Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Havarijní pojištění

Havarijní pojištění člověka kryje pro případ poškození nebo krádeže auta. Vždy ale záleží na nastavení konkrétní pojistky. Jaké havarijní pojištění se vám vyplatí nejvíc? Podívejte se na srovnání havarijního pojištění. Pokud si stále nebudete jisti nebo budete mít s havarijním pojištěním nějaký problém, zeptejte se našich odborných poradců. Užitečné informace najdete i v článcích o havarijním pojištění.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

POROVNEJTE NABÍDKY POJIŠTĚNÍ, VYBERTE NEJVHODNĚJŠÍ A UŠETŘETE

Správně nastavené pojištění vám pomůže překonat nepřízeň osudu. Nespoléhejte se na náhodu.

Nejčastější otázky čtenářů

Povinne ruceni

Co budu potrebovat ke sjednani povinneho ruceni?

Celý příspěvek a Odpověd

FAQ - Havarijní pojištění

Všechny dotazy

havarijní pojištění u bouraného auta

Dobrý de,chtěla jsem se zeptat.Koupili jsme ojeté auto u kterého jsme zjednali havarijní pojištění jako nebourané vozidlo. časem jsme zjistili,že auto bylo bourané..co z toho pro nás vyplývá pokud máme takto sjednanou smlouvu s nevědomky lživou informací..máme smlouvu dodatečně změnit nebo to na smlouvu na havarijní pojištění nemá vliv..děkuji

Dotaz poslal/a: pipilota, 15. 07. 2013 23:05

Dobrý den, při sjednání havarijního pojištění je každý zprostředkovatel havarijního pojištění povinen zkontrolovat stav vozidla a pořídit fotodokumentaci. Pokud vozidlo tedy vstoupilo do pojištění dle výše uvedených podmínek nepoškozené, nemá vliv na platnost pojistné smlouvy a ani na případné budoucí pojistné plnění při poškození vozidla, že vozidlo bylo v minulosti někdy bourané a následně opravené. Petr Kubíček, ČSOB Pojišťovna

ČSOB Pojišťovna, a.s., 22. 07. 2013 11:09

Vyplacení odškodného

Dobrý den, mám problém s Českou pojišťovnou. Dne 24.10.2012 nám vznikla škoda na autě klientem České pojišťovny. Jelikož jsme se s majitelem vozu nedomluvili, nahlásili jsme škodu u Policie ČR, která náš případ řádně zaevidovala. Poté jsme kontaktovali Českou pojišťovnu, s tím že nám vznikla škoda na autě jejich klientem. 8.1.2013 k nám přijel jejich mobilní technik, který si od nás převzal veškerou potřebnou dokumentaci + zprávy od Policie ČR. Od technika jsem se dozvěděli že pojišťovna nás v případě zjištění řidiče při škodné události odškodní do 14 dní. V případě že Policie ČR neuvede řidiče, pojišťovna má na vyplacení 3 měsíce. K 8.4.2013 to byly přesně tři měsíce a nic se neděje. Nepřišli mi ani peníze na účet, ani žádné písemné vyjádření. Poté jsem poslala e-mail na vyšší orgány České pojišťovny a stále se nic neděje. Prosím Vás tímto o radu, jak dále v této věci pokračovat. Děkuji a jsem s pozdravem Sodomková

Dotaz poslal/a: Sodomkova, 10. 04. 2013 11:20

Dobrý den, v tomto případě Vám nedokáži poradit nic jiného než opětovně kontaktovat Českou pojišťovnu a domáhat se potřebných informací. Ze zákona jsou povinni Vám na případnou stížnost odpovědět do 30 dnů. S pozdravem Petr Kubíček, ČSOB Pojišťovna

ČSOB Pojišťovna, a.s., 22. 04. 2013 08:30

zrušení pojištění

Dobrý den, mám takový problém,před třemi lety jsme měli autonehodu,při které bylo auto ůplně na odpis. Auto bylo na leasing a pojistka jse platila ve splátce. A při zrušení auta se zrušila i pojistka.Po třech letech mi přišla z kanceláře pojistitelů splátka na pojistné,za období ,kdy už bylo auto zrušené.Mělo by se to zapaltit ,nevím si rady.

Dotaz poslal/a: veronka69, 17. 05. 2012 12:26

Dobrý den, ve vámi obecně popisovaném případu je opravdu možné, že budete povinen splátku povinného ručení za dané období uhradit. Pokud by přeci jen byla nějaká šance k řešení, tak by vycházela z několika skutečností. Každý vlastník v ČR registrovaného vozidla je povinen mít svůj vůz pojištěn na povinné ručení. Měl by jste si prověřit dokumenty související s datem ukončení leasingu a zároveň zrevidovat, zda-li jste v daném období přeci jen pojištění povinného ručení neukončil. Pro další postup zároveň doporučím kontaktovat ČKP s vysvětlením, jak k dané situaci došlo. S pozdravem Jan Šubrt.

ČSOB Pojišťovna, a.s., 18. 05. 2012 13:59

Havarijni pojisteni

Dobry den Zadam Vas o pravni poradenstvi, nevim co mam delat. Jiz nekolik roku mam u CSOB pojistovny povinne ruceni na osobni vozidlo. Pracuji v Rakousku a do CR jezdim jen obcas. V nedeli 14.08. 2011 jsem si online u CSOB pojistovny nechal auto pripojistit a k povinnemu ruceni jsem si doplatil jeste havarijni. Castku jsem zaplatil pres online banking, na email mi prisla smlouva. Pocatek pojisteni je 14.08.2011. V pondeli 15.08.2011 jsem se vracel zpet do Rakouska. Cestou mi vbehla do cesty srna, nemohl jsem pokracovat v ceste. Volal jsem pojistovnu, ta mi vzkazala abych ihned volal policii. Policie byla do hodiny na miste. Pro srnu si prijel myslivec z Lesu CR. Skodu policie odhadla na predbeznych 50 000 Kc. Pote jsem volal odtahovku, ktera me auto dovezla do servisu. Pojistovna zahajila rizeni a uznala likvidaci vozidla jako Totalni skodu, jelikoz rozsah a cena opravy byla vyssi nez cena auta. Coz samozrejme nebyla pravda, byla poskozena jen kapota a naraznik vozidla. Po dvou tydnech setreni mi prisel dopis, ve kterem stoji, ze pojistovna neuhradi skodu vozidla, jelikoz jsem uzavrel havarijni pojisteni online bez predchozi navstevy pojistovny, tudiz jsem si mohl celou srazku se srnou vymyslet. Pritom cele setreni udalosti provadela Dopravni policie CR. Nevim jak mam v cele veci postupovat. Snad mi nejak pomuzete. Dekuji moc. S pozdravem Niemietz

Dotaz poslal/a: Bigler, 13. 09. 2011 04:38

Dobrý den. Doporučuji napsat pojišťovně odvolání k dopisu, který Vám poslali a ve kterém Vám odmítli plnit. Pojišťovna musí případ prošetřit a do 30 dnů Vám odpovědět. Požadujte vysvětlení proč Vám plnění neposkytli. To, že jste smlouvu uzavřel on-line není důvod k neplnění. Smlouva by měla být platná stejně jako kdyby jste jí uzavřel osobně. Pokud pojišťovna i poté plnění odmítne, nezbývá, než se obrátit na právníka a vymáhat plnění soudně. Hezký den.

ČSOB Pojišťovna, a.s., Pavel Bartík, 13. 09. 2011 04:43

doplatek spoluúčasti

Dobrý den, v roce 2008 jsme měli u pojištěného auta, které už nevlastníme, 2 škodní události. Spoluúčast byla 5%. Nyní (po třech letech) nám přišly na obě škodní události dopisy, že máme doplatit dalších 25% v rámci spoluúčasti, které jsme jejich administrativní chybou předtím nezaplatili. V pojistných podmínkách toto opravdu je, my jsme to však nevěděli. V pojistných podmínkách je ale také uvedeno, že škodní událost lze proplatit pouze rozpočtem a ne přes fakturu. Tenkrát jsme auto nechali opravit u autorizovaného servisu a vše bylo proplaceno fakturou. Pojišťovna tedy pochybila. Kdyby odmítla, nechali bychom auto opravit někde jinde a tím by nevznikla tak veliká škoda a tudíž i nižší částka nyní k doplatku. Prosím o radu, zda již za tři roky není událost promlčená a také, zda není možné, abychom se o doplatek s pojišťovnou rozdělili, protože i ona nese vinu na větší částce k doplatku. Děkuji za odpověď a radu

Dotaz poslal/a: wendan, 08. 08. 2011 02:12

Dobrý den. Doporučuji obrátit se s tímto dotazem na právníka. Hezký den.

ČSOB Pojišťovna, a.s., Pavel Bartík, 15. 08. 2011 08:37

zrušení havarijniho pojisteni podruhé

Děkuji za odpověď na poslední otázku. Potřebuji,ale ještě vědět jestli se dá ta smlouva vypovědět z důvodu navýšení pojistného. Já jsem o žádné bonusy nestál. Ve smlouvě ani není žádný dodatek, že musím něco doložit. Jsem teď ve druhém čtvrtletí smlouvy. Mám pocit, že pojišťovna schválně počkala až uběhnou 2měsíce a najednou mi zvýšila pojistné. Nechci mít nic společné s takovou pojišťovnou

Dotaz poslal/a: kflower, 19. 06. 2011 09:52

Dobrý den. Na tuto otázku odpovědět nedokážu. Bylo by třeba prostudovat pojistné podmínky a smluvní´ujednání. Tam musí být uvedeno, že pojišťovna může navýšit pojistné pokud bonus nedodáte a může tam být také uvedeno, že můžete následně od smlouvy odstoupit. Osobně se ale domnívám, že to tam nebude. Zákon o povinném ručení to pojišťovně neukládá. Doporučuji zavolat na informační linku pojišťovny a zkusit se s nimi domluvit na řešení. Hezký den.

ČSOB Pojišťovna, a.s., Pavel Bartík, 19. 06. 2011 10:00

zrušení havarijniho pojisteni

pred vice jak 2mesici jsem uzavrel havarijni a povinne ruceni u jedne pojistovny. dneska mi prisel dopis, ze jsem nedodal potvrzeni o bezeskodnem prubehu. Tudiz mi zvysili rocni pojistne o necele 3000kc (chcou tedy po mne doplatek). Pojistitel me pri uzavirani smlouvy neupozornoval, ze nejaky dalsi dokument musim dodat. Ma otazka zni, zdali mam pravo odstoupit od teto smlouvy, kdyz mi stouplo pojistne (smlouva byla uzavrena pred vice jak dvoumi mesici)? dekuji za odpoved

Dotaz poslal/a: kflower, 18. 06. 2011 07:00

Dobrý den. S největší pravděpodobností jste při uzavírání pojištění s pojišťovnou ujednal (resp. ona s Vámi), že Vám poskytne bonus a že jste povinen jí tento bonus doložit. A zároveň že pokud jej nedoložíte, tak se cena zvýší na pojistné, které odpovídá ceně bez bonusu. Je to celkem obvyklý postup, které pojišťovny využívají, aby mohli klientovi poskytnout bonus dříve, než původní smlouva skončí a klient má bonus písemně potvrzen. Zřejmě bylo součástí smlouvy i nějaké ujednání o tom, že bonus doložíte a pookud ne, tak pojišťovna navýší pojistné. Doporučuji si bonus od předchozí pojišťovny nechat vystavit a dodat jej nové pojišťovně. Ta určitě pojistné sníží na částku odpovídající bonusu. Hezký den.

ČSOB Pojišťovna, a.s., Pavel Bartík, 19. 06. 2011 07:30

zánik smlouvy o havarijním pojištění

Dobrý den, Na konci roku 2008 jsem uzavřel „povinné ručení“ spolu s havarijním pojištěním (de facto 2 smlouvy, kdy se každá řídí jiným zákonem a má i vlastní všeobecné pojistné podmínky). Chybou pojistitele nedošlo k uhrazení pojistného, následně jsem smlouvu vypověděl (smlouva trvala cca 24 dní). Pojistitel po mě nyní požaduje uhrazení celého pojistného (za obě smlouvy) včetně poplatku za upomínku. Již dříve jsem pojistiteli oznámil, že jsem ochoten uhradit alikvotní část za „povinné ručení“, neboť na to mají dle zákona a všeobecných pojistných podmínek nárok. Odmítám však uhradit část za havarijní pojištění, neboť toto právně nikdy nevzniklo, resp. zaniklo od počátku a to neuhrazením 1. pojistného. Ve všeobecných pojistných podmínkách je toto ujednání o zániku pojištění: „Vedle způsobů stanovených zákonem pojištění zaniká: Nezaplacením pojistného – Neuhrazením 1. pojistného, resp. 1. splátky, ve lhůtě do 1 měsíce od data splatnosti pojistného, zaniká pojištění od počátku. Pojistitel může pojistníkovi písemně oznámit prodloužení této lhůty. Pojistitel považuje neuhrazení 1. pojistného v dané lhůtě za projev vůle pojistníka, že na pojištění nemá zájem.“ Na okraj uvádím, že jsem vůli zaplatit část pojistného za „povinné ručení“ projevoval hned od počátku, ale pojistitel po mě stále požadoval celé pojistné. Když jsem argumentoval tím, že na pojistné za havarijní pojištění nemá nárok – viz výše, již nereagoval a ozval se až nyní s předsoudní výzvou (blíží se termín promlčení). Můj dotaz zní: Má pojistitel právní nárok na uhrazení pojistného na takovouto smlouvu o havarijním pojištění, popř. nárok na úhradu poplatku za upomínku, když smlouva zanikla od počátku a nikdy mi nebyl schopen vystavit řádný předpis dlužného pojistného? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: goldys, 24. 05. 2011 07:31

Dobrý den. Domnívám se, že Vaše úvaha je naprosto správná. Měl by jste uhradit "poměrnou" část pojistného za povinné ručení. Doporučuji obrátit se na pojišťovnu písemně formou stížnosti,vysvětlit své stanovisko a požádat o jejich odpověď. Pojišťovna musí vyřídit do 30 dnů. Pokud by i potom trvali na stejném postupu, tak využít služeb právníka. Hezký den.

ČSOB Pojišťovna, a.s., Pavel Bartík, 26. 05. 2011 09:19

pojisteni zavazadel

Co presne znamena "prokazatelne prekonani prekazky chranene pojistenou vec pred odzicenim?' Pokud byli zavazadla odcizene z auta ,z radne zamceneho zavazadoveho prostoru a v policejnem protokolu je to takhle i uvedene...

Dotaz poslal/a: veva, 08. 01. 2010 11:16

Dobrý den. "Prokazatelné překonání překážky" znamená, že musí být zřejmé jakým způsobem pachatel vnikl do prostoru, kde byla pojištěná věc uložena. U případu, který popisujete to může být např. vylomením zámku zavazadlového prostoru nebo rozbitím okna zavazadlového prostoru apod. Toto by mělo být uvedeno v policejním protokolu. Konkrétní podmínky uložení věcí a zabezpečení se ale mohou samozřejmě u jednotlivých pojišťoven lišit a je třeba se podívat do pojistných podmínek u smlouvy nebo to konzultovat se svojí pojišťovnou. V principu jde touto formulací o to, aby bylo dodrženo pravidlo, že pro odcizení věci musel pachatel překonat nějaké překážky. Hezký den.

ČSOB Pojišťovna, a.s., Pavel Bartík, 09. 01. 2010 10:38

Nemocenské pojištění

Dobrý den, mohli by jste mi sdělit základní informace o nemocenském pojištění ve Španělsku? Předem děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: anouk, 09. 04. 2008 20:58

Dobrý den, kvůli nemocenskému pojištění ve Španělsku je vhodné se orientovat podle informací zveřejňovaných Ministerstvem zahraničních věcí ČR, kde se praví: 1.12. Podmínky využívání místní zdravotní péče českými občany a občany EU Před odjezdem by měl cestovatel požádat svou českou zdravotní pojišťovnu o vydání Evropského průkazu zdravotního pojištění. Pokud příslušná zdravotní pojišťovna průkaz ještě nevydává nebo jeho vydání není technicky možné, postačí vystavení Potvrzení dočasně nahrazujícího Evropský průkaz zdravotního pojištění. S tímto průkazem je možno se v případě potřeby přímo obrátit na veřejná zdravotnická zařízení ve Španělsku. Ošetření nebude hradit pacient (bude hrazeno českou pojišťovnou). Za léky je nutno zaplatit spoluúčast 40 %, která je stejná pro španělské občany s výjimkou důchodců. Náklady na ošetření u zubního lékaře bude ve většině případů hradit sám pacient. Bližší informace lze získat na webové stránce Centra mezistátních úhrad www.cmu.cz . Pro turistické cesty se doporučuje kombinace „evropského průkazu" a komerčního cestovního pojištění, které by pokrývalo nadstandardní problémy spojené se zdravotními obtížemi a event. repatriací, odpovědností za škodu a se ztrátou zavazadel. S pozdravem Věra Tůmová

Věra Tůmová, 16. 07. 2009 16:20

Partner sekce

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna je univerzální pojišťovnou nabízející celou řadu životních i neživotních pojištění pro fyzické i právnické osoby. Objemem předepsaného pojistného se řadí na 4. místo mezi všemi pojišťovnami českého trhu.

Za tuto kategorii odpovídá:

http://www.csobpoj.cz

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK