Spolujízda je dvakrát rychlejší a levnější než vlaky. Málokdo o ní ale ví

Jak z auta udělat jeden z nejlevnějších a k přírodě nejšetrnějších dopravních prostředků? Nacpat ho spolujezdci. Na českém internetu s tím pomáhá hned několik služeb.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 10. 2011 1:12

„Nebude ale nutná i ochrana před státem? Nenajde se v jeho mašinerii člověk, který si za informaci „lidé vozí jiné lidi a chtějí za to peníze“ dosadí: musíme je dusit a kontrolovat, jako by šlo o živnostníky nebo taxikáře?“

Hele! Už se našel!

Citace - Arnošt / 14.10.2011 14:17

Neznalost zákona neomlouvá. Pokud si majitel vozidla nechá za spolujízdu zaklatit, pak jedná v rozporu sa zákonem 111/1994 o silniční dopravě, a dopouští se navíc daňového přestupku. To, že popsaný způsob přepravy je běžný v zahraničí ještě neznamená je u nás košer. Všem propagárům bych poradil iniciovat změnu zákona, ale pochybuji o úspěchu, protože se jedná o konkurenci železniční dopravě, která je ta jediná správná (dotovaná). Železničářské lobby je nesmírně silné a každého ministra dopravy ovládne nejpozději do dvou měsíců. Všem provozovatelům sdílené dopravy doporučuji, aby se nikde nechlubili svou činností a až vůbec ne příjmem za tuto činnost. Jediné, co je povolené, je sousedká výpomoc. Jiná věc je situace, kdy se řidiči domluví a používají svá auta střídavě.
Na okraj: Odorný názv je "sdílená doprava".

Zobrazit celé vlákno

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 9 komentářů)

3. 12. 2013 18:54 | Vladimír

Pan Arnošt a ostatní nemají pravdu, když citují zák. č. 111/94 Sb. Nutno si ho nejprve řádně přečíst. Pokud vozím náhodně lidi, nepodnikám. Dále příjmy do 30 000 Kč jsou osvobozeny od daně z příjmu - viz § 10 odst 1 písm a) zák.č. 586/92 Sb. Jde o příjmy z příležitostných činností nebo z příležitostného nájmu movitých věcí, včetně příjmů ze zemědělské výroby a lesního a vodního hospodářství, které nejsou provozovány podnikatelem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 3. 2013 17:57 | Lucka

Máš pravdu - v daňovém přestupku, v jediněsprávnosti dotované dopravy i v radě nechlubit se příjmy. Pro altruisty je jednoduchým řešením si peníze nevzít, pro ostatní je tu osvobození příjmů z podobných "přivýdělků" do výše 25 000,-. Víc asi spolujízdou nikdo nevydělá. A to ani tou okamžitou, kde ti k zadání nabídky nebo poptávky po svezení stačí obyčejný mobil. Je to na www.cestik.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2011 1:12

„Nebude ale nutná i ochrana před státem? Nenajde se v jeho mašinerii člověk, který si za informaci „lidé vozí jiné lidi a chtějí za to peníze“ dosadí: musíme je dusit a kontrolovat, jako by šlo o živnostníky nebo taxikáře?“
Hele! Už se našel!

Citace - Arnošt / 14.10.2011 14:17

Neznalost zákona neomlouvá. Pokud si majitel vozidla nechá za spolujízdu zaklatit, pak jedná v rozporu sa zákonem 111/1994 o silniční dopravě, a dopouští se navíc daňového přestupku. To, že popsaný způsob přepravy je běžný v zahraničí ještě neznamená je u nás košer. Všem propagárům bych poradil iniciovat změnu zákona, ale pochybuji o úspěchu, protože se jedná o konkurenci železniční dopravě, která je ta jediná správná (dotovaná). Železničářské lobby je nesmírně silné a každého ministra dopravy ovládne nejpozději do dvou měsíců. Všem provozovatelům sdílené dopravy doporučuji, aby se nikde nechlubili svou činností a až vůbec ne příjmem za tuto činnost. Jediné, co je povolené, je sousedká výpomoc. Jiná věc je situace, kdy se řidiči domluví a používají svá auta střídavě. Na okraj: Odorný názv je "sdílená doprava".
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2011 23:44 | Rada

Jinak to případné stočení tachometru má samozřejmě určitá omezení. Když to stočíte z 200 tis. na 20 tis., pozná to kdejaký jouda podle opotřebení v interiéru. To se dá samozřejmě řešit (výměna krytek na pedálech, výměna volantu atd.), to ale jsou další náklady. Navíc teď jsou ty garance najetých km. Dají se obejít, vyžaduje to ale další náklady. Je potřeba nezapomenout, že i to stočení tachometru něco stojí pokud si ho nestočíte sám (na novějším autě to nejspíš sám nedokážete).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2011 23:36 | Rada

Pokud by u čerpací stanice část pohonných hmot zaplatil řidič/majitel a část spolucestující, bylo by to jednoznačné. Když ale inkasuje peníze řidič/majitel, je to docela sporné. Mimochodem - nejjednodušší zamezení dvojímu zdanění je vícenásobné zdanění (které je bohužel u nás a nejen u nás naprosto běžné).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2011 23:31 | Rada

Nevěřím. Započítal jste opravdu všechny nefixní náklady (auto byste asi měl tak jako tak, takže fixní náklady ponecháme stranou)? Často opomíjenými náklady jsou náklady na opravy (čím více km najedete, tím v servisu více zaplatíte za opravy), náklady na spotřební "součástky" (pneumatiky, brzdové destičky, olej,...) a také ztráta ceny vozu. Každým kilometrem ztrácí auto cenu (samozřejmě pokud nenecháte před prodejem stočit tachometr...). Dalšími případnými náklady jsou náklady na opravu po nehodě, kterou buď zaviníte (opravu musíte zaplatit celou nebo musíte zaplatit spoluúčast - pokud máte HP) nebo nezaviníte (dostatečného odškodnění se zpravidla nedočkáte). Další ztráta je v podobě zmařeného času (při jízdě vlakem nebo autobusem si můžete číst, můžete spát, můžete se dívat na film, vyřídit e-maily apod.).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2011 19:56 | Rendy

Meleš kraviny a nemáš páru o čem to je, takže běž lobovat do parlamentu ! Za spolujízdu totiž neplatíš řidiči, ale platíš polovinu benoše, neboli náklady, které jsou již zdaněné. Takže se uklidní zákonama a paragrafem, intoši.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2011 15:39 | Pavel

Je smutnou skutečností, že s malými tříválci (C1 a pod.) nebo vozidly na LPG se vyplatí tato jízda i solo. Jízda ve dvojici je pak levnější než smradlavými vlaky ČD. Mám to ověřeno na vzdálenost 50 km (denně 100).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 10. 2011 14:17 | Arnošt

Neznalost zákona neomlouvá. Pokud si majitel vozidla nechá za spolujízdu zaklatit, pak jedná v rozporu sa zákonem 111/1994 o silniční dopravě, a dopouští se navíc daňového přestupku. To, že popsaný způsob přepravy je běžný v zahraničí ještě neznamená je u nás košer. Všem propagárům bych poradil iniciovat změnu zákona, ale pochybuji o úspěchu, protože se jedná o konkurenci železniční dopravě, která je ta jediná správná (dotovaná). Železničářské lobby je nesmírně silné a každého ministra dopravy ovládne nejpozději do dvou měsíců. Všem provozovatelům sdílené dopravy doporučuji, aby se nikde nechlubili svou činností a až vůbec ne příjmem za tuto činnost. Jediné, co je povolené, je sousedká výpomoc. Jiná věc je situace, kdy se řidiči domluví a používají svá auta střídavě. Na okraj: Odorný názv je "sdílená doprava".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Posledního června si Jiří Rusnok sbalí diplomatku a v červenci už do práce nepřijde. V...více

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Doporučujeme

Vláda mění plány. Energetická krize zbourala její pravicovou politiku

Vláda mění plány. Energetická krize zbourala její pravicovou politiku

Pravicová politika – taková, kterou si nalinkovala občanskými demokraty vedená pětikoalice...více

Jak nosit šaty v zimě. Čokoládově hnědé odstíny a pohádkově malebné kombinace, vrstvy dokonale...

Jak nosit šaty v zimě. Čokoládově hnědé odstíny a pohádkově malebné kombinace, vrstvy dokonale zahřejí

Nosíte ráda šaty a sukně, ale v zimě přecházíte na kalhoty, protože nevíte, jak šaty nakombinovat...více

Suárezova „boží“ ruka vzala Africe semifinále. Ghana teď chce odvetu

Byl to moment, po kterém Ghana a možná i celá Afrika padla na kolena. V roce 2010 stačilo...více

Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále

Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále

Ak dbáte na zdravý životný štýl, informácie o nebezpečných produktoch by nemali uniknúť...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ladislav Jakl

bývalý tajemník prezidenta

Petr Toman

advokát

Ladislav Jakl
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Petr Toman
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.