Kdo uteče, vyhraje

Tomáš Prouza | | 13. 11. 2000 | 63 komentářů
Zájem o nové fondy pokračoval i minulý týden, zatímco fondy staré povětšinou pokračovaly ve svých ztrátách. Můžeme proto čekat závody o to, kdo stihne na trh uvést více nových fondů? Možná pak budeme moci říct, že kdo utekl konkurenci, vyhrál.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 11. 2000 17:10, pjt

No nevim jestli je 5.5% z COJ malo. Za 1.5 roku uz take nemusi byt co prodavat.

Zobrazit celé vlákno

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 11. 2000 15:52, PetrV

Máte pravdu, že zvýšené odkupy mohou mít jíný vliv na invetsiční politiku (a potažmo i dosažené výnosy) u akciového fondu a jiný u fondu peněžního trhu. Já jsem psal OBECNĚ o vlivu odkupů (namíchla mě ta citace z infolinky). Nicméně si samozřejmě musím stát zatím, že odkupy mohou negativně ovlivňovat i činnost fondů peněžního trhu, například v situaci, kdy poroste úroková mírá a fond bude donucen rušit své pozice (bez ohledu na to, zda prodává peníze z termínovaných účtů, pokl.poukázky, depozitních certifikátů..).

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 63 komentářů)

14. 11. 2000 11:47

Menší výnos je dán strategií fondu Pioneer. Tomu samozřejmě neodpovídá přemrštěný poplatek. Teoreticky podle výnosu, bude podílník rok v minusu, než začne vydělávat. Hlavně, že se může ohánět kvalitní správou. To podílníkům moc nepomůže. Je zajímá výnos.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 11:24

Závidím Vám Vaší horlivost, ale příště si, prosím, nenechte zastínit Vaši mysl Vy sám. Fakt, že IKS si účtuje ještě vyšší poplatek ještě vůbec neznamená, že výše poplatku u AKRO Svět je v pořádku vzhledem k platným skutečnostem. Souhlasíte s tím, že když nějaký např. akciový fond má výnos 5% a druhý 10%, tak to ještě automaticky neznamená, že je lepší fond s těmi 10%, když víte že akciové fondy průměrně zhodnotili o 20%. U nás zatím pasivní správě pšenka nekvete, takže není s čím porovnávat. Vy jste uvedl investici 2 mil. Kč. Vyzívám všechny návštěvníky těchto stránek, ať dají vědět, jestli normálně invetsují takovou sumu. Pochybuju. Stejně tak nevím, proč si AKRO účtuje 1,75% na vstupu. Obecně to není mnoho, ale vzhledem k proklamované pasivitě je to zatraceně dost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 11:09

S žádným fondem jsem AKRO Svět nesrovnával pouze jsem konstatoval fakta, což jste přehlídnul. Tak to zopakuji. To, že se tento fond profiluje jako indexový je fraška, a to kvůli dvěma faktorům. Investiční strategie a poplatky. To první se mi už podruhé nechce rozebírat (viz výše). Vůbec jsem netvrdil, že indexové investování není dobré. Ba právě naopak, děkujme aspon jednou denně Američanům a hlavně pánovi jménem J.C.Bogle za neocenitelnou službum, kterou obrovskou podporou indexovým fondům poskytli. Takže ještě jednou, ať žijí indexové fondy, ale ukazujme si prstem na ty fondy, které svou pasivnost pouze předstírají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 10:51

1)Svět, Eurotech, 2)Výsledky hospodaření i.s. jsou volně přístupné. Pokud chcete, určitě Vám dá možnost nahlédnout do výsledků každá investička. Chce to více snahy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 10:11

Vaše zášť k Akru Vám zastiňuje čistou mysl. Podívejte se na IKS index. fond. 3 % poplatek paušálně! Akro má při investici 2.000.000 poplatek 0,5 %, IKS 3 %. Rozdíl 50.000 . Navíc má za sebou nějaké výsledky, které si čeští investoři tak oblíbili. Přístup ke klientovi je profesionální, klient je přímo hýčkán.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 9:54

Zapomínáte, že většinu poplatků za prim. prodej spolkne provize prodejci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 9:41

Jste až moc velký strašpitel. Myslím, že situace není zas tak špatná, naopak, právě teď je třeba investovat. Ale to už je zde ohraná písnička. Některé tuzemské fondy se svým zahraničním kolegům vyrovnají, navíc nejsou tak úzce profilované, což je výhoda ve vyváženosti, nevýhoda v potenciálním menším zhodnocení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 9:34

No, prodat portfolio 18miliardového fondu taková sranda není, nemluvě o tom, že i Sporoinvest má některé dlouhé pozice, kterých by se teď zbavoval s velkou ztrátou. Máte pravdu v tom, že rychlé prodeje škodí fondu peněžního trhu méně než u fondu akciového, ale i tak - za poslední měsíc dosáhly odkupy zhruba jedné miliardy z 18. To je sice jenom 5,5%, ale na naše poměry je to pořád hodně. Portfolio manažer tak musí přemýšlet defenzivně a chystat si spíše portfolio na možný nárůst odkupů než aby sázel na další přílivy a mohl uvažovat dlouhodobě.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 9:19

a co depozitarske poplatky, manipulacni polatky a dalsi poplatky, ktere investicky odvadeji do bank? znate spolecnost, ktera se snazi pro financni urad maximalizovat zisk? (mluvim o tech nekolika desitkach milionu zisku). myslim si, ze je danove vyhodnejsi prelevat zisk z investicky do banky jinou cestou nez pres dividendy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 8:55

Whatevermail Vám bohužel odpověděl (k mému velkému překvapení) poněkud zcestně. Omluvilo by ho jen snad to, že si nepřečetl Vaši otázku a mluvil o nějakém malém akciovém fondu. Sporoinvest v žádnem případě nemohou odkupy z minulých dní ohrozit. Infolinka má pravdu. Portfolio je v likvidní formě (jde o fond peněžního trhu). Celý majetek fondu se dá prodat snad během jednoho dne (toto je můj nepřesný odhad), když na to přijde. A krom toho, odkupy vzhledem k majetku fondu nebyly zase až tak dramatické a tak velkému fondu mohou na trhu jen pomoci. Neunesete-li kolísání ani u fondu peněžního trhu, volte jinou formu investice, např. termínovaný vklad.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2000 23:57 | TGP

Pokud mluvíte o investicích do akcií nebo akciových fondů, tak ano. Ale české fondy budou pořád hrát velkou roli v oblasti konzervativnějších investic. Myslím, že se spíš budou doplňovat, než aby si šly 100% po krku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2000 23:55 | TGP

Ad poplatky: pořád je to méně než je průměr. Nechci pořád srovnávat s Pioneerem, ale tam máte 2% správce, 5,5% vstup a údajně aktivně spravované portfolio - ovšem výsledek třikrát horší než Akro Svět. Zčásti máte pravdu v tom, že jde o širokou směs indexů, ale jak jinak chcete začít na trhu, který vůbec neví, co je to fond? Tady má takový široký záběr naopak velký smysl, protože od toho můžete odpíchnout i specializovanější fondy. Bez toho základu se vám to ale nepovede. A strategie kup a drž je pro většinu běžných lidí výrazně lepší než nějaká snaha o aktivní správu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2000 23:51 | TGP

To by se snad mohlo povést Komerční bance. Udělala si na to zvláštní poradenský software, který umí klientovi navrhnout nejlepší směs fondů. A navíc mám pocit, že na pobočky chodí stále méně lidí (občas se dostanu do KB, IPB a GE). Alespoň v případě KB a IPB se o mě docela dobře starají, většinou si mě i pamatují a pokud bych chtěl, tak by mi svůj čas věnovali. U GE to je jiné, vždycky tam jsou velké fronty, nepříliš příjemné dámy a hlavně úzká nabídka produktů. Takže je jenom dobře, že nemám důvod u nich příliš mnoho času trávit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2000 23:47 | TGP

Lepší by byl podmiňovací způsob - dobře by se jim cross-selling dělal, kdyby ho doopravdy dělali. Ale i když mám poměrně hodně peněz ležet na běžném účtě, ještě mi nikdo z operátorů infolinky, kde zadávám příkazy, neřekl - a nechcete si koupit nějaké fondy? Podobnou zkušenost mám z ČSOB - máme taky nějaké fondy, nechcete si vzít tuhle brožuru a kdyžtak si pro ně příště přijít? O jakém křížovém prodeji to mluvíte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2000 23:45 | S.K.

Co je tak nehorázného na 2% vstupním poplatku? Navíc s vyšším objemem investic klesá vstupní poplatek na 1%.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2000 23:44 | TGP

To sice ano, ale i ve fondu peněžního trhu se řada rozhodnutí dělá dlouhodobě a je dobré prodávat ve chvíli, kdy chci já a ne kdy musím. Pokud by navíc byly odchody masivní a fond se výrazně zmenšil, tak v případě Sporoinvestu ztratí snad největší ze svých výhod - že díky své velikosti mohl podstupovat i transakce, které by si jiní nemohli dovolit a díky tomu byla jeho výkonnost tak nadprůměrná. To byl taky dobrý důvod do něj investovat, pokud se výrazně zmenší, bude to jedno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2000 23:39 | TGP

Souhlasím s whatevermail. Nikdy není dobré, když fond potká dlouhodobý odliv investorů (teď nemluvím o fondech z kupónové privatizace, které jsou na to připraveny). Poretfolio manažer musí jednak proti své vůli prodávat, jak popisuje pan kolega, a navíc musí poměrně velkou část portfolia držet v hotovosti. Tam peníze užírá inflace a ostatní podílníci tak jsou poškozováni. Ten problém je nejméně patrný u fondů peněžního trhu, takže vašim penězům zřejmě nic nehrozí (i když poslední neúspěchy portfolio manažera Sporoinvestu by mě vedly k tomu alespoň část peněz přesunout třeba do fondu peněžního trhu IKS), mnohem horší je, když musí intenzivně prodávat fondy smíšené a akciové. Pak bych i já uvažoval o prodeji a vstupu do fondu, který odlivem investorů neprochází a kde nemusím trpět na úkor jiných.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2000 23:26 | TGP

To bylo oficiálně a bylo to velmi konzervativní. Neoficiálně se mluvilo opravdu o této částce pro každý z fondů - a během měsíce až dvou. To už se ale asi nepovede. IKS navíc myslím šlápla vedle volbou BNP Paribas, která sice není špatná, ale velmi pravděpodobně bude muset po privatizaci banky odejít. Myslím, že si ji klidně mohla IKS najmout, ale neměla by to tak silně komunikovat, protože se tak v očích řady lidí stává jenom pračkou peněz bez vlastního mozku. Pokud neumí vybrat pár fondů (a buďme realisty, při očekávané velikosti majetku jich moc víc než 20 nebude), jak pak může umět řídit jiné fondy, ve kterých jsou stovky titulů?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2000 23:04 | urbanjan

To co píše WHATEVERMAIL je sice pravda, ale jen v určitém případě. Pro Vás jako podílníka Sporoinvestu v podstatě opravdu stačí konstatování, že odkupy, tak jak zatím u tohoto fondu probíhají, neohrožují Vaši investici.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2000 17:55

Nepsal jsem o Sporoinvestu, ale obecne (viz vyse). Vyse uvedene muze ale castecne platit i pro fondy penezniho trhu (reinvesticni riziko).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Magdalena Souček

manažerka, Ernst & Young

Jakub Vágner

rybář a podnikatel

Magdalena Souček
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Jakub Vágner
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services