Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Zajištění je grunt. Ověřeno až příliš na vlastní kůži

Michal Höschl | rubrika: Co se děje | 23. 8. 2011 | 33 komentářů
Vyrazil jsem se svou motorkou z pracovní schůzky směrem k domovu. Cesta domů mi nakonec trvala přesně dva měsíce a nevrátil se z ní docela stejný člověk. To, že můžu svým klientům na osobním příkladu ukazovat, jak důležité je správné zajištění, tak docela nevyvažuje všechno, čím jsem musel projít.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 8. 2011 13:55, benzin

Takze kdo za nehodu muze? Pokud soud dokaze ze motorkar, nebude plnit nikdo ani jeho pojistovna (pokud k urazu dojde porusenim zakona pojistovna nevyplaci) ani druhy ucastnik. Pokud soud rozhodne ze vinikem byl ridic auta, znamena to ze bude plnit pojitostna z jeho povinneho ruceni az do smrti poskozeneho. Je tu jedina treti moznost, nezavinil to nikdo a to je jedina chvile kdyz se urazove pojisteni vyplati.

Btw. i tak je to tak maximalne 1:100 kdy se clovek stane invalidni a dostal by plneni z urazove pojistky, ktere by potreboval. V drtive vetsine pripadu jde o invaliditu v dusledku nemoci, nebo zavinenou pracovnim urazem (plni zamestnavatel), jinou osobou (plni jina osoba), porusenim zakonu nebo vykonavanim prace na kterou nema clovek opravneni (strikne vam do oci barva pri malovani pokoju, aniz byste byl certifikovany malir pokoju) atd.

Tyhlety pribehy tu jsou jenom proto aby lidi nahaneli do naprosto nic neresicich a zbytecnych pojistek.

P.S.: Jestlize mate 300 tisic na zbytecnou motorku, mate i 500 tisic na zajisteni. (Btw. pokud jste motorkar, nebo se venujete riskatnim sportum bude vas pojistka stat vyrazne vic).

Reagovat

 

+5
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 8. 2011 8:24, Jan Novák

Hezký slohový cvičení, tuhle story jsem v různých obměnách četl už mnohokrát.

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (33 komentářů)

23. 8. 2011 8:24 | Jan Novák

Hezký slohový cvičení, tuhle story jsem v různých obměnách četl už mnohokrát.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

23. 8. 2011 9:49 | Lucie

Myslím, že než si vůbec dovolíte napsat to, co jste napsal, měl byste mít alespoň trošku slušnosti a přečíst si články o nehodě, které jsou jako důkaz přiloženy. Vzhledem k tomu, že zlomený vaz v ČR dosud přežily jen dvě osoby, tak tuhle "story" tak často asi číst nebudete. Řekla bych, že autor chtěl předat svojí zkušenost a jaké to mělo dopady. Já si takových článků moc vážím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Novák 23. 08. 2011 08:24)

23. 8. 2011 10:17 | Míra

Musím říct i já mám podobnou zkušenost ale teda v autě, měsíc a týden v nemocnici a člověk si přebere život, protože si říká proč se to stalo, proč já. A souhlasím se spojenými náklady s tímto úrazem. Neplatit si zajištění je cesta do pekel,stejně pár měsíců člověk musí žít s nějaké rezervy, já měl jasného viníka ale taky jsem byl kousek od toho abych tu nebyl. Ale teď už si člověk užívá života který má, každý den. Lidi které jsem dali ty příspěvky asi nic podobného nezažili, tak že ignorace!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

23. 8. 2011 11:33 | Štefan

Ať je story vymyšlená nebo ne, rizika v ní popsána existují a jen ignorant může tvrdit, že se mu nic podobného nemůže stát. A čekat, že mě stát nebo někdo jiný bude živit v takovémto případě je nezodpovědné. Hodně štěstí ať se vám vše podobné vyhýbá. www.stefanscepko.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 8. 2011 11:36 | Beta Lučková

I keby to nebola pravda, tak je to zaujímavé čítanie a tiež tvrdá realita. Je to presne tak, že človek sa dostáva do takýchto situácií nezavinene. Ja som mala vlastné zdravotné problémy, ale keď som mala štyri rôzne zdravotné problémy do jedného roka, uvedomila som si aké sú rezervy dôležité, pretože keď vám odrazu klesne príjem o 50% tak vám nikto nezaplatí ani nájomné ani stravu ani iné pohľadávky a pravdou je, že ja žiadne pôžičky nemám, len bežné poplatky na byt, stravu, a ešte pomoc nemocnej mamke, ktorej musím doplácať na lieky 2000 mesačne, pretože jej dôchodok nepostačuje. Pekný deň. Beta
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 8. 2011 13:55 | benzin

Takze kdo za nehodu muze? Pokud soud dokaze ze motorkar, nebude plnit nikdo ani jeho pojistovna (pokud k urazu dojde porusenim zakona pojistovna nevyplaci) ani druhy ucastnik. Pokud soud rozhodne ze vinikem byl ridic auta, znamena to ze bude plnit pojitostna z jeho povinneho ruceni az do smrti poskozeneho. Je tu jedina treti moznost, nezavinil to nikdo a to je jedina chvile kdyz se urazove pojisteni vyplati.
Btw. i tak je to tak maximalne 1:100 kdy se clovek stane invalidni a dostal by plneni z urazove pojistky, ktere by potreboval. V drtive vetsine pripadu jde o invaliditu v dusledku nemoci, nebo zavinenou pracovnim urazem (plni zamestnavatel), jinou osobou (plni jina osoba), porusenim zakonu nebo vykonavanim prace na kterou nema clovek opravneni (strikne vam do oci barva pri malovani pokoju, aniz byste byl certifikovany malir pokoju) atd.
Tyhlety pribehy tu jsou jenom proto aby lidi nahaneli do naprosto nic neresicich a zbytecnych pojistek.
P.S.: Jestlize mate 300 tisic na zbytecnou motorku, mate i 500 tisic na zajisteni. (Btw. pokud jste motorkar, nebo se venujete riskatnim sportum bude vas pojistka stat vyrazne vic).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

23. 8. 2011 14:34 | Jan Novák

Vy patrně neumíte číst a klikat na odkazy. Ten příběh skutečně je až příliš pravý.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Štefan 23. 08. 2011 11:33)

23. 8. 2011 14:38 | Jan Novák

Házíte rameny a špatnými čísly. Píšete jako centrální mozek lidstva, ale ani ty čísla nejste schopný zjistit pořádně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (benzin 23. 08. 2011 13:55)

23. 8. 2011 17:14 | Vít Suchý

Souhlasím s autorem, že úraz se může stát komukoli ( byť samozřejmě násobně méně častěji než vážná nemoc) a držím mu palce, ať se mu podaří i nadále se s životem poprat..
Také rád jezdím na motocyklu a měl jsem to štěstí, že se mi podařilo na čs. trhu najít kvalitativně odlišné zajištění, než na jaké jsme standardně zvyklí - mám již od 50% TN ( kromě výplaty jednorázového odškodnění ) navíc měsíční doživotní úrazový důchod 12.000,-Kč...A toto zajištění mne stojí pouhých necelých 300,-měsíčně...a mou paní jen necelých 150,- měsíčně...Pokud by autor takové zajištění měl, zřejmě by se mu nelehký úděl snášel poněkud jednodušeji...Takováto pojistka, oproti jiným mi nepřipadá vůbec zbytečná...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

24. 8. 2011 7:43 | PatrikChrz

Zkusim se na to podivat trochu z jineho uhlu. Opravdu bylo naprosto nezbytne, aby mel pisatel na dluh nemovitost za 19 000 Kc a zaroven i auto za 12 000 Kc / za mesic? A jeste k tomu motorku, ktera zajiste take nebyla zadarmo? Nebylo mozne si tu motorku odpustit a nemovitost spolu s autem koupit levnejsi? Tady vidim tu zasadni pricinu problemu. Neodhadnuti vlastni situace. Zatizit svuj rozpocet mesicni splatkou dluhu ve vysi 31 tisic (plus 10 tisic dalsi naklady) povazuji za vysoce nezodpovedne. To si clovek s prijmem 65 tisic mesicne nemuze usetrit aspon na pojizdne auto, aby se nemusel tak zadluzovat? Dalsi cemu se divim, ze clovek, ktery se zivi prodejem pojisteni ostatnim nebyl sam pojisten?! Je fakt, ze pojistka sama o sobe neni samospasitelna. V tomto pripade by mozna pomohla (a mozna taky ne, pokud by pojistovna na zaklade (i nespravedliveho) vyroku soudu usoudila, ze poskozeny zvlast zavaznym zpusobem porusil pravidla silnicniho provozu a plneni by kratila, nebo zcrela odmitla), na druhou stranu ukaze-li se vina druheho ucastnika, bude se plnit z jeho povinneho ruceni.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

