Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Miroslav Kalousek
politik
Vladimíra Glatzová
advokátka
100,00 %
z 1 duelů
100,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Jiný pohled na regulaci pojišťovnictví
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
2. 7. 2004 23:20, ZIL
Pojišťovna odpovídá za svého zaměstnance pouze ve smyslu, že vás polije kávou, resp. vám doma zašlápne psa. Za špatnou pojistku pojišťovna neodpovídá, neb blbiny s prokazováním přání klienta a zápisy o jednání s klientem jsou nalezenou holí na makléřské psy, nikoliv na učené slečny za přepážkou :-)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
30. 6. 2004 14:57, Berber
Škoda, že autor článku neví přesně o čem píše. ) Ale je vidět, že je vyškolen a OVB a hysterčí nad něčím, co si ani nepřečetl. Jó multilevel... Někteří jsou až zfanatizovaní. :)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 36 komentářů)
30. 6. 2004 18:01 | Harp.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 6. 2004 17:51 | Harp.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 6. 2004 17:45 | Harp.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 6. 2004 17:43 | Petr Šafránek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 6. 2004 17:34 | Petr Šafránek
§ 5 Vázaný pojišťovací zprostředkovatel
(1) Vázaný pojišťovací zprostředkovatel vykonává zprostředkovatelskou činnost v pojišťovnictví jménem a na účet jedné nebo více pojišťoven, neinkasuje pojistné a nevyplácí plnění z pojistných nebo zajišťovacích smluv. V případě nabídky pojistných produktů více pojišťoven nesmí být tyto produkty vzájemně konkurenční.
(2) Vázaný pojišťovací zprostředkovatel je ve své činnosti vázán písemnou smlouvou s pojišťovnou, jejímž jménem a na jejíž účet jedná, a jejími pokyny. Pojišťovna, jejíž pojistný produkt vázaný pojišťovací zprostředkovatel nabízí, odpovídá za škodu jím způsobenou při výkonu zprostředkovatelské činnosti v pojišťovnictví.
(3) Za vázaného pojišťovacího zprostředkovatele se považuje i osoba, která vykonává zprostředkovatelskou činnost v pojišťovnictví za podmínek podle odstavce 1, pokud je v rámci této činnosti nabízeno pojištění, které je doplňkovou službou pojišťovacím zprostředkovatelem dodávaného zboží nebo poskytované služby.
(4) Vázaný pojišťovací zprostředkovatel musí být zapsán do registru, splňovat podmínky důvěryhodnosti a podmínky stanovené tímto zákonem pro základní kvalifikační stupeň odborné způsobilosti
§ 6 Podřízený pojišťovací zprostředkovatel
(1) Podřízený pojišťovací zprostředkovatel spolupracuje s pojišťovacím agentem nebo pojišťovacím makléřem na základě písemné smlouvy, neinkasuje pojistné a nezprostředkovává plnění z pojistných nebo zajišťovacích smluv. Ve své činnosti je vázán pokyny pojišťovacího zprostředkovatele, jehož jménem a na jehož účet jedná. Podřízený pojišťovací zprostředkovatel je odměňován pojišťovacím zprostředkovatelem, jehož jménem a na jehož účet jedná.
(2) Podřízený pojišťovací zprostředkovatel musí být zapsán do registru, splňovat podmínky důvěryhodnosti a podmínky stanovené tímto zákonem pro základní kvalifikační stupeň odborné způsobilosti.
(3) Pojišťovací zprostředkovatel, jehož jménem a na jehož účet jedná podřízený pojišťovací zprostředkovatel, odpovídá za škodu jím způsobenou při výkonu zprostředkovatelské činnosti v pojišťovnictví.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 6. 2004 17:03 | Harpagon
(1) Mandatář je povinen postupovat při zařizování záležitosti s odbornou péčí.
(2) Činnost, k níž se mandatář zavázal, je povinen uskutečňovat podle pokynů mandanta a v souladu s jeho zájmy, které mandatář zná nebo musí znát. Mandatář je povinen oznámit mandantovi všechny okolnosti, které zjistil při zařizování záležitosti a jež mohou mít vliv na změnu pokynů mandanta.
(3) Od pokynů mandanta se může mandatář odchýlit, jen je-li to naléhavě nezbytné v zájmu mandanta a mandatář nemůže včas obdržet jeho souhlas. Ani v těchto případech se však mandatář nesmí od pokynů odchýlit, jestliže je to zakázáno smlouvou nebo mandantem." Atd.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 6. 2004 16:26 | Petr Šafránek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 6. 2004 16:21 | Petr Šafránek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 6. 2004 14:57 | Berber
30. 6. 2004 14:25 | PlischkeS
právě na téma, které zmiňuje anketa, tedy rozsah pravomocí podřízeného pojišťovacího zprostředkovatele se základním kvalifikačním stupněm, připravujeme článek, který brzy vydáme. No, trošku jste mi "ukradl téma" :)))
S pozdravem Simona Plischkeová
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 6. 2004 13:55 | Zachrdla - TriMan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 6. 2004 13:08 | Petr Šafránek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 6. 2004 12:55 | Petr Šafránek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 6. 2004 12:47 | Petr Šafránek
30. 6. 2004 11:56 | ZIL
30. 6. 2004 10:06 | Zachrdla - TriMan
Pokud jde o využívání firem MLM coby „líhně začátečníků“, tak názor pana Šafránka nesdílím. Z naší praxe se ukazuje, že lidé, kteří prošli systémem MLM jsou, alespoň pro nás coby poradenskou firmu, zpravidla nepoužitelní. Jsou většinou jednostranně orientováni na sjednávání produktů a názor, že správné uspořádání financí je pro klienta mnohem přínosnější, jen těžko akceptují. Rovněž kvalita přípravy ze strany MLM firem je poněkud diskutabilní. Zde záleží především na kvalitě (a morálce) přímého vedoucího. MLM firmy dosud neměly vytvořeny mechanismy, kterými by centrála mohla kontrolovat práci svých spolupracovníků na nejnižších úrovních. O tom jsme ale diskutovali již jindy a další diskuse na toto téma by byla jen opakováním již dříve řečeného.
Plně ale souhlasím s názorem pana Šafránka, že přetahování již zaškolených spolupracovníků je vysoce nemorální. Myslím ale, že se to netýká jen malých začínajících firem. My máme takovou zkušenost například i s Fincentrem.
Stránka 2/2
Následující