních státech. Navíc možnost přepínat mezi palivy dle potřeby a delší dojezd jsou nespornou výhodou :-)
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
13. 3. 2014 7:32, kodl
Psal to expert: "Hrozí totiž, že neproškolená osoba se při tankování může hluboce podchlazeným plynem popálit."
Za prvé plyn není podchlazený, ale ochladí se až v průběhu expanze na atmosférický tlak a za druhé studeným se nepopálím, ale způsobím si omrzliny.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 72 komentářů)
9. 2. 2012 6:35 | Ari
9. 2. 2012 6:27 | Ari
8. 2. 2012 23:09 | Rada
8. 2. 2012 23:05 | Rada
Spotřeba LPG v našem autě je teď kolem 10 litrů na 100 km. Cena LPG je sice poloviční oproti benzínu nebo naftě, na druhou stranu novější diesly jezdí za 5-6 litrů na 100 km.
8. 2. 2012 22:45 | Rada
Dalšími náklady jsou revize (prý nejsou povinné....hádejte se ale na STK...), mazadlo ventilů (v mém případě Flashlube), vyšší cena za emise a nezanedbatelná spotřeba benzínu (na LPG se systém přepíná až po dosažení teploty 43°C, což v zimě trvá docela dlouho). K tomu je potřeba připočíst rizika - odcizení automobilu, vážná havárie (poškození LPG zařízení nebo nerentabilní oprava), nerentabilní porucha.
Zpravidla uváděné nevýhody (nemožnost vjezdu do podzemní garáže, rezerva v zavazadlovém prostoru apod.) jsou pro mě nevýhody až třetí a další v pořadí. Rozhodně nevěřím, že se komukoliv vrátila přestavba dříve než za 40 tis. km (je nutné zohlednit všechny náklady). Nám se vrátí přinejlepším po 60 tis. km.......resp. nikdy se nám nevrátí, protože nám v servisu našli tolik poruch, že auto už další STK neprojde a tudíž se nám investice do přestavby nikdy nevrátí:(((
8. 2. 2012 13:48 | Michal Kára
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 2. 2012 13:26 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 2. 2012 11:49 | Petr
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 2. 2012 10:08 | Radek
8. 2. 2012 8:58 | pepa
Jak může zástavba změnšit prostor ve voze, kdyz se montují hlavně toroidy a vozit rezervu není povinné ?
8. 2. 2012 8:54 | pepa
Je to napsané jako by sekvenční vstřikování mělo něco společného s umístěním nádrže - toriodem, což samozřejmě nemá.
8. 2. 2012 8:02 | Hugo
Stránka 4/4
Následující