Diskuze: Z premianta poškolákem

Tomáš Prouza | | 29. 11. 2000 | 39 komentářů
O tom, že se z hvězdy postkomunistické střední Evropy v posledních letech stal spíše zaostalý poškolák, se mluví už dlouho. Opakovaně to potvrdila Evropská komise a podobně mluví i dnes zveřejněná zpráva Světové banky o transformaci českých bank a podniků.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 12. 2000 15:05

Musím se Singera i Zahradníka zastat. Jak mají říct v televizi něco hlubokomyslného během deseti sekund? To prostě není fyzicky možné. Kromě toho televizní reportéři často moc nedbají na kontext. Ve skutečnosti Mirek Singer i Petr Zahradník mají mnohem hlubší znalosti, než jak občas působí v TV.

Zobrazit celé vlákno

+24
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 12. 2000 18:30, TGP

Házet vše na novináře je příliš pohodlné. Není jednodušší výmluvy, ale pokud by jim to tak vadilo, tak přece nemusí příště danému novináři odpovídat? Pokud něco udělá špatně, je přece jednoduché říct "s vámi už nespolupracuji". Tak o co jde?

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)

1. 12. 2000 12:26

Gladiatore, mate samozrejme pravdu s tim premianstvim primych zahranicnich investic na hlavu, to nikdo nezpochybnuje. Jenomze on je to trochu rozdil, kdyz zahranicni penize jdou do tovaren a kdyz ty stejne penize jdou do ceskych podniku nebo pobocek zahranicnich spolecnosti. Nemam nic proti tovarnam, naopak, snizi to nezamestnanost, lide ziskaji snad lepsi pracovni navyky nez by ziskali v nekterem nasem molochu. Nase spolecnost, myslim, potrebuje vychovat kvalitni manazery, jenz se pozdeji mohou stat iniciatory vetsiho rozkvetu (to sem formuloval trochu ideologicky, omlouvam se:)). A kde je vychovat? Ve skole? Tak to zatim ani nahodou. Ad ucitelske platy: ucitele v zasade ani vyssi platy mit nemohou, protoze v tomto segmentu na trhu prace je prevazuje nabidka, jenz by mela za normalnich okolnosti stlacet jejich platy dolu. Kdyz spousta lidi jde na pajdak, protoze se nikam jinam nedostali (diky zmrzacenemu skolstvi), tak je pak nabiledni, ze mame nadbytek ucitelu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 12. 2000 9:55 | Gladiator

Trochu nesouhlasim s pesimismem whatevermaila ohledne prilivu ciziho kapitalu. Prime zahranicni investice do nasi ekonomiky tecou plnym proudem, mam dojem, ze v prepoctu na 1 obyvatele vedeme mezi postkomunistickymi zememi. Pokud jde o skolstvi, tak hlavni problem vidim v malych platech ucitelu, takze ve skolach nevyucuji ti nejlepsi odbornici s citem pro vyuku. Na druhou stranu si myslim, ze jsme sikovny narod a to uz od malicka, takze nasi studenti jsou schopni se sami o sebe starat a vzdelavat, viz davy studentu vyrazejici za ocean, dnes temer kazdy stredoskolak zna internet, uci se anglicky atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 11. 2000 13:41

Presne tak.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2000 13:32 | TGP

Ono poměřovat lidi podle geografie je trochu tricky. Kde jinde krome vychodnich zemi se ucily slepe mapy, pritoky Amuru a podobne? Zeptejte se Cecha na to, s kterymi staty sousedi treba Alabama a mate stejny "dukaz". Rozhoduje to, co lide vytvori, jaka je zeme, ve ktere ziji a co dolazi vyprodukovat za hodnoty (at uz materialni nebo duchovni).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2000 12:56

Nesmyslná je pouze Vaše argumentace, která je prosta logických námitek. Znalost faktů je pouze jedním z aspektů výuky, nikoliv však dominantním. České školství (a teď mám především na mysli vysoké školství, konkrétně ekonomické vysoké školství) je na mizerné úrovni. Měl sem tu možnost poznat výuku na dvou školách a mohu zodpovědně říct, že tyto školy vychovávají ze studentů pouze stroje na žvýkání různých pofiderních skript. Tady je první problém těch vašich faktů. Průměrný český student má toho nabiflováno hodně, ale praktické použití pokulhává. Průměrný český student není s to prezentovat své názory, a to jak ústně, tak písemně. Student je brán jako debil, který je ochoten přijmout jakýkoliv názor. Ač mě mohou vytáčet podstatné neznalosti cizinců (no, řekněme rovnou občanů USA- bohatá vlastní zkušenost), tak stále dávám přednost tomu, aby byl člověk schopen sám myslet a prodat své názory, než aby byl chodící encyklopedie. Druhou věcí je odborná znalost pedagogů, jenž povětšinou ustrnula někde v 80.letech. Neříkám, že nejsou výjimky, ale ty jsou vzácné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2000 12:21 | brezmenp

První chyba, která se stala, byla absence potřebných (tvrdých) zákonů. Druhá chyba byla ve strategii přeměny ekonomiky na tržní mechanismus. Třetí byla nedostatečná infrastruktura pro migraci obyvatel za prací. To co zde Whatevermail píše o školství je nesmysl. Ať je rád, že studoval zde a ne v Americe. Pokud nestuduje zrovna na jedné z 20 nejlepších univerzit, nemá ani takové znalosti jako náš středoškolák (mohu doložit konkrétními příklady). Jediné co chybí našemu školství je naučit žáky hledat informace, které nemá k dispozici. To čeho si zahr. podniky nejvíce cení, je vzdělanost a schopnosti našich lidí. Ještě poznámka, určitě se spoustě lidí stalo, že např. ve Francii nevěděli kde leží ČR. To je úroveň, nemyslíte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 11. 2000 10:45

Ono principialne ani nejde o to, ze je ochoten se vyjadrit k cemukoliv (i kdyz sem nekde cetl i nejake jeho analyzy fotbalu, tusim ze to bylo pri EURO). Mne vadi spise ta plytkost jeho komentaru, protoze on malokdy rekne neco vystizneho, co by uzeji korespondovalo s tematem. Ale mozna je to jenom muj pocit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2000 8:27 | TGP

Mate pravdu. Ale opravdu prospeje Consequ, ze se pan Zahradnik vyjadri uplne k cemukoliv? Nebylo by mozna lepsi, kdyby si nechal nekolik malo specializovanych oblasti? V mych ocich by to treba jejich image spis prospelo, snaha byt neustale ve vsech mediich me spis odpozuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2000 1:46 | urbanjan

Pana Zahradníka tak trochu znám. Nechci se v žádném případě nikoho zastávat, ale za to, že je tak medializován, může v podstatě jeho schopnost dobře formulovat věty, a tak s ním reportéři, redaktoři, moderátoři atd. nemají mnoho práce. Další jeho vlastností je neochota někomu říct "ne" a naopak ochota a vstřícnost k diskusím. Ještě jednou zdůrazňuji, že se opravdu nechci nikoho zastávat. Svou zkušenost s novináři a redaktory mám také a věřte, že je těžké jim říct me s vědomím, že se v podstatě pro svou firmu zříkáte možnosti zviditelnění v prestižních agenturních zprávách a navíc zdarma.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2000 0:47

Ja se spíše bavím při poslechu p.Zahradníka z Consequ, jenž má neuvěřitelnou schopnost plácat a plácat a je ready se vyjádřit k čemukoliv. Možná právě proto je tak protěžován:).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2000 0:28 | TGP

Je pravda, že ty názory si jsou hodně podobné. Je škoda, že se Singer tou touhou po mediální slávě tak zdiskreditoval. Ono opravdu co si myslet o člověku, který je ochoten se vyjádřit k restrukturalizaci strojírenství stejně pohotově jako k inflaci cen ponožek...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2000 0:07

Vubec ne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2000 23:05 | TGP

To je pravda. Dokud tady nebudou mladí politici, kteří ale prošli i nějakou reálnou praxí, bude to tak špatné, jaké to je teď. Spoustu mladých ale politika vůbec nezajímá, je jim odporná a mají pocit, že navíc vůbec nijak neovlivňuje jejich život. Takže proč by se starali? Navíc mají možnost kdykoliv odjet a nechat ostatní, ať se v té bramboračce plácají sami. Chybí jakákoliv vazba na vlast, což je nejen škoda, ale i poměrně nebezpečná věc. Jednou by skupině lidí, kteří si říkají Češi, mohla přijít hodně draho.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2000 21:09 | TGP

Podobných zpráv by mělo být mnohem více a mělo by se jim dostat mnohem větší pozornosti. Češi totiž žijou stále zakuklení ve své velikosti, která ale mizí v okamžiku, kdy za sebou necháte trpaslíky na hranicích. Oháníme se tím, jak jsme skvělí, ale přitom ztrácíme všude, kde můžeme. A většinou vlastní vinou. Snad je to tím, že se bojíme, snad tím, že na to nemáme. Bohužel je to ale hodně vidět, i když si myslíme, že nás nikdoi neprohlédne. A jestli si myslím, že se podaří učinit navrhované kroky? Myslím, že ne, alespoň ne této vládě a ani ne té následující.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2000 18:38 | obrouckova

Omlouvám se, že se ptám tak napřímo a pokud se nechcete dokrýt neodpovídejte. Nejste náhodou pan Singer z Expandie
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2000 17:57 | PetrV

Naše malá země toho potřebuje ještě nemálo udělat, aby mohla obstát v konkurenčním prostředí EU. Naše ekonomika nemůže fungovat nezávisle na cizím kapitálu, proto je smrtelně nutné tu vytvořit takové podmínky, aby si tu tento kapitál našel k nám svou cestu. Zatím na této cestě leží nespočetně balvanů, které zde položila či pokladá naše vláda či zákonodárné těleso. Proč by měl investor investovat v zemi, kde musí odvádět vysoké daně a kde jsou tak obrovsky vysoké náklady na pracovní sílu (když i v mnohem více rozvinutějších zemích daňová kvóta klesá)? Proč by měl chtít si zvyšovat své náklady o úplatky pro přebujelou byrokracii (ČR klesá a klesá na žebříčku vnímání korupce vedeném Transparency International, jenž je mimochodem z velké části sestavován právě na základě zkušeností zahraničních investorů či obchodníků)? Proč investovat v zemi, jejíž školský systém stojí za zlámanou grešli, a to v době, kdy lidský kapitál dominuje? Těch proč je mnohem a mnohem více. Nejhorší ani tak není současný stav, ale ostentativní neochota s tím něco dělat. Long live naše keyenesiánská vláda!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2000 9:01 | TGP

Myslím, že studie zcela zapomněla na reformu sociáolního systému. Jak chce reformovat české podniky a očekávat, že se zvednou, dokud budou muset platit tak nesmyslně vysoké dávky sociálního a zdravotního pojištění???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2000 8:46 | TGP

Problém těchto zpráv je, že jsou velmi široké a že často navrhují celou škálu řešení bez stanovení priorit. Například Konsolidační banka je přehlcená už dnes, ale o problému se diskutuje a pracuje se na něm (viz převod části pohledávek na třetí osoby nebo jejich prodej na internetu). Jinou - a mnohem závažnější - věcí jsou legislativní změny. To při ubohosti znalostí našich poslanců není právě jednoduché a může se stát, že lobbystické tlaky proti dobrým (tj. tvrdým) zákonům budou dostatečně účinné. Takže v oblasti reformy legislativy si příliš nadějí nedělám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2000 8:39 | TGP

Jestli jsou ty zprávy k něčemu? Určitě ano, protože se věci dívají z venku a nemají tak uzavřený pohled jako my. Otázkou je jejich hloubka a odbornost, což v tuto chvíli neumím posoudit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Libor Malý

podnikatel, zakladatel Jobs.cz

Mirek Topolánek

expremiér a podnikatel

Libor Malý
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 16 duelů
×
Mirek Topolánek
ÚSPĚŠNOST
44,44 %

z 9 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services