Na Slovensku mají všechno větší

Možná ne úplně všechno, ale problémy s obchodníky ve stylu tuzemské KTP Quantum určitě. Vždyť každý z trojice největších slovenských problémů vybral minimálně pětkrát více peněz než tuzemská "jednička" – krachující KTP.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 3. 2002 21:57, Harpagon

Marto, můžete počítat s mojí podporou!

Zobrazit celé vlákno

+26
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 3. 2002 13:47

Zorro, to snad nemyslite vazne. To je styl debat z lonskeho roku. 30.000 klientu vlozilo penize do letadla, letadlo nemelo palivo, spadlo a Vy vinite media, ze napsala, ze letadlo bez paliva spadne. Marta

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 111 komentářů)

6. 3. 2002 17:32 | Harpagon

Jsem rád, že alespoň Vám diskuze byla užitečná. Hodně štěstí!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 16:30

Nebyt vloni diskutujicich na fincentru, tak jsem taky prisla o penize v KTP. Jen diky jejich argumentum jsem vcas vsechno vytahla. Dodatecne dekuji.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 15:52

Mily Greedy, pokud takoveho OVB znate, tak mu slapnete na hlavu, ukamenujte ho nebo ho predhodte Pionyrum. Pokud ne, tak drzte h..u.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 12:48 | TGP

Pitomost to rozhodně není - jedna věc je prodělat na investici, které rozumím, druhá prodělat na něčem, u čeho mi slibují 14% p.a. i když dobře ví, že to není možné. Viz také třeba sliby OVB, když prodávali fond Pioneer - máte zaručeno dvacet procent ročně. A toto už je uvedení v omyl jako vyšité.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 12:46 | Ferda

Že by jeden z poradců dostal strach?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 12:42 | Harpagon

§ 81a odst. 3 ZCP: "Nejméně jeden člen je jmenován z řad zaměstnanců Komise, a to na návrh prezidia Komise." Jinak souhlasím, že chyba je hlavně na straně MF.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 11:55 | Harpagon

Milý/á HarpAgonie. Zákon o Komisi v § 9 dává KCP možnost správního uvážení - určit, jakým způsobem je osoba pohléhající státního dozoru povinna nedostatek odstranit. Přečti si, jak to KCP formulovala! Uložit zlikvidnit portfolio a nestanovit žádná kritéria a zdůvodnit to v podstatě tím, že sama KCP neví jak? Přitom mohla použít analogie podle pravidel likvidity bank nebo zkušeností z podílových fondů. Mohla třeba uložit KTP neuzavírat nové smlouvy, ledaže by byly nakupovány registrované cenné papíry. Mimochodem, jak se KCP vypořádala se skutečností, že majetek klientů nebyl oddělen (listinné akcie). Kde byly akcie deponovány a viděl je někdo? Legislativní impotence KCP je příslovečná, jak vyplývá z jejích vlastních ročních zpráv (v zastoupení prof. Pelikánovou se pouze zasloužila o novelu obchodního zákoníku ;o)). Nelze vše svádět na MF - ty bláboly, co z KCP občas vypadnou, by zasloužily knižní vydání. Souhlasím s tím, že regulátor by měl mít větší pravomoci, ale za stávající odborné úrovně a právní kultury KCP by takový orgán působil jako břitva v rukou dítěte, jak někdo řekl předed mnou. Jestliže mě a dalším, z nichž mnozí jsou uznávanými odborníky, bez aktuálních dat bylo jasné, že KTP je letadlo, na což jsme upozorňovali vloni, a orgán dle svých skromných prohlášení nadaný mimořádnou odborností a autoritou (a s právem vyžadovat informace) přijme bezzubé opatření, pak těžko nelamentovat. Zkuste Vaše argumenty vysvětlit klientům KTP.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 11:05 | Harpagonie

Jo a dodatek.Komise není GF a GF není Komise.Myslím, že si to tady hodně lidí plete.Proč nespojujete GF s MF, když ministr jmenuje jeho členy?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 10:56 | Harpagonie

Nedá mi to se znovu neozvat.Milý Harpagone a ostatní. Pořád lamentujete nad tím, že Komise to či ono.Myslím, že po bitvě každý generál.Už v samém počátku by nejlepším řešením byla nucená správa.To by umožnilo hlídat nakládání se svěřeným majetkem a rozhodovat o tom, co by bylo nakoupeno do klientských portfolií.Bohužel Komise u ocp tento nástroj nemá k dispozici.Myslím, že pokud by KCP odejmula povolení už vloni, mělo by to horší následky, než pokud se pokusila o napravení celé situace.Komise se samozřejmě podílí na přípravách zákonů a vyhlášek, jejich vydávání však spadá do kompetence MF.Jistě jste si všichni všimli,že MF nepřipustí,aby Komise získala větší pravomoce, a to i přesto, že na nedostatečné pravomoce a nezávislost Komise upozorňuje hodnotící zpráva Evropské Komise každý rok.Každý rok je tento dokument smeten ze stolu.A jen pro zajímavost.Např. v Maďarsku je 35 regulovaných subjektů a 60 inspektorů.U nás je tuším 90 ocp, k tomu asi 40 osob s registrací, do toho subjekty bez povolení, veřejné dražby a nad tím vším bdí CELÝCH 10 inspektorů.A nakonec milý Harpagone, říkáš že nechceš radit Komisi.Pokud nemáš návrh jak situaci kolem KTP měla Komise řešit,myslím,že nemáš co kritizovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 9:28 | zeby

Toto je ovšem neskutečná pitomost. Uvedl mě v omyl - nevydělal jsem milion, ale jen půl.... Vlastní blbost házet na tlupu zblblých nešťastníků, kteří se živí jak umí. Pokud jim to někdo baští, ať si stěžuje sám na sebe...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 9:03 | Harpagon

Děkuji paní Martě, Žabákovi a Žargonovi za podporu mého "volání na poušti". Nejsmutnější na tom je, že takový státní aparát si platíme z našich daní - to platí i pro klienty KTP Quantum!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 7:17

Harpagone nedá mi to abych Vás nepodpořil-také jsem kdysi kritizoval, že GF není zapsán do OR, a dostalo se mi podobných nesmyslných odpovědí, a navíc že to není ani chyba GF ani KCP. Kdo to tedy má zařídit-zase nějaký úředníček MF, který je mimo dění? Docela dobře si dovedu představit jednání o úvěru, když žadatel nemůe předložit ani výpis z rejstříku. Co se týče postupu GF v kauze PI tak konkurzní správkyně na schůzi věřitelů konané za účasti soudce prohlásila, že když chtěla předávat dle zákona podklady GF tak jeho předseda p. Koblic jí řekl, že raději rezignuje na funkci a převzetí podkladů odmítal a tak je nakonec předala na KCP. Je mi jasné, že na přihlášky nároků od té doby nikdo ani nešáhl. Co se týká vymlouvání se KCP na špatné zákony-neměla by snad nějak iniciativa vycházet z jejich řad? Rovněž tak postavení členů předsednictva není tak bezvýznamné, aby tuto iniciativu nemohli podpořit nějakou formou lobingu. Jsem zvědav jakým způsobem se bude řešit případné nedodržení zákonných povinností GF. Perlička na závěr-mám takový dojem, že až nastane lhůta, kdy má GF začít vyplácet náhrady tak plně naplní známky úpadku dle zákona o konkurzu a vyrovnání-dovedete si představit jaký pak nastane bordel :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 6:34 | žabák

Vaše hodnocení stavu věci (KTP apod.) se mi líbí. Možná by opravdu bylo lepší, kdyby klienti začali podávat žaloby na finanční poradce (OSVČ, podnikatele fyzické osoby, podnikající svým jménem a ručící svým majetkem), s tím, že je uvedli v omyl. Byla by to pastva pro právníky. Nejsem sice právník, ale myslím si, že tu šance je. Každopádně by to pročistilo trh s finančními poradci, prodejci, oblbovači a MLM naháneči. Ti všeho schopní by dostali strach a ostatní by se snažili pracovat lépe a odpovědněji. Nikdy nevíte, kde zase potkáte "potulné finanční poradce" od KTP, kampeliček a dalších, většinou již neexistujících společností.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2002 22:13 | Harpagon

Ale jistě, jenže dealeři KTP toho zneužívali k oblbování klientů!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2002 20:12

Garancni fond je marginalni zalezitost. V nem se nikdy zadne vetsi penize neobjevi (rozhodne ne 31/3/2002). Proc taky, kdo a z ceho by se platilo? Zamerme se na podstatu problemu, a tou jsou "schopnost" KTP a neschopnost KCP. To by se melo resit. Marta
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2002 19:32 | Harpagon

(Pokračování po večeři). Zdrojem majetku Garančního fondu jsou i návratné finanční výpomoci. Vy si vážně myslíte, že po 1. březnu se od obchodníků s cennými papíry sejde miliarda? Vidím, že jste dobře informován můžete uvést, kde má sídlo Garanční fond, má nějaký majetek a klienti PI dostali nějakou náhradu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2002 19:17 | Harpagon

Občanský zákoník v § 19 praví: (1) Ke zřízení právnické osoby je potřebná písemná smlouva nebo zakládací listina, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak. (2) Právnické osoby vznikají dnem, ke kterému jsou zapsány do obchodního nebo do jiného zákonem určeného rejstříku, pokud zvláštní zákon nestanoví jejich vznik jinak. Zvláštní zákon - zákon o cenných papírech v § 81a praví: (1) Zřizuje se Garanční fond obchodníků s cennými papíry. Fond je právnickou osobou a zapisuje se do obchodního rejstříku. Z těchto ustanovení jsem dovodil, že ke zřízení Garančního fondu nebyla potřebná zakládací listina, ale ke vzniku je nutný zápis do obchodního rejstříku. Je rozdíl mezi zřízením právnické osoby a jejím vznikem, stejně jako mezi založením a vznikem obchodní společnosti. Podle mého názoru i v případě Garančního fondu má zápis do obchodního rejstříku konstitutivní účinek. Komise nepochybně již vloni nepostupovala s odbornou péčí, neb jednání KTP mělo znaky porušování pravidel poctivého obchodního styku a klamavé reklamy. Teď pochopitelně je každá rada drahá. Nehodlám radit KCP, pokouším se radit klientům KTP a pokud mi poskytnou své smlouvy, udělám jim zdarma právní rozbor. Na KCP mě důvodně nemají rádi; chodím tam jen v zájmu klienta.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2002 13:56 | Harpagonie

Milý bojovníku proti Komisi, začnu od konce.Pokud si tak znalý prostředí kap. trhu jak se tváříš, měl bys vědět, že první příspěvky do GF začnou přicházet koncem března.Tento termín je dán zákonem o cenných papírech a Komise si ho nevymyslela. Dále GF vznikl ze zákona a zápis do OR má jenom deklaratorní význam. A dále, pokud máš patent na rozum jak řešit situaci, kdy rozhoduješ o 30.000 lidech a 2 miliardach, Komise te urcite rada privita ve svych radach.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2002 13:56 | Harpagonie

Milý bojovníku proti Komisi, začnu od konce.Pokud si tak znalý prostředí kap. trhu jak se tváříš, měl bys vědět, že první příspěvky do GF začnou přicházet koncem března.Tento termín je dán zákonem o cenných papírech a Komise si ho nevymyslela. Dále GF vznikl ze zákona a zápis do OR má jenom deklaratorní význam. A dále, pokud máš patent na rozum jak řešit situaci, kdy rozhoduješ o 30.000 lidech a 2 miliardach, Komise te urcite rada privita ve svych radach.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2002 12:15

Presne tak! Marta
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Motejlek

ekonomický žurnalista

Ivo Lukačovič

podnikatel, Seznam.cz

Miroslav Motejlek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Ivo Lukačovič
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services