CO SI O TOM MYSLÍTE: Měli by ekologové platit za blokování stavby dálnic?

Ministerstvo dopravy uvažuje o tom, že bude po ekologických organizacích žádat náhradu škody za to, že s pomocí soudních žalob blokují stavbu některých dálnic. Zákon ovšem takové jednání nezakazuje. Mělo by ministerstvo donutit ekology zaplatit, nebo by mělo ctít jejich právo účastnit se řízení o stavbě? Napište ostatním čtenářům, co si o tom myslíte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 9. 2007 23:23, Petr

Daně platím, až je mi z toho špatně. Za ty daně mi pak postavili 150 m od baráku pěknou dálnici, která možná zklidnila dopravu někde jinde. O mne ale ani jedné straně nejde. Ani o ty lidi co roky bydlí u nějaké silnice ve smradu a hluku. Jde o střet idejí, zda je důležitější ekonomický rozvoj nebo zachování aspoň nějakých zbytků životaschopné přírody. Musím objektivně říct, že v tomto světě velkých myšlenek na pár kusech přemnožených homo sapiens skutečně nesejde. A ještě jednou k tomu prodražení - za to skutečně nemůžou ekologové, ale ten, kdo vymyslel a provozuje systém, kde se dá takhle zdržovat. Teď nejde jen o cesty. Má sestra např. vysoudila dlužné alimenty až když byl kluk (na kterého je měla dostávat) dospělý.

+28
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 10. 2007 10:12, Petr

Poslouchání vůdců je špatně. Rozumět všemu, abych dokázal posoudit každý aspekt, ale může tak možná Brouk Pytlík. Často sami tvůrci nových technických děl jsou nejvíc zaslepení nadšením a kdoví čím ještě. Každý Titanik je před prvním vyplutím vždy nepotopitelný. Já se osobně spokojím s přístupem podobným, jako mají pojišťovny – čert vem na jakém principu to funguje. Podíváme se, kolik problémů bylo v minulosti. Z toho mi vychází, že doprava automobilem je nebezpečná, doprava letadlem bezpečná a pravděpodobnost havárie v atomové elektrárně (včetně havárií velmi vážných) je rozhodně nenulová.

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 47 komentářů)

27. 9. 2007 9:38 | Larus

Tak předně si vyprošuji ten titulek. Coby ekologa-semiamatéra mně uráží, žádné dálnice neblokuji. Ale bůh ví, že kdyby mně nějaký ten zpupný plán dost naštval, tak použiji všechny zákonné prostředky, abych jej zastavil. Stát sám má tuny másla na hlavě, ale protože ouřadové nesnesou jakýkoli odpor, tak se čas od času objeví nějaký ten nápad na vyvlastňování nebo, jako teď, náhradu údajných škod. Když bude návrh dálnice důkladně a rozumně připravený, konzultovaný s dotčenými lidmi a zájmovými sdruženími (to nejsou jen ekologisti) a bude jasně zdůvodněno, proč se musí stavět právě tady, co tím získáme a co tím ztratíme, tak snad bude možné mluvit o zdržování. U nás je ale bohužel dlouhá historie ukázek úřední zvůle, nerespektování vlastnických práv atp. s tím, že když už je postaveno, nedá se nic dělat a "nějak" se celá věc legalizuje. Notabene žádné zdržování se nekoná, každá stavba prochází schvalovacím řízením a v něm existují dané lhůty k vyjádření, každý plán velké stavby musí počítat s tím, že všechny ty lhůty budou maximálně využity. A v případě staveb proti kterým se zvedne (leckdy oprávněný) odpor, je nutné počítat i s nějakým tím soudem. Kdo tohle neplánuje, je trotl a na organizaci staveb dálnic evidentně nemá. Konkrétně u D8 každému rozumnému člověku dojde, že je namalovaná přes jednu z nejhezčích částí ČR a že bude nutné dělat kompromisy. Na straně plánovačů jsem si ale nevšiml nějakého rozumného jednání. Prostě se navrhne pro betonovou lobby nejvýhodnější trasa a ta se pokusí protlačit hlava nehlava. Když to nejde, začne se křičet že "ekologové zdržujou." Stejný případ je obchvat Plzně, D3 přes Posázaví nebo dálnice na Hradec, kde se pro změnu nadává na chudáka pani, které se nikdo na nic neptal, bylo jí z pozice síly oznámeno, že musí prodat a navržena nějaká směšná cena. Copak se deset let dopředu nevědělo, že je přes její pozemky namalovaná dálnice? Nebylo možné se chovat slušně a dojít k nějakému kompromisu? Ještě připomínám Nemak na Mostecku, to je přesně to, o čem mluvím, vymyslí se debilní plán a pak se v médiích nadává na lidi, kteří si dovolili protestovat proti porušení svých práv.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 9:11 | Fana

Můžou za to a taky by za to měli být náležitě potrestaní příživníci , co pobírají nemalý plat za to, že jsou členy parlamentu nebo vlády. Proč máme tak špatné zákony? Proč se zloději, násilníci a podvodníci tak bezstarostně vysmívají svým obětem a těm, kteří se snaží žít poctivě?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 8:52 | Nikdo

Doporučoval bych vlastní zkušenost těm co podporují stavby bez ohledu na přírodu. Běžte bydlet k nějakému povrchovému dolu u nás ( uhlí , kámen a pod ) a potom se na to budete dívat jiným pohledem. Je to jako s pohádkou o Smolíčkovi. Jen prstíček a ruka je pryč
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 7:37 | kolemjdoucí

jsou nutné i dálnice i je nutná nějaká ochrana kytek, případně protest proti příliš technickým neekologickým řešením. Problém je podle mně v tom, že podle mně hlavně ekologisté nejsou přístupní kompromisu a vytváření konstruktivních řešení, na druhé straně stavitelé nejsou přístupni nahradit skutečnou výši újmy, kterou někomu stavba dálnice vedle jeho baráku způsobí. Výsledek je ten, že to zpřísnění někdo v budoucnu odnese, zatímco ti, co to svým nekompromisním způsobem v minulosti způsobili, budou v pohodě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 7:25 | Down

Jsou nutné všechny ty dálnice? Nelze to vše řešit jinak?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 2:25 | HonzaH

To není jen otázka ekologů, ale i například drobných akcionářů, kteří mohou žalobami narušovat akceschopnost valných hromad. Já vidím jednoduché řešení. Žalující by byl povinen stanovit finanční částku, která reprezentuje jeho zájem, jehož ochrany se žalobou domáhá. Z této částky by se například odvozovaly soudní poplatky, které musí zaplatit, stejně jakoby šlo o žalobu majetkové povahy. Myslím, že je to 5%. Žalovaná strana by naopak měla mít právo složit kauci ve výši celé žalované částky, což by ji opravňovalo pokračovat v činnosti bez ohledu na soudní řízení. V případě prohry u soudu by částka propadla ve prospěch žalujícího. Tedy např. ekologové budou chtít narušit nějakou stavbu, tak řeknou, že svůj zájem by oceňují na 1 mld. Kč. Zaplatí 50 mil. poplatky a zahájí se soudní řízení. Pokud si stát myslí, že soud vyhraje a že se jedná o zdržování, může složit 1 mld. kauce a nerušeně pokračovat ve stavbě. Když ekologové vyhrajou, tak je 1 mld jejich.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 0:41 | Bedřich

Mělo by se proti nim postupovat tvrdě. Jenom komplikují jiným lidem život pro pár kytek. Bůh ví, kdo jim zaplatil, aby dělali takové obstrukce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 3/3

3

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lubomír Stoklásek

podnikatel, Agrostroj Pelhřimov

Ondřej Raška

podnikatel, Miton

Lubomír Stoklásek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ondřej Raška
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services