Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Spolujízda je dvakrát rychlejší a levnější než vlaky. Málokdo o ní ale ví

Jak z auta udělat jeden z nejlevnějších a k přírodě nejšetrnějších dopravních prostředků? Nacpat ho spolujezdci. Na českém internetu s tím pomáhá hned několik služeb.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 10. 2011 1:12

„Nebude ale nutná i ochrana před státem? Nenajde se v jeho mašinerii člověk, který si za informaci „lidé vozí jiné lidi a chtějí za to peníze“ dosadí: musíme je dusit a kontrolovat, jako by šlo o živnostníky nebo taxikáře?“

Hele! Už se našel!

Citace - Arnošt / 14.10.2011 14:17

Neznalost zákona neomlouvá. Pokud si majitel vozidla nechá za spolujízdu zaklatit, pak jedná v rozporu sa zákonem 111/1994 o silniční dopravě, a dopouští se navíc daňového přestupku. To, že popsaný způsob přepravy je běžný v zahraničí ještě neznamená je u nás košer. Všem propagárům bych poradil iniciovat změnu zákona, ale pochybuji o úspěchu, protože se jedná o konkurenci železniční dopravě, která je ta jediná správná (dotovaná). Železničářské lobby je nesmírně silné a každého ministra dopravy ovládne nejpozději do dvou měsíců. Všem provozovatelům sdílené dopravy doporučuji, aby se nikde nechlubili svou činností a až vůbec ne příjmem za tuto činnost. Jediné, co je povolené, je sousedká výpomoc. Jiná věc je situace, kdy se řidiči domluví a používají svá auta střídavě.
Na okraj: Odorný názv je "sdílená doprava".

Reagovat

 

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Arnošt 14. 10. 2011 14:17)

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

14. 10. 2011 14:17 | Arnošt

Neznalost zákona neomlouvá. Pokud si majitel vozidla nechá za spolujízdu zaklatit, pak jedná v rozporu sa zákonem 111/1994 o silniční dopravě, a dopouští se navíc daňového přestupku. To, že popsaný způsob přepravy je běžný v zahraničí ještě neznamená je u nás košer. Všem propagárům bych poradil iniciovat změnu zákona, ale pochybuji o úspěchu, protože se jedná o konkurenci železniční dopravě, která je ta jediná správná (dotovaná). Železničářské lobby je nesmírně silné a každého ministra dopravy ovládne nejpozději do dvou měsíců. Všem provozovatelům sdílené dopravy doporučuji, aby se nikde nechlubili svou činností a až vůbec ne příjmem za tuto činnost. Jediné, co je povolené, je sousedká výpomoc. Jiná věc je situace, kdy se řidiči domluví a používají svá auta střídavě. Na okraj: Odorný názv je "sdílená doprava".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

14. 10. 2011 15:39 | Pavel

Je smutnou skutečností, že s malými tříválci (C1 a pod.) nebo vozidly na LPG se vyplatí tato jízda i solo. Jízda ve dvojici je pak levnější než smradlavými vlaky ČD. Mám to ověřeno na vzdálenost 50 km (denně 100).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

14. 10. 2011 19:56 | Rendy

Meleš kraviny a nemáš páru o čem to je, takže běž lobovat do parlamentu ! Za spolujízdu totiž neplatíš řidiči, ale platíš polovinu benoše, neboli náklady, které jsou již zdaněné. Takže se uklidní zákonama a paragrafem, intoši.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Arnošt 14. 10. 2011 14:17)

14. 10. 2011 23:31 | Rada

Nevěřím. Započítal jste opravdu všechny nefixní náklady (auto byste asi měl tak jako tak, takže fixní náklady ponecháme stranou)? Často opomíjenými náklady jsou náklady na opravy (čím více km najedete, tím v servisu více zaplatíte za opravy), náklady na spotřební "součástky" (pneumatiky, brzdové destičky, olej,...) a také ztráta ceny vozu. Každým kilometrem ztrácí auto cenu (samozřejmě pokud nenecháte před prodejem stočit tachometr...). Dalšími případnými náklady jsou náklady na opravu po nehodě, kterou buď zaviníte (opravu musíte zaplatit celou nebo musíte zaplatit spoluúčast - pokud máte HP) nebo nezaviníte (dostatečného odškodnění se zpravidla nedočkáte). Další ztráta je v podobě zmařeného času (při jízdě vlakem nebo autobusem si můžete číst, můžete spát, můžete se dívat na film, vyřídit e-maily apod.).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 14. 10. 2011 15:39)

14. 10. 2011 23:36 | Rada

Pokud by u čerpací stanice část pohonných hmot zaplatil řidič/majitel a část spolucestující, bylo by to jednoznačné. Když ale inkasuje peníze řidič/majitel, je to docela sporné. Mimochodem - nejjednodušší zamezení dvojímu zdanění je vícenásobné zdanění (které je bohužel u nás a nejen u nás naprosto běžné).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rendy 14. 10. 2011 19:56)

14. 10. 2011 23:44 | Rada

Jinak to případné stočení tachometru má samozřejmě určitá omezení. Když to stočíte z 200 tis. na 20 tis., pozná to kdejaký jouda podle opotřebení v interiéru. To se dá samozřejmě řešit (výměna krytek na pedálech, výměna volantu atd.), to ale jsou další náklady. Navíc teď jsou ty garance najetých km. Dají se obejít, vyžaduje to ale další náklady. Je potřeba nezapomenout, že i to stočení tachometru něco stojí pokud si ho nestočíte sám (na novějším autě to nejspíš sám nedokážete).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 14. 10. 2011 15:39)

15. 10. 2011 1:12

„Nebude ale nutná i ochrana před státem? Nenajde se v jeho mašinerii člověk, který si za informaci „lidé vozí jiné lidi a chtějí za to peníze“ dosadí: musíme je dusit a kontrolovat, jako by šlo o živnostníky nebo taxikáře?“
Hele! Už se našel!

Citace - Arnošt / 14.10.2011 14:17

Neznalost zákona neomlouvá. Pokud si majitel vozidla nechá za spolujízdu zaklatit, pak jedná v rozporu sa zákonem 111/1994 o silniční dopravě, a dopouští se navíc daňového přestupku. To, že popsaný způsob přepravy je běžný v zahraničí ještě neznamená je u nás košer. Všem propagárům bych poradil iniciovat změnu zákona, ale pochybuji o úspěchu, protože se jedná o konkurenci železniční dopravě, která je ta jediná správná (dotovaná). Železničářské lobby je nesmírně silné a každého ministra dopravy ovládne nejpozději do dvou měsíců. Všem provozovatelům sdílené dopravy doporučuji, aby se nikde nechlubili svou činností a až vůbec ne příjmem za tuto činnost. Jediné, co je povolené, je sousedká výpomoc. Jiná věc je situace, kdy se řidiči domluví a používají svá auta střídavě. Na okraj: Odorný názv je "sdílená doprava".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Arnošt 14. 10. 2011 14:17)

20. 3. 2013 17:57 | Lucka

Máš pravdu - v daňovém přestupku, v jediněsprávnosti dotované dopravy i v radě nechlubit se příjmy. Pro altruisty je jednoduchým řešením si peníze nevzít, pro ostatní je tu osvobození příjmů z podobných "přivýdělků" do výše 25 000,-. Víc asi spolujízdou nikdo nevydělá. A to ani tou okamžitou, kde ti k zadání nabídky nebo poptávky po svezení stačí obyčejný mobil. Je to na www.cestik.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 15. 10. 2011 01:12)

3. 12. 2013 18:54 | Vladimír

Pan Arnošt a ostatní nemají pravdu, když citují zák. č. 111/94 Sb. Nutno si ho nejprve řádně přečíst. Pokud vozím náhodně lidi, nepodnikám. Dále příjmy do 30 000 Kč jsou osvobozeny od daně z příjmu - viz § 10 odst 1 písm a) zák.č. 586/92 Sb. Jde o příjmy z příležitostných činností nebo z příležitostného nájmu movitých věcí, včetně příjmů ze zemědělské výroby a lesního a vodního hospodářství, které nejsou provozovány podnikatelem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 15. 10. 2011 01:12)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 188 136 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Záruka na vyměněné součástky zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, rád bych se dozvěděl, jak je to se zárukou opravovaného zboží. Koupil jsem si notebook po roce jeho užívání se notebook rozbil a musela se vyměnit celá základní na které jsou na pevno přidělány... více

Spotřebitelská poradna

Další čtení na flowee.cz

Proč psychopati jednají tak impulzivně? Příčinou je afektivní intuice

Proč psychopati jednají tak impulzivně? Příčinou je afektivní intuice

Když lidé sledují video ze země pustošené válkou, mají tendenci pociťovat nejprve etické...více

Ve třetím světě dívkám zakazují telefony. I kvůli riziku nechtěných těhotenství

Ve třetím světě dívkám zakazují telefony. I kvůli riziku nechtěných těhotenství

Zatímco v našich zeměpisných šířkách je téměř nemyslitelné, aby náctiletí nevlastnili...více

Server Bellingcat odhaluje identity vrahů a agentů. Vznikl ze zvědavosti

Server Bellingcat odhaluje identity vrahů a agentů. Vznikl ze zvědavosti

V roce 2011 jsem byl pár měsíců nezaměstnaný. Volný čas jsem trávil „šmejděním“ po internetu,...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Škromach

politik

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Zdeněk Škromach
ÚSPĚŠNOST
17,86 %

z 28 duelů
×
Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
47,92 %

z 48 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK