Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Petr Očko: hodnocení webů stavebních spořitelen

| 24. 10. 2003
Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s. Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s.
Přečtěte si více o porotci !

Wuestenrot SS

Střídmá grafika, striktně ve firemních barvách, je snad až příliš jednoduchá. Na druhé straně ani určitý pokus o ozvláštnění – flashová animace na úvodní stránce – nepatří k tomu nejatraktivnějšímu, co kdy firemní webdesign stvořil. Další důkaz toho, že Flash bez nápadu žádný web nespasí.
Známka (grafika): 2-

Podobně jako grafika jsou střídmé i informace, ačkoli je možno říci, že to podstatné web poměrně přehledně sděluje. U schématu produktů finanční skupiny Wuestenrot je sice uvedeno "To není rébus = to je Wüstenrot.", ale myslím, že diagram produktů opatřený barevnými kolečky, k nimž chybí jakékoli bližší osvětlení, či odkaz na podrobnější informace, pro většinu klientů rébusem bude. Nicméně po určitém čase se uživatel má šanci zorientovat a proklikat se k většině relevantních informací o stavebním spoření.
Známka (informační hodnota): 2-

Možnost online kalkulace je pouze ta nejjednodušší možná – obsahuje dvě pole pro výběr.
Známka (praktický test): 3

VSS KB

Je sice úctyhodné, že Modrá pyramida slaví 10 let, ale létající obrázek s oznámením o této skutečnosti, stejně jako neustále se překreslující levý sloupec webu s odkazem na soutěž (kde by uživatel standardně očekával spíše výběrové menu) přestanou být zábavné mnohem dříve než uživatel na webu nalezne, co hledá, což v těžkopádné prezentaci není úplně snadné.
Známka: 3

Poměrně malý rámec pro informace obklopený mořem rámců v blankytně modré barvě a absence výběrového menu v levém sloupci pak značně snižují informační hodnotu webu, který jinak poskytuje snad veškeré potřebné informace ke spoření s Modrou pyramidou.
Známka: 2-

Pro on-line předběžné kalkulace spoření je k dispozici poměrně komplikovaný Simulační program, u něhož však nechybí návod k použití, takže i laik jej snadno zvládne.
Známka: 1-

ČMSS

Barevné odlišení odděluje esteticky a přehledně jednotlivé informační oblasti. Snad jen to množství červené a oranžové barvy působí až trochu agresivně a zvukový doprovod je přece jen nadbytečný. Všudypřítomná usměvavá liška sice může po čase někoho iritovat, přesto se dá říci, že tento maskot spořitelny stránky (oproti jiným spořitelnám) alespoň trochu zlidšťuje.
Známka: 1-

Přehledné řazení odkazů a barevné odlišení sekcí umožňuje snadno navigovat i v poměrně značném objemu informací, jež stránky nabízejí. Kromě podrobných informací týkajících se přímo stavebního spoření, se může uživatel vyžít v mnoha odlehčujících textech (včetně "Příběhů ze života" a dalších článků z firemního časopisu Mozaika) či dokonce on-line hrách a odesílání pohlednic (samozřejmě s nezbytným motivem lišky).
Známka: 1

K dispozici je několik on-line kalkulačních formulářů – všechny jednoduché a přehledné.
Známka: 1

Buřinka (ČS)

Úvodní stránka drží tradiční design České spořitelny – nezbytný ilustrační obrázek šťastného mladého (čerstvě) zabydleného páru hraničí s kýčem. Do obrázku vkomponovaná flashová animace zabírá neefektivně (a nijak atraktivně) podstatnou část vstupní stránky a úvodní znělka také brzy omrzí. V dalších podsekcích stránky již naštěstí buřinka drží střídmý, avšak nevýrazný modrobílý design.
Známka: 2-

Informačně nijak nevybočuje z průměru. Nabízí mj. odkaz na firemní časopis (originálně nazvaný Buřinka) a interface na vyhledávání realit.
Známka: 2

Propracovaná je možnost on-line kalkulace: speciální simulační aplikace, přehledná a s nápovědou.
Známka: 1

Hypo SS

Design laděný jemně do firemní modré doplněný černobílými ilustračními retroobrázky z života mladé americké rodiny je vcelku vtipný, jakkoli na první pohled může připadat málo atraktivní. Kdyby modro-černo-bílý styl občas nerušily vícebarevné upoutávky na některé služby, jednalo by se o graficky dobře vyvážený web.
Známka: 2

Solidní dojem z grafického designu zůstává i v oblasti informační hodnoty stránek – nabízí veškeré relevantní informace v přehledné struktuře, i když nezachází mimo obvyklé standardy.
Známka: 1-

Nabízí poměrně jednoduchou možnost kalkulace stavebního spoření doplněnou o přehlednou kontextovou nápovědu. Poněkud složitější je cesta k zjištění úrokových podmínek jednotlivých nabízených tarifů (místo odkazu typu "Naše nabídka" apod. je k dispozici jen přímý odkaz na Tarif Nadstandard).
Známka: 2

Raiffeisen SS

Spolu s Modrou pyramidou je příkladem toho, že s využitím firemních barev je potřeba zacházet v prezentacích opatrně – zejména pokud je to barva sytě žlutá. Informační stránku "Specialistova mobilního servisu" pravděpodobně vytvářel spořitelně nějaký průměrně nadaný student, a i některé další stránky mají daleko k profesionalismu. Stránky firemního časopisu Svět bydlení mají už grafiku o něco přijatelnější pro oči a přitom snad i atraktivnější.
Známka: 3-

Web podává spíše kusé informace formou článků a to v dost neprůhledné struktuře. Tuto informační skrovnost webu spořitelny znovu do jisté míry vynahrazují stránky časopisu.
Známka: 3

On-line možnost kalkulace je sice poměrně podrobná, ale potenciální zákazníky může odradit absence jakékoli nápovědy a možná i nepříliš atraktivní design.
Známka: 2-

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+7
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Oblíbená témata

Stavební spořitelna, Web

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Kotace měnových kurzů, IPO, Stínová ekonomika, Český telekomunikační úřad, odstoupení od smlouvy, třetí pilíř, petr brousil, penzijní fondy, hybrid, spolehlivost, notebook, CME, Nicolas Sarkozy, informativní osobní list důchodového pojištění, Podkladové aktivum, § 696b , druhotná platební neschopnost, deficit

3AY0288, 3AY0284, 3AY0289, AHL9514, 2K93818

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK