Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Povinné ručení

Povinné ručení má (nebo by měl mít) každý vlastník motorového vozidla. Jaké povinné ručení je pro vás nejvhodnější, napoví srovnání povinného ručení. Rady, tipy a novinky pravidelně přinášíme v článcích o povinném ručení. V poradně se můžete ptát na všechno, co vám kolem povinného ručení není jasné. Než položíte dotaz, mrkněte na nejčastější otázky, je pravděpodobné, že v podobné situaci se ocitl někdo před vámi.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

POROVNEJTE NABÍDKY POJIŠTĚNÍ, VYBERTE NEJVHODNĚJŠÍ A UŠETŘETE

Správně nastavené pojištění vám pomůže překonat nepřízeň osudu. Nespoléhejte se na náhodu.

Všechny dotazy

Umrtí majitele

Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat?

Dotaz poslal/a: Jaroslav1963, 03. 08. 2013 18:04

Dobrý den, v případě pojištění povinného ručení do pojištění nastupují všichni případní dědici společně a nerozdílně. Z tohoto pohledu doporučujeme posečkat s výpovědí pojistné smlouvy do doby určení nového vlastníka vozidla. Po uzavření dědického řízení je vhodné pojistnou smlouvu přesjednat u stávajícího pojistníka na nového majitele vozu, k tomuto úkonu by měl být přiložen úmrtní list. Případně využít jinou možnost výpovědi smlouvy a to vyřazením vozidla, změnou vlastníka prodejem a další. S pozrdravem Petr Kubíček, ČSOB Pojišťovna

ČSOB Pojišťovna, a.s., 20. 08. 2013 13:44

Řešení škody rozpočtem

Dobrý den, stal jsem se účastníkem nezaviněné nehody. Škodu řeším rozpočtem, jak mohu postupovat, když nesouhlasím s navrženou výši odškodnění? Upřímně s tou částkou auto neopravím ani z neoriginálních (nových) případně originálních (použitých) dílů.? A auto tak těžko dostanu do původního stavu před nehodou.

Dotaz poslal/a: kosobecny, 07. 08. 2013 08:30

Dobrý den, nejjistější je dohodnout se s příslušnou pojišťovnou a nechat si vozidlo opravit v jejich smluvním servisu. Rozdíl škody mezi rozpočtovou částkou a fakturovanou pak pojišťovna doplatí. V případě, že se jedná o naší, ČSOB Pojišťovnu se prosím obraťte se na naši bezplatnou linku 800 100 777, kde s vámi dohodneme další přesný postup. Petr Kubíček, ČSOB Pojišťovna

ČSOB Pojišťovna, a.s., 15. 08. 2013 13:56

DPH

dobrý den..před měsícem nám při sekání trávy rozbil zaměstnanec technických služem sklo u auta. Ihned zavolali vedoucího, který se nám omluvil,vše sepsal a řekl, že proti tomuto jsou pojištěni a odkázal nás na firmu, kde nám sklo opraví.Po měsíci mi volala firma, že chtějí po mě zaplati DPH, protože jsem plátce a že si DPH můžu dát do odečtu. Pro mne je to nesmysl, protože jsem byla pouze účastník...je to věc mezi technickými službami a firmou, kde sklo opravili. Vše bylo vyfakturováno technickým službám takže si ani fakturu nemohu dát do nákladů, protože mne to nic nestálo. Volají mi každý den, že jim pojišťovna uhradila částku bez DPH. Také nechápu proč volají z autoservisu, když smlouvu s pojišťovnou měly tech. služby......paní z firmy mi to nedokáže vysvětlit co já s tím mám společného a říká mi, že tomu nerozumím, ale je to tak. Na jakém základě bych si DPH měla odečíst, když jsem nic neplatila.....děkuji za odpověď...J.S.

Dotaz poslal/a: sabovci, 10. 07. 2013 19:48

Dobrý den, pojistitelé vyplácejí pojistné plnění plátcům DPH bez DPH s výjimkou případů, kdy plátce DPH nemůže z důvodů daných příslušnými právními předpisy uplatnit odpočet této daně. Většinou je toto ustanovení uvedeno v ve Všeobecných pojistných podmínkách – obecná část (v ČSOB Pojišťovně ve VPP OC 2005). Náhrada škody není zdanitelným plněním. Z údajů, které máme k případu k dispozici lze odpovědět následovně: 1) Vy, jako vlastník věci jste měli být objednateli opravy skla vozidla 2) Pojištěný = Technické služby měl nahlásit škodu pojišťovně, u níž má sjednánu odpovědnost za škodu způsobenou zaměstnavateli 3) Servis měl fakturovat Vám (na faktuře jste měli být uvedeni) – servis požaduje platbu vč. DPH – tady nastal ten pro Vás fatální omyl 4) Pojišťovna pak vypočte pojistné plnění pro poškozeného s ohledem na fakt, zda poškozený je plátce nebo neplátce DPH – pro Vás tedy bez DPH Jednou z možností je, že servisu částku opravy zaplatí poškozený a následně obdrží pojistné plnění na základě předložené faktury. Druhou je, že pojištěný fakturu předloží pojišťovně a pojišťovna servisu uhradí částku (ve Vašem případě bez DPH), ale správně vystavená faktura na Vaši společnost by problém, který se teď zabýváte vyřešila Vzhledem k plnění z pojištění odpovědnosti za škodu Vám doporučuji obrátit se na pojišťovnu, která případ likvidovala a domluvit si „revizi“ případu. Příslušný autoservis bych odkázala na dobu do vyřešení případu na Technické služby. S pozdravem Petr Kubíček, ČSOB Pojišťovna

ČSOB Pojišťovna, a.s., 22. 07. 2013 16:26

ČKP

Dobrý den, chci se zeptat. Před zimou se mi "rozpadlo" auto. Ukončil jsem povinné ručení, jelikož jsem nevěděl, jak dlouho opravy zaberou. V totálně nepojízdném stavu jsem ho odtstavil na soukromý pozemek a řešil opravy. Bohužel mě vůbec nenapadlo a myslím si, že takových je většina z nás, že bych měl uložit SPZ do Depozitu. Nyní asi po třech měsících jsem vůz zprovoznil a znovu se ho snažím povinně pojistit. Na pojištovně jsem se ale dozvěděl, že existuje nějaká Česká kancelář pojistitelů, která po mě bude chtít 70 Kč za každý den, kdy bylo vozidlo nepojištěné. Chápu že neznalost neomlouvá, ale má otázka: 1.Je opravdu možné aby po mě někdo chtěl peníze za vozidlo, které nebylo pojízdné, bylo uložené na soukromém pozemku a ještě to vše zaštiťoval stát? 2. Není to snad nějaký druh lichvy nebo něčeho podobného? 3. Existuje nějaký způsob obrany proti takovému, řekněme, přinejmenším nefér jednání? Ještě jsem neobdržel od ČKP žádné vyjádření ani složenku, ale při představě že je něco takového možné v dnešní době, dnešním státě, navíc od organizace která vlastně za své peníze neposkytuje ani žádnou službu, jsem opravdu "smutný" a....! Předem děkuji za odpověd Pacu

Dotaz poslal/a: pacu69, 12. 02. 2013 20:56

Dobrý den, tato záležitost nespadá do kompetencí pojišťovny, ale jedná se o přístup a jednání státu, takže Vám bohužel nemohu pomoci. K Vaším dotazům, domnívám se, že stát na toto dle současných zákonů skutečně nárok má. Doporučila bych Vám kontaktovat ČKP a řešit záležitost přímo s nimi. S pozdravem Alena Dlouhá

ČSOB Pojišťovna, a.s., 20. 02. 2013 15:47

RE:spoluúčast pojištění

Dobrý den, k upřesnění mého dotazu bych chtěla vědět jestli pojišťovna viníka proplatí spoluúčast z havarijního pojištění poškozenému, jelikož poškozený si nechal opravit vozidlo ze své havarijní pojistky a tato spoluúčast byla odeštena z fakturované částky. Děkuji za odpověď Pavlína K.

Dotaz poslal/a: Pavka69, 08. 02. 2013 07:40

Dobrý den, tak toto bohužel možné není. Je to nevýhoda řešení škody přes havarijní pojištění, když to není nezbytně nutné. S pozdravem Alena Dlouhá

ČSOB Pojišťovna, a.s., 08. 02. 2013 16:33

spoluúčast pojištění

Dobrý den,v srpnu jsme měl manžel menší nehodu, kterou nezavinil. Při zastavení na "STOP" do nás zezadu narazil řidič, který si myslel, že pojedeme. Byla to jasně jeho vina, trval na přivolání policie, ale škoda nebyla tak velká takže vše vyřešil likvidátor RPS Czech. Auto jsme nechali opravit v servise z naší havarijní pojistky, protože nám bylo řečeno, že z viníkového zákonného pojištění by nám nebyla škoda uhrazena celkově vzhledem k amortizaci vozidla. Potvrdili jsme si, že z viníkové pojistky nám bude uhrazena i spoluúčast, kterou jsme museli z našeho havarijního pojištění uhradit. Při dokončení opravy a vyřízení zaplacení servisní opravy jsme se dověděli, že pojišťovna viníka proplatila víc než stála oprava, což je nelogické a z naší pojišťovny nám potvrdili přesně částku, která by fakturována servisem. Do dnešního dne chodíme mezi pojišťovnama a v jedné nám řeknou, že ta druhá nemá na to právo a spoluúčast nám musí proplatit a částku si eventuálně vymáhat po svém klientovi. Pojišťovna viníka s námi raději nekomunikuje nebo po několika urgencích a dotazech k vysvětlení napíše stále stejný dopis, "bylo proplaceno více než byla oprava provedena...." Prosím o radu, děkuji Pavlína K.

Dotaz poslal/a: Pavka69, 25. 01. 2013 14:55

Dobrý den, pro možnost vyjádření potřebuji upřesnit Váš dotaz. Není zcela zřejmé, co konkrétně potřebujete vyřešit. Nebyla Vám vyplacena spoluúčast, kterou jste uhradili na havarijní pojištění? Která pojišťovna komu a co vyplácela? Předem děkuji za upřesnění S pozdravem Alena Dlouhá

ČSOB Pojišťovna, a.s., 06. 02. 2013 13:48

vyřazení vozidla s registru

Dobry den, zjistil jsem ze mam na sebe stale napsane auto ktery jsem pred mnoha lety prodal(cca 10) auto uz nejspis nejezdi uz tekrat to byl vrak za 5000,- , problem je ze jsem za tu dobu nejspis pri povodnich prisel o kupni smlouvu. takze ted nemam v ruce vubec nic. Jde ted v mem připade nejak tento vuz vyradit, nebo na koho a kam se obratit. ? dekuji.

Dotaz poslal/a: Kanec, 20. 11. 2012 17:24

Dobrý den, ve Vašem případě doporučuji kontaktovat registr vozidel, kde Vám poskytnou informace k možnému řešení Vaší situace. Dále bych doporučila kontaktovat Českou kancelář pojistitelů, protože pokud máte na sebe vozidlo stále registrované, máte povinnost platit povinné ručení. V ČKP se také domluvte na dalším postupu, aby po Vás nebylo požadováno penále za nehrazené povinné ručení. S pozdravem Alena Dlouhá

ČSOB Pojišťovna, a.s., 29. 11. 2012 15:14

Zrušení smlouvy pojišťovnou

Dobrý den. Dne 4.10.2012 jsem uzavřela povinné ručení u pojišťovny Slavia, 5.10.2012 jsem provedla platbu. Nyní mi od pojišťovny přišla (dodejkou) výpověď této pojistné smlouvy.Pojišťovna neuvedla žádný důvod, pouze § 22 pojistného zákona.Mám jen vrátit zelenou kartu a 1.12. moje auto nebude pojištěno. Opravdu může pojišťovna bez udání důvodu moji smlouvu zrušit? U stejné pojišťovny mám 2 roky pojištěno ještě jiné auto. Pojistnou událost jsem v tomto období na žádném z aut neměla. Děkuji.

Dotaz poslal/a: alena007, 26. 11. 2012 14:06

Dobrý den, pojistná smlouva je smluvní vztah mezi pojistitelem (pojišťovnou) a pojistníkem (klientem) a obě strany mají možnost od smlouvy v dané lhůtě odstoupit. Pro detailnější vysvětlení Vašeho konkrétního případu Vám doporučuji kontaktovat přímo pojišťovnu Slavia. S pozdravem Alena Dlouhá

