Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 17. 10. 2008 | 18 komentářů
Řadu let se Česká pojišťovna zaklínala spravedlností svého systému povinného ručení. Kritizovala přitom konkurenci za nespravedlnost rozdělování řidičů podle bydliště a dalších kritérií. Nyní sama přichází s podobným systémem.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 10. 2008 18:52, Michal Kára

Tady nikdo netvrdi, ze takovy model existovat nemuze. Ale je otazka, jak je smysluplny. Napriklad mit u auta vyjmenovane v pojisteni konkretni ridice, kteri s nim smi jezdit, povazuju za nepruznou pitomost - krome velmi spevialnich pripadu.

Reagovat

 

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 17. 10. 2008 14:45)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 10. 2008 8:28, povinný ručitel

Citace - jezevec / 17.10.2008 04:53

To je jednoduchý, nicht wahr?
V základním nastavení má jeden řidič jedno auto a jednu pojistku.
Pokud chce jeden řidič řídit více aut - zaplatí si ke své pojistce drobné připojištění na více aut (asi jako švýcarský wexl, kdy máte pojištěné jedny značky, a namotujete si je na auto se kterým zrovna jedete).
Pokud chce jedno auto řídit více řidičů než jeho majitel - dokoupí si řidiči bez auta drobnou pojistku na řízení cizího auta.
Jenže když se nechce, je to horší než když se nemůže.



Manžel+manželka+2 dospělé již děti (třeba studující). Tihle všichni na jedno auto. To si jako bude manželka kupovat pojistku na každý druhý den? Umíte si představit tu agendu? Chápal bych to u děcek, ty by si rodinný vůz půjčily třeba jednou za měsíc. Co ty tzv. drobné pojistky? To je Váš vlastní model? Nebo to někde funguje? Pokud je to Váš nápad, doporučuji Vám se nejprve zajímat o to, jak vlastně sazby PR vznikají. Jinak jde totiž pouze o takovou populistickou myšlenku.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 17. 10. 2008 04:53)

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

17. 10. 2008 1:13 | povinný ručitel

"Ideální model pro výpočet povinného ručení by byl podle vrchního ředitele České pojišťovny Petra Kůta takový, kdy by se výše pojistného odvíjela od řidiče a ne od vozu,"
Toť myšlenka ušlechtilá jistě. A mnohými vítaná. Ale asi jen do chvíle, kdy zjistí, že budou v rodině s jedním autem platit dvě a více PR. Jak to mají ošetřeno v USA, aby tahle situace nenastala?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2008 4:09 | pepa_u

V USA to nikdo moc neresi, protoze stejne vetsina lidi ma svoje vlastni auto. Nicmene, uz si sice nepamatuju jak to presne bylo v podminkach me pojistky v USA, ale mam pocit ze pojisteni krylo i situaci, kdy to auto ridil nekdo z rodiny.
Vyhoda pojisteni "moji osoby" a ne auta byla, ze jsem si nemusel priplacet za pojisteni u auta z pujcovny. Pojistka kryla i to.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (povinný ručitel 17. 10. 2008 01:13)

17. 10. 2008 4:53 | jezevec

To je jednoduchý, nicht wahr? V základním nastavení má jeden řidič jedno auto a jednu pojistku. Pokud chce jeden řidič řídit více aut - zaplatí si ke své pojistce drobné připojištění na více aut (asi jako švýcarský wexl, kdy máte pojištěné jedny značky, a namotujete si je na auto se kterým zrovna jedete). Pokud chce jedno auto řídit více řidičů než jeho majitel - dokoupí si řidiči bez auta drobnou pojistku na řízení cizího auta. Jenže když se nechce, je to horší než když se nemůže.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (povinný ručitel 17. 10. 2008 01:13)

17. 10. 2008 6:53 | bobo

to že pojišťovny bonus a malus nezjišťují je blbost, každá chce do určiuté doby potvrzení od předchozí poj. doložit
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2008 8:28 | povinný ručitel

Citace - jezevec / 17.10.2008 04:53

To je jednoduchý, nicht wahr? V základním nastavení má jeden řidič jedno auto a jednu pojistku. Pokud chce jeden řidič řídit více aut - zaplatí si ke své pojistce drobné připojištění na více aut (asi jako švýcarský wexl, kdy máte pojištěné jedny značky, a namotujete si je na auto se kterým zrovna jedete). Pokud chce jedno auto řídit více řidičů než jeho majitel - dokoupí si řidiči bez auta drobnou pojistku na řízení cizího auta. Jenže když se nechce, je to horší než když se nemůže.


Manžel+manželka+2 dospělé již děti (třeba studující). Tihle všichni na jedno auto. To si jako bude manželka kupovat pojistku na každý druhý den? Umíte si představit tu agendu? Chápal bych to u děcek, ty by si rodinný vůz půjčily třeba jednou za měsíc. Co ty tzv. drobné pojistky? To je Váš vlastní model? Nebo to někde funguje? Pokud je to Váš nápad, doporučuji Vám se nejprve zajímat o to, jak vlastně sazby PR vznikají. Jinak jde totiž pouze o takovou populistickou myšlenku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 17. 10. 2008 04:53)

17. 10. 2008 8:36 | SocPredator

Jedno je jisté: Zlevnění rozhodně nečekejte :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2008 9:27 | povinný ručitel

Citace - SocPredator / 17.10.2008 08:36

Jedno je jisté: Zlevnění rozhodně nečekejte :-)


Tohle jsou takové hospodské výkřiky. Můj repect je naopak tento: Nekupujte si nový auta a nebourejte v nich. Pak se nemusí tolik zdražovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SocPredator 17. 10. 2008 08:36)

17. 10. 2008 11:51

Nevim co na tom nechápete. Základní sazba = 1 řidič + 1 auto.
Rozšířená sazba A = 2 řidiči + 1 auto. Já mám takhle pojištěná všechna služební auta, například - základní pojistka je nastavena tak že auto řídí jeden řidič. U aut kde se řidiči střídají je pojistka dražší. Stejně funguje jakákoliv například půjčovna aut - pokud si půjčíte auto a bude s ním jezdit jen jeden člověk, je pojistka levnější než když bude autem jezdit každý kdo má ruce. Pojišťovna nereflektuje na sociální nouzi ale na riziko - a jistě chápete, že pokud s autem jezdí 4 lidi, je pojistné riziko logicky vyšší, než když s ním jezdí jen jeden řidič - proto je zcela fér aby "rodinná" pojistka byla dražší.
Rozšířená sazba B = 1 řidič + 2 auta. Běžné například ve Švýcarsku - pojistíte značky a dáte na to auto na jaké máte zrovna náladu.
Aneb vše už je vymyšleno, stačí umět číst.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (povinný ručitel 17. 10. 2008 08:28)

17. 10. 2008 12:17 | povinný ručitel

Citace / 17.10.2008 11:51

Nevim co na tom nechápete. Základní sazba = 1 řidič + 1 auto.
Rozšířená sazba A = 2 řidiči + 1 auto. Já mám takhle pojištěná všechna služební auta, například - základní pojistka je nastavena tak že auto řídí jeden řidič. U aut kde se řidiči střídají je pojistka dražší. Stejně funguje jakákoliv například půjčovna aut - pokud si půjčíte auto a bude s ním jezdit jen jeden člověk, je pojistka levnější než když bude autem jezdit každý kdo má ruce. Pojišťovna nereflektuje na sociální nouzi ale na riziko - a jistě chápete, že pokud s autem jezdí 4 lidi, je pojistné riziko logicky vyšší, než když s ním jezdí jen jeden řidič - proto je zcela fér aby "rodinná" pojistka byla dražší.
Rozšířená sazba B = 1 řidič + 2 auta. Běžné například ve Švýcarsku - pojistíte značky a dáte na to auto na jaké máte zrovna náladu.
Aneb vše už je vymyšleno, stačí umět číst.



Mícháte dohromady flotilové autopojištění a pojištění individuální. U autoflotily Vám dá pojišťovna vždy lepší sazbu, protože více pojištěných aut znamená vyšší zisk. Navíc je jistý předpoklad širší propojištěnosti než u individuálu. Autoflotily mají speciální režim, co se týče cen i hodnocení škodného průběhu. Nakonec nikdo nebrání lidem, aby si v rámci rodin a příbuzných nezakládali autoflotily taky.
A teď k ekonomické stránce věci. Co Vy vlastně víte o tom, jak se tvoří sazby povinného ručení? Jestli nic, tak to stejně dobře můžete mluvit třeba do výroby rohlíků. Že jsou drahé a nehezké, ať je teda pekař vyrobí jiné a levněji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 17. 10. 2008 11:51)

17. 10. 2008 14:45 | jezevec

Existuje-li pojistný model (1 auto + 1 řidič = 1 cena, více řidičů = za příplatek) u flotilových pojistek - pak není žádný důvod, aby neexistoval u pojistek individuálních. Nebo je?
Neporovnávám flotilovou pojistku s privátní - prokazuji existenci pojistného modelu, že jedno auto smí za jedny peníze řídit jeden řidič, a více řidičů za nepatrně více peněz. Pojistné riziko u soukromých a služebních aut se v takovém případě nemůže lišit. Mimochodem mně dokonce pojišťovna rozšířila flotilovou pojistku firmy (sro) i na soukormá auta která máme doma - a budete se divit, i ta domácí jsou pojištěná jen na jednoho řidiče.
To co mně zajímá na "tom jak se tvoří sazby povinného ručení" jste vystihl zcela přesně. Jsou drahé a nehezké, ať je teda pekaři nakoncipují jiné a levněji. I k tomu nakonec blafny tohoto druhu slouží, nemyslíte?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (povinný ručitel 17. 10. 2008 12:17)

17. 10. 2008 16:23 | Jirka

Možná by bylo dobré, aby si pojišťovny zjistili, kolik v Praze bourá pražáků a kolik řidičů z ostatních měst. Nechápu, proč dochází k rozdělení kategorie řidičů podle počtu obyvatel města, ze kterého pochází. Mělo by to být podle poměru počtu nehod k počtu obyvatel daného města.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2008 18:02 | povinný ručitel

Citace - jezevec / 17.10.2008 14:45

Existuje-li pojistný model (1 auto + 1 řidič = 1 cena, více řidičů = za příplatek) u flotilových pojistek - pak není žádný důvod, aby neexistoval u pojistek individuálních. Nebo je?
Neporovnávám flotilovou pojistku s privátní - prokazuji existenci pojistného modelu, že jedno auto smí za jedny peníze řídit jeden řidič, a více řidičů za nepatrně více peněz. Pojistné riziko u soukromých a služebních aut se v takovém případě nemůže lišit. Mimochodem mně dokonce pojišťovna rozšířila flotilovou pojistku firmy (sro) i na soukormá auta která máme doma - a budete se divit, i ta domácí jsou pojištěná jen na jednoho řidiče.
To co mně zajímá na "tom jak se tvoří sazby povinného ručení" jste vystihl zcela přesně. Jsou drahé a nehezké, ať je teda pekaři nakoncipují jiné a levněji. I k tomu nakonec blafny tohoto druhu slouží, nemyslíte?


"prokazuji existenci pojistného modelu, že jedno auto smí za jedny peníze řídit jeden řidič, a více řidičů za nepatrně více peněz. Pojistné riziko u soukromých a služebních aut se v takovém případě nemůže lišit. Mimochodem mně dokonce pojišťovna rozšířila flotilovou pojistku firmy (sro) i na soukormá auta která máme doma - a budete se divit, i ta domácí jsou pojištěná jen na jednoho řidiče."

"Existuje-li pojistný model (1 auto + 1 řidič = 1 cena, více řidičů = za příplatek)..."
Kdo Vám udělal pojistku, podle zmíněného modelu? Ten bláznivej Direct, který má nižší sazby jenom proto, že neplatí provize obchodníkům, které nemá, a odrbává pojistky právě nesmyslným omezením, kdo může auto řídit, protože jen na něho se PR vztahuje? Protože normálně má auto snad jediné povinné ručení a je jedno, kdo s ním vyjede, neboť je to za jednu cenu. Už těm Vašim nápadům nerozumím, jednou říkáte to, pak zas ono. Třeba tenhle poslední model je fakt hovadina. Pro rodinu, kde je jedno auto a tři řidiči by znamenal platit za každého z nich pojištění (manžel plná sazba, manželka a dospělé dítě za příplatek). Místo aby platili jediné povinné ručení jako doteď.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 17. 10. 2008 14:45)

17. 10. 2008 18:52 | Michal Kára

Tady nikdo netvrdi, ze takovy model existovat nemuze. Ale je otazka, jak je smysluplny. Napriklad mit u auta vyjmenovane v pojisteni konkretni ridice, kteri s nim smi jezdit, povazuju za nepruznou pitomost - krome velmi spevialnich pripadu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 17. 10. 2008 14:45)

20. 10. 2008 0:29 | jezevec

Pokud připustíte, že autopůjčovny mají nejdražší povinné mručení, právě proto, že s autem jezdí kde kdo a pořád někdo jiný - pak možná dovodíte, že rodinné auto je méně rizikové než půjčovna, a proto má logicky nižší pojistku - a vůbec nejméně rizikovější je, když auto má jen jednoho řidiče. Takže pokud se pojišťuje auto na značky a ne na počet řidičů, pak ti co mají každý své auto, křížově dotují spolumajitele rodinných vozů - a kdyby půjčovny neměly vyšší pojistky, dotovali byste je vy chudáci co se jich pět tahá o jedno auto. A pojišťovny by měly mít právo i zájem to segmentovat, což nezřídka činí a je to tak dobře. Asi nechápete víc věcí, tak holt nepochopíte ani tohle, no, to neva, čtěte blesk, tam se taky hodně dozvíte. A to si představte že jsou dokonce rodiny, kde má každý řidič dvě auta - a nárokuje slevu na pojistce proto, že jeden řidič nemůže řídit obě svá auta zároveň, a že by tedy za obě auta měl platit jen jednu pojistku. To je nářez na mozeček, což? Pojistka "odrbaná" na půl auta!!!!! (a nedělá to callin)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (povinný ručitel 17. 10. 2008 18:02)

20. 10. 2008 7:53 | Michal Kára

Tohle mi mozek jeste pobere, ale nejak nechapu, jak to ze maji drazsi pojisteni vozidla taxisluzby, kdyz tam s autem typicky jezdi pouze jeden ridic. Jestli ono to nebude nakonec v necem jinem, nez v poztu ridicu :-D
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 20. 10. 2008 00:29)

20. 10. 2008 9:03 | cml11

Ideální model by byl podle mě takový, kde by se platilo pojištění za auto v evidenci a za platný řidičský průkaz v evidenci. Pojistná částka by se mezi ta dvě pojištění rozložila podle vlivu toho kterého faktoru na způsobené škody. Jelikož za většinou škod stojí především řidič, tak předpokládám mnohem větší rozsah právě v této části pojistky, zatímco u vozu samotného rozdíly sice jsou, ale nemají zase tak velký vliv. U nehody by se pak určoval podíl zavinění technickou závadou a řidičem a podle toho by se také plnilo. Jako vedlejší efekt by nejspíš někteří velmi sváteční řidiči vrátli své řidičské průkazy a někteří mladí by si museli rozmyslet jestli si řidičák opravdu udělají hned v osmnácti, což by zase tak moc na škodu rozhodně nebylo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

20. 10. 2008 11:25 | Michal Kára

Ad "svatecni ridici": To neni tak jiste. Velmi zhruba by se skodovost ridice dala vyjadrit jako: "Pocet najezdenych kliometru" * "V jake hustote provozu (mesto / okrsky)" / "Ridicske umeni". Dost pochybuji, ze se "ridicske umeni" zvysuje linearne s poctem najezdenych kilometru. A navic, kdo jezdi hodne, jezdi casto i v podminkach kdy je unaveny, nevyspaly, neni mu dobre... coz jeho "ridicske umeni" snizuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (cml11 20. 10. 2008 09:03)

20. 10. 2008 13:54 | jezevec

Ajo tak už tomu rozumim! Takže pohou změnou registrace u rodinného vozu z mlamoje na babičku se pojišťovně sníží pojistné riziko, a proto na pojistku dá slevu - je přece jedno, kolik lidí a jakých s autem jezdí, že. Genální!!!! Vy asi budete pojišťovací tenhlecten poradce. Vlastně poradce - přímo korporátní stratég.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Pitr

podnikatel a kriminálník

Gabriel Eichler

podnikatel a investor, Benson Oak

Tomáš Pitr
ÚSPĚŠNOST
18,18 %

z 33 duelů
×
Gabriel Eichler
ÚSPĚŠNOST
46,15 %

z 26 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Akcíz, Autarkie, Stavební spoření, andrej babiš, elektronická evidence tržeb, daňové úniky, petr dvořák, psd2, věk, IPO, odbor ochrany spotřebitele, skutkový stav, reality, odklad splátek, letecké společnosti, Deloitte, vstup do eurozóny, ivan jakúbek

2AT1075, 5A29189, 8B88888, 4L76345, 6T77957

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK