Úroková jistota u hypoték má řadu úskalí

Roman Scherks | rubrika: Hypotéky | 5. 6. 2007 | 27 komentářů
Úrokové sazby z hypotečních úvěrů začaly růst. Kdo nyní zvolí fixní úrokovou sazbu na celou dobu úvěru, mohl by za určitých okolností vydělat. Musí však počítat s tím, že splatit hypotéku předčasně bude složitější.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 6. 2007 13:07, Pavel

Ahoj, mohl byste nekdo strucne vysvetlit, jak jsou svazany urokove sazby hypotek se zakladni urokovou sazbou CNB? Pokud se ted ocekava rust zakladni sazby o dalsich 0,25-0,75, myslite, ze uz to maji banky zapoctene ve svych soucasnych sazbach, nebo ze se da ocekavat dalsi rust uroku u hypotek? Diky, Pavel

+60
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 6. 2007 12:59, Roman

Taky jsem před časem porovnával úvěr z hypotéky s úvěrem ze stavebního spoření. I z pohledu RPSN. Každé má své výhody, ale pro mě osobně vyšlo stavebko. Při stejné výši úvěru a stejné době splatnosti má nižší úrok než hypotéka, navíc proti hypotéce je sazba stálá a poplatky - to je kapitola sama pro sebe. Na stavebku je to kolem necelých 300 Kč za rok, u hypotéky kolem 150 Kč měsíčně. Proti samotným úrokům, o které se dá snížit základ daně, se jedná za ty roky o nezanedbatelnou částku. Je dobré si to porovnat na grafu na tady mezi nástroji. O poplatku za vyřízení hypotéky ani nemluvím. Sem tam jsou u bank akce, že poplatek za vyřízení odpustí nebo sníží na polovinu, ale to jsou vždycky jenom krátké akce. Já budu příští rok čerpat úvěr a zařídil jsem se tak, abych čerpal řádný úvěr ze stavebka. Ani meziúvěr ani hypotéku. Neoplývám zase tak penězmi, abych každý rok stejnou výšu úvěru přeplatil na hypotéce o několik tisíc s tím, že nemám jistotu, jaká bude úroková sazba za rok, a nebo s fixovanou sazbou s ještě větším přeplacením proti stavebku.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)

5. 6. 2007 16:46 | Martin

Názor, že to mají banky dobře spočítané, mi přijde rozumný, ale proč potom nevzít rovnou fixaci na jeden rok? I na té tu pětileté budou mít banky rezervu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 6. 2007 16:27 | icek

Evidentne nepochopil, ale to je jedno. U clanku tykajiciho se hypotek vytahovat stavebko je ona klasicka koza-voza. Uz jste postavil rodinny dum za 3,5milionu na 100% uver ze stavebniho sporeni? (Prosim, nevytahovat pripad 11-clenne rodiny, kde kazdy ma sve stavebko.) Uz jste si nekdy u uveru ze stavebniho sporeni rozhodl, zda-li budete splacet 25,30,35, nebo dnes i 40 let? Stavebko je "sporeni" s moznosti OMEZENO nasledneho uveru. Nesrovnavejme ho prosim s hypotekou. Je to jiny produkt.
Jak jsem vam uvedl, je to jako napsat prispevek do diskuse pod clanek na tema: "jaky leasing na auto je nejlepsi", v kterem budete tvrdit, ze nejlepsi je kopupit si mopeda za hotove.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2007 12:59 | Roman

Taky jsem před časem porovnával úvěr z hypotéky s úvěrem ze stavebního spoření. I z pohledu RPSN. Každé má své výhody, ale pro mě osobně vyšlo stavebko. Při stejné výši úvěru a stejné době splatnosti má nižší úrok než hypotéka, navíc proti hypotéce je sazba stálá a poplatky - to je kapitola sama pro sebe. Na stavebku je to kolem necelých 300 Kč za rok, u hypotéky kolem 150 Kč měsíčně. Proti samotným úrokům, o které se dá snížit základ daně, se jedná za ty roky o nezanedbatelnou částku. Je dobré si to porovnat na grafu na tady mezi nástroji. O poplatku za vyřízení hypotéky ani nemluvím. Sem tam jsou u bank akce, že poplatek za vyřízení odpustí nebo sníží na polovinu, ale to jsou vždycky jenom krátké akce. Já budu příští rok čerpat úvěr a zařídil jsem se tak, abych čerpal řádný úvěr ze stavebka. Ani meziúvěr ani hypotéku. Neoplývám zase tak penězmi, abych každý rok stejnou výšu úvěru přeplatil na hypotéce o několik tisíc s tím, že nemám jistotu, jaká bude úroková sazba za rok, a nebo s fixovanou sazbou s ještě větším přeplacením proti stavebku.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2007 10:16 | Rodič

No to máte pravdu. Už třeba poplatek za poskytnutí hypotéky nebo poplatek za vedení účtu je docela luxus. Řekl bych dokonce zbytečný. No ale když na to někdo má a chce to platit, proč ne, ať si to platí. RPSN je pak samozřejmě daleko vyšší než avizovaná úroková sazba "pod 5%".
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2007 9:57 | icek

Porovnavat stavebni sporeni a hypoteku je jako porovnavat mopeda koupeneho za svy a auto na leasing.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 6. 2007 8:08 | MSpacek

Bráno selským rozumem - pětileté české státní dluhopisy (3,55/12) se prodávají s výnosem do splatnosti 3,94 %. Při hypotéce 4,7 % se tedy financujete o 0,75 % dráž než stát. Třicetileté státní dluhopisy (4,2/36) se prodávají s výnosem do splatnosti ve výši 4,61 %. Při hypotéce 4,99 % platíte o 0,38 % víc než stát. Z tohoto pohledu pro Vás druhá varianta vypadá líp.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 6. 2007 5:57 | Rodič

Osobně si myslím, že lepší než dlouholetá fixace u hypotéky je stavební spoření - ty procenta jsou nižší než třeba těch 4,99% :-)
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 952 667 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Nudíte se? Nezoufejte, může to být cesta z šedivé každodennosti

Nudíte se? Nezoufejte, může to být cesta z šedivé každodennosti

Nuda je velice nepříjemný pocit a většina lidí se jí snaží za každou cenu vyhnout. Pokud...více

Karanténa nám sex bere i dává, babyboom ale nejspíš nezpůsobí

Karanténa nám sex bere i dává, babyboom ale nejspíš nezpůsobí

Marie je na mateřské se dvěma dětmi a kvůli karanténě s nimi tráví veškerý čas. Její manžel...více

Deník zdravotní sestry v době pandemie 3: Pohodové dny v nás vzbuzují nervozitu

Deník zdravotní sestry v době pandemie 3: Pohodové dny v nás vzbuzují nervozitu

Pandemie koronaviru a s ní spojená globální krize dopadla nejrychleji a nejhůře na zdravotnictví....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Kalousek

politik

Petr Němec

právník a mediátor

Miroslav Kalousek
ÚSPĚŠNOST
13,89 %

z 72 duelů
×
Petr Němec
ÚSPĚŠNOST
80,33 %

z 61 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.