24. 8. 2011 11:42 | Radim

Jen pro informaci, pokud máte úrazové pojištění a zaviníte dopravní nehodu, tak dostanete výplatu pojistky bez jakéhokoliv krácení. Alespoň tak to je u České pojišťovny. Jinak s článkem souhlasím. Zajištění je základ a hlavně pokud má člověk takové závazky, ale také mě překvapuje, že vypravěč neměl pojištění (nebo mně to tak vyznělo). Ale ne nadarmo se říká že kovářova kobyla chodí bosa. :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

24. 8. 2011 12:12 | vasek

Ten Váš úhel pohledu mi přijde poněkud.... divný. Snad že i tak trochu závist? "Nebylo mozne si tu motorku odpustit a nemovitost spolu s autem koupit levnejsi?" - to už je snad i trošku komunistické,ne? Proč by si člověk vydělávající 65 tis měsíčně neměl pořídit úvěr na bydlení s měsíční zátěží 19 tis Kč? Auto mu nemohlo sloužit jako nástroj na vydělávání peněz? Pak v rámci jeho výdělků mi 12 tis měsíčně přijde ok. Po všech zmíněných nákladech mu stále ještě zbývalo 24 tis, tedy 37% příjmů.- To je špatné hospodaření?... Pojistku mít měl, tam šlo o podcenění - spoléhat pouze na invalidní důchod je nesmysl...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PatrikChrz 24. 08. 2011 07:43)

24. 8. 2011 12:54 | Pavel

Promiňte, ale mě připadá poněkud zvláštní váš přístup - utrácím, dokud je co, zítřek se nějak přežije.
Asi jsem deformovaný tím, že v naší rodině se vždy třetina až polovina příjmů šetřila, na běžný provoz domácnosti musel stačit zbytek. Zkuste s tímto pohledem posoudit Patrikův názor.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (vasek 24. 08. 2011 12:12)

24. 8. 2011 13:06 | vasek

Mnou zmíněných 37% tedy defacto spadá do Vámi zmíněného pásma,ne? Máte pocit, že finanční závazky 31 tis z příjmu 65 tis je utrácení dokud je co?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 24. 08. 2011 12:54)

24. 8. 2011 13:38 | benzin

Tak schvalne. Sem se spravnymi cisly, kdyz je znate.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Novák 23. 08. 2011 14:38)

24. 8. 2011 14:10 | Pavel

Asi jste mě špatně pochopil. Ta třetina až polovina příjmů jde rovnou po výplatě na spoření, zbytek musí stačit na výdaje domácnosti, včetně splátek půjček, nákladů na bydlení, jídla, oblečení, atd. Neboli, pokud by se onen člověk choval zodpovědně, a spořil tu minimální třetinu, tak by mu na provoz domácnosti po zaplacení splátek úvěru zbylo něco kolem dvou tisíc. Pokud by spořil optimální polovinu, byl by v hlubokém mínusu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (vasek 24. 08. 2011 13:06)

24. 8. 2011 14:13 | PatrikChrz

Vasek: proc bych mel nekomu zavidet, ze si koupil neco, na co nema? Proste me prislo jeho jednani jako nezodpovedne. Pri takto nadprumernem prijmu se tak vysoce zadluzovat? Slusne pojizdne auto si mohl koupit ze dvou platu, na to si nemusel brat leasing. Az by si nasetril, koupil by si lepsi. Stejne tak si mohl za 2 roky usetrit na maly byt a pak pomalu setrit na neco lepsiho. Obzvlaste, kdy jde o podnikatele, ten nema jiste nikdy nic, nikdy nevi, kdy se mu prestane darit (proste misto nehody prijde klasicky podnikatelsky neuspech). Asi jsem na tom podobne jako Pavel, take si radej na neco usetrim, nez bych si to kupoval na dluh. Nikdy jsem uver nemel a to ani, kdyz jsem si kupoval byt. Tedy mam kreditku, coz je technicky vzato druh uveru, i kdyz ji splacim vzdy v bezurocnem obdobi. Tady jsem, priznam se, podlehl me jesitnosti, chtel jsem zlatou kartu a jeninny zpusob, jak ji ziskat u nas zdarma, je kreditka mBank. Takze mam kreditku na 150 tisic, i kdyz ve skutecnosti na ni protocim jen par tisic. Kdyz uz se pisatel rozhodl, ze se takto nesmyslne zadluzi, pak tedy opravdu nechapu, ze se nepojisti, vzdyt kdo jiny by mel byt primo ukazkove pojisten, nez ten, kdo pojistky sam prodava?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

24. 8. 2011 21:50 | vasek

Co je podle Vás slušné pojizdné auto? To, že Vám stačí auto za 130 tis neznamená, že stačí všem. Pokud potřebuji auto, které najede třeba 40 tis km ročně a nemohu si dovolit jej mít každý měsíc v servisu(protože by mě to třeba brzdilo v podnikání) kvůli tomu, že už mu tak nějak pochopitelně odchází věci z důvodu opotřebení, těžko mi bude stačit 130 tis..a nebo bude, ale pak musím počítat s výdaji za opravy, tedy snížená schopnost šetřit na nové auto... Hypotéka/bydlení - co když je dotyčný člověk z Prahy a doma chce mít třeba místnost vyhrazenou pro práci- tedy defacto částečně investice do businessu? Pak je tedy cena nemovitosti vyšší, následně samozřejmě i splátka... - To, že si někdo něco koupí na dluh ne vždy znamená, že na to nemá... Jsou třeba lidé, kteří kupují byty na hypotéky protože vlastní peníze točí ve svém businessu a hypotéku berou jako levný zdroj peněz - vlastní business pro ně má větší výnosnost než je nákladovost hypotéky... a jsou to Vámi zmínění podnikatelé Ohledně pojištění s Vámi samozřejmě souhlasím
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PatrikChrz 24. 08. 2011 14:13)

24. 8. 2011 22:02 | vasek

Vy jste tedy rozklíčoval, co je v těch 10 tis kč, které autor v rámci výdajů zminuje? Co když jsou to náklady "na život" a zbytek mu opravdu zbývá? Jsem nezodpovědný, když část peněz, které mi měsíčně zbývají investuji do něčeho, co mi přinese v budoucnu peníze? - nemusí jít o spořící nástroje, ale třeba kvalitní auto... Jinak trochu populismu - komu v této republice zbývá optimální polovina z příjmů aby ji spořil... :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 24. 08. 2011 14:10)

24. 8. 2011 22:36

Vasek: jaké investice do podnikání potřebuje finanční poradce? Kromě notebooku a nového obleku mě nějak nic zvláštního nenapadá. Většinou chodí za klienty, takže o kancelář se může podělit s dalšími, případně jsou firmy, které za rozumný paušál pronajímají virtuální kanceláře. I kdyby si měl pronajmout kancelář na full time, tak to nebude stát tak moc a v momentě kdy by jí nepotřeboval, jednoduše nájem zruší. Za 130 tisíc se spolehlivé ojeté auto koupit dá. Spoustu nových aut se dneska vejde pod 200 tisíc. Prostě celý problém vznikl tím, že autor článku chtěl mít všechno hned a jednoduše dojel na to, na co spoustu začínajících podnikatelů - přepálí rozjezd. Nehoda byla jen jakýmsi katalyzátorem, nikoliv podstatou problému.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 475 360 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2018

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Další čtení na flowee.cz

Jak vlastně funguje psychosomatika? Léčí bez prášků a zevnitř

Jak vlastně funguje psychosomatika? Léčí bez prášků a zevnitř

Psychosomatické onemocnění pochází z emočního stresu nebo negativních myšlenek. Má ale...více

Manipulátoři: Jde o "přátele", kteří po nás chtějí víc, než nabízejí

Manipulátoři: Jde o "přátele", kteří po nás chtějí víc, než nabízejí

Přátelství je něco jako společenská výměna. Alespoň podle Suzanne Degges-Whiteové , profesorky...více

Rozhovor: Anorexie či bulimie? Módní poruchou příjmu potravy je ortorexie

Rozhovor: Anorexie či bulimie? Módní poruchou příjmu potravy je ortorexie

O vyváženém stravování se hodně mluví a píše, podle praxe dietologů a výživových poradců...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dušan Kunovský

podnikatel, Central Group

Petr Nečas

politik

Dušan Kunovský
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů
×
Petr Nečas
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK