Jaké jsou půjčky od Provident Financial?

Některé informace o Provident Financial v našich článcích byly podle představitelů společnosti nepravdivé a jednostranné. Požádali jsme je proto o údaje "správné" a zároveň chtěli vědět, co si myslí o svých službách.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 3. 2004 11:15, Jirka

Docela by mě zajímalo, jak vypadá s působením PF v jiných zemích. A jaké tam nabízejí podmínky.

+37
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 6. 2004 2:34

Jak je vidět nemáte znalosti o možnostech půjček od bank a PF ani o historii Providentu. Přitom je to všechno dostupné na netu. Provident půjčí každému kdo má prokazatelný příjem, tedy i "podporu".

Zobrazit celé vlákno

-23
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 124 komentářů)

10. 3. 2004 14:16 | Arccos

Je to PRESNE tak, jak napsali komentatori prede mnou. Jeste bych doplnil jednu vec: Nevim, jak dnes, ale tech minimalne 20 tydnu urcite neplatilo vzdy. Muj otec si v nerozvaznosti (kterou nebudu rozebirat) pujcil 5000. KAZDY TYDEN se pak splacelo tusim 800 nebo 1000 a to az do 'zaplaceni' pujcky. Celkova vracena castka byla skoro 8000, tudiz splaceni trvalo asi 10 tydnu. Za 10 tydnu 50% urok, to je fakt maso.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2004 14:15 | jarda

Jsou to lichváři
Z blizkeho okoli vim, jak tato firma nestydate vyuziva osobni nouze a jak je jeji politika drava a zakerna a jak se jeji zastupci nestiti parazitovat dokonce i na duchodcich. Nevim, jak mohla dostat povoleni k podnikani, jez se nelisi od "úžerníků" pusobících mezi Romy
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2004 14:14 | Tom T.

Co si myslím? - Je to lichva v moderním hávu
Tak. Proč tolik lidí používá jejich služby? Protože naléhavě potřebují peníze a neumějí si spočítat, jak strašně nevýhodné půjčky od lichvářů jsou. Šéfové i zaměstnanci Provident Financial skončí v pekle. Ovšem předtím tam přivedou i četné své klienty. Howgh.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2004 0:01

Zkuste se v Táboře živit poctivě a přestaňte nabízet lichvářské půjčky od PF. To raději prodávejte pojistky. Je to sice také prodělek, ale není tak vidět :-)
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2004 16:17 | Ríša

Milá Jarmilo, účelem článku určitě není dělat z někoho stvůru. Je to užitečná informace o tom, na co a koho si dát pozor.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 3. 2004 8:05 | Jarmila

Díky za odpověď. Článek o zastavárnách nebo o "výhodných" půjčkách by byl také zajímavý, stejně jsko porovnání RPSN u různých produktů. Třeba by z toho PF nevypadl jako nejhorší stvůra.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 8:45 | Eric

Milá Jarmilo, dovolíte - li. Navážíme se zde do PF z jednoho zcela prostého důvodu - článek je o PF, tak jaképak otázky. Nu, a zda je to, co uvádíte lichva? Jistě. Stačí?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2004 8:14 | Jarmila

Včera přišel do schránky leták Hypernovy. Na zadní straně je nabídka koupě na splátku a drobnám písmem tento údaj: RPSN = 51,2 %. To je seriózní obchodní nabídka nebo lichva? Proč se navážíte jen do Providentu? Stejným problémem jsou i zastavárny a další.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2004 13:00

Vážení páni Ericu a Procházko,
lichva to je a není. Kdysi se za lichvu považovalo půjčování peněz na úrok všeobecně, jindy zase byl přípustný úrok 4-5%, já osobně mám bezúčelovou půjčku od běžné banky v tomto státě na 15%, takže podle mě je lichva i to, co provádí banky, a dokonce lichva posvěcená a finančně podporovaná z mých i Vašich daní.
Ovšem, vždycky se najde někdo, kdo potřebuje RYCHLOU půjčku, ke které nebude muset dodávat přiznání příjmů, nemovitého majetku, árijského původu, a tak podobně. Ti, co tohle všechno mají, jdou do banky. Ti, co jsou schopní splácet, ale nemají na to bumážku, zavolají PF. PF souhlasí, že jim poskytne tolik a tolik peněz za tolik a tolik navýšení, oni souhlasí, že tolik si vezmou a tolik splatí.
Problém není RPSN, ani "úvěr x úžera", problém je, když si někdo, kdo o sobě ví, že mu zbývá 500 Kč na týden, půjčí tolik, že má splácet 6.000 měsíčně. To je jedno, jestli splácí promile ze šesti půjčených miliónů, nebo padesát procent ze dvanácti tisíc. Pokud na to nemá, a nemá už ani ty půjčené peníze, aby je mohl vrátit, pak je v průšvihu, ale je to především jeho průšvih, a ne průšvih vlády (pokud ho nenabádá si takovou půjčku vzít), práva nebo morálky.
"Úžera" je termín často zneužívaný těmi, kdo si od někoho půjčí co nejvíc peněz, utratí je, a pak mají pocit, že je nemorální, aby věřitel trval na dohodnutých podmínkách. Právně je takové chování nedodržení smlouvy. Kdysi dávno, když se ještě hrálo na čest, se takovému jednání říkalo podvod nebo zrada.
Zavřete lichváře. Zakažte PF. Zavřete banky za úžeru. Peníze budete dostávat v obilí nebo v dřevěných korálcích.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2004 11:54 | Johny

No, a mají na to ti romští lichváři firmu? Pokud ne, tak to jsou lichváři. Pokud ano, je to problém těch, co si půjčili. Já mám dojem, že je to jen a jen otázka toho, zda půjčuju legálně nebo jako tzv. "sousedskou výpomoc", jenže nikoli jako jednorázovku známému v nouzi, ale mám z toho docela zajímavý byznys (v šedé ekonomice).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2004 11:45 | Jarmila

I můj kolega dělal u PF. Jako všichni ostatní a jako každou jinou práci. Taky mj. pro peníze (a kdo z Vás nepracuje pro peníze? Zadarmo dělají jen idealisti a snílci). Po půl roce byl "odešen", protože jejich manažer sepisoval smlouvy na vymyšlená rodná čísla a zpronevěřil dosti peněz. S tímto manažerem byli odešeni i všichni pod ním. PF měla asi půl roku problémy s vybíráním na celém tomto území, než to dala dohromady. Tento kolega mi tedy řekl, že "tolik lidské bídy jsem v životě neviděl". Proboha, řekněte mi, co má dělat člověk, kterému náhle zemře manželka. Ta sice měla životní pojistku, ale pojišťovna čeká s výplatou, doma jsou dvě nezaopatřené děti, on jde od výplaty k výplatě a teď musí najednou zaplatit pohřeb a přitom ještě živit rodinu? Copak mu na to některá banka půjčí? Na ten pohřeb nemůže čekat třeba dva měsíce, až se pojišťovna vyspí a přešetří, že svou ženu neušktil ani neoběsil. Kam by tu mrtvou ženu na celou tu dobu asi tak dal? Tento problém musí řešit okamžitě a ihned! To byla třeba jedna z půjček, kterou řešil. No, a to jsou ty důvody, proč si lidi půjčují u PF. PROTOŽE SE DOSTALI DO MOMENTÁLNÍ ŠPATNÉ SITUACE A NEMAJÍ JINÉ VÝCHODISKO! Pokud se pamatuji, tak nikdy neviděl, že by si lidi půjčovali třeba na televizi a tak. VŽDYCKY TO BYLY PROBLÉMOVÉ ŽIVOTNÍ SITUACE!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2004 10:50 | P.Procházka

Ještě jednou dobrý den. Souhlasím. Bez půjček PF každopádně :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2004 10:45 | Eric

Ano, myslím, že si v zásadě rozumíme. PF je krutá lichva a neměla by být tolerována i z toho důvodu, že mnozí z těch, kteří si u nich půjčují ani netuší za kolik si půjčují, prostě tomu, zblblí reklamou, nerozumí. To za prvé. Za druhé - když už je takto protizákonná lichva tolerována, pak si myslím, že s přihlédnutím k nadprůměrnému riziku ty úroky nižší být nemohou - a je to ostatně hlavní důkaz o tom, že zde dochází k lichvě. Hezký den bez půjček a rozčilování.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2004 10:34 | P.Procházka

Dobrý den, pátrat nemusíte, já Vám to klidně sdělím sám - nijak. Díky za vysvětlení pojmu úžera, nikdy jsem se s ním nestekal. Já s Vámi souhlasím v tom, že tyto půjčky jsou drahé, souhlasím, že je to dáno rizikem. Nevím, zda to jde udělat levněji - osobně si myslím - viz předchozí - že zřejmě ne. Souhlasím s Vámi, že zde si půjčí jedině ten, kdo nemá jinde šanci. Pokud by byla hranice pro sazbu úroku, tito lidé by tedy asi neměli šanci si půjčit peníze. Zda by to bylo dobře či ne, to si nejsem jistý. Dokážu si jak představit, že zabřednutí do těchto půjček může být osobní tragédií, tak i to, že tyto drahé peníze mohou někomu krátkodobě pomoci. Nešlo mi ani tak o nějakou polemiku, zda jde či nejde o lichvu. Spíš o to, zda by úroky mohly být nižší. Druhou stranou věci je, zda něco takového má za daných podmínek vůbec existovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2004 10:05 | Eric

Pane Procházko, děkuji za analýzu. Nebudu pátrat po tom jak jste s PF propojen a ani mě to nezajímá. Úžera=o něco krutější lichva (myslím, že v romštině). Lichva byla, je a bude, dokud budou lidi, kterým vyhovuje. Na obou stranách. Stát by lichvu ovšem podporovat neměl, protože je prostě mimo zákon. To, že je proces půjčování drahý je věc PF, a nikoliv těch, kteří si půjčují. PF půjčuje těm, kteří v životě nedostanou půjčku od banky - za extrémní úrok, který je vyjádřením rizika a nikoliv počtu návštěv. Je to lichva ve své krystalické podobě a neměla by být ani tolerována, natož podporována.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2004 9:54 | P.Procházka

Dobrý den. Peníze jsou to hodně drahé - jestli tím myslíte úžeru - to je bez diskuse. Na druhé straně jsem ale přesvědčen o tom, že celý ten systém poskytování a výběru peněz je hodně drahý. Bance platíte ze svého účtu, např. pravidelným příkazem, inkasem... Tady ke klientovi chodí osobně pracovník pro pár set Kč. Jestli je to takový "byznys", proč tu není konkurence, která by nabídla podmínky lepší - levnější peníze? Alespoň já o ní nevím. Pokud neuvažuju banky, tam ale obvyklý klient PF asi nejde (pokud mám správnou představu klienta PF). Když shrnu svoji představu o fungování PF: Systém fungování je podle mého drahý. Je otázka, zdali by vůbec levněji mohl fungovat - jaká by byla návratnost půjček? Kdyby mohl systém fungovat levněji, proč už nefunguje u nějaké konkurence - kmen 200 tis. klientů už stojí za ty úvahy. Třeba jsou mé závěry nesprávné, možná vychází z nepřesných zde čerpaných informací. Snažil jsem se alepoň o trochu analýzy.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2004 9:15 | Eric

ProBoha, co je tady k přemýšlení? Je to (ne)normální státem podporovaná úžera.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 3. 2004 19:06 | dara24

Určite ste nemal v Providente požičané peniaze. Treba skúsiť a uvidíte.Mám so spoločnosťou skúsenosti,aj som pre túto spoločnosť pracoval. Dobre to poznám a mám svoj ucelený názor. Straty, ktoré má spoločnosť vzhľadom na ich zábezpeku, nie sú až také, a môžu si ich dovoliť.Plat by som chcel mať aj ja cca od 20 000 - 80 000,- Sk.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2004 16:37 | P.Procházka

Dobrý den, nedá mi to, abych se k uvedené diskusi nepřidal a to trochu z jiného úhlu pohledu. Porovnání úroků bank a PF vychází tak jak vychází a jak je v diskusi i mnohokrát opakováno. Zkuste se ale zamyslet nad tím, že PF vybírá půjčky týdně formou osobních návštěv jejich zástupců, vybírané částky jsou jistě poměrně nízké a hlavně že někdo musí tuto práci obchodních zástupců zaplatit. Takže docela chápu, že se náklady na tento systém mohou vyšplhat docela vysoko. Osobně jsem si peníze od PF nikdy nepůjčil, doufám že nikdy půjčovat nebudu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 3. 2004 11:13 | Honza

A spočítal jste si jejich roční úrokovou sazbu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Bakala

podnikatel, BXR Group

Roman Šmucler

podnikatel

Zdeněk Bakala
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Roman Šmucler
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services