Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Rozhovor | 28. 1. 2010 | 17 komentářů
Ideálním důchodovým systémem by mohla být ekonomika, která v rozhodující míře spoléhá na rodinné vazby, kdy děti živí své staré rodiče, říká Pavel Kohout, člen poradního sboru ministra financí a ředitel pro strategii společnosti Partners.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 1. 2010 9:10, smradzjzd

Smutný burcující článek, ale je to bohužel tak, i když se nám to nelíbí.
Celý důchodový systém je jen jakási pyramida jež nepočítá s klesající křivkou a dalšími aspekty.
Díky jakési "demokracii" se kupují voliči na úkor budoucnosti a je skoro jedno, jestli je v čele ODS, ČSSD, nebo by tam byl kdokoliv jiný. Mrhají se obrovské prostředky na boj o koryto s heslem "po nás potopa".
Taková je doba, volič dá přednost vrabci v hrsti, než holubu na střeše.

Reagovat

 

+4
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 1. 2010 8:36, Berger

Tento člověk je demagog a jeho myšlenky jsou naprostý nesmysl.
Každý člověk který pracuje , odvede za svůj život státu obrovskou dumu prněz.
Stát nás obere formou všech daní a odvodů asi o 75% všech našich příjmu.
Je povinností státu, se o své důchodce postarat !!!!
To že ČSSD , ODS , a další naši poslanci neumí hospodařit , je velký problém. Měli by se vbzdát svých mandátu a jít z polityky Ven .
Nikdy bych nevěřil , že budu po 20 letech demokracie říkat , jak nám za komunistú bylo vlastně dobře.

Reagovat

 

-8
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

28. 1. 2010 8:36 | Berger

Tento člověk je demagog a jeho myšlenky jsou naprostý nesmysl. Každý člověk který pracuje , odvede za svůj život státu obrovskou dumu prněz. Stát nás obere formou všech daní a odvodů asi o 75% všech našich příjmu. Je povinností státu, se o své důchodce postarat !!!! To že ČSSD , ODS , a další naši poslanci neumí hospodařit , je velký problém. Měli by se vbzdát svých mandátu a jít z polityky Ven . Nikdy bych nevěřil , že budu po 20 letech demokracie říkat , jak nám za komunistú bylo vlastně dobře.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

28. 1. 2010 8:54 | Fana

Demagogem jste vy, bohužel. To, že se vy necháte obrat o 75% svých příjmů, je hlavně vaše věc a jste zoufalý, že jste nepřišel na to, jak se BRÁNIT!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

28. 1. 2010 9:10 | smradzjzd

Smutný burcující článek, ale je to bohužel tak, i když se nám to nelíbí. Celý důchodový systém je jen jakási pyramida jež nepočítá s klesající křivkou a dalšími aspekty. Díky jakési "demokracii" se kupují voliči na úkor budoucnosti a je skoro jedno, jestli je v čele ODS, ČSSD, nebo by tam byl kdokoliv jiný. Mrhají se obrovské prostředky na boj o koryto s heslem "po nás potopa". Taková je doba, volič dá přednost vrabci v hrsti, než holubu na střeše.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

28. 1. 2010 9:31 | Tycoon

"Vladimír Bezděk je zkušený manažer, který ví, co dělá. Je radost pracovat s lidmi jeho ražení." Pan Kohout opět nepřekvapil. Vychvaluje člověka, který je ředitelem Penzijního fondu AEGON. Není to náhodou penzijní fond, který má tzv. "náklady příštích období" ve výší neuvěřitelnáých 20% z celkových peněz klientů, viz jeden z článků tady na penize.cz ? Pane Kohoute, asi máte v Partners od AEGONu vysoké provize, že ano ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

28. 1. 2010 9:55 | Rejpal

To co napsal pan Kohout jsou nesmysly. Průběžný systém nemůže zkrachovat, prostě se rozdělí jen to co se vybere. O tom že už před Nečasovými deformami se vybíralo cca o 17% víc svědčí snaha o vyvedení části z 28% odvodu z hrubé mzdy a snížení příspěvku na 24%. To mělo stačit pokrýt důchody v r. 2008. Jen díky krizi už k tomu nedošlo a během roku vznikl 50 miliardový propad, který musel pokrýt rezervní fond ve výši cca 20 miliard a stát zvýšením deficitu. Pokud dojde k překonání recese a k hospodářskému růstu bude důchodový účet opět v plusu. Chce to jen zrušit stropy na odvody na sociální pojištění a další už zařídí Nečasova deforma, která výrazně snižuje nově přiznávané předčasné důchody a současně zvyšuje počet potřebných let pro získání nároku a nezapočítává léta studia a omezuje náhradní doby. Takže pane Kohoute, když už víte, že bude přibývat důchodců, tak už nešahejte na průběžný systém ale vymyslete takovéto vedlejší připojištění, které nebude závislé na nejistých a nepojištěných soukromých penzijních fondech ale umožněte třeba spoření v také soukromých pojištěných stavebních spořitelnách a nebo komerčních bankách za stejných podmínek jako v soukromých penzijních fondech. Jde zejména o příspěvky zaměstnavatelů, státní podporu a daňové úlevy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

28. 1. 2010 11:14 | Petr

PRŮBĚŽNÝ SYSTÉM SE MUSÍ ZMĚNIT, umožnit opt-out apod.




Podívej se na to takhle - platím do průběžného systému 30 litrů měsíčně, ale za 30 let z něj téměř nic nedostanu. nebo pouze zlomek vložené částky. Pokud bude částečný opt-out, využiju ho v maximální možné míře. Nejsem blázen házet peníze někam, kde z nich nic nebude..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rejpal 28. 01. 2010 09:55)

28. 1. 2010 11:43 | Tycoon

A co myslíte, že dostanete ze soukormého fondu ? Že budete v důchodu boháč ? Ony totiž penzijní fondy jsou teď v situaci, kdy lidé ukládají peníze, počet klientů roste, ale počet "soukromě-penzijních" důchodců je zatím zanedbatelný. Co se stane za 30 let, až počet těch, co budou chtít svůj soukormý "superdůchod" přesáhne počet těch, co do systému peníze vkládají ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 28. 01. 2010 11:14)

28. 1. 2010 12:10 | Petr

Boháč nebudu. S 95% pravděpodobností na tom kvůli redukčním hranicí pro výpočet důchodu v průběžném systému budu líp, než kdybych opt out nevyužil. Radši fond než průběžný systém.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

28. 1. 2010 17:07 | čertík

Máte absolutní pravdu. Naše generace 35 až 50 let zaplatí současný průběžný důchodový systém a nedostaneme žádný důchod, nebo min. životní úroveň. Jen si kladu pořád otázku co s tím dělat? Přes volby to nepůjde - důchodci nás přehlasují. Neplatit soc. poj? - stát si ho vymůže. Odstěhovat se do ciziny? - už na nás čekají, mají stejný problém. Stát se evropským poslancem ? - kolika lidem se to podaří? Šetřit si na důchod ? - z čeho, platím hypotéku a 2 studující děti. Čekat až budeme v důchodu a mít ještě horší mezigenerační problém než dnes, a chtít spravedlivě po mladší generaci ať nám platí důchody z vyšších soc. odvodů než dnes, protože jsme je taky platili? Podvádět a zatajovat příjmy? No pořád nemám jasno - poradíte mi někdo?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (smradzjzd 28. 01. 2010 09:10)

28. 1. 2010 18:13 | Zdeněk

Ale tak PF nefunguje. Musí vykazovat 100% krytí, to znamená kdykoliv všechny vyplatit. Jsou ale časy horší i dobré. Musí být nastaven tak, aby plátci nedopláceli na ty co již pobírají. Vlastnictví je různé. Zkuste si najít, jak penzijní fondy fugují. Nemám na mysli PF u nás i když princip je podobný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tycoon 28. 01. 2010 11:43)

28. 1. 2010 20:29 | anonymní

nevěřím státu ani penzijním fondům, doporučuju odkládat měsíčně třeba 2000 Kč do zlatých mincí a zachránit tak třeba jen 10% příjmu na budoucnost
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

29. 1. 2010 8:26 | comment

Citace - čertík / 28.01.2010 17:07

No pořád nemám jasno - poradíte mi někdo?
Není žádné řešení. Lépe už bylo. Chcete radu? Tak zatnout zuby a čekat, co bude - ať to bude co chce, příjemné to nebude a připravit se na to nelze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (čertík 28. 01. 2010 17:07)

29. 1. 2010 23:31 | Pavel

Máte pravdu, průběžný systém nemůže zkrachovat. Prostě se rozdělí to, co se vybere. Třeba na Ukrajině to důchodcům jeden čas nestačilo ani na základní potraviny, jak je to nyní nevím, ale moc lepší to asi nebude, podle zpráv, co mám. Jde o to, jak to nazýváte. Když ze státního důchodu nebudete mít ani na nájem a jídlo, přesto, že dostanete přesně svůj podíl z toho, co se vyber, tak to nemusíme nazývat krach. Pak to ale asi nenazývejme důchodem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rejpal 28. 01. 2010 09:55)

30. 1. 2010 6:45 | Veronika B.

Zdravím Vás,
stát chystá mimochodem nový zákon o penzijním spoření, které je ve skutečnosti obyčejným investováním do podílových listů, takže zcela nezákonně se budou prodávat investice pod názvem spoření. Našla jsem naštěstí způsob, jak vyřešit problém se spořením dokonce se smluvně zajištěnou DOŽIVOTNÍ RENTOU. Vzhledem k REÁLNÉ inflaci a stávajícím stavem ekonomiky a růstu nezaměstnanosti se přikláním také spíše k fyzickému zlatu (medaile-mince a slitky). Kdykoli ráda podám informace k nákupu kvalitního zlata (se zárukou odkupu kdykoli zpět) i doživotní rentě (spoření na důchod, které zatím nemá konkurenci) na mailu v.e.b@email.cz a nasměruji Vás případně na ta správná místa.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 29. 01. 2010 08:26)

30. 1. 2010 6:48 | Veronika B.

Přátelé, penzijní fondy sice nesmí do mínusu.... ale kdyby si klienti přišly pro své vklady, už teď tam chybí 6 MILIARD KČ!!!! PROTO TEN NÁVRH NOVÉHO ZÁKONA!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zdeněk 28. 01. 2010 18:13)

30. 1. 2010 6:49 | Veronika B.

jen k mému příspěvku oprava.... samozřejmě "kdyby si klienti přišli":)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 1. 2010 9:56 | MoB

Zjevně nechápete rozdíl mezi PAYG (Pays As You Go) a spořením. V PAYG systému (náš důchodový systém) se obrazně řečeno v lednu vybere, v únoru rozdělí. A znovu a pořád. Proto - a to je fakt - nemůže tzv. zkrachovat, nikde se nic neukládá, je to jako průtokový ohřívač. Ale co se stane je to, že se třeba vybere od 2.5 milionů lidí a rozdělí se to 5 milionům - je jasné, že podíl každého důchodce bude hodně malý.
A u spoření - když si spořím, mé peníze někde zůstávají, jejich množství se zvyšuje. Až budu čerpat důchod, budu mít naspořeno. Je jenom na mě, jak si úspory pojistím - diverzifikace, volba vhodných nástrojů, atd. Stačí selský rozum (nedávat všechna vajíčka do jednoho košíku, ...) a je to.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tycoon 28. 01. 2010 11:43)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Lukačovič

podnikatel, Seznam.cz

Tamara Kotvalová

podnikatelka, Carollinum

Ivo Lukačovič
ÚSPĚŠNOST
65,67 %

z 67 duelů
×
Tamara Kotvalová
ÚSPĚŠNOST
91,38 %

z 58 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Depozitář fondu, Garanční fond obchodníků s cennými papíry, Převis poptávky, zbyněk stanjura, architektura, andrej babiš, podnikání, martin stára, sazka telecommunications, plánovaná ekonomika, MoneyExpo, miliony, srovnání spořicích účtů, spotřeba, watchdog, ruleta, barvivo, obce

8B55591, 320LIMIT, 3H62646, 7B77777, 2B70026

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK