Je nesmysl, aby AFIZ odmítal MLM model, říká Marta Gellová

"Firmy, které odešly, se aktivně podílely na změně stanov i schvalování rozpočtu 2006. Gardavský považoval AFIZ za své ´dítě´ a byl pro jeho rozvoj ochoten obětovat leccos, včetně vlastních peněz. Odmítám tvrzení, že OVB a ZFP dělají na trhu nepořádek. Je chybou, když se zprostředkovatelé finančních produktů stydí za to, že jsou zprostředkovateli, a staví se do role nezávislých poradců." Říká mimo jiné Marta Gellová. Přečtěte si její odpovědi na vaše dotazy.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 1. 2006 23:47, Jiří Kuchta

Máte opravdu zkreslené informace. Já v síti MLM mohu nabídnout stavební spoření u 3 partnerů, životní a úrazové u 4, penzijní fondy 4, majetek u 2. A tohle mohu zkombinovat tak aby to pro klienta bylo co nejlepší. Na rozdíl od sítí jedné firmy, která může nabízet jen to svoje. A přesně tak jak říkáte, starší auto u jedné pojišťovny (má bonus na stáří nad 10 let) a novější u druhé; samozřejmě s ohledem na životní smlouvy, které mohou s výhodností zamíchat.

A ten konec? Jako zaměstnanec skutečně nic nemusím. Ale také nemohu. V MLM taky nemusím, mohu jen chodit a sjednávat až do omrzení. Ale MOHU vyškolit někoho šikovného a předat mu zkušenosti, pak je jen spravedlivé, že za jeho vedení dostanu malý podíl z jeho výdělku.

Opravdu, co vám brání se s tím vším seznámit přímo od pramene?

Zobrazit celé vlákno

+40
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 1. 2006 12:51, Sikin

Vážený pane, snad nechcete tvrdit že když uzavřu cca. 8 produktů , že je znám a umím ??? a že když udělám patřičnou zkoušku z pojišťovnictví, že znám a umím pojištění ??? a co Vás naučí sponzor , který došel do firmy měsíc před váma. Proč některé MLM firmy neprodávávají otevřené podílové fondy ale pouze , životky, stavebka, penzijka a hypotéky, nejlépe nazvané nějaký program , aby byla ,,fest,, produkce. A tak dále a tak dále, chápu, někomu MLM vyhovuje a dělá tímto systémem, dobrá, jeho věc, ale jsou lidé kterým to nevyhovuje a ani se jim to nezamluvá, což jsem třeba já.

Zobrazit celé vlákno

-20
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)

26. 1. 2006 16:43 | Sikin

Paní Jarmilo, já netvrdím že je to tak u všech, ale pokud se novému prodejci nevěnuje jeho manažer, vedoucí a pod. tak to nadšení velice rychle vyprchá, protože neví jak prodávat, co prodávat a neorientuje se v tom, proto jsem psal , že každá firma by měla být založena majitel-manažer-pracovník ( prodejce),a nebo jinak jak jste to zmínila v příspěvku nahoře, banka-manažer-prodejce. Provize vyplácet dle kumulovaného objemu za určité období a plat manažera v závislosti na výsledcích prodejního týmu a ne aby manažer nebo vedoucí prodával produkty, ať shání nové lidi manažer , ale v žádném případě ne prodejce nebo zprostředkovatel !! to není jejich náplň práce. Další věc, u jedné nejmenované firmy to funguje, že se vyplácí provize až na základě předložení živnostenského listu a pak to vypadá , zkus to a když ti to půjde vyřid ŽL a pokračuj. Výsledek ?? 3 stavebka v rodině 3 penzijka v rodině 2 životky ani neví jak ,a co dál ? útlum, mě to nebaví kašlu na to, kdepak zůstane provize za jeho práci ????? hádejte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2006 14:58 | Jarmila

Hoši, proč myslíte, že je v prodejcích málo nadšení? Není to taky tím, že provize je v určité výši bez ohledu na počet stupňů a a když se z ní posléze ukrojí pro mnoho stupňů, tak ten poslední z provize uvidí jen pár korun? V praxi to pak dopadne tak, že začínající prodejce uzavře smlouvu ve své rodině, možná u souseda, ale dál se nedostane, protože zatím moc neumí a třeba ani nemůže prodávat jiný produkt, protože k získání oprávnění na další produkt nemá zatím odpovídající produkci. A pokud tomu nerozumí, to se těžko prodávají vysoké objemy, Jenže MLM je na tomto založen, aby vyzobával drobky tam, kam se pracovníci bank nedostanou. Navíc těmto sítím konkurují akce "klient hledá klienta", protože odměna za nově získaného klienta je stejná jako pro začínajícího prodejce.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2006 10:10 | Karolinus

Jakékoliv finanční produkty by se neměly prodávat přes sítě MLM. Vždy to někam sklouzne, ať už ze strany "PORADCE" anebo nejvyšších v systému. Pravdu má ten, že u nás žádní nezávislí v systému MLM neexistují - všichní žijí z provizí a tudíž jsou závislými. Opravdu jen ten, komu za poradenství platí klient je také nezávislý!!!! Opravdu si myslíte, že kdyby rovnou v zákoně zakázali systém MLM používat, že by našim milým klientům neměl kdo poradit? To snad ne. Je to pro vás a vám podobné jenom dobrý manipulativní džob. Jde přece jenom o peníze. Jinak Vám přeji mnoho zdraví a najděte si práci v terénu. S pozdravem Karolinus
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2006 14:48 | Jarmila

Paní Gellová, a proč nemůže fungovat model pojišťovna (spořitelna, hypoteční banka....) - poradce? Milá finanční instituce by si školila své prodejce a zodpovídala by za jejich znalosti a prodejci by případně prodávali pouze pro jednu instituci nebo pro více, ale bez ponižujících testů z ministerstva, evidence, placení poplatků, povinného pojištění apod. Co si mám myslet o stavu, když se zastavím na pobočce nejmenované stavební spořitelny a tam sedí člověk, který sice má oprávnění sepisovat smlouvy, ale vůbec nic neví o úvěrech a řekne mi "přiďte zítra nebo jindy, to tu bude zodpovědný pracovník, co to umí a má na to školení"? Pokud půjdu k Frantovi Vopršálkovi, dobře, Franta je blbej a nerozumí tomu. Ale pokud existuje oficiální pobočka, pak by tam měl sedět někdo, kdo tomu rozumí a dotyčná finanční instituce by to měla garantovat, když už dovolí svým lidem dát si na dům svou firemní ceduli. Protože stížnost typu "byla jsem tam a tam, tehdy a tehdy a člověk, co tam seděl, to neumí" je směšná. Nehažme zodpovědnost na toho, kdo ji mít nemá. Pokud už by existoval zprostředkovatel, pak pouze JEDNOSTUPŇOVÝ. Tedy: finanční instituce - firma - prodejce. Více stupňů by bylo zakázáno zákonem. Zprostředkovat by opět přímo zodpovídal za úroveň znalostí svých prodejců, protože jde o jeho jméno. Pokud bych si jako klient stěžovala, pak u tohoto zprostředkovatele a pokud by on něco pokazil, může si to s ním finanční instituce vyříkat. Takhle se mi stalo, když jsem se ptala přímo finanční instituce na cosi ke smlouvě: jo, ten pán už u nás nedělá, my nevíme, co s Vámi sepsal (jako by tam tu smlouvu neměli), nás to nezajímá. Okamžitě jsem vypověděla smlouvu a šla jsem ke kompetentnějším. Máte dojem, že je dobře, když je u prodeje padesát nebo kolik mezistupňů? Proto to vypadá, tak jak to vypadá, finanční produkty prodává kdejaký hejhula, protože mu kdosi nakecal, že tady jsou nejvyšší platy a že výše platu závisí jen na jeho šikovnosti a kdesi cosi, prodejce nerozumí tomu, co prodává a samy finanční instituce jsou pak bity m.j. vypovídáním smluv (z důvodu nevhodného produktu pro klienta) a tedy i sníženou důvěrou ze strany klientů. Nebo myslíte, že firma, která se proflákne uzavíráním nevhodných produktů stylem "hlavně že máme vysokou produkci, co na to klient je nám jedno" (myslím tím OVB v kauze Helvag a Pioneer) má a může zůstat na trhu? Co na to její halasně propagovaná 30-letá tradice a pozvání české vlády?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2006 14:19 | Sikin

V mnohém máte pravdu, třeba v tom že firmy které to takto dělají jsou malé a bezvýznamné, ale i tyto firmy si dokážou vybudovat solidní klientelu a rozhodně se v nich neumírá hlady a že by chybělo nadšení ???.
Co se týče toho ,,biče,, nad poradci, mno někteří ho potřebují jak prase drbání a po prvním neúspěchu jsou znuděni a opravdu se jim nechce ani vstávat. Ale přece každá firma by měla mít vedení firmy, manažery a pracovníky a ti by měly zastávat funkce které k nim patří. Například manažer bude vést a motivovat a ne prodávat, zprostředkovávat a radit a pracovník bude dělat tohle přesně naopak. Ale zatím je to spíše přání než realita.
Ano pánové z MLM se těmto diskuzím smějí, ale to je to poslední co mě zajímá, bohužel ( nebo bohudík :) ) jsem v tomto stále ještě hodně optimista a doufám že i budu. Zjistil jsem , že je stále místo na trhu i pro tyto malé a malinké a bezvýznamné. Holt někdo chce brát měsíčně statisíce a někdo se spokojí s desetitisíci, já jsem asi ten druhý vů........:).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2006 13:30 | Tomáš Marný

A jak jinak chceš postupovat nahoru? Jako že by ti společnost přiřadila nějaké ovečky? To by možná bylo možné, ale kde je brát a nekrást? Viděl jsem v zahraničí a pár pokusů bylo i v Čechách, že by ti, kteří nechtějí řídit lidi měli samostatnou kategorii, provizní systém byl postaven na kumulativním načítání produkce. Bohužel, tyto společnosti neuspěli .... Ale příčina neúspěchu byla jasná, chybělo andšení a lov nových zájemců o tuto práci. I proto jsou ty "elitno-poradenské" společnosti, co radí a nezprostředkovávájí, tak uboze malé a bezvýznamné. nadšení chybí. A že by byli lidi ochotni zaplatit za poradenství? Nenechte se vysmát, kde jsou TriMan, Sofia, Fichtner ..., a to mají ve svých smlouvách kluzule, že když si od nich necháte realizovat navržení, máte poradenství grátis. :-))))))))))) A kdyby nebylo postMLM firem, že by měl kdo radit? Neměl, páni z BrokerTrastu by mohli vyprávět, tuhle si někde posteskli, že prostý lid, když nad sebou nemá bič, (rozuměj není motivován), tak se mu nechce makat. A že tito "samostatní" poradci nemají ani z daleka takovu produkci jako v sítích. A to není o poradenství/neporadeství, prostě se jim nechce vstávat a jít za klienty, proto nemjí produkci a neužíví se, tak jdou od toho. Myswlím že páni z postMLM firem to vědí, proto se této diskuzi pouze smějí, nu což, je fajn když jsou stále mezi námi snílci.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2006 20:13 | Brunno

Chvalim redakci za novy system zverejnovani otazek a odpovedi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2006 15:55 | Sikin

Ano , já mám ale na mysli, jestli se v takové firmě můžu v poklidu věnovat poradenství, zprostředkování a nevím jak to ještě nazvat, nebo musím dokola verbovat nové ,,ovečky,, abych postupoval nahoru. Mám kolegu , který začínal v jedné nejmenované , vysoká produkce ale žádná nová ovečka, a dlouho zůstaval dole. Pak s tím u té firmy praštil a udělal se sám pro sebe.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2006 15:46 | jezevec

Souhlasím. Pokud chce o sobě nějaká firma tvrdit, že je poradce - pak v principu nemůže fungovat jako MLM. Neb základním atributem MLM je objem prodeje, a obejm získaných dušiček - zatímco základním atributem prodejce by měl být klient, jemuž se dostalo rady. V tom případě poradce nemůže být závislý na objemu prodeje, neb jedním z možných výstupů poradce pro nenulovou množinu zákazníků je výrok "děláte to dobře" či "nemohu vám doporučit nic" - zatímco pro prodejce je takový výrok neúspěchem. Podobně tak prodejce má zájem na dealerské síti, protože provize je stále stejná, a jen se dělí na více či méně vrstev v letadle, a větší dosah má vliv na obratovost - zatímco kvalitní poradce nemůže nabírat subalterní poradce po svazcích, pokud teda mají skutečně něco vyhodnocovat a radit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2006 14:35 | Petr

Nežijte v bludech. MLM je jen matoucí nálepka - už žádná "čistě taková" firma v branži není (ostatně měl i značná pozitiva). Hledání co nejlepší formy řízení společnosti bude věčné. Jakmile nemáte zaměstnanecký systém, musíte nějak "strukturu" sestavit, ne-li dokonce řídit. Ostatně jakým systémem pracuje třeba takový nestor v branži, jako Nationele Neederlanden, čili ING??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2006 13:53 | Sikin

Ono by umělo poradit hodně lidí, ale pokud by měl být zakázán zákonem tak to by bylo řevu ze strany MLM sítí. Bohužel zatím tady MLM sítě mají největší slovo při prosazování zájmů které se jim hodí. Možná by nebylo od věci založit asociaci, která by sdružovala firmy a jednotlivce, kteří v oboru podnikají ne MLM a asociaci sdružující MLM firmy aby bylo jasno kdo jakým způsobem činnost vykonává a nebo to alespoň udělat v AFIZ. Ať si klient sám vybere dejme tomu dle databáze AFIZ nebo jiného sdružení kdo mu poradí, protože už teď se mě hodně lidí ptá jakým způsobem pracuji, přes koho a s kým spolupracuji a v neposlední řadě jak jsem odměňován a kým.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Vostatek

ekonom

Tomáš Pitr

podnikatel a kriminálník

Jaroslav Vostatek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Tomáš Pitr
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services