ČSOB Pojišťovna, a.s., 29. 11. 2012 15:00

Nezaviněná nehoda a neproplacení plné škody

Dobrý den, cca před měsícem se příteli stala nehoda, kterou nezavinil. Vozidlo do něj narazilo zezadu, pán nedobrzdil a uznal vinu. Škoda minimální, policie se nevolala. Máme rok staré auto, které je na úvěr. Škoda byla řádně nahlášena, auto přijel nafotit technik, zlikvidovali škodu dva likvidátoři (už v servisu). Na autě nebylo skoro nic vidět, jen pár oděrků a rozbitá odrazka. V autorizovaném servisu nám ale řekli, že je třeba nechat auto opravit u nich právě kvůli úvěru - úvěrová společnost prý požaduje, aby bylo auto vždy opraveno, i když je škoda minimální (nechtěli jsme původně auto opravovat a chtěli jsme si nechat plnění rozpočtem), aby auto mělo co nejvyšší hodnotu v případě neplacení (máme auto ze tří čtvrtin zaplacené a platíme vždy v předstihu). Což mi už samo o sobě přijde divné, protože rozhodnutí by mělo být přeci na nás, jestli budeme požadovat plnění rozpočtem nebo na fakturu. Ale ok. Auto máme od minulého týdne opravené, oprava stála podle faktury, kterou nám předložili v servisu cca 15 000 Kč. Nyní volal likvidátor z pojišťovny viníka, že rozbití odrazky nemohlo být způsobeno nehodou a totéž zadní nárazník (na kterém byly jen dva malé oděrky a servis ho kvůli tomu celý vyměnil!!!), takže budeme muset zaplatit rozdíl mezi zaplacenou částkou a částkou za opravu = 6 000 Kč. Nevíme o tom, že by byla odrazka rozbitá již před nehodou, totéž o oděrku na nárazníků a nejsme znalci na to, abychom poznali, jestli je to od nehody. Auto si neobcházím vždy, když do něj sedám, takže nevylučuji, že odrazka byla rozbitá před nehodou, ale nejsme si toho vědomi. Ale k mému dotazu - pokud bychom dopředu věděli, že pojišťovna nezaplatí celou škodu, nechali bychom si opravit jenom to, co zaplatí a ne vyměnit celý nárazník, na kterém byly pouze malé oděrky! Takže oprava by stála asi 700 Kč za výměnu odrazky a ne 6 000 Kč za odrazku+nárazník, které po nás teď požaduje servis! Jde se nějak v tomto případě bránit? V servisu si nechali i náš starý nárazník, který byl skoro jako nový a který bychom za normálních okolností neměnili. Proč servis nepostupoval tak, že by opravu provedl až v momentě, kdy bude vědět částku z pojistky? Oba s přítelem jsme velmi naštvaní, že si v servisu dělali s naším autem, co chtěli a nyní po nás chtějí značný obnos peněz zpět.

Dotaz poslal/a: petulkaaa, 26. 10. 2012 20:50

Dobrý den, V tomto případě bych doporučila obrátit se na úvěrovou společnost pro ověření, zda smluvní servis postupoval v souladu se sjednanými podmínkami a provedl opravu vozidla správným způsobem. Pokud nesouhlasíte s výsledkem šetření pojistné události, doporučuji se obrátit na pojišťovnu viníka s žádostí o přezkoumání likvidace pojistné události. S pozdravem Alena Dlouhá

ČSOB Pojišťovna, a.s., 01. 11. 2012 10:51

NEHODA

dobrý den ,měli jsme menší nehodu kterou jsme nezavinily ,škoda na autě je dle servisu asi 12 000,likvidátor z pojištovny vyníka se nám ozval a zdělil že bude lepší když si necháme zaplatit odhad kterou on spočítá a pak si nechat auto opravit .mě se to moc nezdá co když odhad bude menší než mi řekli v servisu .nemohu si auto nechat opravit a pak poslat fakturu na na pojištovnu pojištěného ,prý na to dají stejně amortizaci ,to bdu muset zbytek doplatit sám? prosím o radu děkuji ILLEK.

Dotaz poslal/a: PETRILLEK, 19. 10. 2012 12:15

Dobrý den,domnívám se, že věcný překlad níže uvedeného je tento : 1)Jde o starší vůz, kde by se při opravě/výplatě uplatňovala amortizace, 2)Tzn. pokud by si klient dal vůz např. do značkového servisu, tak by oprava mohla stát více (např. 16-18 000,-Kč), ale díky zápočtu amortizace by mu bylo proplaceno např. pouze okolo uvedených 12 tis. Kč 3)Likvidátor zřejmě doporučuje řešení škody tzv. rozpočtem, že by to rozpočtem bylo cca těch 12 tis. 4)Za 12 tis. v neznačkovém servisu půjde daná věc bezproblémů opravit a klient by pravděpodobně neměl vůbec nic doplácet. Takto rozumím Vašemu dotazu a opravu rozpočtem bych spíše přijala (=věc si pak dále klient řeší tak, aby na danou škodu nemusel nic doplácet). s pozdravem Zdeňka Kočišová

ČSOB Pojišťovna, a.s., 23. 10. 2012 13:31

Partner sekce

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna je univerzální pojišťovnou nabízející celou řadu životních i neživotních pojištění pro fyzické i právnické osoby. Objemem předepsaného pojistného se řadí na 4. místo mezi všemi pojišťovnami českého trhu.

Za tuto kategorii odpovídá:

http://www.csobpoj.cz

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK