Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 23. 6. 2009 | 15 komentářů
Úsporná jízda může snížit spotřebu benzínu či nafty na sto kilometrů o litry. Jezdit úsporně vyžaduje hlavně plynulost a dodržování pár zásad. Vždy by ale měl řidič dbát také na to, aby kvůli několika deci nepřestal být zodpovědným účastníkem silničního provozu.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 8. 2011 13:44, Lukáš

Tak jsem taky zkoušel jezdit úsporně, docela mi to i šlo..mám peugeot 406 1.8 16V benzin..dokázal jsem jet i pod 5litru/100km, když to auto normálně žere 8litrů...a pak mi to došlo...vždyt se bojím šlápnout na plyn, vždyt jsem nervozni, když mě někdo zpomali atd. atd..prostě to začala být otrava. Tak jsem sednul do auta, dal jedničku, plnej..dvojku..plnej, trojku..4000ot/min atd. atd...to byla úleva..kašlu na spotřebu, jen ať si moje auto vezme, co potřebuje..bude mu líp a mně taky :-)

Reagovat

 

+18
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

23. 6. 2009 9:38 | Tukan

Nezbývá než souhlasit. Nevětším spotřebitelem elektrické energie u běžně provozovaného vozu, jsou světla. Proto pokaždé, když svítí sluníčko a já uvědoměle svítím, vzpomenu na ty dobráky co šmátrají v mojí peněžence, a nutí mne lifrovat do ovzduší NOXdy navíc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 6. 2009 10:13 | Petr Čermák

Určitě to něco žere, ale zas na druhou stranu už jsem byl párkrát rád, že přijíždějící auto svítí, protože proti sluníčku jsem neviděl nic, jenom světla...kdo ví, jestli bych si auta všiml, kdyby nesvítilo. (furt sice nemám argument, proč svítit v poledne, ale obecně mám pocit, že je auto lépe vidět)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tukan 23. 06. 2009 09:38)

23. 6. 2009 10:54 | cml11

Debata o navýšení spotřeby svícením je nesmyslná. Přínos svícení (okamžité a naprosto jasné odlišení jedoucího auta od stojícího) je mnohem větší než nepatrné navýšení spotřeby. Mnohem větším žroutem než světla je klimatizace a nezdá se, že by se jí kvůli tomu řidiči zbavovali. Jak bylo v článku uvedeno - šetřit ano, ale s rozumem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

23. 6. 2009 10:59 | Mirta

Se zapnutou "klimou" mám spotřebu o 0,3 litru benzínu na 100 km vyšší. Přesto si už nedovedu představit, že bych v parném dni jel bez ni - abych těch pár deci ušetřil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (cml11 23. 06. 2009 10:54)

23. 6. 2009 11:20 | V. Trojan

Měl jsem rok Jaguara S-type (3 litry, šestiválec) s automatem. Jezdil za 12,6 l/100 km. Bez ohledu na jakýkoliv styl jízdy. Protože jsem si s tím automatem připadal jako v nádražní ještěrce, koupil jsem místo toho stejného Jaguára se stejným motorem, ale v manuálu. Takže jsem zase mohl začít jezdit jak jsem zvyklý - z každého kopečku dolů vykvaltováno. Se spotřebou se vejdu do 9 litrů. Rozdíl je více než tři a půl litru. To už přece stojí za to. Ale samozřejmě při stylu brzda plyn si i tohle auto řekne třeba o 15 litrů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 6. 2009 17:30 | pf

jezdim zpusobem jaky tady popisuji a funguje to. Xsara kombi 1,6 16V 80kW pri rovnomerne kombinaci mesto-mimo mesto-dalnice se pohybuju mezi 6-7l LPG a na benzin je to jeste o litr min. A rozhodne provoz nebrzdim, rekl bych ze patrim mezi nejrychlejsi ctvrtinu ridicu. Nejvetsi zrout paliva je brzda.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

25. 6. 2009 12:10 | Rada

"Vykvaltováním" při jízde z kopce neušetříte, naopak spotřebujete víc paliva. Na palubním počítači to lze snadno dokázat. Při volnoběhu má auto spotřebu (motor musí něco roztáčet), při zařazené rychlosti během jízdy z kopce má +-nulovou spotřebu (motor je roztáčený od kol). Samozřejmě pokud by zařazená rychlost brzdila příliš a bylo pak potřeba stlačit plynový pedál, je lepší vyřadit. Rozdíl ve spotřebě je způsobený manuální převodovkou, nikoliv vyřazováním během jízdy z kopce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (V. Trojan 23. 06. 2009 11:20)

25. 6. 2009 19:06 | Petr

A vyvyvyv vypnout obrázky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 3. 2010 14:56

A kolik pak na druhou stranu zaplatíte za opravu brzd?? Jezdit bez rychlosti, je v dnešní době podle mého dosti nevýhodné, od 4. stupně výš je spotřeba "nula nula prd".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (V. Trojan 23. 06. 2009 11:20)

7. 12. 2010 6:17 | nakobyl

Něco pro ty starší vozy - naopak s kopce na neutrál a při jízdě 2400 otáček.Ale když si na tenhle způsob jízdy zvykneš,tak ho na novém voze s řídící jednotkou rychle zahoď.To je pak cca + 3 litry.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

20. 8. 2011 13:44 | Lukáš

Tak jsem taky zkoušel jezdit úsporně, docela mi to i šlo..mám peugeot 406 1.8 16V benzin..dokázal jsem jet i pod 5litru/100km, když to auto normálně žere 8litrů...a pak mi to došlo...vždyt se bojím šlápnout na plyn, vždyt jsem nervozni, když mě někdo zpomali atd. atd..prostě to začala být otrava. Tak jsem sednul do auta, dal jedničku, plnej..dvojku..plnej, trojku..4000ot/min atd. atd...to byla úleva..kašlu na spotřebu, jen ať si moje auto vezme, co potřebuje..bude mu líp a mně taky :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

29. 5. 2012 9:37 | Martin

Tak jsi to nějak nezvládl Lukáši,naopak klidná jízda by tě měla uklidnit a navíc ušetříš spoustu peněz za palivo!!! Dá se jezdit svižně a při tom ůsporně,ale musí se při tom myslet.Takže dál na sobě pracuj.Jezdím se spotřebou 3,5 až 4,1 a jsem v pohodě.Měj se a pozdravem Martin.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lukáš 20. 08. 2011 13:44)

5. 9. 2013 10:47 | Pepa

Levný rodinný vůz:)))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (V. Trojan 23. 06. 2009 11:20)

22. 5. 2014 13:39 | Radek

Je mi jedno jak si kdo jezdí, je to jeho palivo a auto, ale já jezdím eko. Nejen že šetřím palivo, ale i auto. Každý rozjezd a přehnané vytáčení motoru motor opotřebovává. Každé brzdění opotřebovává brzdy, tlumiče, pneumatiky zavěšení kol atp. Navíc brzdit znamená více riskovat. Člověk se někdy zamyslí, zahledí nebo mu sjede noha z brzdy, nestihne zabrzdit a může nabourat nebo dokonce někoho srazit. I když všichni řídíme jak bozi, nikdy neříkej nikdy. Prostě plynulost je bezpečnější. Je pravda že někdy si o mě řidiči myslí že brzdím provoz. Proto mě agresivně předjedou aby se mohli postavit do kolony na semaforu. Já tam ale nespěchám a raději se za kolonou rozjedu až blikne zelená na 3 nebo 2 převod stupeň. Rozjíždím se klidně, takže mi skupina aut ujede, ale já na oplátku vyvinu vyšší rychlost a časovou ztrátu doženu. Navíc tam kde spěchající řidiči jedou na 4ku já řadím 5ku. Vybírám si trasu plynulejší bez semaforů a zatáček- délka není směrodatná. Nahuštěné pneu jsou samozřejmostí.Mám starý fiat bravo 1,2 60kw na 195kách pneumatikách a jezdím mezi 4-5 litry benzínu a nikdy se mi nestalo že bych díky tomu někam dojel pozdě. PS tip: pokud někdy potřebuji akcelerovat tak vytočím 3ku nebo 2ku a řadím za 5.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

27. 9. 2015 16:43 | Martin

Ahoj, mám dotaz. Jezdím se Škodou Fabií 1999 1.4 MPI 50 kw Je podle Vás z hlediska spotřeby výhodnější jezdit do kopce (rychlost asi 70km/h) na 4. stupeň při otáčkách 2200-2400 nebo na 5. při 1800-2000? Předem děkuji za odpověď.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Dienstbier

politik

Jaroslav Starka

podnikatel, 1.FK Příbram

Jiří Dienstbier
ÚSPĚŠNOST
0,53 %

z 190 duelů
×
Jaroslav Starka
ÚSPĚŠNOST
36,14 %

z 83 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Splátka, Dluhopis, Fondy garantované, vodafone, operátoři, eet, fayn, daňové úniky, národnostní menšiny, internetová platba, Čistá duše, přivýdělek, událost, IKS KB, wizz air, Základní jmění, paliva, Jiří Krátký

66DEVIL, 2AR7254, 9A14408, 3AR5153, 3T70067

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK