Finanční poradce a etika

O potřebnosti etiky se dnes hovoří téměř všude; zejména v politice a ekonomice její absence vede k viditelným a nebezpečným důsledkům. Na druhé straně si však někteří myslí, že je to nějaká nadstavba pro "méně šikovné" nebo pozůstatek po náboženství a starých časech.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 8. 2001 12:35, Baronlempl

Možná budu proti své vůli i presidentem. Již mne fotili na známky. Zatím tři záběry. V pondělí budou pokračovat.

Zobrazit celé vlákno

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 8. 2001 7:45, Feudál

Nejchytřejší komentář dne. Díky

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 213 komentářů)

15. 8. 2001 11:51 | Kokr

Moc pěkné, pro slzy jsem skoro neviděl na to, když jsem Vaše dílo posíla do Stockholmu. (Kvíz: Kde to je a proč jsem to tam posílal.) Ale sebekrkolomnější konstrukce ten blábol neobjasní, byť se za kolegu, i když jde spíše o tutéž osobu, snažíte sebevíc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 11:42 | Feudál

Tak jo. Pod tím bezmocným tvorečkem si představím, hm, třeba vás. Váš bezbranný nebo spíše bezradný pohled na svět ve mně vzbuzuje spontánní pocit, že bych vás už měl nechat na pokoji nebo se rozpláčete. Ovšem odpovědnost vůči sobě samému ve mně vyvolává neméně spontánní pocit, že tomu tak nebude, a že je mi váš pláč zcela lhostejný. (Kvíz: co je to "spontánní"?)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 11:40 | ASP

Skutečně klasický model je ta rodičovská odpovědnost, jen co je pravda. Polovina manželství s dětmi se rozvádí, přichízí střídavá péče, půjčování tvorečků na víkendy. A co teprve ožrat dítě a pak ho zalehnout a udusut. Víc podobných přirovnání, servírujte je spontáně, před pohledem bezmocného tvorečka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 11:31 | Feudál

A máte k tomu nějaký jiný než úzkoprse subjektivní důvod? Pokud ano, jaký? (kvíz: Víte, co to znamená "subjektivní")?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 11:29 | Kokr

Nejen karate, ale i asertivita je svinstvo, když jste tak skvostný vykladač Baronových myšlenek a vyznáte se ve "výronech psychických", jistě mi konečně obratně vysvětlíte větu: "Vzniká spontáně před pohledem a potřebou bezmocného tvorečka."
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 11:23 | jh

Vážený pane,
do škol jsem chodila a máte pravdu v jedné věci: vlastnictví diplomu není patentem na rozum. Na druhou stranu, ať máte či nemáte diplom, k Vám bych se tedy na školení taky nehlásila.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 11:22 | Feudál

Čtěte níže. Tento váš psychický výron je nejlepším důkazem toho, co tam tvrdím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 11:22 | Petr Borkovec, pborkovec@volny.cz

S tím plně souhlasím. Kdo to dělá jinak je navíc sám proti sobě, protože v delším období to klientovi pravděpodobně dojde a cílem přece je: klient na celý život.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 11:17 | ASP

Kdyby někdo vytečkoval nejpodstatnější část vašich sdělení, pouze by tečkoval a tečkoval.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 11:15 | Kokr

Tak tedy od začátku, níže je jeden ze skvostů Baronalempla a opětovně vyzývám autora k vysvětlení, zejména pak druhé věty z pasáže: "Modelem veškeré opravdové odpovědnosti je odpovědnost rodičovská. Vzniká spontáně před pohledem a potřebou bezmocného tvorečka."
Finanční a investiční poradce musí být odpovědný do budoucna. Co si představit o odpovědnosti do budoucna? Modelem veškeré opravdové odpovědnosti je odpovědnost rodičovská. Vzniká spontáně před pohledem a potřebou bezmocného tvorečka. Zrovna tak každá zranitelnost a bezmoc by měla vyvolávat odpovědnost. Cítíte onu odpovědnost, "finanční poradci"? Ctíte zásadu, že můžete nabízet pouze to, o čem jste přesvědčeni jako o věci do budoucna nesporně prospěšné? Uvědomujete si, že pokud jste na předešlé otázky odpověděli záporně, pácháte zlo?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2001 11:04 | Petr Borkovec, pborkovec@volny.cz

Přečetl jsem téměř všechny příspěvky a nějak tomu nerozumím. Souhlasím s autorem, že mnoho finančních poradců není moc důvěryhodných. Už jen proto, že opravdu prošli velmi krátkým školením, které je o tom jak člověka rozebrat a přitom neví ani slovo o existujících finančních produktech, riziku, likviditě a výnosu (o tom se prý mají učit za pochodu). Avšak sám jsem nyní po dokončení ekonomické fakulty a začnu pracovat u OVB jako finanční poradce. Na škole jsem zůstal jako student postgraduálního studia a druhý rok učím mimojiné předměty Finanční trhy a Kapitálové trhy. Svou práci u OVB považuji za velice užitečnou a přínosnou a to zejména pro klienty, kteří nemají čas zkoumat veškeré nabízené finanční produkty, kterých je opravdu kopa. Navíc sám mám zkušenost, že zaměstnanci a dealeři jednotlivých bank, pojišťoven, fondů atd nejsou příliš objektivní a několikrát mi lhali přímo do očí. Jednou mě dalo by se říci přímo podvedli. V souvislosti s těmito zkušenostmi a vědomím, že dealer České pojišťovny (jen příklad) mě nepošle ke konkurenci, přestože bude vědět, že daný produkt je tam výhodnější, považuji svoji práci za smysluplnou a dokonce (snad i překvapivě) důležitou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2001 10:54 | Martin

Diky za pripomenuti na xchatu uz jsem dlouho nebyl.Jdu se tam podivat
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 10:39 | Feudál

Tupoun je postavička z oblíbeného dětského seriálu. Idiot je skutečně stupněm IQ. Vás se to sakra dotklo, byť to bylo určeno někomu jinému. A nebo snad ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 10:31 | jm

Máte problém s odpovědí? Že neodpovídáte! Jen urážíte! Umíte taky něco jiného než narážet na inteligenci druhých(samozřejmě kromě finančních spekulací :o))) ? Tak odpovíte už konečně nebo ne?! Pokud vím, tak vám tenhle dotaz už byl položenej několikrát!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 10:20 | Baronlempl

Vážený pane! Pan FMD totiž, v souvislosti se svou inteligencí, vytečkoval tu nejpodstatnější část sdělení a pak se na ně ptá... Stejně se ptáte i Vy...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 10:11 | Feudál

Škoda, snad kdybyste chodil více do škol, tak byste věděl, že právě vzdělanci jsou přečasto nejhoršími učiteli. Ostatně diplom není patentem na rozum. Nu, a když Bůh rozdával rozum, seděl jste někde daleko u počítače a blábolil invektivy (víte, co to je?) na internetu. Podle toho to vypadá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 10:03 | Kokr

Barone, omlouvám FMD, který dal přednost dobytku, ale i tak by bylo neetické hřešit na to, že jeho volání po vysvětlení zůstalo nevyslyšeno. Chtěl objasnit následující skupinu slov: "...odpovědnost rodičovská. Vzniká spontáně před pohledem a potřebou bezmocného tvorečka...". Pokuste se o to, i když psi štěkají a karavana jde dál. I já umím hledat v seznamech přísloví.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 9:59 | Kokr

Skvělé, tak to já se hlásím. Hlásím se, že se vašeho programu v žádném případě neúčastním, neb vzdělávat mohou pouze vzdělanci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 9:33 | Paní zvědavá

Klikám a klikám, přesto však nemohu odpověď nalézt. Našla jsem pouze informaci, že nejste agentem Kooperativy. Za toto malé nedopatření se Vám omlouvám, ale v jednom z Vašich mnoha příspěvků to tak vyznělo. Ještě jednou přijměte mou omluvu. Znovu ale tedy položím svoji druhou otázku: proč na Všechny příspěvky reagujete tak arogantně a podrážděně? To přec vzdělaný člověk nedělá. Neumíte snad přijmout kritiku? A netvrďte, prosím, že neurvale reagujete jen na arogantní příspěvky. Sleduji Vaše nátzory již hodně dlouho a musím říct, že jste to téměř pokaždé Vy sám, kdo se jako první snaží někoho za jeho názory napadnout. Myslím, že takový styl diskuze poněkud snižuje úroveň tohoto serveru.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 9:08 | Baronlempl

Nedošla mu řeč. To ale musíte číst o kousek výše. Zkuste to. A potom si také třeba klikněte do těch obdélníčků v liště. Co tam je věcí...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Vágner

rybář a podnikatel

Jan Řežáb

podnikatel, Socialbakers

Jakub Vágner
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů
×
Jan Řežáb
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 5 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services