Diskuze: ETF se stále přibližují požadavkům klientů

Richard Koza | | 13. 7. 2005 | 19 komentářů
Novinky mezi ETF znamenají rozšíření nabídky fondů se zaměřením na drahé kovy a měny. Rizika klesají, počty možností rostou. Už jste nalezli své vhodné investice do odvětví, která vás zajímají?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 7. 2005 11:48, Honzajs

Pokud opravdu nastane "ZIMA", na trzích bude rachot. Jde jenom o to, jak globální a silná tima bude.

V tom případě bude platit, že CASH IS KING. (a asi i zlato)

Ale pokud má někdo dvacetiletý a delší horizont, může se do průmerování podle mne klidně pustit - aspoň si během zimy relativně levně nakoupía na jaře pak bude sklízet...

Zobrazit celé vlákno

+27
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 7. 2005 14:07, Honzajs

Ještě jedna poznámka k zimě. Japonsko je v ní od splasknutí akciové a poté nemovitostní bybliny již 15 let. Pokud by zima v USA vypadala podobně, nebylo by to tak zlé. Jenomže Japonci jsou (pominu-li vládu) spořiví, což je zásadní rozdíl oproti USA.

A z pohledu investora - Japonsko přece nebude v zimě věčně. Co takhle začít pomalu akumulovat japonské akcie?

Zobrazit celé vlákno

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)

19. 7. 2005 14:07 | Honzajs

Ještě jedna poznámka k zimě. Japonsko je v ní od splasknutí akciové a poté nemovitostní bybliny již 15 let. Pokud by zima v USA vypadala podobně, nebylo by to tak zlé. Jenomže Japonci jsou (pominu-li vládu) spořiví, což je zásadní rozdíl oproti USA.
A z pohledu investora - Japonsko přece nebude v zimě věčně. Co takhle začít pomalu akumulovat japonské akcie?
-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2005 14:36 | RK

Doporucuji koupit primo dluhopisy, pokud tedy Vam to banka nabidne. Je to lepsi nez fondy, mate jasny vynos bez rizika. Pokud to neumi, spojte se se mnou (viz. kontakty na www.traders.cz) a muzeme s tim neco udelat.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2005 11:48 | Honzajs

Pokud opravdu nastane "ZIMA", na trzích bude rachot. Jde jenom o to, jak globální a silná tima bude.
V tom případě bude platit, že CASH IS KING. (a asi i zlato)
Ale pokud má někdo dvacetiletý a delší horizont, může se do průmerování podle mne klidně pustit - aspoň si během zimy relativně levně nakoupía na jaře pak bude sklízet...
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2005 10:49

musím souhlasit, poplatky za správu fondu jsou zvlaste u fondu z nabidky ceskych bank dost vysoke..nedavno jsem shanel defenzivni umistnění pro SKK..byl jsem prekvapen, kdyz z meho hlediska "jednoduchy" dluhopis. fond si uctoval za spravu cele 1%!!
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2005 10:22

pokud chcete spořit na penzi typickym prumerovanim, v horizontu cca 5-10let bych byl opatrny...trhy se pohybuji v cyklech, pokud by nastala "zima" (hodne veci zatim naznacuje, ze ano...), s temi usporami na penzi investovanymi v akciich by to dopadlo asi hodne spatne..
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2005 9:47 | R2D2

Díky za tip, kouknu se na to. Závěr z diskuse jsem si vzal následující: nelze nikdy jednoznačně říci, co je lepší: zda IF nebo ETF. Vždy záleží na konkrétním případu. Zajímavé názory např. na indexinvestors.com:
------- Supporters of index mutual funds often respond to these arguments with ones of their own:
(A) Operating expenses are only part of the story. When you buy an ETF, you also pay a brokerage commission, which you usually avoid when you buy an index mutual fund (which rarely carry front end sales loads).
(B) For people who dollar cost average -- investing an amount of money each month into the index fund or funds they own, the ability to avoid trading commissions makes mutual funds a much better deal over time (that is, the avoided sales commissions on ETF purchases more than offset the slightly higher operating expenses charged by the index mutual fund).
(C) If you are a long term, buy and hold investor (as many index fund investors tend to be), the ability to trade ETFs throughout the day, and to employ a wide range of trading strategies really isn't very useful.
(D) Mutual fund companies provide a range of services (e.g., a knowledgeable person on the other end of an 800 number to answer your questions) that many discount brokerages do not (this assumes that, in order to minimize sales commissions, people buy ETFs through discount rather than full service stockbrokers).
(E) In practice, many ETFs have had larger tracking errors versus the index than comparable mutual funds.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2005 15:43 | RK

Mohu potvrdit, že ETF vyplácejí plně dividendy, které obdrží z držených akcií.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2005 16:26 | JanFranek

Ne, to neni pravda, ty nejvetsi (QQQQ, DIA, SPY) dividendy jiste vyplaceji (mam to overene z vlastni zkusenosti), ty ostatni predpokladam take.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2005 16:22 | Martin

Dobrý den, myslím že se dají najít i indexové fondy s nízkými poplatky za správu - viz např. KBC index US fond kopírující SP500 s poplatkem 0,4% ročně. Mě by ale zajímalo jak je to u ETF s dividendami - někde jsem četl že se narozdíl od fondů nevylácejí ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2005 11:50 | JanFranek

Dobrý den, ano, pokud chcete každý měsíc ukládat 1000 Kč, je pravda, že poplatky za každý jednotlivý nákup ETF Vám to příliš podraží. Porovnatelný poplatek za nákup dostanete až při částce cca 10000 Kč. Při spoření na důchod pomocí ETF by tedy bylo výhodnější za naspořenou hotovost koupit ETF pouze jednou za rok, což síce nerozloží tu průměrnou nákupní cenu tak rovnoměrně jako nákup každý měsíc, ale v dlouhodobém horizontu zřejmě rozdíl nebude významný. Hlavní výhoda ETF je ale trochu jinde, a to v poplatcích za správu. U ETF jsou zpravidla velmi nízké (DIA 0,18%, SPY 0,11%, QQQQ 0,2% ročně). Poplatky za správu u amerických akciových bývají zhruba desetinásobné, u českých fondů to bývá jěště více. Takže i kdybychom předpokládali, že se manažerům fondu podaří udržet srovnatelnou výkonnost jako má odpovídající ETF (a statistiky ukazují, že se jim to většinou nepodaří), tak možná při nákupu ušetříte nějaké peníze, je však více než pravděpodobné, že po deseti letech na tom díky poplatkům za správu proděláte mnohem více a to právě kvůli vysokým poplatkům za správu. Ty poplatky za správu vlastně nikde nevidíte. Díval jsem na informace o fondech, které distribuují české banky a všude je zvýrazněn pouze poplatek za vstup a výstup (protože ten klient opravdu vidí), málokde jsem ale našel informaci o tom, kolik % z majetku fondu padne na jeho správu. Zřejmě to bude uvedeno někde v stanovách fondu, ty si ale podrobně prostuduje asi jen málokdo. A reálně ten poplatek také neuvidíte na žádném výpisu - projeví se pouze snížením výnosu. Konkrétní čísla u Vámi uváděného fondu neznám, nepodařilo se mi je najít. Pokud je máte, můžete si to porovnat s ETF SPY, který je založený právě na indexu S&P 500 a u něhož jsou celkové roční náklady na správu 0.11% (čerpáno z morningstar.com) S pozdravem Ján Franek Fio
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2005 11:11 | Petr

Souhlas! A navíc ani ta 1000 Kč na nějaký ten minimální objem nebude stačit. Skutečně mnoho nevýhod oproti fondům. Jenomže někteří lidé si stále myslejí, že investování = vezmu 200 000 Kč a jednorázově je do něčeho bouchnu.
Bohužel je v tom podporují i různé investiční a brokerské firmy - vydělává se na tom, když klient obchoduje. Pasivní strtegie jsou levnější pro klienty a malé objemy - z toho žádná společnost rychle nezbohatne (dlouhodobě ano, proto ty nové produkty od BrokerJetu, Rytmus od Pioneer Inv., Fenix od KB, atd.)
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 7. 2005 11:03 | R2D2

POdle mne jste pouze potvrdili, to co píši. Moje úvaha je následující: ETF jako druh indexového investování jde ruku v ruce s dalším nástrojem pasibní investiční strategie - průměrování nákladů. Chci si spořit na penzi, jsem pasivní investor, ideální strategie je pravidelné a dlouhodobé investování. Třeba 1000 Kč každý měsíc.
Když použiji např. BrokerJet a jeho investiční plány, vyberu si fond (např. Erste America - blízký SP100), zaplatím z 1000 Kč 1,75%, tj. 17,50 Kč při každé investici.
Pokud budu chtít kupovat ETF, zaplatím při každé investici nejméně 200 Kč na poplatku. To přece nikdo z diskutujících nedělá a neudělá.
Prostě - ETF nejsou přístupné, poplatky za obchodování jsou zatím oproti fondům příliš vysoké a nehodí se ... (než ku létání:) JC, Hospoda na mýtince) .. a nehodí se pro časovou diverzifikaci.
Tak teď argumentujte! :) A konkrétní čísla prosím!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 7. 2005 19:19 | RK

ano, základní jednotka je 100ks pro většinu akcií (nejen ETF). Přesto dnes existují trhy (zejména ECN), kde můžete nakoupit i po kusech.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 7. 2005 19:15 | Honzajs

Přímo na parketu možná, ale já jsem kupoval libovolné množství kusů -stejně jako u akcií.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 7. 2005 17:44 | petr

a neobchoduji se EFT v lotech, zpravidla 100kusu??
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 7. 2005 14:54 | RK

Dobrý den,
myslím, že máte o ETF málo informací,nebot jinak by jste nemohl napsat to co jste napsal. Dostupnost je absolutní - každý den si můžete koupit od jedné až po desetitisíce akcií kteréhokoliv ETF vydaného v USA (jsou dokonce i ETF vydané na Deutsche Boerse)přes jakéhokoliv obchodníka s cennými papíry, který nabízí obchodování na amerických trzích.
Co se týče výkonnosti či zisku - nepsal jsem, že se jedná o poslední měsíc. Ale že o komodity je v dnešní době velký zájem.
Takže se domnívám, že Vaše rekace je na nic. Ale jinak ať se Vám daří ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 7. 2005 13:46 | Honzajs

ETF mohu koupit přes jakéhokoliv makléře obchoujícího na zahraničních trzích - obchoduje se jako jakákliv jiná akcie. Takže dostupnost je v pohodě.
A pokud sledujete / rozhodujete se podle měsíční výkonnosti, jste na dobré cestě do pekel.
A pokud opravdu projde ETF na stříbro, může to s cenou stříbra docela zamávat :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 7. 2005 9:16 | JanFranek

Dobry den,
ETF jsou opravdu pristupne kazdemu, z formalniho hlediska jsou to akcie, takze je muzete nakoupit u libovolneho obchodnika s cennymi papiry, ktery zprostredkuje obchodovani na trzich v USA. Napriklad u Fio, burzovni spolecnosti, a.s. kde poplatky za obchodovani v USA zacinaji uz od 7.95 USD za obchod a neni stanovene zadne minimalni mnozstvi, tj. muzete si koupit treba i jednu akcii.
Jan Franek Fio
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 7. 2005 8:05 | R2D2

.. a čemu jsme se měli minulý měsíc vyhnout!
sektorové fondy: zlato a drahé kovy -11,940 % sektorové fondy: nerostné suroviny -7,270 %
Tak to jen jako opačný názor k těm oslavným na komodity v článku. Také si přečtěte hlubší analýzy o komoditách a měnách. Není to pro dlouhodobé investování, ale pro spekulace.
Spíš by mě ale zajímalo něco jiného - autor píše, že ETF jsou přístupné každému .... Mohl by napsat tabulku pro českého investora: kde, jaké poplatky a jaký minimální objem? Ukáže se, že ta "přístupnost" není pravda.
Takže článek na nic.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Jan Dienstl

podnikatel, Czech Coal

Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
48,89 %

z 45 duelů
×
Jan Dienstl
ÚSPĚŠNOST
48,84 %

z 43 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services