Auta budou bezpečnější, ale nejspíš i dražší

I malé auto by si mělo umět poradit se smykem, jako luxusní limuzína. Taková je vize Evropské komise, která uvažuje o povinné montáži některých bezpečnostních zařízení i do menších a středních vozů. O kolik tyto novinky auta zdraží, zatím nemluví.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 9. 2007 14:41, Eric

Jak je tedy z tohoto titulu ošetřen dovoz čínských zabíjecích vozů do EU, potažmo k nám? Auta jsou sice hezky vybavená, ale smrtelně nebezpečná. Nebude to zase tak, že Číňané (nebo jejich evropští obhájci) předloží k homologaci model, který bude udělán tak, aby splnil požadavky a do prodeje pak půjdou sračky sešité horkou jehlou kdesi v Činchaji? Hm, asi tak nějak... Nebo dodají kompletně padělané homologační dokumenty. Hm, asi taky tak nějak...Když ta auta jsou tááááák levná!

+68
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 9. 2007 18:47, jezevec

To je ale dneska taky, ne? V tomto úhlu pohledu je možná lepší čínský sajrajt, než dvacet let stará schade, polopanceřovaná ministerská A8 řízená namyšleným beztrestným frajírkem, nebo třítunový teréňák řízený ožralým cikánem bez řidičáku.
Ostatně auto které vás zabije na chodníku, protože řidič nečuměl kudy pokračuje silnice, může být třeba šlapací, a při vhodné smůle stačí. A nebo myslíte že u favoritů neodpadávaj za jízdy zadní nápravy?

Zobrazit celé vlákno

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

22. 9. 2007 22:43 | Rada.N

Vize to je hezká, realita je taková, že v ČR (taky člen EU) jezdí běžně auta 15 i více let stará.
Myslím, že systém kontroly stability umožňuje jezdit do zatáček rychleji, ve výsledku tedy bezpečnost zas o tolik větší nebude.
Osobně bych byl pro aby byl povinný systém kontroly vzdálenosti mezi vozidly (nevím, jak se ten systém jmenuje, má jej třeba Lexus), toto by podle mě také podstatně zvýšilo bezpečnost. Kolik ten systém stojí netuším.
Ono když bude nějaký systém bezpečnosti povinný, nezvedne to podle mě cenu aut nijak výrazně. Čím se něco vyrábí ve větším, tím je to levnější. Navíc se ušetří tím, že nebude verze "s" a verze "bez" (zjednodušení => snížení nákladů). Cenu nemůže výrobce zvednout o moc, příliš by se tím snížil počet prodaných kusů. Pokud by znamenalo zavedení nějakého bezpečnostního prvku přílišné zdražení, musel by výrobce část pokrýt ze svého zisku.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 9. 2007 8:41 | Seko

Mnohem víc by prospěl důrazný systém postihů za dopravní přestupky, doživotní zabavení řidičáku pitomcům, řízení bez řidičáku = basa, pokus o ujíždění dopravní policii = basa, žádné fintičky s "já auto neřídil, byl to rodinný příslušník proti kterému nebudu svědčit", pečlivé dokumentování činnosti policie které zabrání korupci při řešení přestupků (audio/video nahrávky), atd. atd. Problém je v lidech ne ve strojích. To že je v našem státě chlívek (na silnici stejně jako v politice, právu a podnikání) nevyřeší chytrá krabička.
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 9. 2007 16:02

Když čtu všechny ty bláboly, co si soudruzi Špidlové (nejen Česko si tam ulévá své exoty) v té (zakopané) Bruseli vymýšlejí, aby nám zpříjemnili život, ani minutu nelituji svého NE v tom kašpárkovském referendu. Nedávno to bylo o povinných ČOV pro skautské tábory, teď k nám zase kráčí Den bez aut a jiné a jiné. Například protikuřácký lobbing současně s podporou řeckých pěstitelů tabáku...
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 18:47 | jezevec

To je ale dneska taky, ne? V tomto úhlu pohledu je možná lepší čínský sajrajt, než dvacet let stará schade, polopanceřovaná ministerská A8 řízená namyšleným beztrestným frajírkem, nebo třítunový teréňák řízený ožralým cikánem bez řidičáku. Ostatně auto které vás zabije na chodníku, protože řidič nečuměl kudy pokračuje silnice, může být třeba šlapací, a při vhodné smůle stačí. A nebo myslíte že u favoritů neodpadávaj za jízdy zadní nápravy?
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 17:17 | Eric

Nejvíce mě, ale sejří, že to odnese spousta nevinných účastníků silničního provozu až na ně odněkud rozesraný čínský křáp přilítne. Nebo jeho utržená součástka.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 16:49 | jezevec

Asi tak nějak. I když já bych se spíš obával, že levná a smrtící čínská auta se budou hromadně nakupovat jako služební referentská vozidla. Budou levná, a lidí je jako sraček . . . . management samozřejmě zustane u mercedesů.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2007 9:41 | Eric

Myslíte, že je to něco jako hrát ruskou ruletu s automatickou pistolí? Cha cháááá!
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 9. 2007 23:14 | jezevec

To bude ošetřeno velmi jednoduše, tzv. evoluční odbočkou. Ti kdož si taková auta koupí, se v nich na první pokud pozabíjejí, a nepředají své geny. Víš, číčo?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 9. 2007 23:02 | Vláďa

Dostatečnou prevencí proti ztrátě stability bude už ten strach rozbít takhle drahé auto.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2007 21:22 | Bylo nebylo

Mno, nebylo-li by na silnici hovad nebylo by třeba zvyšovat bezepečnost automobilů.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2007 14:41 | Eric

Jak je tedy z tohoto titulu ošetřen dovoz čínských zabíjecích vozů do EU, potažmo k nám? Auta jsou sice hezky vybavená, ale smrtelně nebezpečná. Nebude to zase tak, že Číňané (nebo jejich evropští obhájci) předloží k homologaci model, který bude udělán tak, aby splnil požadavky a do prodeje pak půjdou sračky sešité horkou jehlou kdesi v Činchaji? Hm, asi tak nějak... Nebo dodají kompletně padělané homologační dokumenty. Hm, asi taky tak nějak...Když ta auta jsou tááááák levná!
+68
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2007 13:29 | Pepa

No jo, výrobců automobilů je moc, zisky klesají, odbyt už není co býval, tak je třeba vymyslet, co zas bude povinného. Jednou budou cajti buzerovat na propadlých lékárničkách, ale bude jim jedno, jestli tu pomoc vůbec umíte nebo zda budete ochotni ji poskytnout, podruhé vás vyperou za nezapnuté pásy a vůbec nejraději za parkování ve městě, přičemž bystě měli parkovat nejlépe 10 km za městem a zbytek v rámci zdravého životního stylu dojít pěšky. Ať žije automobilová lobby!!
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2007 8:08 | Fana

Jsem ochoten zaplatit za bezpečnější auto jenom tak, že si koupím auto větší. Má to i další výhody. A uvítal bych, kdyby se komisaři pokusili zachránít více lidí například tím, že znemožní kazit vzduch pálením starých hader a nafty v osobních autech.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Posledního června si Jiří Rusnok sbalí diplomatku a v červenci už do práce nepřijde. V...více

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Doporučujeme

Vláda mění plány. Energetická krize zbourala její pravicovou politiku

Vláda mění plány. Energetická krize zbourala její pravicovou politiku

Pravicová politika – taková, kterou si nalinkovala občanskými demokraty vedená pětikoalice...více

Poprvé v historii namalovala, jak žena vnímá obtěžování. Její akty pohoršovaly, dnes se očišťují

Poprvé v historii namalovala, jak žena vnímá obtěžování. Její akty pohoršovaly, dnes se očišťují

V umění po staletí dominovali muži. Ženy oficiálně profesionálními malířkami být nemohly....více

Aniš už domů nezavolá. Příběh dělníka, který se z Kataru vrátil v rakvi

Přípravu na letošní mistrovství v Kataru nepodcenili. Budovat začali už před dvanácti...více

Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále

Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále

Ak dbáte na zdravý životný štýl, informácie o nebezpečných produktoch by nemali uniknúť...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Procházka

ekonom

Marek Dalík

lobbista a podnikatel

Jan Procházka
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Marek Dalík
ÚSPĚŠNOST
20,00 %

z 5 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.