CO SI O TOM MYSLÍTE: Měli by ekologové platit za blokování stavby dálnic?

Ministerstvo dopravy uvažuje o tom, že bude po ekologických organizacích žádat náhradu škody za to, že s pomocí soudních žalob blokují stavbu některých dálnic. Zákon ovšem takové jednání nezakazuje. Mělo by ministerstvo donutit ekology zaplatit, nebo by mělo ctít jejich právo účastnit se řízení o stavbě? Napište ostatním čtenářům, co si o tom myslíte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 9. 2007 23:23, Petr

Daně platím, až je mi z toho špatně. Za ty daně mi pak postavili 150 m od baráku pěknou dálnici, která možná zklidnila dopravu někde jinde. O mne ale ani jedné straně nejde. Ani o ty lidi co roky bydlí u nějaké silnice ve smradu a hluku. Jde o střet idejí, zda je důležitější ekonomický rozvoj nebo zachování aspoň nějakých zbytků životaschopné přírody. Musím objektivně říct, že v tomto světě velkých myšlenek na pár kusech přemnožených homo sapiens skutečně nesejde. A ještě jednou k tomu prodražení - za to skutečně nemůžou ekologové, ale ten, kdo vymyslel a provozuje systém, kde se dá takhle zdržovat. Teď nejde jen o cesty. Má sestra např. vysoudila dlužné alimenty až když byl kluk (na kterého je měla dostávat) dospělý.

+28
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 10. 2007 10:12, Petr

Poslouchání vůdců je špatně. Rozumět všemu, abych dokázal posoudit každý aspekt, ale může tak možná Brouk Pytlík. Často sami tvůrci nových technických děl jsou nejvíc zaslepení nadšením a kdoví čím ještě. Každý Titanik je před prvním vyplutím vždy nepotopitelný. Já se osobně spokojím s přístupem podobným, jako mají pojišťovny – čert vem na jakém principu to funguje. Podíváme se, kolik problémů bylo v minulosti. Z toho mi vychází, že doprava automobilem je nebezpečná, doprava letadlem bezpečná a pravděpodobnost havárie v atomové elektrárně (včetně havárií velmi vážných) je rozhodně nenulová.

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 47 komentářů)

29. 9. 2007 16:23 | Ondra

Platit by rozhodne nemeli. Stat ma oproti nim daleko vetsi moc a je by vubec nebylo videt. Jim vdecime za to, ze se drancovani zeme nezvysuje nade vsechny meze. Jsou to normalni lide, kteri chteji zit v pekne zemi. A to betonova loby rada ignoruje, protoze ti, kdo rozhoduji, maji penize na to, aby zili na peknem miste v peknem prostredi. Kdo a jak by nas jinak branil?!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2007 10:11 | Karel

Ekologové jsou magoři. Atˇ se odlifrujou třeba na Sibiř - tam maj zeleně dost a můžou to tam chránit.Tady potřebujeme silnice,dálnice a vše co k tomu patří.Prostě pohoda.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2007 9:44

Pro Petra Kadanika: Já bydlím u té slavné silnice E55 a to je pro mě nezkreslená informace.. dokončení dálnice přes České středohoří nám slibovali už koncem roku 2006...díky lidem které já neznám je dálnice asi o tři mld dražší a já nemůžu o tři roky déle ani přejít ulici...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2007 17:48 | matejka80@seznam,cz

meli by platit a nejen za dalnice ale hlavne za jaderne elektrarny za zdrzovani jejich vystavby k. mytejka
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2007 17:48 | matejka80@seznam,cz

meli by platit a nejen za dalnice ale hlavne za jaderne elektrarny za zdrzovani jejich vystavby k. mytejka
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2007 17:48 | matejka80@seznam,cz

meli by platit a nejen za dalnice ale hlavne za jaderne elektrarny za zdrzovani jejich vystavby k. mytejka
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2007 16:06 | Petr Kadanik

Je zajimave 'slyset z ust', predpokladam nijak zvlast neprivilegovanych ctenaru, slova, ktera jakoby rikal mluvci nejake silnicarske ci jine stavebni firmy. Vzdycky me mrzi, kdyz narazim na nazor, ktery evidentne vychazi jen z jednoho zdroje informaci. Je mi lito, ze se proto ten clovek nevedomky myli. Jak ale zajistit, aby se do medii a tedy i k usim vetsiny naroda dostaly vyvazene a nezkreslene informace? Jak motivovat obcany, aby se naucili zdrave pochybovat o kazde informaci, kterou nemohou snadno konfrontovat s jinym zdrojem? Tim, ze si zakazu cist internetove diskuse pomuzu jenom sobe. Ja opravdu nevim...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2007 14:09

Ten samy problem se rýsuje v prosazeni nové dálnice na jih.samý nesouhlas.Zdá se mi ze zijeme v dobe kdy všichni jsou proti všem a ani pořádně nevědi proč.Často jezdím po tzv.staré benešovské a dále na Tábor,vidím neustále se zvětšující počet vozidel.To ssebou samozřjmě nese i zvýšení počtu havarií a bohužel i ztrátech na životech.Každé oddálení výstavby odpovídající komunikace stojí také další zničené životy o zraněných a materielnich škodách ani nemluvě.Složitosti při projednávání stav. povolení nabývá obřích rozměrů.Patrně by se měli tímto závažným problémem zabývat naši zákonodárci ale to asi je nad jejich síly jinak by toriž problémy nezůstávali stále neřešeny.Jak to dělají jinde?_
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2007 12:42 | pt

Betonová lobby má bohužel lepší P.R. než ekologové. Skutečnost je obvykle jiná. Za zdržení obchvatu Plzně může plzeňské zastupitelstvo, které léta prosazovalo horší a dražší variantu. Proč asi - předpokládám, že v tom měli nějaké svoje zájmy. Velmi podobná situace je s dálnicí D8. Každý, kdo se koukne na mapu, může vidět, že ideální trasa do německa, s minimem ekologicých škod by vedla jinudy - kolem chomutova, mostecka apod. Proč se musí vést zrovna přes nejhezčí místa českého středohoří? Ekologové dostávají hanlivé nálepky, ale ve skutečnosti často (neříkám že vždy) hájí skutečně lepší i levnější řešení.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2007 11:16 | raja

Jednoznačně ano!!! Stejná situace byla s obchvatem dálnice přes "Valík". V minulosti jsem byl zapojen do hnutí Brontosaurus a nyní mám dojem, že se jedná pouze o zviditelňování jednotlivců.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2007 8:42 | kolemjdoucí

Zdravím. Asi se programátorům stránky vloudila nějaká chybka, nemůžu se dostat na starší komentáře, i při kliknutí na 2 nebo na > >> se pořád zobrazí jen ty první komnetáře.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 19:46

Absolutně souhlasím se žalobou o náhradu škody za úmyslné zdržení stavby v plné výši jsou li námitky nepodstatné. Samozřejmě bude také správné žádat stát o náhradu škody investorovi a staviteli zdržuje li stát vydání stavebního povolení. Je záhodno zjednodušit stavebí řád aby to fungovalo tak jako třeba v Anglii kde administrativu povolení dělá obec za poplatek. Nechápu ten pracný process v Česku. Ještě absurdnější je institut " nabytí právní moci" 28 dní?? Proč taton hovadina figuruje po vydání stavebního povolení ??? Aby se někdo opět mohl odvolávat?? Zpoplatní li se to nebude nesmyslných podnětů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 15:57

Holt byt proti necemu je strasne jednoduche. Jihoceska matka a ucitelka se stala diky svym protestum proti vsemu ministryni skolstvi. Ale tam musela byt pro neco (cerpani s evropskych fondu). To ji ovsem neslo. Tak musi jit pryc. Ale bude pokracovat v protestech proti vsemu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 13:30 | TaV

Denně jezdím po cestě I/57, která kvalitotou odpovídá s bídou druhé třídě a kapacitou provozu tak poloviny 70. let. Když se před dvěma lety začala stavět konečně cesta nová, plánovaná někdy od roku 1960, tak se objevil ekolog (nebo ekoterorista?) schovaný za občanské sdružení, a celou stavbu (naštěstí jen) půl roku blokoval, samozřejmě k velké „radosti“ všech místních.
Jako každý rozumný člověk se snažím přírodu chránit, ale nebojím se přiznat, že jen do úrovně své peněženky a pohodlnosti. Extrémní ekologické názory jsou sice možná hezké, ale zcela utopické a nerealizovatelné. Stačí už takové pseudoekologické nesmysly, jako je míchání řepky do nafty. Přidáme tam pár procent a o stejné procento to zdražíme (+ potraviny k tomu) … to je prostě na Nobelovku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 12:29 | sysel

Amaterští ekologové jsou velmi nebezpeční. Bojují za svůj pohled na přírodu bez ohledu na lidi kteří v oblasti žijí. Velmi často žijí v jiném kraji a o problému mají jen velmi málo informací. Nedávno jsem byl vyzván k podpoře záchrany POSLEDNÍHO neregulovaného úseku Labe kde žije bobr.Řeka Labe v úseku státní hranice Ústí n. L. byla regulována již před více než 150 lety. Stejně je to i v případě D8.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 12:22

Momentálně žijeme v době jakési hysterické „ekomódy“. Lidé ale nepřestanou jezdit auty, vozit náklady po cestách a nepřejdou na těžce dotovanou železnici proto, že nebudeme stavět dálnice. Takže máme na výběr, budeme se roky dohadovat o ochraně přírody a po tu dobu nám kolony aut budou chrlit po vesnicích a městech víc zplodin, než by vyprodukovali při plynulé jízdě po dálnici (blud o opaku jsem si několikrát v poslední době při cestě po dálnici vs. zacpaná okreska ověřil), a nebo co nejrychleji vybudujeme rychlostní síť, která stáhne tranzitní dopravu z měst a tímto zvýšíme kvalitu života deseti- a statisícům lidí z těchto sídel (omezení emisí, hluku, zvýšení bezpečnosti …), tak i uživatelům těchto nových silnic (snížení stresu se všemi pozitivními následky). A to i za tu cenu, že trasy nebudou zcela ideální, což nebudou prostě nikdy, protože vždy to bude kompromis mezi mnoha pohledy a faktory.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 10:33 | Pavel Nemecek

Chápu rozhořčení lidí – je oprávněné. Ale skutečnosti jsou zde prezentovány značně jednostranně. Na to, aby komunikace nevedly přes chráněná území máme zákony, které velice rádi ignorujeme a porušujeme, nebo si jednoduše schválíme výjimku. A to ani nemluvím o tom, co uděláme s osobním vlastnictvím, které by mělo být nedotknutelné, pokud se nám zdá, že by se mohlo jednat o státní zájem. A pak je tu ještě ten známý „český paradox“ – nadáváme na všechno, co je spojené s komunismem, ale dálnice stavíme z pera soudruhů ... není to trochu k zamyšlení??? D8 je případ nešťastný a pro české prostředí úplně ukázkový – ačkoli existovali vhodnější varianty vedení trasy dálnice, byla zvolena právě tato. Když už musela být tato trasa, byly navrženy jiné formy umístění komunikace přes České středohoří, ale vyhrála ta nejméně vhodná a rozhodně ne nejlevnější. Dovedu pochopit, že většinu lidí environmentální aspekty výstavby dálnice nezajímají – ani nemusejí – ale jako daňové poplatníky by nás měla zajímat alespoň ekonomická efektivita!
Pravda není nikdy jen černá nebo jen bílá – je třeba ji hledat někde uprostřed. Dokud budou stavby komunikací oprávněně napadnutelné, tak se žalobám a s nimi spojených průtahům nevyhneme. Až se naučíme uvažovat a plánovat udržitelně – tedy vyváženě ekonomicky, sociálně i environmentálně bude po problémech.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 10:27 | Technik

Je tady jedna zajímavá formulace - "zda tím stát náhodou nehodlá dát najevo všem...". Přesně to prezentuje dnešní situaci, kdy je "stát" zosobňován jako něco jiného, než jsme my, tzv. obyčejní lidé. Je to ta poloha, která bohužel hraje do karet právě extrémistům, kteří se takto snaží "stát" zdiskreditovat a prezentovat jako něco zlého, co stojí nad námi a s čím je třeba bojovat. Tak se ale dostáváme k samotnému principu státního útvaru. Je to dobrovolný svazek, který má zajišťovat jeho občanům ochranu a práva a na druhé straně občané pro zajištění chodu státu musí plnit určité povinnosti. Myslím, že v tomto smyslu demokraticky zvolení zástupci vedení našeho státu stanovili určité priority prospěšné pro jeho obyvatele a technici to vymysleli. Mezi to lze započítat např. i dálnice, obchvaty, atomové elektrárny apod. Drtivá většina obyvatel je s tím srozuměna a souhlasí s tím (nakonec my Češi se přece dokážeme vždycky ozvat). Pak je tady opravdu na pováženou, jestli určitá skupina občanů, může beztrestně držet na základě demokratických principů všechny ostatní v šachu a mařit např. výstavbu všeobecně prospěšného díla, které má v případě D8 i evropský význam. Jak tomu čelit ale musí vymyslet ti zvolení zástupci státu. To v téhle diskusi asi opravdu nevymyslíme. Takže se mějte, promiňte mi to poučování a já jdu zase hákovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 10:22 | jm09

Tohle je zasadni nepochopeni problemu. Dle meho nazoru nikomu nemohou vadit zakonne prostredky (prezkoumani rozhodnuti soudem). Problem je v extremni dobe soudniho jednani. Resenim tedy neni uprava prav a povinosti zucasnenich osob, ale zasadni reforma justice!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2007 9:40 | Josef

Je to opravdu hrozné. Jezdím tam dost často. Každý zraněný a mrtvý člověk na těchto starých silnicích padá na jejich hlavu. Stejně tak časové ztráty projíždějících. Auta, co tam supí teď v těch kopcích a podél Labe, zanechávají daleko víc zplodin, než kdyby projela plynule na dálnici. Zajímavé je, že třeba nikdy neprotestovali proti továrnám (resp. smogu) v Ústí nebo v Lovosicích. Takže celkově to spíš vypadá, že jejich činnost není pro lidi, ale proti lidem. Ještě jsem nepotkal člověka, který by se ztotožňoval ve věci D8 s jejich názory.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Pomothy

podnikatel, ČSFD.cz

Kamil Vacek

podnikatel a investor

Martin Pomothy
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Kamil Vacek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services