Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 22. 10. 2009 | 14 komentářů
Podnikatelky, které nyní nastoupily na mateřskou, čeká v příštím roce značná finanční ztráta. Mateřská jim od 1. ledna poklesne až o několik tisíc korun. I přes úsporný balíček lze ale v některých případech propad příjmů na mateřské ještě odvrátit.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 10. 2009 16:52, Kristýna

Nechápu, jak mohou už tak dost malou mateřskou ještě snižovat. Rozhodně s tím nesouhlasím, už tak člověk odvádí státu nemalé peníze na daních a ted místo , aby se státeček trochu postaral a maminu podpořil, heště jí peníze vezme....Kde to sme?
At si to jeden z těch tam nahoře zkusí uživit sebe a dítě za uprdlanejch 8 000...To se fakt nedá vyžít, při dnešních cenách všeho možnýho....Je to hnus...

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 10. 2009 8:29, comment

Citace z diskuze u vedlejšího článku, která velmi dobře sedne jako odpověď na váš vulgární příspěvek:

Citace - socialní matka / 22.10.2009 18:46

je to správné snížit mateřskou ,už tak je dost vysoká . Dítě jen když na to mám,hromada ženských si udělá jedno dítě za druhým jen aby nemusela makat,myslí si čím víc dětí - tím větší mateřská.Chceš-li víc dětí,tak se postarej sama ženo česká a né že na to bude doplácet stát,sedět na zadku a kojit jedno za druhym to je dřina,proč by druhý měli doplácet že si někdo dělá jedno dítě za druhým a nic nedělá,ostatně podnikat a makat se dá i z domova při dětech. Na mateřskou nespoléhej ženo česká.

Reagovat

 

-19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Monika 22. 10. 2009 16:10)

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

22. 10. 2009 16:10 | Monika

Jsou to darebáci a s prominutím hajzlové.Berou na nepravých místech! Spousta mamin musí mateřskou plánovat i finančně a tohle vnímám jako podraz.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

23. 10. 2009 8:29 | comment

Citace z diskuze u vedlejšího článku, která velmi dobře sedne jako odpověď na váš vulgární příspěvek:

Citace - socialní matka / 22.10.2009 18:46

je to správné snížit mateřskou ,už tak je dost vysoká . Dítě jen když na to mám,hromada ženských si udělá jedno dítě za druhým jen aby nemusela makat,myslí si čím víc dětí - tím větší mateřská.Chceš-li víc dětí,tak se postarej sama ženo česká a né že na to bude doplácet stát,sedět na zadku a kojit jedno za druhym to je dřina,proč by druhý měli doplácet že si někdo dělá jedno dítě za druhým a nic nedělá,ostatně podnikat a makat se dá i z domova při dětech. Na mateřskou nespoléhej ženo česká.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Monika 22. 10. 2009 16:10)

27. 10. 2009 16:52 | Kristýna

Nechápu, jak mohou už tak dost malou mateřskou ještě snižovat. Rozhodně s tím nesouhlasím, už tak člověk odvádí státu nemalé peníze na daních a ted místo , aby se státeček trochu postaral a maminu podpořil, heště jí peníze vezme....Kde to sme? At si to jeden z těch tam nahoře zkusí uživit sebe a dítě za uprdlanejch 8 000...To se fakt nedá vyžít, při dnešních cenách všeho možnýho....Je to hnus...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

3. 11. 2009 17:37

souhlasím s tím, že si udělám dětí kolik si myslím, že uživím, já pracuji a pracovat chci, jenže mi peníze zadarmo nikdo nedá, splácím hypotéku na byt, abychom měli, kde bydlet a ne zůstat na ulici, hypotéka je 8000,- byt platím 5500,- a kde jsou ostatní výdaje. Čekám své první dítě a mám strach, že to s přítelem nedáme dohromady, i když oba máme slušný plat, proto chci být doma jen rok a zpátky do práce a o mimi se bude starat tchýně. Z mé strany - šetří na nesprávných místech, měli by vzít lidem, kteří nechtějí makat a je jich hodně,tak proč bychom měli trpět my, jak to potom bude vypadat do budoucna,nikdo nebude chtít děti, protože na ně nikdo nebude mít peníze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 23. 10. 2009 08:29)

4. 11. 2009 5:30 | Závacký

Tato vláda mi připomíná pohádku O PYŠNÉ PRINCEZNĚ.Hamba!!!!!!!!!!!Náro dby se měl vzpamatovat a provést už konečně 3 PRAŽSKOU DEFENESTRACI a pak by to zas na určitou dobu klapalo.Závacký
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2009 14:41 | Šárka

příspěvek ze 3. 11. přesně vystihuje můj názor a pocity! "Čekám své první dítě a mám strach, že to s přítelem nedáme dohromady... " I tak se cítíme my s manželem. Oba máme VŠ vzdělání, slušný plat, přesto máme strach, že nám peníze, které dáme dohromady nebudou stačit. Splácíme hypotéku na malý baráček a také novomanželskou půjčku. Oba jsme měli stavební spoření. Po VŠ jsme sotva našetřili na vybavení, naše žití nepovažujeme za nadprůměrné. Je mi 33 let a 6let pracuji na hlavní pracovní poměr, za dobu mého zaměstnání jsem byla 2x nemocná. V jednom článku jsem se dočetla a s tím zcela souhlasím, že si hodně lidí myslí, že rozdílná výše mateřských dávek je nespravedlivá, že to jsou peníze určeny na péči o miminko a to stojí zhruba stejně, ať je matka bohatá nebo chudá. Peněžitá pomoc v mateřství není dávkou určenou jen pro dítě. Mateřská je placená právě z nemocenského pojištění matky. A nemocenské dávky také nejsou pro všechny stejné. Závisejí na výši příjmu, protože jde o „částečnou kompenzaci za výpadek předchozích výdělků". Peněžitá podpora v mateřství je tedy určena zejména na úhradu nájemného či hypotéky a dalších každoměsíčních výdajů, k nimž se matka zavázala úměrně svému příjmu třeba dávno před porodem a na jejichž splácení by teď dočasně neměla peníze. Nechápu, proč seberou peníze nastávajícím matkám, je to přesně tak, že se šetří na nesprávných místech. Nyní počítáme každou korunu a plánujeme jak to všechno bude. Vždycky jsem si myslela, jak si mateřství užiji a zatím jen přemýšlím nad tím, jak to všechno zvládneme. Nic na tom nemění, že se na miminko moc těšíme a že Ti nahoře s tím stejně nic neudělají, protože jim je to jedno!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 03. 11. 2009 17:37)

13. 11. 2009 15:24 | Míša

Tak to je nechutný. Já čekám druhý dítě a vždycky jsem pracovala, i s dítětem, ale no comment. Tohle mohl napsat jen impotentní chlap s IQ pod bodem mrazu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 23. 10. 2009 08:29)

30. 11. 2009 16:19 | Iva

Dobrý den!Já čekám také druhé dítě a tohle snížení MD mě také pěkně naštvalo!To je tedy umění vzít maminám co ty peníze potřebují nejvíc...Je to hrozná nespravedlnost...Poslanci si sníží 4% a berou 100 000 Kč a maminám co berou třeba desetinu vezmou 20%...To je tedy pěkný bordel...A pak ,že chtějí,aby se rodily děti..To je trochu ironie...Fakt mě to štve...A asi nejsem sama...10let jsem po MD pracovala a na neschopence jsem nebyla ani jednou a teď když mám být doma,tak mě ještě oberou o peníze! Už teď přemýšlím,kdy se vrátím do práce....Je to fakt hrozná doba.Všichni okolo stávkují a chudáci ženský si všechno nechají líbit.Je to smutné...:-(((
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

6. 1. 2010 18:07 | Lucka

souhlasím, že se to dá napsat slušněji, ale rozhodně nemohu souhlasit s Vaší reakcí, protože mateřeskou pobírají pouze pracující!!! Oproti tomu rodičovský příspěvek, který pobírají všichni bez ohledu na to zda byli či nebyli za poslední 2 roky před nástupem na mateřskou (resp. před narozením dítěte) zaměstnáni. A snížena byla právě pouze mateřská. Tzn. opět na to doplatili ti pracující.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 23. 10. 2009 08:29)

24. 2. 2010 21:11 | Denisa

To kdo napsal ten příspěvek , že snížit mateřskou je správné je z prominutím člověk, který dítě nikdy mít nebude a ani ženskou..... Místo toho ,aby si rodina a hlavně matka dítě na mateřské dovolené užila, tak musí přemýšlet, kde veme peníze na to,aby mělo dítě ty základní potřeby natož kolik rodin žije v podnájmu, protože na to aby platilo hypotéku dost maldých lidí nemá a to oba rodiče pracují. Místo toho,aby si matky užily své ratolesti, tak se brzo vracejí do zaměstnání,protože finance jim scházi. A to zdůvodu snížení mateřské. Myslím si, že by matka měla s dítětem zůstat nejméně 2 a půl roku. Snížení mateřské není správné a opravdu se šetří na na nesprávném místě. Když dokážou přidat důchodcům, tak nechápu, proč by měli brát matkám na mateřské dovolené.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 23. 10. 2009 08:29)

16. 3. 2010 11:47 | Jiřina

Naprosto souhlasim s pani Ivou. Take jsem chtela napsat neco podobneho. Kdyz si maji snizit soudci nebo poslanci o par procent, tak to neprojde. Statni zamestnanci, kteri maji vyssi prumerny plat nez v podnikatelske sfere, to se stavkuje a taky to neprojde. Stejne jako zdanovani benefitu Ceskych drah (nevim, ktera jina firma ma takove vyhody od statu). To se stavkuje, mame odbody, .... Tak to vezmeme maminkam, ktere nejsou tak organizovane a maji jine starosti nez penize, tak se tolik nemohou branit. Misto abychom byli radi, ze po dlouhe dobe se konecne zvysila porodnost a jeste vic jsme tento trend podporili, tak udelame pravy opak. A jeste se rozhlasuje, jak prani zachovat to v soucasne vysi ohrozuje budoucnost. A neohrozuje to nahodou to, ze nas bude cim dal min? Nebude tady nikdo na praci a lide v mem veku (35 let) nebudou mit zadny duchod, protoze na jednoho pracujiciho budou 4 duchodci a to nepocitam deti, postizene a ty, kterym se nechce pracovat. Take je zajimave, ze nektere zakony maji platnost az od pristiho roku a tento ihned. Neni to tak, ze by tady mel clovek nejakou jistotu. Podle mne jsou mnozi, kteri si spocitali svoje naklady, hypoteku apod. a pak se rozhodli mit dite. Zena je tehotna a ted najednou zjisti, ze budou mit o nekolik tisic mene. To mi prijde jako podraz, protoze je mozne, ze by se pro dite nerozhodli, kdyby o tomhle vedeli. Rozhodne bych nic nesnizovala. Naopak bych zvysila rodicovsky prispevek, protoze je opravdu nizky a protoze se pracuje tezko, kdyz clovek nemuze dat deti do skolky diky jejich preplnenosti a ne kazdy ma babicku a platit 10 tisic za soukromou skolku si muze dovolit jen malokdo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Iva 30. 11. 2009 16:19)

1. 11. 2010 17:09 | Pavla

Abych řekla pravdu, je mi z této situace opravdu na nic. Jsem člověk, který již po škole začal pracovat, na úřadě práce jsem za 9 let byla pouze dvakrát a to maximálně do dvou - tří měsíců. Nejdříve jsme šetřili s manželem na byt, abychom si ho mohli vůbec pořídit, na vybavení, rekonstrukce, teď šetříme na své první dítě. Promiňte, ale proč člověk, který neustále pracuje od nevidim do nevidim, který si musí na vše tvrdě vydělat, platí všechno řádně, má na to doplatit? Proč ten, kdo je neustále na ÚP, nic nedělá, má minimálně 3 dětí, o které se ani pořádně nestará má mít stejné podmínky jako já? Porodné bych zrušila od 3. dítěte. V dnešní době člověk řeší (normální člověk), zda si vůbec a kdy pořídí své první dítě, jelikož ho chce přivést do alespoň trochu zabezpečeného domova. Třetí dítě si podle mého názoru může dovolit opravdu jen ten, kdo na to má. A ten už nepotřebuje podporu ve formě porodného!! Ten, kdo dlouhodobě nepracuje, ať nedostává mateřskou v plné výši?! Vždyť i v dnešní době jsou pomalu dvě děti jakýsi komfort - luxus? To chceme dopadnout tak, že namísto zvýšení porodnosti se sníží?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 11. 2010 11:42 | Veronika

Skutečně je to sprosté. Celou dobu byly rodiny zvýhodňované, sociální systém je chránil.To je v pořádku, takhle by to mělo být v každé vyspělé společnosti. S nástupem této vlády se všechno bortí.Jak k tomu přijdou mladí lidé, kteří se rozhodli mít rodinu tento nebo příští rok? přesně jak to píší pisatelky přede mnou - maminky se nemůžou bránit! Odbory si alespoň něco vyřvou,ale kdo bude bránit rodiny?.. Skutečně si myslíte,že z té almužny,kterou dostaneme milostivě od státu se dá vyžít? Manžel si musí vzít druhou práci,aby nás uživil.Jsme obyčejní lidé s obyčejnými příjmy. Nikdo nám nic nedá. Páni poslanci dostávají služební byty, služební auta. Na co?!!!odškrtnou si milostivě 5% z platu - to z těch 100.000,- měsíčně určitě pocítí!!!Ano státní rozpočet se sníží,ale rodina jako funkční jednotka fungovat nebude. Když přijdou tatínci unavení večer z práce a jejich děti už budou spát ... ? manželství bude přepych. Jako samoživitelka na tom bude maminka nejlíp.Jak mám dětem vysvětlit, že manželství je správná věc, když jí nikde od státu nevidím podpořenou?... Všichni tam nahoře přemýšlí materiálně,ale kdo přemýšlí lidsky?....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 11. 2010 12:58

sníží se nám sice schodek,ale vrátíme se do bývalého režimu. Demotivující snížení peněz vede pouze k jednomu - bude se dělat jenom do výše svého platu - léaři, kteří budou stát za to odejdou a po profesionalitě už ani neštěkne pes.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Závacký 04. 11. 2009 05:30)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Magdalena Souček

manažerka, Ernst & Young

Martin Jahn

manažer

Magdalena Souček
ÚSPĚŠNOST
93,24 %

z 74 duelů
×
Martin Jahn
ÚSPĚŠNOST
50,94 %

z 53 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Depozitář fondu, Garanční fond obchodníků s cennými papíry, Převis poptávky, zbyněk stanjura, architektura, andrej babiš, podnikání, martin stára, sazka telecommunications, plánovaná ekonomika, MoneyExpo, miliony, srovnání spořicích účtů, spotřeba, watchdog, ruleta, barvivo, obce

8B55591, 320LIMIT, 3H62646, 7B77777, 2B70026

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK