Nové pravomoci komisařů: kozel zahradníkem

Minulé úterý odpoledne oficiálně oznámilo prezidium Komise pro cenné papíry, jak si mezi sebou komisaři nově rozdělili pravomoci. Peníze.CZ vám informaci o velmi zvláštním rozdělení moci přinesly exkluzivně - a o den dříve!

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 6. 2003 18:20, TGP

Vážený pane Topinko, děkuji Vám za Vaše slova. Toto je po dlouhé době příjemný hlas z Komise, netrpící velikášstvím ani pocitem moci. A to je zřejmě ten největší problém Komise - nedostatečná komunikace a neochota debatovat. Přeji Vám, aby Vaše odhodlání vydrželo a věřím, že časem dospějeme do doby, kdy budou debaty mezi Komisí a různými Harpagony běžné a věcné.

Zobrazit celé vlákno

+18
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 6. 2003 16:25, TGP

S kolegy jsme uzavřeli pár sázek a průměr je: hlavní pravomoci popsány u všech správně, dvě chyby v doplňkových oblastech. Pane Prouzo, jestli prohraju, tak je to ale na vás...

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 55 komentářů)

3. 6. 2003 15:40 | Harpagon

Kdyby se alespoň drželi litery zákona! Ale pokud se jim zdají právní předpisy příliš úzkoprské, hned se objeví nějaký právní kutil a vymyslí tu receptář, tu metodiku, zásady a kdoví co ještě, a i když přizná, že nejde o právní normu - obecně závazný právní předpis, hned v další větě prohlásí, že jde o standardy, které bude Komise vyžadovat (standard = norma, vynutitelná právní norma = právní předpis). Ale teď legislativu bude konečně řídit inženýr práva, takže se jistě vše v dobré obrátí!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 15:09 | maxmin

Tak to tedy gratuluji, poté, co Komise pospamovala celý trh, jsem si myslel, že je to celé špatně. Ale pokud vážně nechali Jakubovi legislativní, tak je to tedy pěkný průser...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 14:44 | maxmin

VŠEM ČTENÁŘŮM: Komise pro cenné papíry včera tvrdila, že v článku uvedené informace jsou nesprávné. Po dnešní tiskové konferenci se ukázalo, že v článku byla jedna jediná chyba, za kterou se omlouváme. Včerejší tvrzení Komise proto považujeme za zavádějící.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 6. 2003 14:39 | maxmin

Po dnešní tiskové konferenci KCP si můžete být jist, že jste neprohrál. Díky za důvěru, Tomáš Prouza
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 14:38 | maxmin

Milý Velkostatkáři, před chvílí skončila avizovaná tisková konference Komise pro cenné papíry a mohu říci, že v článku byla jedna jediná chyba, a to v tom, že odbor penzijních fondů a pojišťoven byl svěřen Petru Musílkovi, nikoliv Lucii Anně Matolínové. Za tuto chybu se omlouváme, ovšem řekl bych, že tvrzení Komise o tom, že "uvedené údaje se nezakládají na skutečnosti" je mírně řečeno nadnesené.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 14:27 | insider

Jojo studenti (prav) to je kamen urazu komise. Uskoprse lpeni na litere zakona, ktery nonsalantne receno neni dobry, je spis ke skode nez k uzitku. Ale zjevne tento stav nekomu vyhovuje a tak tu jeste nejakou dobu bude komise sama pro sebe nez , aby tu byla pro ucastniky trhu a podle toho taky pracovala a to nejde jen o efektivitu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 6. 2003 13:35 | Harpagon

Ani to nemůže omluvit porušování správního řádu a vnitřní administrativní b... . Jinak děkuji předem za názory na mailto: robinzon@centrum.cz
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 10:28 | mainstream

Přečtu si je a názor Vám pošlu. Jen nevím kam. A k přelicencování? To přece byla ryze technická záležitost formálního typu. Komisi je uložil zákonodárce bez rozmyslu a bez sebemenší snahy o zabezpečení tak rozsáhlého projektu. A proto přelicencování dopadlo tak jak dopadlo. Kdo očekával něco jiného ten je prostě zcela mimo. Pozitivní bylo, že většina OCP raději požádala o ukončení činnosti. Také výsledek. Je to stále stejné, dnes jako v roce 1999. Vytvoří se úřad, dají se mu obecné pravomoci, málo peněz a očekávají se zázraky. Troufám si tvrdit, že desetina peněz, které věnuje (kdy, to je ve hvězdách) stát garančnímu fondu OCP by stačila na zefektivnění práce komise o 100%. To by ovšem nesměli být komisaři úředníky vděčnými za své křeslo politickým přátelům, ale tvrdými a nesmlouvavými obhájci čistoty kapitálového trhu. To bychom nesměli bydlet v české kotlině! A také, přiznejme si to, ani nám na trhu by se to moc nelíbilo, klídek by nám skončil.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 10:16 | komentator

Zcela souhlasím s Harpagonem a rozdělení kompetencí rozhodně smysl má. Navíc logika věci říká, že pokud má nějaký útvar prakticky neomezenou moc a samostatnost, přímo to vybízí ke korupci. Všechna důležitá rozhodnutí musí rozhodovat většina komisařů (nad 50%). Jinak jde od základu o zbytečnou aktivitu. Žádný komisař nemůže být tupě omezen jen na své pískoviště. Zatím jsou odbornosti komisařů dost proházený, tak uvidíme odpoledne, zda zvítězí zdravý rozum. Na opravdového odborníka z trhu si stejně ještě dlouho počkáme a nepomůže ani přehršlá aktivita studentů práv.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 6. 2003 10:01 | mainstream

To máte pravdu. Ale podívejme se na problém hypoteticky. V jiném vesmíru tamní komise zařízla tamní KTP v roce 1999 nebo 2000. Dealeři, klienti a novináři spustili povyk o byrokratických přístupech a ohrožené svobodě podnikání. Nezapomeňte co se na tamním kapitálovém trhu, hlavně v tamní americe v oněch letech dělo. A pak, v roce 1999 a počátkem roku 2000 bylo vedení tamní komise v zcela jiných rukou než nyní a místo zařezávání se věnovalo sportování v zasedacích místnostech. Za zaznamenání také stojí, že někteří tamnější současní spravedliví v té době na tamní komisi zastávali velmi významné pozice.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 9:54 | Harpagon

Moje konkrétní příspěvky byly na www.fincentrum.cz, jinak obsáhlejší publikované materiály ke kauze byste mohl nalézt na www.quantum.wz.cz. Pokud by Vás to neobtěžovalo, zajímal by mě Váš názor na ně. Jinak, jak jsem psal výše, KCP měla KTP "pod palcem" při přelicencování a později při správním řízení. Že Komise trpěla tzv. zákaznický účet v rozporu se ZCP, což zřejmě bylo jádro celého podvodu, jde na její vrub.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 9:38 | Harpagon

A contrario, politické tlaky na jiné odbory KCP se neomezují? Komisaři řídí odbory pod politickými tlaky?? :o)) Sankční odbor je nezávislý hlavně na správním řádu! Jeho několikaleté sankční správní kauzy, pomalu vyhnívající ...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 9:32 | mainstream

Vy jste pane Harpagone vzdělaný a erudovaný člověk. V problematice KTP se orientujete a často se k ní vyjadřujete. Bylo by velmi zajimavé kdyby jste přesněji popsal v čem konkrétně spatřujete porušování zákonů ze strany oné společnosti a jak podle Vašeho názoru měla Komise v roce 2001 a 2002 reagovat. Takový počin by byl velmi správný a jistě by se četl jedním dechem. Vím, že napsáno a řečeno toho již bylo velmi mnoho, ale přesto mám dojem, že často šlo o plácání bez konkretizace. A nezlobte se, mnohdy i z Vaší strany. Moc dobře víte, že v našem právním systému platí, že vědět ještě neznamená dokázat a odsoudit! KTP neobdrželo povolení od KCP, ale od MF, stejně jako téměř tisíc jiných obchodníků s cennými papíry. Možná ten zakopaný pes je tam někde v dřevních dobách našeho kapitálového trhu. Přeceňovat pravomoci a možnosti KCP je mírně řečeno velmi naivní. A k samostatnosti odborů KCP? Pokud by mohlo prezidium ovlivňovat například zjištění kontrolních odborů - pak nás na kapitálovém trhu ochraňujte všichni svatí!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 9:24 | Harpagon

Je to hezké, že se zastáváte spolužáků, ale v r. 1998-99 prováděla Komise tzv. přelicencování a pan vrchní komisař Muller se bil v prsa, jak vyčistil kapitálový trh. Tak proč se přelicencování dělalo a proč Komise tak dlouho váhala, když musela mít informace, jak to v KTP vypadá?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 9:15 | TGP

V podstatě jediným relativně samostatným odborem je odbor sankční, aby se omezily politické tlaky na některé kauzy. V mezích českých možností to navíc docela funguje...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 9:14 | TGP

Jenže je rozdíl mezi sestřelením třeba v roce 2000 a v roce 2002. Víte, o kolik víc lidí tam díky liknavosti Komise nalezlo a kolik si napakovali dealeři? Vám ta pomalost Komise přijde normální? Mně ne.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 6. 2003 9:00 | Karel

Z KCP nejsem, ale pracuje tam byvalych spoluzaku. KTP bylo letadlo, ktere se dostalo do vzduchu za MF, v dobe kdy vznikla KCP uz se s tim asi nedalo nic delat, jedine sestrelit...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 6. 2003 22:01 | Harpagon

Vy jste nepochybně z Komise. Když rozdělení pravomocí prakticky nemá význam, tak proč se dělá? Není to v praxi třeba tak, že odpovědný komisař přednese za svůj rezort svoji verzi a ostatní mu to odhlasují? O kolektivismu prezidia se vyprávějí zkazky (Tomáš Ježek, Irena Pelikánová ...). Které odbory mají tak velkou samostatnost, že se řídí samy (přeloženo do čestiny)? KCP zahájila s KTP správní řízení a po jeho skončení půl roku monitorovala, jak KTP pokračuje v porušování zákonů (a některé osoby páchají trestnou činnost) ... ovšem může za to MF.:o)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 6. 2003 20:01 | Karel

Jen bych podotkl, ze prezidium KCP je kolektivni organ a "rozdeleni pravomoci" prakticky vyznam nema, protoze o relevantnich vecech prezidium rozhoduje jako celek. Nektere odbory naji navic velkou samostatnost a do jejich cinnosti budou stejne zasahovat minimalne. KTP posralo ministerstvo financi a KCP s tim tezko mohla neco udelat...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 6. 2003 19:16 | Harpagon

Jestlipak by pro některé jmenované nebylo výstižnější "ze zahradníka kozlem"? :o))
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 117 415 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Užijeme si moře letos naposledy? Češi a dovolená očima expertů

Užijeme si moře letos naposledy? Češi a dovolená očima expertů

Dovolená u moře letos konečně může proběhnout bez covidových omezení. Můžou si ji však...více

Neviditelné padesátnice. Už nejsou juniorky, ale do důchodu mají daleko. Čemu čelí ženy, které...

Neviditelné padesátnice. Už nejsou juniorky, ale do důchodu mají daleko. Čemu čelí ženy, které dospěly za komunismu?

Současná generace 50+ a v těsném závěsu za ní i takzvané Husákovy děti z počátku 70. let...více

Plzeň pod lupou. Bílkovi se povedl přechod z technického týmu na tank

Vybraná zatáčka od progresivního k pragmatickému přístupu přivedla Viktorii Plzeň k nečekanému...více

Aká bude suma trinásteho dôchodku v roku 2022? Plus kalkulačka

Aká bude  suma trinásteho dôchodku v roku 2022? Plus kalkulačka

Vysoká inflácia a rýchly rast cien sú dva hlavné dôvody, prečo sa v roku 2022 trinásty...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ilona Švihlíková

ekonomka

Michaela Maláčová

modelka a podnikatelka

Ilona Švihlíková
ÚSPĚŠNOST
40,91 %

z 22 duelů
×
Michaela Maláčová
ÚSPĚŠNOST
37,14 %

z 35 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.