Přestavba auta na LPG: na kolik přijde a kdy se investice vrátí?

Čeští řidiči tuto zimu už podruhé okupují servisy. Po listopadovém boomu, kdy kvůli zavedení povinných zimních plášťů zavalili pneuservisy, se nyní dveře netrhnou pro změnu v dílnách nabízejících přestavby aut na plynový pohon. LPG, zdá se, znovu začínají zlaté časy.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 2. 2012 6:27, Ari

Já mám Opela Vectru a spotřeba na plyn je oproti spotřebě na benzín vyšší o nějakých cca 10-12%. Na plyn jezdím už šest let a jsem maximálně spokojen. V článku se za nevýhody považuje menší dostupnost stanic, složité tankování, nebo každoroční revize. Musím říct, že z cca 8 čerpacích stanic, které mám v blízkosti bydliště jich 6 má i LPG. Co se týče té každoroční revize, je to otázka půl hodinky v servisu, takže na počkání a nikdy jsem za to nedal víc než 200,-Kč. Tankuju si všude sám, je to stejně rychlé a jednoduché jako tankování benzínu. Díky absenci splodin je i olej mnohem déle čistší a motor který jezdí na LPG má prokazatelně delší životnost. S čerpáním LPG mám dobrou zkušenost i v okolních státech. Navíc možnost přepínat mezi palivy dle potřeby a delší dojezd jsou nespornou výhodou :-)

+205
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 3. 2014 7:32, kodl

Psal to expert: "Hrozí totiž, že neproškolená osoba se při tankování může hluboce podchlazeným plynem popálit."
Za prvé plyn není podchlazený, ale ochladí se až v průběhu expanze na atmosférický tlak a za druhé studeným se nepopálím, ale způsobím si omrzliny.

-30
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 72 komentářů)

9. 2. 2012 6:35 | Ari

Ještě k tomu předchozímu příspěvku - mě se plyn přepíná při nějakých 15°C a dojezd mám cca 450km. Když počítám dojezd i s benzínovou nádrží, je to nějakých 1100-1200km.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 2. 2012 6:27 | Ari

Já mám Opela Vectru a spotřeba na plyn je oproti spotřebě na benzín vyšší o nějakých cca 10-12%. Na plyn jezdím už šest let a jsem maximálně spokojen. V článku se za nevýhody považuje menší dostupnost stanic, složité tankování, nebo každoroční revize. Musím říct, že z cca 8 čerpacích stanic, které mám v blízkosti bydliště jich 6 má i LPG. Co se týče té každoroční revize, je to otázka půl hodinky v servisu, takže na počkání a nikdy jsem za to nedal víc než 200,-Kč. Tankuju si všude sám, je to stejně rychlé a jednoduché jako tankování benzínu. Díky absenci splodin je i olej mnohem déle čistší a motor který jezdí na LPG má prokazatelně delší životnost. S čerpáním LPG mám dobrou zkušenost i v okolních státech. Navíc možnost přepínat mezi palivy dle potřeby a delší dojezd jsou nespornou výhodou :-)
+205
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2012 23:09 | Rada

Kamarád měl Favorita na LPG...jezdil za 12 litrů na 100 km. Jeden známý automechanik provozuje starého Renaulta Espace na LPG...jezdí za 14 litrů na 100 km. Jasně, nejde o příliš reprezentativní vzorek...je ale dost divné, že všechny tři auta na LPG u nichž znám spotřebu, jezdí s opravdu vysokou spotřebou, přičemž ti, kteří provádí přestavby na LPG uvádí nárůst spotřeby o max. 10%.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2012 23:05 | Rada

Netvrdím, že se spotřeba vždy zvedne o 25-30%...riziko tady ale je a nikdo není schopný zaručit maximální nárůst spotřeby. Do staršího auta bych už nikdy LPG namontovat nenechal. Do nového nebo zánovního bych to ještě zvážil.
Spotřeba LPG v našem autě je teď kolem 10 litrů na 100 km. Cena LPG je sice poloviční oproti benzínu nebo naftě, na druhou stranu novější diesly jezdí za 5-6 litrů na 100 km.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2012 22:45 | Rada

Z článku jsem nabyl dojmu, že autor nikdy auto na LPG neměl. Článek je plný teorie, žádný příklad z praxe. Jeden příklad z praxe tedy přidám. Přestavba mě stála 32 tis. Kč. Naštěstí se jednalo o kvalitní přestavbu a ihned po seřízení systém fungoval. V některých případech je prý nutné systém několikrát (klidně i 8x) seřizovat. Spotřeba LPG je ovšem oproti původnímu Naturalu 95 o 25-30% vyšší!!! Snížení výkonu jsem nezaznamenal. Velice otravný je velmi krátký dojezd na LPG. Na nádrž benzínu jsme najeli až 600 km, na nádrž plynu najedeme cca 350 km. A to jsem si koupil největší toroidní nádrž, která do našeho auta šla namontovat.
Dalšími náklady jsou revize (prý nejsou povinné....hádejte se ale na STK...), mazadlo ventilů (v mém případě Flashlube), vyšší cena za emise a nezanedbatelná spotřeba benzínu (na LPG se systém přepíná až po dosažení teploty 43°C, což v zimě trvá docela dlouho). K tomu je potřeba připočíst rizika - odcizení automobilu, vážná havárie (poškození LPG zařízení nebo nerentabilní oprava), nerentabilní porucha.
Zpravidla uváděné nevýhody (nemožnost vjezdu do podzemní garáže, rezerva v zavazadlovém prostoru apod.) jsou pro mě nevýhody až třetí a další v pořadí. Rozhodně nevěřím, že se komukoliv vrátila přestavba dříve než za 40 tis. km (je nutné zohlednit všechny náklady). Nám se vrátí přinejlepším po 60 tis. km.......resp. nikdy se nám nevrátí, protože nám v servisu našli tolik poruch, že auto už další STK neprojde a tudíž se nám investice do přestavby nikdy nevrátí:(((
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2012 13:48 | Michal Kára

Ad dodanění: Daň z paliv je zásadním zdrojem stádního Fondu dopravní infrastruktury, ze které se budují a udržují silnice. Tedy pokud velká část aut začne jezdit na paliva touto daní nezdaněná, bude nutné s tím něco udělat - buď ta paliva dodanit, nebo fondu zajistit příjem z jiných daní.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2012 13:26 | jezevec

pokud nemáte nádrž s plynem na střeše tak prostor v autě se vám samozřejmě zmenší vždy, to dá snad rozum. pokud nemusíte vozit rezervu a prostor pro ní použijete pro uložení nářadí, heveru, dojezdového kola a nebo třeba skládacího grilu - montáž toroidu vám samozřejmě tento prostor zabere. ne každý kdo vyhodí rezervu musí tam chtít nacpat zrovna nádrž na plyn, ostatně u moderních aut už se rezerva nedává a tedy často na ní není ani v autě prostor. za zásadní argument bych považoval, že až bude jezdit na plyn dost lidí, dodaní se. dodatečým zdaněním byl například zcela zlikvidován docela slibný líh, přitom velké chevrolety s motorem flexfuel mohly jezdit i na čistý. už se to nevyplatí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2012 11:49 | Petr

Protože valná většina článků vzniká, aniž by si kdokoliv cokoliv zjistil sám. ALe jinak článek hezký...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2012 10:08 | Radek

LPG jsem namontoval nedávno do auta se sekvenčním vstřikováním. Jízda je příjemná. Člověk musí počítat i se spotřebou benzínu cca 5l/na 300 km nyní v zimě jezdím i krátké cesty tudíš se to automaticky nepřepne na plyn a také + náklady na flash lube hrana ventilů. mám spočítáno návratnost investice při 18 000Km rok za 1/2 roku.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2012 8:58 | pepa

"První nevýhodou je fakt, že zástavba zmenšuje prostor ve voze."
Jak může zástavba změnšit prostor ve voze, kdyz se montují hlavně toroidy a vozit rezervu není povinné ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2012 8:54 | pepa

v článku je uvedeno: "Používá pro ně zmíněnou technologii sekvenčního vstřikování LPG, kdy jsou tlakové nádrže umístěny místo rezervního kola. To je dnes nejběžnější místo."
Je to napsané jako by sekvenční vstřikování mělo něco společného s umístěním nádrže - toriodem, což samozřejmě nemá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2012 8:02 | Hugo

Kde je problém? V tom, že jakmile se to víc rozšíří, zvýší Kradousek spotřební daň na LPG na úroveň benzínu.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 4/4

4

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Procházka

ekonom

Jaroslav Havel

advokát

Jan Procházka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jaroslav Havel
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services