Nonstop 24 hodin? Portál E.ONu je dva měsíce mimo provoz

Nonstop 24 hodin? Portál E.ONu je dva měsíce mimo provoz

Klienti energetické společnosti E.ON jsou až do poloviny září bez přístupu k internetové obsluze. Zákaznický portál Energie24, který měl fungovat 24 hodin denně podobně jako internetové bankovnictví, E.ON odstavil na celé dva měsíce. Lidé se tak do systému nedostanou ani přes počítač, ani přes mobilní aplikaci. 

Důvodem plánované odstávky, která trvá od poloviny července do poloviny září, je podle firmy přechod na nový informační systém a s tím spojený „rozsáhlý upgrade zákaznického systému“.

Proč odstávka trvá tak dlouho a proč ji nešlo udělat třeba jako v internetovém bankovnictví, kdy při přechodu ze staré na novou verzi trvá odstávka maximálně přes víkend? „Upgrade a migrace dat do nových systémů se netýkají jen platforem určených pro klienty, ale i vnitřních systémů, zejména fakturačních, obslužných a účetních. Jedno bohužel nejde oddělit od druhého a přechod na nové systémy je technicky opravdu velmi náročný,“ vysvětluje mluvčí E.ONu Martina Slavíková.

„Na tuto změnu jsme se intenzivně připravovali několik měsíců a přistoupili jsme k nejvíce efektivnímu řešení, které nyní realizujeme. Kdyby byla jakákoli jiná rychlejší a zároveň bezpečná možnost, jak systémy upgradovat a data zmigrovat, rádi bychom ji využili, ale žádná takováto cesta bohužel nebyla,“ dodává Slavíková.

Řežeme náklady!

Účty za telefon, elektřina, plyn. Neplatíte zbytečně moc? Poradíme, jak odlehčit rodinnému rozpočtu – porovnáme nabídky a vybereme tu nejlepší.

Celkem 110 000 aktivních uživatelů portálu Energie24 a mobilní aplikace dostalo informace o odstávce s měsíčním předstihem, aby případně mohli vyřešit své požadavky ještě před zahájením přechodu na nový informační systém.

„Uvědomujeme si, že někteří klienti mohou kvůli odstávce systému cítit jistý diskomfort v zákaznickém servisu, proto jsme posílili jiné komunikační kanály včetně call centra. Pracovníci call centra i poboček byli dostatečně proškoleni, aby dokázali klienty provést náhradním postupem, jak vyřešit jejich požadavky a informovat je o dalším postupu. Během odstávky nám zákazníci můžou kdykoli napsat na info@eon.cz nebo zdarma zavolat na naši zákaznickou linku 800 77 33 22. Každý požadavek si zaznamenáme a vyřídíme ho poté, co budou naše systémy zase funkční. Jakmile budou systémy plně připraveny k obsluze, budeme zákazníky informovat a okamžitě řešit čekající požadavky,“ říká mluvčí. 

Nejčastějšími požadavky, s nimiž se klienti na E.ON obvykle obracejí, jsou změna výše zálohy a změna způsobu, jakým je hradí. Pro tyto požadavky můžou dál využít formuláře, které jsou k dispozici na webu společnosti. Vyúčtování za odběr energií se odstávka nedotkne.

Už nás sledujete? 

Přidejte si Peníze.cz na Twitter nebo Facebook a dozvíte se včas další aktuality a praktické rady! 

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Petr Kučera

Autor článku Petr Kučera

Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 3 komentářů

Oblíbená témata

energie, eon

A tohle už jste četli?

Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci

17. 5. 2024 | Pavla Adamcová

Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci

Penny láká na poněkud netradiční slevu. Kdo v pondělí 20. května přijde na prodejnu řetězce oblečený ve včelařském oblečení, dostane cukr krystal bílý za sníženou cenu 14,90 koruny... celý článek

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

17. 5. 2024 | Pavla Adamcová

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze zpět a jak při reklamaci efektivně postupovat.

Penny rozšiřuje prodej na dálku. Nákup rozveze už i po Praze

16. 5. 2024 | Pavla Adamcová

Penny rozšiřuje prodej na dálku. Nákup rozveze už i po Praze

Online objednávku a rovážku přes aplikaci dopravní společnostii Wolt testuje diskontní řetězec Penny už od loňského roku. Doteď mohli službu vyzkoušet zákazníci v Brně a Hradci Králové. Nově... celý článek

Pozor na Temu. Manipuluje a nechrání uživatele, stěžuje si dTest

16. 5. 2024 | redakce Peníze.CZ

Pozor na Temu. Manipuluje a nechrání uživatele, stěžuje si dTest

Skupina evropských spotřebitelských organizací včetně českého dTestu podala stížnost na čínské online tržiště Temu. 

Polská Biedronka míří k sousedům. Slováci se na ni těší, doma řeší obří pokuty

14. 5. 2024 | Ivana Sladkovská

Polská Biedronka míří k sousedům. Slováci se na ni těší, doma řeší obří pokuty

Loni polský řetězec Biedronka oznámil, že se chystá na Slovensko. Češi i Slováci z pohraničí si ho oblíbili kvůli nízkým cenám. Otazník ale visí nad kvalitou a původem potravin. Biedronka... celý článek

Partners Financial Services