Bohatý táta Kiyosaki říká: nešetřete, investujte

Vládní ekonomové USA sledují přes rychle rostoucí ceny nemovitostí, ropy či zlata téměř výhradně ceny spotřebního zboží, a zůstávají klidní. Nebezpečí znehodnocení úspor se přitom v Americe stává stále reálnější. V minulosti to vedlo k radikalizaci společnosti v řadě zemí, např. i k nástupu Hitlera k moci, připomíná Robert Kiyosaki. A vyzývá k investování.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 10. 2006 13:09, Hanka

Dobrýden,jsem ráda že nejsem sama, komu pan Kiyosaki zamotal hlavu ale potřebovala bych poradit. Jsem 35letá mladšího vzhledu, navenek drobná křehká, chladnější a trochu nepřístupně působící, uvnitř nepoddajná a svéhlavá.Vzhledem k tomu, že člověk působí na své klienty už prvním dojmem,zäjímalo by mne v jakém oboru podnikání si mne dovedete představit.Podotýkám, že nejsem dravá a dynamická osobnost ale dokážu se nadchnout a kromě vidiy peněz musím vidět SKUTEČNÝ smysl své činnosti. Prosím poraďte.Hanka

Zobrazit celé vlákno

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 9. 2006 15:39

Dobry den chci se s ostatnimi podelit take o muj nazor na knihy R.K.Je mi 28 let a s knihami R.K.jsem se setkal asi pred rokem v U.K.kde jiz asi 2.5 roku ziji.Verim vetsine veci co pise v jeho knihach.Jen ale sdilim s ostatnimi nazor ze se na to jde lepe v USA a podobnych rozvinutych ekonomikach nezatizenych byrokracii v podobe jako je u nas.Na druhou stranu pokud si clovek veri tak myslim ze jde dosahnout snad cehokoli.V jedne z knih jsem cetl ze to nejmensi co by clovek mel v zivote dosahnout je mit malou firmu daleko dulezitejsi je pomahat druhym v jakekoli podobe(motivace,zvyseni sebevedomi)Mam to stesti ze znam cloveka ktery prednasi na seminarich o obchodu,akiich,nemovitostech pro tisice lidi a to osobne.Verte ze rozhovor s lidmi jako je on muze zmenit vas zivot behem nekolika dni.Je to opravdu jen o tom byt 100%odhodlany neco dokazat.pred 15mesici jsem pracoval v kuchyni u mcDonalds temer s nulovou anglictinou nyni mam malou stavebni firmu tady v anglii a beru to porad jako zacatek,je skoda ze spousta lidi se jakoby zasekne a nehnou se dal cely svuj zivot.Dekuji za precteni a preji spousta inspirace pro vas zivot.Rytir

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 112 komentářů)

9. 11. 2005 14:33 | Monika

To si fakt tak dobrý ?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2005 14:26

Tak to vypadá,na další praconí ptákovinu nebo na MLM .K tomu ještě další práci , abych zaplatil tohle. Proto by si lidi měli dát na tuhle investici pozor.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2005 11:19

Zkoušel jste pronajmout byt? Odpověď je ano a bez problému. Proč? Protože je nevlastním v Praze, vlastním je několik let a kupoval jsem je za poněkud jinou cenu než bych za ně dal dnes. (Za dnešní cenu bych je nekupoval, P/E není odovídající.) Z pohledu investorské strategie bych to nazval Hodnotovou strategií (Bottom-up). (Pokud byste se zeptal, kdy budu prodávat, když mluvím o hodnotové strategii, už jsme i prodali a u každého zvlášť mám stanovenu prodejní cenu.) Také jsem měl problém s nájemníky, ne že ne. Ale počítal jsem s nimi a byl připraven.
Neříkám, že je to recept pro každého, použil jsem to jako příklad, protože ten s byty je nejjednodušeji pochopitelný. To, že někteří nevidí, že vše má i svá rizika je jiná věc. (Bude/nebude relatiní bublina, kam se pohne cena úroků, kam koupěschopnost obyvatel v daném místě ....) Beru to tak, že je to investice jako každá jiná, o každou je třeba se přiměřeně starat a přemýšlet nad ní.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2005 10:28

Omlouvám se, myslím že rozumím komentáři, pouze jsem nepochopil poslední větu "A obávám se, že jsi na tom podobně." Můžete jej, prosím, rozvést? Díky.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2005 9:39 | Michal

Jarmilo, tys to stále nepochopila. Tohle opravdu nemá nic společného s R. Kiyosakim. To si jen někteří lidé myslí, že jim podobné knihy zajistí bohatství a budoucnost, ale bez velké práce a přemýšlení. Střelci od různých poradenských společností to mají jako nějakou modlu. A to není jen Kiyosaki, ale mnoho dalších. Vždy se jedná o jakousi formu psychologie jednání. Prostě jak oblbnout lidi, ale na úrovni:-) Kiyosaki, tak jak jsem to pochopil, uvažoval něco jiného. To, co tady většinou píše fredy, že NEJLEPŠÍ INVESTCE JE TAKOVÁ, KTEROU VÁM ZAPLATÍ NĚKDO JINÝ nemá nic společného s nějakým úvěrem. A dluhy tam také nejsou. Je to o něčem jiném. To, co popisuješ, nemá se skutečnými investicemi nic společného. To si jen pár naivků zahrálo na zlatokopy.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2005 8:48 | Jarmila

Ano, a ještě dodávají cosi o tom, jak se z neúspěchu poučili. Jednoho takového ztroskotance znám taky. Než ty dluhy poplatí, bude z něj žebrák do konce života a bude mít štěstí, když přitom nepřijde o střechu nad hlavou. Hlavně že mlel cosi o tom, že si vezme dluhy, které pak někdo jiný zaplatí. To už ty peníze radši vezmu a rozumně užiju, třeba na slušné vlastní bydlení, určitý komfort toho bydlení (splachovací záchod v domě místo budky se srdíčkem na dvoře, vytápění, přívod vody až do domu místo studánky za domem, myčka nádobí, prostě to, co šetří práci), dovolenou, vzdělání dětí a tak.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 22:12 | Milan

Tak,tak.Někteří fanatikové z řad OVB jsou těmito knihami přímo posedlí!Nečteš?Jsi mimo realitu.Já teď vidím kde tito pobláznění jedinci jsou.Rozvrácené rodiny,rozprodané majetky a oni sami na mizině.A ty jejich rady jak že nebudou všichni chudobní.Ti domnělí chudobní jsou nyní v pohodě,ale proroci z řad OVB...? I tak vypadá sen o nechutném bohatství a následném pádu.Ten pád ale sakramentsky bolí. Znám jednu takovou osobu která vám bude tvrdit,že všechno co se v jejím životě událo,ať to byly dobré věci,nebo zlé,vše je v pořádku.Odporné,bez komentáře...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 15:48 | Fredy

Máte pravdu, je to práce finančních žraloků, kteří touží po dalších tučných soustech. Mají mnoho peněz (od neznalých a naivních jedinců) a tak se snaží je půjčovat snad každému, kdo má občanku a řidičák. Naivní snílci po pohádkovém bohatství si nejdříve přečtou nějakou "návodnou" knihu a pak šupky do businessu. Cestu jim dláždí lační realitní makléři, slibující sqelou budoucnost. Je to cesta dlážděná, ale do pekel. Jak píšete, najednou to není to pravé ořechové. První nájemník třeba ten byt trochu vybydlel a tak stoupají náklady. Pak se tam někdo vloupal a náklady rostou. Najednou je sen v pr..li. Není na splátky a tak přichází na řadu prodej. Třeba prostřednictvím dražby. Někdy za cenu hluboko pod tou tržní. Příležitost třeba zase pro jiné. Ale co, banka si přijde na své, realitka si namastila kapsu a chudám "investor" začne nadávat třeba na autora R. Kiyosaki. Jenže ty pravé investice, které měl uvedený autor na mysli, se dělají jinak a jinde. Díky jim jsem nyní v pohodě.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 14:51

mno nez cist blaboly jakehosi MLM showmena, tak si radsi v E prectu neco o TA, FA a "necham si investici zaplatit nekym jinym" na Wall Street :-)))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 14:49

vzit byt na hypoteku a "nechat" si ji platit najemnikem? to je posledni hit RK (realitních kancelari) :-) v Bananistanu, jedna z metod hype pred koncem splasknuti nemovitostni bubliny.. zkousel jste pronajmout v posledni dobe byt? ja ano a vim, jaka je je soucasne "kupni sila" toho zbytku, ktery jste nenaletel na hypervyhodne hypoteky.. zbyva uz jen "white/black trash"...nikdo uz nerika, co s tim bytem, kdyz se jaksi ti bezproblemovy najemnici nedostavi..:-) podobnych clanku "byt vlastne zadarmo" bylo na penize.cz posledni dobou taky par..:-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 12:41 | Jirka

O příkladech takových investic se tu již psalo. Ať tím ale myslíte cokoli, vždy v takové strategii hraje roli nějaký úvěr, závazek v kombinaci se zdrojem nejistého příjmu. To představuje riziko, které je už za mojí hranicí přípustného rizika. Jsou i jiné metody, jak si nechat někým zaplatit vlastní investici, ale ty jsou zase za etickou hranicí. O MLM už to motto tak docela neplatí. Tam je potřeba snažit se z počátku sám, než mi začne dostatečně vydělávat moje větev. Má to ale tu výhodu, že riskuji jen vlastní peníze. Vyzkoušel jsem a nemám zájem. Nemám na to povahu. Často bych totiž byl nucen přesvědčovat klienta o něčem, čemu sám nevěřím, neboť jsem měl možnost vyzkoušet a porovnat. Umím plácat nesmysly z neznalosti, ale na lhaní jsem prostě nešikovný a je mi to odporné. Takže mi zbývá jen možnost prodávat vlastní práci a investovat vlastní úspory.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 12:22 | Jirka

Asi jsem se nevyjádřil dobře. Chtěl jsem poukázat na to, že se spousta lidí dívá jen na cenovky a ne na to, za co dávají své peníze. Pak součin počtu nakoupených výrobků jednoho druhu a jejich ceny v čase je zbytečně vysoký. V některých případech je třeba brát v úvahu i další náklady spojené s užíváním výrobku. Údržbu, spotřební materiál, energie, atd. Kolik lidí je schopno dát si to všechno dohromady a rozhodnout se až podle výsledku? A kolik lidí si "musí" koupit spoustu postradatelných věcí jen proto, že je někde vidí za "výhodnou" cenu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 12:11 | Michal

Ano, máš pravdu. Rady RK nejsou pro každého. A také by to nemělo logiku. Přece nemůže být každý bohatý :-) Někde jsem četl na toto téma zajímavé porovnání a je to, myslím, dost výstižné a pravdivé. Mnoho lidí četlo knihy RK, ale i dalších podobných autorů. Většina je považuje za jakýsi životopis někoho, kdo měl prostě štěstí. Americká pohádka. Určitá část, možná těch vzdělanějších (není podmínkou), dokáže pochopit i určité ekonomické sounáležitosti. Pak je menší část těch, kteří v uvedených knihách našli nějaký investiční recept. Někteří z nich se pak o něco sem tam i pokusí, ale jen nepatrná část z nich je úspěšná. Jak je to možné? Vždyť je to tak jednoduché - koupí byt za drahé peníze a čekají, jak se nájemné jen pohrne. Už se vidí jako rentiéři. Blbost, tito lidé nepochopili nic. A obávám se, že jsi na tom podobně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 10:20

No, RobertK a MLM, nedá se říci že by byl se nikdy neangažoval. Tuším, že v jedné z jeho knih bylo uvedeno že to zkusil a proto doporučuje jejich systém vzdělávání. Docela to tak není, RK má členství v Amway a na relativně vysoké pozici. (Pokud za vysokou pozici považujte některý z kamenů, i když ne zrovna Diamant.) Takže nemluví tak docela pravdu, to neuděláte za hodinu práce denně. Patia a Leonardo, možná by postačilo dát si do vyhledávače tento pojem a přečíst si zkušenosti uživatelů. Přešla mě chuť, děkuji. :-) A byl jsem na prezentaci, poplatek za členství, docela palba. Neo0029, ať Vám zaplatí investici někdo jiný. Občas to jde, i když to má svá rizika. Jako nejčastější příklad se uvádí, máš dost velký příjem? Vem hypotéku, kup byt a ten pronajmi. Nájemník bude splácet tvoji hypotéku. A na konci je byt tvůj. Náklady samozřejmě nějaké jsou – hlídání nájemníků, náklady na pořízení hypotéky atd. Ale je to zlomek proti tomu kolik to může vynést. Bohužel jsem vyděl už i pár lidí, kteří nechápou některé zákonitosti. Udělali to, koupily byty které pronajali a bohužel mezi tím šli nájmy dolů. A teď doplácejí.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 9:50

Hochu, víš proč budeš pořád chudý? Hádej?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 8:31

po precteni prispevku nevim, jestli se mam smat nebo plakat s prominutim..si pripadam jak na setkani tajneho spolku jakesi sekty...:-) hesla typu "nejlepsi investice je ta, kterou Vam zaplati nekdo jiny..":-) lidi kam na to chodite..:-)pardon, temto zvastum nekdo opravdu propadl???trosku myslet staci..
kolotoc penez je prece konstantni, da se rici nemenny.. neco vyrobim, investuji do toho penize a nekdo to koupi..pokud nekoupi, prodelam a moje penize "vydelal" nekdo jiny...a takhle porad dokola.. pokud chci vydelat nejake penize, MUSI vzdy existovat kupujici, at je to akcie nebo zubni pasta...ve konecnem dusledku je cely kolotoc penez o tom, presvedcit (s prominutim "ochcat") nekoho, aby si muj "vyrobek" (treba i blaboly na papire) za urcitou cenu koupil...tot vse.. k tomuto zaveru nepotrebujete zadnou chytrou knihu, to je zaklad celeho trhu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2005 7:19 | Muff

Hm, Kiyosaki nepropaguje MLM, ale zkušenosti z práce v něm a jejich tréningové programy. Pokud jsem dobře četl, chtěl zbohatnout na investicích a ne prací pro někoho, tak sbíral dovednosti, kde se dalo.... PF
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2005 22:37

Pomalu se v těch financích rozkoukávám, ale po prvním nadšení z nových zítřků začíná při počtech přituhovat. Vzhledem k tomu, že začínám z nuly (pardon visím ještě 34000 za novější, 6leté auto-polovinu jsem zdědil) tak jedna poučka - dobrá okamžitá rezerva = 3xčistý příjem (60000,-). Měs.náklady hotovost a poplatky pod 2x 6000,- zaboha nedostanu, k tomu pojistka byt,auto,odpovědnost; Když pominu první investice do bytu, auta, pc/techniky a osobních potřeb, na udržení určitého komfortu - internet, kabel tv a spol. je třeba také např. 4x 6000,- ročně? Mám začít spořit a investovat do budoucna, fajn tedy staveb.spoř. se st.podporou (výnos za 6 let tak 20% - na rok max 3,5%), život./penz.pojištění s daň.úsporou (stěží pokrývá inflaci pouze při vysokých platbách); dále termín., spořící účty, to už nekomentuji; no a investice - diverzifikovat typy fondů, inv.spol. a že by dokonce i pravidelné platby proti kolísání kurzů; když vidím výnosnost nejlepších, snad by to pomalu, ale jistě šlo, jenže kolik ostatních je za tím TOP TEN; Suma sumárum - rizikovost výnosů-pro ty co mají málo je to na hraně pořád, k tomu peníze ztrácejí hodnotu-šetřit malé částky je ptákovina, no a ještě k tomu náklady na pořiz. věcí jdou nahoru-př.TV analog->digital.->plazm.,atd. Bez 1/2miliónu na úsporách=10%(50000) zisk ročně v podstatě nic neudržím a to nejem v gatích,max.pomalý pád. Bez pardónu ty americký japončíci parazitují na společnosti nejvíc pomocí nadnár.korporací a glob.trhu. Přete se tu o co chcete, takové prospěchářství je hodně amorální a přeji ji Vám v budoucnu klidné sny. (Astala vista bejby)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2005 16:26 | Puff

Muj kolega uz u nich nakupuje a pry i cela jejich rodina. Nechapu v cem jsou tak vyhodni, kdyz elektroniku maji na stejne urovni jako na vltave. Levne vitaminy nabizi dnes kdekdo, stejne tak kosmetiku, klenoty. Mobilni tarif jsem si nicmene poridil a usetrim v prumeru 20 procent oproti drivejsimu tarifu u oskara, dcera vyuziva jejich pripojeni k internetu. Uvidime, co prinese konkurenci boj operatoru v souvislosti s prenositlnosti cisel pristi rok, ale predpokladam, ze i Leonardo vbc slevni, aby si udrzel zakazniky.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2005 11:05 | Fredy

Dovolím si malé upřesnění. Nejde "jen" o to "levně nakoupit a draze prodat". To by bylo málo. Tohle je snad záměr všech obchodníků a investorů. Opačně by to asi nedávalo smysl, že? A na charitě ještě nikdo nikdy nezbohatl.
Hlavní myšlenka v knihách Roberta Kiyosaki je tato: Nejlepší investice je taková, kterou nám zaplatí někdo jiný. Kdo jí tam nenašel, tak jsou mu jeho knihy k ničemu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Šmucler

podnikatel

Petr Zahradník

ekonom

Roman Šmucler
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Zahradník
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services