Miliony utopené ve psích... Co si o tom myslíte?

Z politických mydlenic nad „reformami“ už jsme unaveni. Mávněme protentokrát nad výstřelky papalášů rukou a vraťme se nohama na zem. Tam totiž leží problém všedního dne, který občana skutečně zajímá.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 9. 2011 8:53, Sniper

Ano, přesně tohle má hlídat MP. Když nebudou číhat za bukem na námořního lupiče jedoucího autem 51 km/h, tak můžou trajdat po městě a řešit takovéto a podobné případy. Nemyslím si, že by někdy měli mít málo práce, vzhledem k tomu, kolik věcí jste dokázal vyjmenovat během krátké chvíle...

Zobrazit celé vlákno

+12
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 9. 2011 0:10, Matěj

A nechtěli byste si také nechat očipovat zadnice? Za každý "výstřel" by člověk zaplatil 5000 Kč pokutu. Řešíte tady jenom to, jak zabránit vysokému počtu psů, určujete jak velká psí plemena mají být ve městech a myslíte si, že jste páni bozi? Ze můžete říci, tyhle zvířata tady budou žít a tyhle ne?

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

7. 9. 2011 8:25 | Miroslav

Dobrý den pani Dlouhá! Anketní otázky na konci Vašeho článku postrádají ještě jednu, a myslím si po vlastních zkušenostech, zásadní otázku. Otázku cílenou na úředníky radnic : Udělal Váš úřad vše co mohl pro snížení nákladů na "sběrací" sáčky? Chci tím tedy říci: Nejsem nějakým příznivcem chovatelů psů, avšak ne vždy za vysoké náklady radnic na úklid nesou vinu jen "pejskaři".
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 9. 2011 22:16 | Tomas

Až budeš platit takové peníze, aby to ten sběr pokrylo, tak pak něco vykřikuj, chlíváku...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2011 22:14 | Tomas

Ne, proč? My svoje exkrementy na ulicích nenecháváme, ty jo? Jinak na ty pánybohy si hrajete vy, paničky a páníčkové, když ty svoje čuby připouštíte a určujete, kolik se těch sh*tmakerů narodí. My (nebo já osobně) jen nechci šlapat ve sr**kách a ještě to dotovat...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2011 0:10 | Matěj

A nechtěli byste si také nechat očipovat zadnice? Za každý "výstřel" by člověk zaplatil 5000 Kč pokutu. Řešíte tady jenom to, jak zabránit vysokému počtu psů, určujete jak velká psí plemena mají být ve městech a myslíte si, že jste páni bozi? Ze můžete říci, tyhle zvířata tady budou žít a tyhle ne?
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 23:29 | jezevec

ten nápad s evidovanou dna a jmenovitým zasíláním faktur za exkrementy posbírané uklízecí službou je vpravdě geniální. navíc by pravděpodobně stačilo prvních dvacet dvacetitisícových pokut, trocha popularity v médiích, a problém by se vyřešil sám od sebe . . . .
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 23:25 | Ondřej

Vyřešit to jednoduše. Dát psovi pod pr*el pytel (stejný jako nosí koně pod ocasem,např na Staromáku) a pes by smolil do pytle. Majitel by pytel potom vyhodil a bylo by (teoreticky) po problému s psími výkaly.
A preventivně dát každému majiteli psa jako dárek rozmazané psí fuj fuj na talíři, aby viděl jak je to hnusné když to po něm neuklidí.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 22:18 | Tomas

Ale to je zase o člověku. Kdo ho uvazuje na vesnici, u něj by se dobře neměl ani v paneláku. Ale kdo se mu (v rámci možností) snaží trochu věnovat a dopřát mu v paneláku, u toho by (kdyby bydleli na vesnici v baráku) mohl pobíhat po zahradě, je tam snazší vypustit ho při procházce bez vodítka, navečer vzít domů do obýváku apod. Prostě na venkově jsou ty možnosti větší. Na druhou stranu jsou i psi, kterým je zahrada fuk a stejně tam vyběhnou leda vykonat potřebu (třeba našich yorkšír). Takoví do bytu či paneláku klidně (pokud majitel zkrotí jejich ňafání). Do bytu patří tak maximálně pes velikosti kokršpaněla (pokud to teda nemá nějaký zvláštní důvod, třeba slepecký pes bývá většinou větší).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 9. 2011 22:06 | Tomas

Tak když to počítám podle uvedeného příkladu, tak kdyby byli všichni poctiví sběrači, tak by se muselo z každého psa vybírat přes 2 tisíce ročně, aby to pokrylo náklady na pytlíky a stojany. Vybírá se 1,5 tis. Jenže to je utopie (že každý bude sbírat), takže to máme náklady (na P1) přes 10 tisíc ročně na jednoho psa. Proč mám, sakra, někomu sponzorovat koníček?? Myslím, že pes je zbytný majetek (ano, majetek), s výjimkou starých či nemocných lidí by si ty náklady měli plně hradit majitelé.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 22:01 | Tomas

Kdybys uměl číst a počítat, tak ten výkal tvého miláčka si za 1500 určitě neseberou. To pokryje jen zlomek nákladů na tvoje lajdáctví.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 9. 2011 21:51 | Tomáš

zásadně nic nesbírám
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 20:04 | Lena

Jak hloupé, Honzo, nikoliv prosté.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 9. 2011 20:02 | Lena

Je potřeba ztížit množení psů. To je ten problém. Nekontrolované neregulované množení psů je také hlavní příčinou jejích týrání, nejen jejich počtu. Tohle je typický příklad množírny psů bez PP: http://www.cibela.cz/psi_chvalesovice.html - fotky až dole jsou z původního prostředí, nebo zde: http://galerie.albumfotek.cz/33109/?p=1 A jiné, samozřejmě. Je jich plno. Mě je zle především z lidí, nikoliv ze psů, kteří nenadělají ani zlomek bince co lidi. Za psí výkaly ve městech taky můžou lidi, nikoliv psi.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 19:55 | Lena

Týraný pes v paneláku? A na vesnici ne? Znám to na obou místech a můžu říct, že psi jsou na vesnicích povětšinou chudáci a jejich "chov" kolikrát hraničí s týráním, případně už je za. Jestli máte dojem, že pes celý den o samotě v malém kotci na zahradě je šťastnější než pes s pánečkem v paneláku, zvu Vás, pane Skalko, k nám na ves. Tam si těch samotou řvoucích osamělých chudáků můžete užít do sytosti. O sebepoškozování ani nemluvím, o úvazech na řetězech taky ani nemluvím ... prostě kolikrát středověk. A mimochodem: neznám psa, který by doopravdy uhlídal dům před zlodějem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 9. 2011 19:42 | Jaroslav Rázl

Poplatek podle velikosti psa je plošně nespravedlivý, neřeší problém. Pokuty za skutečné a prokázané neuklízení je spravedlivé.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 16:44 | Gabriel Pleska

Proti tomu nelze nic namítnout. A ať jsou všichni poctiví. A ať je mír. Některé věci bohužel nefungujou ideálně...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 9. 2011 16:32 | Olga

myslím si, že je to jako s ostatním bordelem kolem nás. Ti slušní, čistotní, zodpovědní se tak chovají a prasatům je to jedno. Tím, že si někdo pořídí psa (a i ho může milovat celou duší) se ještě nestává lepším, čistotnějším. Psí exkrementy jsou nepříjemnější než papírky od nanuků, ale raději šlápnu do psího .... než na střepy z láhve od piva. Za co platím těch 1500 korun na rok? A po svým psovi si uklízím pokaždé!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 16:13 | Vrták

Pokuta určitě pomůže ale kdo bude sledovat, jestli pejsek zrovna nedělá hromádku a nebo dokazovat, že zrovna tuto udělal Váš pejsek. Jediný způsob je stanovit zákonem případně vyhláškou, že každý pes bude na veřejném prostranství mít psí kalhotky a pokud policie potká majitele bez kalhotek tak potom majiteli udělit pokutu.Přes kalhotky pejsek hromádku neudělá. Pejskaři by mohli pejska bez kalhotek pouštět jen na vyhrazených plochách určených na to aby tam pejskové dělaly hromádky. Případný úklid těchto ploch by byl jenom zlomkem ceny toho co se platí dnes. Myslím, že řešení jednoduché ale i účinné.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 14:43 | Matěj

ať si každý výkaly svých miláčků uklízí sám
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 11:02 | Josef Skalka

Zvýšení pokuty nic neřeší. Jednoznačně je třeba dle mého názoru snížit počty chovaných psů. Ono se z toho stala módní a snobská záležitost, mít doma zvířátko, a nejlepší je "přítel člověka" pes. Dříve byli psi chováni výhradně na vesnicích v rodinných domech kde plnili úlohu hlídačů pozemku. Dnešní móda, kdy jsou psi chováni a drženi ve městech v bytových domech a panelácích na sídlištích, není nic jiného než týrání zvířat (hlavně velká plemena - ovčáci, retrívři, dogy, pitbulové apod.)Tito psi a nejenom tato velká plemena, potřebují hlavně prostor, výběh, pohyb, práci. To jim nemůže nahradit vycházka s paničkou dvakrát za den, kdy nejde o nic jiného, než o vyvenčení a vykonání psí tělesné potřeby a pak zase pěkně zpátky do paneláku. Jestli je někdo přesvědčený, že pes je spokojený a unešený z neustálé přítomnosti člověka a z pobytu v paneláku a ruchu města, je na velkém omylu. Ze psa se pouze stává týrané zvíře. A teď k těm vysokým početním stavům psů, jak je snížit. Zcela jednoznačně je třeba razantně zvýšit poplatky za chov psa v domácnosti a to zejména ve městech. Poplatek za jednoho psa ročně - 10 000 Kč za malé plemeno, 20 000 Kč za velké plemeno. Pokud někdo má psů více, za každého dalšího trojnásobek této částky. Snížený poplatek (třeba o 50%) pro chov psa v rodinném domku, v obci do 3 000 obyvatel. Od poplatku osvobodit psy, kteří pro člověka pracují (záchranáři, služební psi, myslivci, slepci apod. a psi chovaní v útulcích). Určitě se může někomu zdát, že tyto sumy jsou příliš velké, ale dle mého názoru, jiná cesta z nastíněného problému není.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 9. 2011 10:46 | Gabriel Pleska

Ty náklady se vyčíslit dají. Jednak do toho spadají speciální koše s papírovými pytlíky a jednak skutečně vzniklo zaměstnání „vysavač výkalů“. Je možné, že jste ho v práci ještě neviděla – ale ve větších městech je to vcelku normální jev. Podobně se dají vyčíslit některé další speciálnější úklidové práce, skutečně k tomu patří odstraňovávní žvýkaček, ale třeba také smývání nápisů z různých kusů městského majetku apod. Náklady na úklid nedopalků se zvlášť nepočítají, ty se prostě zametají s ostatním bordelem. Maximálně že byste zkusila vyčíslit, jaký je rozdíl mezi odpadkovým košem bez típátka na cigára a s ním.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Bohuslav Sobotka

politik

Martin Stropnický

umělec a politik

Bohuslav Sobotka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Martin Stropnický
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services