Auta budou bezpečnější, ale nejspíš i dražší

I malé auto by si mělo umět poradit se smykem, jako luxusní limuzína. Taková je vize Evropské komise, která uvažuje o povinné montáži některých bezpečnostních zařízení i do menších a středních vozů. O kolik tyto novinky auta zdraží, zatím nemluví.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 9. 2007 14:41, Eric

Jak je tedy z tohoto titulu ošetřen dovoz čínských zabíjecích vozů do EU, potažmo k nám? Auta jsou sice hezky vybavená, ale smrtelně nebezpečná. Nebude to zase tak, že Číňané (nebo jejich evropští obhájci) předloží k homologaci model, který bude udělán tak, aby splnil požadavky a do prodeje pak půjdou sračky sešité horkou jehlou kdesi v Činchaji? Hm, asi tak nějak... Nebo dodají kompletně padělané homologační dokumenty. Hm, asi taky tak nějak...Když ta auta jsou tááááák levná!

+68
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 9. 2007 18:47, jezevec

To je ale dneska taky, ne? V tomto úhlu pohledu je možná lepší čínský sajrajt, než dvacet let stará schade, polopanceřovaná ministerská A8 řízená namyšleným beztrestným frajírkem, nebo třítunový teréňák řízený ožralým cikánem bez řidičáku.
Ostatně auto které vás zabije na chodníku, protože řidič nečuměl kudy pokračuje silnice, může být třeba šlapací, a při vhodné smůle stačí. A nebo myslíte že u favoritů neodpadávaj za jízdy zadní nápravy?

Zobrazit celé vlákno

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

22. 9. 2007 22:43 | kubat.rada

Vize to je hezká, realita je taková, že v ČR (taky člen EU) jezdí běžně auta 15 i více let stará.
Myslím, že systém kontroly stability umožňuje jezdit do zatáček rychleji, ve výsledku tedy bezpečnost zas o tolik větší nebude.
Osobně bych byl pro aby byl povinný systém kontroly vzdálenosti mezi vozidly (nevím, jak se ten systém jmenuje, má jej třeba Lexus), toto by podle mě také podstatně zvýšilo bezpečnost. Kolik ten systém stojí netuším.
Ono když bude nějaký systém bezpečnosti povinný, nezvedne to podle mě cenu aut nijak výrazně. Čím se něco vyrábí ve větším, tím je to levnější. Navíc se ušetří tím, že nebude verze "s" a verze "bez" (zjednodušení => snížení nákladů). Cenu nemůže výrobce zvednout o moc, příliš by se tím snížil počet prodaných kusů. Pokud by znamenalo zavedení nějakého bezpečnostního prvku přílišné zdražení, musel by výrobce část pokrýt ze svého zisku.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 9. 2007 8:41 | Seko

Mnohem víc by prospěl důrazný systém postihů za dopravní přestupky, doživotní zabavení řidičáku pitomcům, řízení bez řidičáku = basa, pokus o ujíždění dopravní policii = basa, žádné fintičky s "já auto neřídil, byl to rodinný příslušník proti kterému nebudu svědčit", pečlivé dokumentování činnosti policie které zabrání korupci při řešení přestupků (audio/video nahrávky), atd. atd. Problém je v lidech ne ve strojích. To že je v našem státě chlívek (na silnici stejně jako v politice, právu a podnikání) nevyřeší chytrá krabička.
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 9. 2007 16:02

Když čtu všechny ty bláboly, co si soudruzi Špidlové (nejen Česko si tam ulévá své exoty) v té (zakopané) Bruseli vymýšlejí, aby nám zpříjemnili život, ani minutu nelituji svého NE v tom kašpárkovském referendu. Nedávno to bylo o povinných ČOV pro skautské tábory, teď k nám zase kráčí Den bez aut a jiné a jiné. Například protikuřácký lobbing současně s podporou řeckých pěstitelů tabáku...
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 18:47 | jezevec

To je ale dneska taky, ne? V tomto úhlu pohledu je možná lepší čínský sajrajt, než dvacet let stará schade, polopanceřovaná ministerská A8 řízená namyšleným beztrestným frajírkem, nebo třítunový teréňák řízený ožralým cikánem bez řidičáku. Ostatně auto které vás zabije na chodníku, protože řidič nečuměl kudy pokračuje silnice, může být třeba šlapací, a při vhodné smůle stačí. A nebo myslíte že u favoritů neodpadávaj za jízdy zadní nápravy?
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 17:17 | Eric

Nejvíce mě, ale sejří, že to odnese spousta nevinných účastníků silničního provozu až na ně odněkud rozesraný čínský křáp přilítne. Nebo jeho utržená součástka.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 16:49 | jezevec

Asi tak nějak. I když já bych se spíš obával, že levná a smrtící čínská auta se budou hromadně nakupovat jako služební referentská vozidla. Budou levná, a lidí je jako sraček . . . . management samozřejmě zustane u mercedesů.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 9:41 | Eric

Myslíte, že je to něco jako hrát ruskou ruletu s automatickou pistolí? Cha cháááá!
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 9. 2007 23:14 | jezevec

To bude ošetřeno velmi jednoduše, tzv. evoluční odbočkou. Ti kdož si taková auta koupí, se v nich na první pokud pozabíjejí, a nepředají své geny. Víš, číčo?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 9. 2007 23:02 | Vláďa

Dostatečnou prevencí proti ztrátě stability bude už ten strach rozbít takhle drahé auto.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2007 21:22 | Bylo nebylo

Mno, nebylo-li by na silnici hovad nebylo by třeba zvyšovat bezepečnost automobilů.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2007 14:41 | Eric

Jak je tedy z tohoto titulu ošetřen dovoz čínských zabíjecích vozů do EU, potažmo k nám? Auta jsou sice hezky vybavená, ale smrtelně nebezpečná. Nebude to zase tak, že Číňané (nebo jejich evropští obhájci) předloží k homologaci model, který bude udělán tak, aby splnil požadavky a do prodeje pak půjdou sračky sešité horkou jehlou kdesi v Činchaji? Hm, asi tak nějak... Nebo dodají kompletně padělané homologační dokumenty. Hm, asi taky tak nějak...Když ta auta jsou tááááák levná!
+68
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2007 13:29 | Pepa

No jo, výrobců automobilů je moc, zisky klesají, odbyt už není co býval, tak je třeba vymyslet, co zas bude povinného. Jednou budou cajti buzerovat na propadlých lékárničkách, ale bude jim jedno, jestli tu pomoc vůbec umíte nebo zda budete ochotni ji poskytnout, podruhé vás vyperou za nezapnuté pásy a vůbec nejraději za parkování ve městě, přičemž bystě měli parkovat nejlépe 10 km za městem a zbytek v rámci zdravého životního stylu dojít pěšky. Ať žije automobilová lobby!!
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2007 8:08 | Fana

Jsem ochoten zaplatit za bezpečnější auto jenom tak, že si koupím auto větší. Má to i další výhody. A uvítal bych, kdyby se komisaři pokusili zachránít více lidí například tím, že znemožní kazit vzduch pálením starých hader a nafty v osobních autech.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Návody pro krkavčí matku: strčit dítě do jeslí?

Návody pro krkavčí matku: strčit dítě do jeslí?

Tak se znovu dočkáme jeslí, krkavčí matky budou mít pré! Ve skutečnosti to s návratem...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Rath

politik a kriminálník

Bořek Šípek

designer a podnikatel

David Rath
ÚSPĚŠNOST
43,33 %

z 30 duelů
×
Bořek Šípek
ÚSPĚŠNOST
70,97 %

z 31 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.