Pojišťovny: konec dealerů

Pojišťovací agenti byli ve dvacátém století vděčným námětem vtipů a pošklebků, symbolem vypočítavosti a nekvalitní služby. Tito lidé klientům vždy radili uzavřít ty pojistky, ze kterých měli největší provize a nikdy příliš nehleděli na skutečné potřeby klienta. Přichází jejich konec?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 3. 2002 7:14, Finanční poradce

Pokud chcete vyprovokovat debatu na téma "finanční poradci versus provize", tak to beru. Jinak ten článek je o ničem.

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 3. 2002 14:11

Bylo by zajímavé vědět, kolik kreditních karet ČP získala. Domnívám se, že je to promile z kmene. Úrok je příliš vysoký a zdejší trh na kreditní karty není zralý.

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)

4. 4. 2002 22:27 | Acer

Ono ale má také své výhody dělat likvidátora, že? :-)
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 3. 2002 14:00 | ottmar

V době moderních komunikačních prostředků se význam pojišťovacích agentů podle mého názoru snižuje.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2002 23:50 | Bobesnext

Pokud máte na mysli zvláště některé pojišťováky z ČP, pak máte nepochybně pravdu
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 3. 2002 13:54

Určitě máte pravdu o osobním kontaktu s klientem, ten je asi důležitý.Ale už nemáte pravdu v tom, že obchodník vždy poradí dobře.Poradí vždy dobře pro sebe a své provize a ani nemůže poradit dobře, poněvadž obchodník, jako takový nezná problém následné likvidace případné pojistné události.A to je hlavní důvod k mému nesouhlasu .Obchodník pouze sjedná pojistku a vyinkasuje provize , ale pak přijde likvidace za níž odpovídá likvidátor a ten pak vysvětluje a dohaduje se a nechá si nadávat atd. A obchodník? Směje se za rohem se svou provizí v kapse. Hovořím z pozice likvidátora a vím o čem mluvím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2002 23:26

Ulevilo se vám...?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 3. 2002 13:27 | Katerinka

Woodyho Allena... ... se jednou některý novinář zeptal, zda se bojí smrti. Woody odpověděl, že zná mnohem horší věci, než je smrt. Kdo prý někdy strávil večer s pojišťovacím agentem, určitě ví, o čem mluví.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2002 21:45

To co jsem se dočetl v tomto článku, tak bych hodnotil velice slabě. Podle mého názoru je potřeba osobní kontakt a každý člověk má jinou pořebu. A to se určitě nedá vyřešit po telefonu ať už na druhé straně s počítačem nebo živým hlasem na druhé straně. Také nesohlasím s tím, že agent dělá klientovi špatnou pojistku ať má co největší provizi. Určitě když mu poradce pojišťovny dobře poradí,tak se k němu klient vždy vrátí. Já sám můžu uvést příklad sám za sebe, že mně pojišťovací agent nejprve uzavřel první pojistku a já byl s jeho službami spokojený, tak jsem ho doporučil svým přátelům. Od té doby jsem si uzavřel k první sjednané pojistce další dvě úplně jiné, které mně tu první doplňovali. Takže chci jenom vzkázat autorovi tohoto článku, že šlápnul vedle.A ba právě naopak agent musí být chotný a vstřícný ke svým zákazníkům, jelikož ti ho živí. Nemůže se chovat, jako státní zaměstanec nebo zaměstnanec,kterému na zákazníkovi vůbec nezáleží. To by zkrachoval. Takže příště prosím lepší články!! A když se Vám líbí provize, které pojišťovací agent dostává od své pojišťovny či makléřské společnosti, tak Vám těm doporučuji si zkusit tuhle práci, aby jste věděli jak tvrdá je to práce. Ty peníze nemá určitě zadarmo. I vy máte možnost vykonávat tuhle práci a živit se tím.Hodně úspěchů Vám přeje Petr z Brna.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 3. 2002 17:49 | Boucek Antonin

To jsem zvedav, jak dlouho s touto filozofii Prudential vydrzi. Vim jen, ze kdyz chtela neco podobneho zavest Citigroup u bankovnich produktu (v technologicky vyspelem a preinternetovanem USA) s hruzou zjistila, ze od ni najednou odchazi zakaznici. Tak nejak jim proste schazel obycejny lidsky kontakt.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 3. 2002 21:00 | Brouk Prskavec

Až zas tak moc bych si nemyslel, že klient jednoznačně vydělá. Proč by tomu tak mělo být, proboha??? S nástupem nových technologií a s postupující globalizací všeho, se postupně dočkáme určitých změn i v této oblasti. To, že se podstatně omezí počet obchodních zástupců má jediný důvod – pojišťovny tak výrazně ušetří na provizích. Je otázka, do jaké míry alternativní přístupy nahradí jejich práci. Pokud by to pak opravdu fungovalo, je zde určitá velmi malá naděje, že část ušetřených peněz by mohly bankopojišťovny dát i klientům formou vyššího zhodnocení jejich vkladů. Především za předpokladu aktivního konkurenčního boje. Tento předpoklad však velmi oslabuje právě ona postupující globalizace a soustředění rozděleného trhu do rukou stále menšího počtu velkých finančních skupin. Navíc, předpoklad, že obchodní zástupce – pojišťovák má jediný zájem, a to klienta obrat až na kost, je scestný. Jistěže OZ většinou pracují s ohledem na svou provizi a je to tak logické, Ale přecejen to musí to dělat velmi s citem. Je to systém, který je efektivní právě nejvíce pro pojišťovny a podle toho také jsou ty provize také nastaveny. Nelze předpokládat, že se pak budou pojišťovny chovat jinak. Jen se vše přenese na osobně nezodpovědné přepážkové a telemarketinkové pracovnice, pracující za plat rovný zlomku schopnému OZ vyplácených provizí (případně na správně naprogramované počítače), které jediným pečlivě naučeným způsobem dovedou klienta s úsměvem tam, kam pojišťovna chce. A produkty jako takové to nezkvalitní ani o píď. A pokud se to vše zabalí do správného obalu, bude tomu ještě kde kdo tleskat. P.S.: Kde se vzal ten v poslední době používaný novotvar „sexy“ finanční produkt? Doufám jen, že se to v češtině neujme, zní to příšerně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 3. 2002 15:52

haha, prijemne sexy produkty na miru.. na nasem trhu jde o odirani zakazniku, kdy se vsichni vicemene domluvi... viz. moje oblibene... ztrata kreditky .. logicky.. ve chvili kdy se dovolam, zablokovano a proc bych mel platit 3000-5000 za visa classic? protoze to nasim vyhovuje a maj z toho zisky.. vsude jinde je to zadarmo nebo za manipulacni poplatek(vydani nove).. jen nasi, kde je teoreticky konkurence.. ale prakticky je to tezka domluva povinne ruceni je to same... a tohle bude to same v blede modrem(provazani produktu..) ftipe vylez
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 3. 2002 14:11

Bylo by zajímavé vědět, kolik kreditních karet ČP získala. Domnívám se, že je to promile z kmene. Úrok je příliš vysoký a zdejší trh na kreditní karty není zralý.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 3. 2002 7:14 | Finanční poradce

Pokud chcete vyprovokovat debatu na téma "finanční poradci versus provize", tak to beru. Jinak ten článek je o ničem.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 173 369 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Potřebujeme ty nejlepší lidi. O mýtu meritokracie a jeho škodlivosti

Potřebujeme ty nejlepší lidi. O mýtu meritokracie a jeho škodlivosti

Nebyl by svět krásný, kdyby každý měl šanci uspět zcela jen podle svých schopností a snahy?...více

Děti kvůli covidu nezhloupnou. Otázka je, jak dobře je budeme učit, až se vrátí do škol

Děti kvůli covidu nezhloupnou. Otázka je, jak dobře je budeme učit, až se vrátí do škol

Rozhovor s lingvistkou Evou Lehečkovou a odbornicí na vzdělávání Kateřinou Šormovou o...více

Nebojte se investovat. Jde to ekologicky a odpovědně

Nebojte se investovat. Jde to ekologicky a odpovědně

Pokud chceme pomáhat světu, musíme začít nejdříve sami u sebe. Peníze řídí svět, a pokud...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Martin Stropnický

umělec a politik

Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
64,86 %

z 74 duelů
×
Martin Stropnický
ÚSPĚŠNOST
49,15 %

z 59 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.