Na první místo v novém žebříčku nejhodnotnějších značek světa BrandZ se dostal internetový obchod Amazon. Je to poprvé od roku 2007, kdy vyhrála jiná značka než Apple nebo Google (ten zvítězil v posledních třech letech).
Skokany roku jsou Instagram (růst o 95 %) a značka sportovního oblečení Lululemon (o 77 %).
Žebříček sestavují reklamní agentura WPP a společnost Kantar Millward Brown. Kombinují analýzu tržních dat od společnosti Bloomberg s rozsáhlým výzkumem mezi spotřebiteli.
Nejhodnotnější značky světa podle BrandZ |
Značka | Kategorie a země původu | Hodnota značky | Meziroční změna |
1. Amazon | retail (USA) | 315,51 mld. USD | 52 % |
2. Apple | technologie (USA) | 309,53 mld. USD | 3 % |
3. Google | technologie (USA) | 309 mld. USD | 2 % |
4. Microsoft | technologie (USA) | 251,24 mld. USD | 25 % |
5. Visa | platební systémy (USA) | 177,92 mld. USD | 22 % |
6. Facebook | technologie (USA) | 158,97 mld. USD | -2 % |
7. Alibaba | retail (Čína) | 131,25 mld. USD | 16 % |
8. Tencent | technologie (Čína) | 130,86 mld. USD | -27 % |
9. McDonald’s | fast food (USA) | 130,37 mld. USD | 3 % |
10: AT&T | telekomunikace (USA) | 108,38 mld. USD | 2 % |
Kompletní žebříček 100 nejhodnotnějších značek světa si můžete projít v textové podobě, nebo se na něj podívat ve videu.
Sdílejte článek, než ho smažem