Přestavba auta na LPG: na kolik přijde a kdy se investice vrátí?

Čeští řidiči tuto zimu už podruhé okupují servisy. Po listopadovém boomu, kdy kvůli zavedení povinných zimních plášťů zavalili pneuservisy, se nyní dveře netrhnou pro změnu v dílnách nabízejících přestavby aut na plynový pohon. LPG, zdá se, znovu začínají zlaté časy.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 2. 2012 6:27, Ari

Já mám Opela Vectru a spotřeba na plyn je oproti spotřebě na benzín vyšší o nějakých cca 10-12%. Na plyn jezdím už šest let a jsem maximálně spokojen. V článku se za nevýhody považuje menší dostupnost stanic, složité tankování, nebo každoroční revize. Musím říct, že z cca 8 čerpacích stanic, které mám v blízkosti bydliště jich 6 má i LPG. Co se týče té každoroční revize, je to otázka půl hodinky v servisu, takže na počkání a nikdy jsem za to nedal víc než 200,-Kč. Tankuju si všude sám, je to stejně rychlé a jednoduché jako tankování benzínu. Díky absenci splodin je i olej mnohem déle čistší a motor který jezdí na LPG má prokazatelně delší životnost. S čerpáním LPG mám dobrou zkušenost i v okolních státech. Navíc možnost přepínat mezi palivy dle potřeby a delší dojezd jsou nespornou výhodou :-)

+205
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 3. 2014 7:32, kodl

Psal to expert: "Hrozí totiž, že neproškolená osoba se při tankování může hluboce podchlazeným plynem popálit."
Za prvé plyn není podchlazený, ale ochladí se až v průběhu expanze na atmosférický tlak a za druhé studeným se nepopálím, ale způsobím si omrzliny.

-30
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 72 komentářů)

31. 1. 2015 23:27 | Hošek

LPG mám namontován v litrové Fábii více jak 2 roky. Je pravda, že motor o obsahu 1 litru je na Fábii slabý. Tento typ se proto vyráběl jen krátce, pod názvem Junior. V technice jízdy není mezi plynovým a benzinovým palivem žádný rozdíl Samozřejmě lze šetřit i při jízdě s plynem a to především nepřekračovat rychlost jízdy nad 80 Km/hod a při jízdě z kopce brzdit motorem. Při brzdění motorem samozřejmě se nespotřebovává žádné palivo a to ani u benzinového motoru. Při takové jízdě se šetří také brzdy, pneumatiky a samozřejmě i celé poháněcí ústrojí. Plynový motor neznečisťuje motorový olej, právě při pohonu benzínem stéká palivo ve směsi s olejem do motorového oleje. Proto lze motorový olej u pohonu plynem prodloužit interval výměny až o čtvrtinu. Je pravda, že plyn LPG je těžší než vzduch a v garáži klesá k zemi a dokonce v garážích kde jsou montážní jámy je nebezpečný. Může se v takové jámě člověk plynem přiotrávit, a je nebezpečí výbuchu. Je také pravda, že pokud se vznítí na autě unikající plyn z nádráž, pak nyvybuchuje, ale hoří. Ovšem vzduch s LPG v plynněm stavu vytváří výbušnou směs. Co se týká revize, plynové soustavy platím za ní 400 Kč ročně, což není moc a člověk má jistotu. Je také pravda, že auto startuje na benzín a až se zahřeje na 40 st.pak se automaticky přepíná na plyn. 6 l Ba mi vydá v létě až na 800 km a v zimě na 400, to zn. že musím občas koupit i benzín. Má to i výhodu, když dojde plyn, tak motor přepnu na benzín. U některých zahraničních motorú se doporučuje přidávat kapalinu, která chrání ventily motoru před opotřebováním. Benzín ventily promazává, plyn nikoliv, a proto je výhodou, že Škodovky tímto problémem netrpí. Zatím jsem s pohonem na plyn spokojen, auto má najeto 100 000 a věřím, že s plynem ještě aspoň 50000 km najede, pokud nepůjdu spíše pod kytičky já.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 10. 2014 18:45

pokud mate na aute tolik zavad, ta k zato urcite nemuze lpg. tak se nevymlouvejte, ze se vam investice nevrati.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 9. 2014 23:55 | PRD

Takže tekutý dusík tě taky nepopálí ty experte ?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2014 9:48 | Dana

Uvažuji o předělání svého Seata Leon na LPG. Příliš o tom nevím,hodně najezdím ve městě a po republice, a to autko dost žere, takže bych chtěla tímto ušetřit. Když se ale vydám do zahraničí, chtěla bych jet na benzín. Je to možné? Že by tomu autu zůstala i benzínová varianta a podle potřeby a chuti se to dalo přepnout?Díky za odpovědi.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2014 12:41 | Vjačislav Ojetuzenko

Co já vím, tak FSI motory se přestavují a dělají to tak, že třeba každý 10. vstřik je benzín právě kvůli ochraně vstřiků. Což mi připadá jako něco v kategorii "Pořádně to stejně fungovat nebude".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2014 13:14 | Vito

Dobry den muzete mi poradit? Mam BMW 523i r.2008 objem 2497,140kw prime vstrikovani. Nemohu najit firmu ktera garantuje provoz bez problemu ( Rikaji ze po 1000km u primeho vstrikovani jsou znicene vstriky benzinu). Nebo to vubec nejde do techto aut. Mnoho firem porad slibuje ze za par mesicu to pujde ale uz je to pul roku a porad nic.Dekuji. tel.602437082
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2014 21:22 | Petr

Mám Š Octavia 2.0i 2001 Na LPG od února 2014. Pokles výkonu je naprosto neznatelný a spotřeba je dokonce o 0,2l menší než na benzin. Dlouho jsem se rozhodoval jestli LPG ano, či ne. Teď už jiné palivo nechci.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2014 7:32 | kodl

Psal to expert: "Hrozí totiž, že neproškolená osoba se při tankování může hluboce podchlazeným plynem popálit." Za prvé plyn není podchlazený, ale ochladí se až v průběhu expanze na atmosférický tlak a za druhé studeným se nepopálím, ale způsobím si omrzliny.
-30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 7. 2013 10:39

vždy při LPG počítej tak s 10-max 15% navíc
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2012 19:07 | Jolana

Jakou spotřebu bude mít Subaru B9-Tribeca 3,0 po přestavbě na LPG ?? Nyní má kombinovanou cca 15 l/100 km benzín. Víte někdo ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 9. 2012 20:39 | Pavel Menšík

Jsem odpůrcem nákupu nových aut s takovými "kurvítky" jako je DPF filtrč - jehož nešťastným majitelem jsem. Pokud člověk neopustí Prahu, asi si vystačí v životě s nějakým benzínovým minivozem se spotřebou 4,5 litru. Ale jak jezdí víc a po dálnicích, párkrát ročně přes půl evropy, musí se zamyslet, jaké auto zvolit. Moderní diesel prostě není stavěn do města. Osobně jsem pro nákup kvalitního ojetého auta s velkým atmosferickým motorema a jeho přestavbou na LPG. Takový starší VW Phaeton nebo A8 nikoho neurazí, spotřeba bude rozumná, emise minimální náklady na údržbu rozumné (alespoň u té Audiny), zkrátka všichni spokojení. Pavel
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 2. 2012 10:31 | Richie

Mam BMW 330i predelane na LPG. 3litr s 228 koniky. Nepoznam rozdil v jizde na plyn, ci benzin. Takze vrele doporucuji. Tak samo mam znameho, co si nechal dovezt Audi A8 4,2 osmivalec. Tady svoji masinu prestavel na plyn a pri jeho 50000km rocne (stale Ostrava-Praha), je ta uspora velika. Nejvetsi vyznam ma LPG prave v autech s vyssi spotrebou na 100km.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2012 22:22 | Rada

A ještě k tomu parkování v garážích. Osobně jsem s tím nikdy neměl výraznější problém. Teď ale zvažuji pořízení bytu s garážovým stáním a už je to problém. Je samozřejmě možné strhnout nálepku a doufat, že si nikdo nevšimne víčka plnění, případně že mu to nebude stát za to, aby nám dělal problémy. Kdyby ale došlo k havárii, byl by z toho slušný průšvih. Pochybuji, že by pojišťovna v tomto případě plnila.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2012 22:17 | Rada

Větší spotřeba vychází i z toho, že LPG zařízení, nádrž a její náplň něco váží. V našem autě váží zařízení + nádrž asi 60 kilo. Samozřejmě není nutné tankovat plnou benzínovou nádrž, tím se zhruba vyruší hmotnost LPG v nádrži.
Horší akcelerace je v mnoha případech také dána tou hmotností navíc. Když se teď přepnu na benzín, rozdíl nepoznám. Určitě je ale akcelerace horší než před montáží. 60 kilo navíc u slabého motoru je znát.
Horší servisování a nemožnost parkovat v podzemních garážích jsou také nepříjemné. Některé servisy vůbec auta s LPG nepřijímají do opravy a to jednoduše proto, že nemají garáž s čidly na LPG a nechtějí riskovat. Je samozřejmě spousta servisů, které čidla nemají a auta s LPG klidně opravují.
Vstřikování mám sekvenční a nárůst spotřeby je 25-30%. Nevím v kolika případech dojde k tak výraznému zvýšení spotřeby, v našem případě k tomu bohužel došlo. Ptal jsem se na možnost seřízení u firmy, která zařízení montovala. Údajně by šlo ochudit směs, riskoval bych ale přehřátí motoru. Zařízení je z Holandska a údajně je kvalitnější než jiné systém vyráběné např. v Polsku. Přestavba stála po odečtení dotace od LPG klubu 32 tis. Kč.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2012 22:05 | Rada

Nádrž se dá plnit do 80%, novější zařízení údajně plní jen do 70%. Pak by měl ventil uzavřít přívod. Pokud se vám někdy podaří natankovat plnou nádrž, zřejmě máte porouchaný ten ventil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2012 18:50 | benzin

A neprisel ste tou montazi o jedno misto k sezeni? U takhle maleho motoru bych odhadoval, ze s nadrzi a plnou hmontosti pri naplenni + 5 lidi se musite dostat nad vahovy limit, ne?
Jinak tech 10% vetsi spotreba vychazi z toho, ze plyn ma nizsi vyhrevnost. U primeho vstrikovani, ale tvrdi vyrobci, ze uz se to srovnava s benzinem. Osobne nechapu jak to muze byt mozne.
Jinak osobne vidim horsi problem s LPG nez je zmensena velikost kufru a dojezd (ktery je vlastne vetsi, protoze porad muzete kombinovat LPG a benzin). 1) Horsi servisovani. Bezny vesnicky servisak nema touhu se moc hrabat v motoru, kdyz tam mate LPG, stejne tak ho neumi seridit. (Navic sem udelal zkusenost, ze je idealni mu dat auto uplne s prazdnou LPG nadrzi. Protoze kdyz se ukaze, ze musi neco svarit, tak ji radeji vypusti.) 2) Nezaparkujete v uzavrenych garazich.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2012 14:34 | Pavel

Nejdříve bych pochválil autora. Článek je dobře napsaný a data aktuální. Reaguji na diskuzi. LPG je pro chudší každý den jezdící do práce. Pak musím oželet méně místa v kufru. V jednobodovce 1,1 l jsem instaloval nádrž 65 l. Občas se mě nepodaří ji natlačit plnou. Spotřeba je skutečně o 10% vyšší, dojezd stejný jako s 45 l benzinu. Akcelerace taky horší. Prostě je to jen o ekonomice. Ovšem jednoroční revize nedělám. Klasická STK jen o dvě stovky dražší. Kupodivu to jezdí i v těchto mrazech bez problémů. Kdo má dost peněz jezdí na benzín (dost lidí má dehťáka) a neřeší trochu nepohodlí při tankování.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 2. 2012 14:10 | pepa

Jeste k tomu oleji. Pri PLG provozu je olej sice vizualne cistsi, ale chemicky je vycerpany. Kvuli chemicke degradaci se naopak doporucuje menit jej misto 15tis u benzinu tak v 12-13 tisicich pro LPG provozu
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2012 14:05 | pepa

Presne U meho LPG dojezd 520km, revize jednou za 2 roky pred STK za 200Kc. Spotreba LPG 7,5-8,5. V lete na dovolenou dokonce 6,6 (dalnice a kvuli druhemu autu s kolama co jelo s nama rychlost do 120km/h ) Ono specialne LPG musi montovat clovek co to umi a dat tam poradny system. A to misto v aute. I kdyz tam mam toroid 47litru, vedle nej mam stale pod podlahou v kufru prostor pro naradi, zvedak, zarovky, lekarnicku a sprej pro opravu pneu
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2012 11:07 | Jan

Ještě dnes si nechávám z piety LPG ve Felicii 1,3MPI, spotřeba /hodně město/ 10/100Km. Do dalšího auta už bych si ho nedal. Jezdil jsem na plyn cca 20 let s různými auty.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivan Langer

politik a podnikatel

Pavel Blažek

politik

Ivan Langer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Pavel Blažek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services