CO SI O TOM MYSLÍTE: Měli by ekologové platit za blokování stavby dálnic?

Ministerstvo dopravy uvažuje o tom, že bude po ekologických organizacích žádat náhradu škody za to, že s pomocí soudních žalob blokují stavbu některých dálnic. Zákon ovšem takové jednání nezakazuje. Mělo by ministerstvo donutit ekology zaplatit, nebo by mělo ctít jejich právo účastnit se řízení o stavbě? Napište ostatním čtenářům, co si o tom myslíte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 9. 2007 23:23, Petr

Daně platím, až je mi z toho špatně. Za ty daně mi pak postavili 150 m od baráku pěknou dálnici, která možná zklidnila dopravu někde jinde. O mne ale ani jedné straně nejde. Ani o ty lidi co roky bydlí u nějaké silnice ve smradu a hluku. Jde o střet idejí, zda je důležitější ekonomický rozvoj nebo zachování aspoň nějakých zbytků životaschopné přírody. Musím objektivně říct, že v tomto světě velkých myšlenek na pár kusech přemnožených homo sapiens skutečně nesejde. A ještě jednou k tomu prodražení - za to skutečně nemůžou ekologové, ale ten, kdo vymyslel a provozuje systém, kde se dá takhle zdržovat. Teď nejde jen o cesty. Má sestra např. vysoudila dlužné alimenty až když byl kluk (na kterého je měla dostávat) dospělý.

+28
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 10. 2007 10:12, Petr

Poslouchání vůdců je špatně. Rozumět všemu, abych dokázal posoudit každý aspekt, ale může tak možná Brouk Pytlík. Často sami tvůrci nových technických děl jsou nejvíc zaslepení nadšením a kdoví čím ještě. Každý Titanik je před prvním vyplutím vždy nepotopitelný. Já se osobně spokojím s přístupem podobným, jako mají pojišťovny – čert vem na jakém principu to funguje. Podíváme se, kolik problémů bylo v minulosti. Z toho mi vychází, že doprava automobilem je nebezpečná, doprava letadlem bezpečná a pravděpodobnost havárie v atomové elektrárně (včetně havárií velmi vážných) je rozhodně nenulová.

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 47 komentářů)

11. 11. 2007 17:07 | kapusta

V případě dálnic jsou to škůdci národa, kteým záleží na jejich popularitě pod záminkou ochrany přírody, ale na ničení zdraví lidí jim nezáleží. V řípadě stavby dálnic a rychlostních komunikací by měl mít poslední akonečné slovo stát a výstavbu by měl regulovat podle svých finančních možností.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 10. 2007 15:52 | kapusta

V případě dálnic jsou ekologové škůdci národa. Být obyvatelem v dotčených vesnicích a městech, žaloval bych je za prodlužování otravování obyvatel výfukovými plyny z projíždějících kamionů po klikatých úzkých cestách mimo dálnice.Chce někdo říct, že síť dálnic v německu je neekologická? Přivázal bych je ke sloupům na exponovaných místech v blízkosti obytných domů, aby si užili jimi prodlužovaného "ekologického" ovzduší.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 13:54

Výstavba silničních komunikací je blokována 2mi faktory. T.zn., že nejen tzv.ekologičtí aktivisté, ale také územně lokální zájmy mají tutéž vlastnost. (viz 2 varianty R35 přes pardubický kraj) Jsem proto, aby k oběma nemocem byl se strany Ministerstva dopravy vyvinut nový lék. Ten by měl začít prudkým podáváním léčiva a postupným snižováním dávek až do úplného vymýcení choroby.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 10. 2007 21:36

Dálnice nejsou vše. je třeba pro jejich stavbu a vytýčení najít optimální ekologickou variantu. Původně měla vést přes Středohoří tzv. tunelová k přírodě šetrnější varianta.Ta však byla vládou nešetrně zamítnuta. Proto ekologové jednají soudně a snaží se toto pochybné rozhodnutí zvrátit. Pračlověk.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 10. 2007 20:42

Tak jako ve všem musínést zodpovědnost.Novotný Aleš
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 10. 2007 10:12 | Petr

Poslouchání vůdců je špatně. Rozumět všemu, abych dokázal posoudit každý aspekt, ale může tak možná Brouk Pytlík. Často sami tvůrci nových technických děl jsou nejvíc zaslepení nadšením a kdoví čím ještě. Každý Titanik je před prvním vyplutím vždy nepotopitelný. Já se osobně spokojím s přístupem podobným, jako mají pojišťovny – čert vem na jakém principu to funguje. Podíváme se, kolik problémů bylo v minulosti. Z toho mi vychází, že doprava automobilem je nebezpečná, doprava letadlem bezpečná a pravděpodobnost havárie v atomové elektrárně (včetně havárií velmi vážných) je rozhodně nenulová.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 10. 2007 4:37 | kolemjdoucí

Proč bych musel rozumět funkci třeba atomového reaktoru? To je velice jednoduché. Pokud funkci atomového reaktoru rozumín, obvykle poznám, když mě chce někdo oblbnout nesmysly, třeba co se týká nebezpečnosti Temelína. Pokud tomu nerozumím a ani nechci rozumět, stává se ze mně vhodný materiál pro užitečného idiota, který může jedině papouškovat to, co mu někdo předříká. To se týká třeba jaderné energetiky nebo GMO plodin nebo třeba v minulosti veřejné odsuzování Charty 77 nebo třeba veřejné schvalování popravy Milady Horákové nebo třeba ještě více z minulosti nadšeného řevu Sig Heil němců při Hitlerových projevech atd. A týká se to velice často i odporu proti komunikacím, protože to jsou lidi, kteří nechtějí vědět, jak to funguje, proto nechtějí o tom diskutovat a poslouchají jen to, co jim řekne jejich vůdce.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 10. 2007 1:23 | Petr

Pro j.jur Váš příspěvek mi připadá trošku fanatický, trošku povýšenecký a trošku nelogický. Abych pravdu řekl, skoro nic z toho co píšete mi nedává smysl. Proč bych musel rozumět funkci atomového reaktoru na to, abych pochopil že může havarovat. Že bourají auta vím taky a nemusím znát přesně konstrukční detaily spalovacího motoru. S bydlištěm v místě jste mě taky pobavil. V jakém místě? Když zůstaneme třeba u té atomové elektrárny, důsledky havárie Černobylského typu by zasáhly půl Evropy. Většina těch vašich veřejně prospěšných projektů má kromě pozitiv také negativní důsledky a rizika, které se neomezují jen na místo, kde skutečně stojí. O tom to právě je, zvážit pro a proti a rozhodnout se, jestli nám to za to stojí. Ne všichni mají měřítka totožná s vašimi a nemusí to být zrovna nevzdělanci a pomatenci. To je právě ta demokracie, že je nikdo nezavírá do léčebny, stejně jako tam nikdo nezavírá vás. Pochopitelně ale také souhlasím s názorem, že diskuse musí mít nějakou přiměřenou délku a systém, kde je možné nepřiměřeně dlouhé zdržování je špatný.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 10. 2007 13:26

Lidé, jako je např. pan Patrik patří do léčebny, v níž nejsou na vnitřních stranách dveří kliky. Demokracie byla vymyšlena původně proto, aby v maximální možné míře umožňovala co nejsvobodnější život co největšímu počtu lidí. Terorizování většiny hrstkou nevzdělanců, nebo dokonce pomatenců (Temelín, radar, každá nová větší stavba) je jen ukázkou postupující krize euroatlantické civilizace. Pokud jde o eliminaci blokací veřejně prospěšných projektů různými Patriky a naivními nedovzdělanými dívenkami (když jsem se jedné takové zeptal, jak vlastně funguje reaktor, koukala jak vyoraná myš, přesto přesně věděla, že může bouhnout!!), jako první opatření by stačil jednoduchý zákon - že účastníkem řízení např. o obchvatu může být pouze občan, nebo právnická osoba, jejíž VŠICHNI členové mají trvalé bydliště v dotčeném místě po dobu minimálně 3 roky před zahájením projektových prací, resp. zveřejnění záměru. A pokud jde o škody způsobované různými teroristy kteří se považují za spasitele lidstva, stačilo by důsledně uplatňovat relevantní ust. obč.z. o náhradách škod. Ono takové přivoláno policie a hasičů např. k okupovanému komínu, sundávání transparentů, atd. jistě na nějakou stotisícovku přijde. Není důvodu, aby tyto výlohy hradil daňový poplatník, ať si je hezky zaplatí ti, kteří je svojí naivitou a hloupostí způsobili.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 10. 2007 8:57 | Hansan

Pokud to takhle bude pokračovat, v dohledné době nepostavíme ani psí boudu. Každá lokalita, kterou člověk opustí, za pár desítek let bude mít hromadu tzv. vzácných kytek, hmyzu atp. Bránit přírodě v jejím přirozeném vývoji je pěkný nesmysl. Ekoteroristé brání přírodu a škodí lidem. Kdo bude bránit občany bydlící u přetížených silnic. Naše děti dýchají smrad ze silnic jen pro záchranu nějaké zbytečné kytky. Ekologové jsou většinou idealisté zaměření na svou teorii, bez znalostí širších souvislostí. Pokud si pamatuji, tak i paní Kuchtová chtěla atomku nahradit větrníky. Podobné pitomosti v menším rozsahu se stále řeší. Není účelem obstrukcí je zviditelnění a snad sesle ministra nebo poslance?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2007 9:47 | Mayha

ŘSD promrhá sedm stovek z každé tisícovky, kterou od státu dostane, a za to můžou ekologové? Tady se rozdávají úplatky a fixlují výběrová řízení. Za to taky můžou ekologové? A že prý mohou i za zpoždění D8? V SRN by byli schopni postavit dálnici D8 tunelem pod celým Českým středohořím, proti čemuž by ekologové nic neměli, a stála by polovinu než ta, co prosazuje náš stát/ŘSD a přitom je na ní jen 2 km tunelů, stoupá 200 výškových metrů vzhůru a pak zase klesá dolů - to bude spálené nafty navíc za léta budoucího provozu, než kdyby vedla základnovým tunelem vodorovně!!!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2007 23:23 | Petr

Daně platím, až je mi z toho špatně. Za ty daně mi pak postavili 150 m od baráku pěknou dálnici, která možná zklidnila dopravu někde jinde. O mne ale ani jedné straně nejde. Ani o ty lidi co roky bydlí u nějaké silnice ve smradu a hluku. Jde o střet idejí, zda je důležitější ekonomický rozvoj nebo zachování aspoň nějakých zbytků životaschopné přírody. Musím objektivně říct, že v tomto světě velkých myšlenek na pár kusech přemnožených homo sapiens skutečně nesejde. A ještě jednou k tomu prodražení - za to skutečně nemůžou ekologové, ale ten, kdo vymyslel a provozuje systém, kde se dá takhle zdržovat. Teď nejde jen o cesty. Má sestra např. vysoudila dlužné alimenty až když byl kluk (na kterého je měla dostávat) dospělý.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2007 22:08 | HonzaH

Proč se nemůžu dostat na jiné stránky diskuse, než na tu první?
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2007 18:06 | kolemjdoucí

To je sice pěkné, že ty ekology máme a že oni myslí dopředu. Problém je ale v tom, že co se týká těch dálnic, tak se ekologové dohadujou s úředníky pěkně v klidu v kancelářích nebo na demonstracích, nic je netlačí k tomu to ukončit, takže by se klidně dohadovali nekonečně dlouho. Přitom obvykle někde o kousek dál musí lidé po celé ty roky bydlet těsně vedle silnice ve smradu a hluku od desítek tisíc aut denně, musejí v tom pracovat, spát a vůbec vegetovat a ti lidé potřebují řešení ihned.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2007 17:33 | dzekyl

Diky bohu, ze tady ty ekology mame, jsou jedni z male z tech v ceske spolecnosti, kteri mysli trochu dopredu... Nazory ceskych politiku (az na cestne vyjimky) na to jak nakladat s zivotnim prostredim a prirodnim bohatsvim bohuzel stale patri do vychodni evropy -- do te zapadni, nerku-li severni maji dost daleko.
Dobra reseni mohou vznikat jen ve stretu ruznych nazoru a jejich nalezeni chce cas. Jsem proto, aby se diskuze urychlila ale jsem rozhodne PROTI tomu, aby se z ni vylucovali ti, jejichz naroz se jednomu ucastnikovi nelibi. To by dopadlo spatne..
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2007 15:56 | malinkej

myslim ze by meli platit urcite ano.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2007 11:00

Sohlasím. Represe nikdy nic dobrého nepřinesly. Otázka ovšem je, jestli tito aktivisté nejsou víc aktivní ve svém osobním zviditelnění a poté co toho dosáhnou, jejich aktivity končí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2007 8:45

Placení není řešení, řešením je zrychlení práce soudů. Aby třeba o kauzách týkajících se staveb ve veřejném zájmu rozhodovaly přednostně a , dejme tomu, v lehotě do 3 měsíců, pokud neuvedou závažné důvody jež tomu brání. Právo podávat stížnost pro podezření z nezákonného jednání je základním právem každého občana svobodné země. Pokud by jsme jednou dopustili jeho porušení, mohla by se začít celá stavba občanských svobod hroutit. A to by nás mohlo mrzet-až se třeba soused rozhodne vybudovat u našeho plotu hnojiště, nebo obchodní řetezec supermarket-pokud se svou pří neuspějeme, nejenom, že se nám sníží kvalita bydlení, ale ještě pěkně zacvakáme. To by možná až tak nevadilo v průhledném právním systému s nezkorumpovanými soudci-ale ten náš takový zatím není. Lehko by se to mohlo stát nástrojem osobní msty (úplně stejně, jako jsou dnes některé žaloby ekologů jen nástrojem fanatizmu a tohy pro prosazení vlastního ega-takže by jsme si nepolepšili, právě naopak-ty nevýhody se vyskytují mnohem častěji a týkají se všech). Pokud chce ministerstvo bojovat, ať bojuje o veřejné mínění-ať předloží veřejnosti konkrétní příklady nesmyslů, které ochranáři chtějí/chtěli. A ať to nejsou plky o přechodech pro medvědy kolem Prahy, jak tuhle arogantně odpověděl pán náměstek. To k časovému zpoždění. A o zdražování staveb vědí své nejlíp sami ministerští úředníci, nebo ti z Ředitelství staveb silnic a dálnic. Mluvil jsem s několika lidmi, kteří podnikají jako subdodavetelé v podobných stavbách-jejich partněři z firem jako Skanska, Metrostav a pod. celkem otevřeně přiznávají, že bez úplatku by si v státních zakázkách ani neškrtli. Prostě-kdo chce práci, musí podmáznout. Na to ministerstvo žalobu nechystá?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2007 22:46

Pro Petra: Jestliže se státu něco prodraží, tak to není jeho problémem, ale problémem lidí které takovéto prodražení platí ze svých daní....měl by jsi se Petře lépe podívat na výplatní pásku kolik odvádíš na daních.. jestli ovšem nějaké odvádíš...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2007 20:27 | Petr

Nebudu teď do toho tahat, na čí straně jsou mé sympatie. Pokud ale někdo využívá procedury a postupy, které jsou zákonné v tomhle státě, těžko je stát, který ty procedury vymyslel může perzekuovat za to, že se mu díky tomu něco podražilo. To je jeho problém, že nevymyslel nějaká jiná pravidla.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Ulich

bývalý fotbalista a podnikatel

Jan Mládek

politik

Ivo Ulich
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jan Mládek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services