Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Komentář | 13. 10. 2008 | 12 komentářů
České dráhy jako další z monopolů přistoupily od prosince k výraznému zvýšení cen. Argumentují nesmyslně vysokým odhadem inflace, místo aby se snažily najít úspory v nákladech či zvyšovaly produktivitu práce.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 10. 2008 7:37, Supa

jezdil jsem vlakem rád, už nejezdím, koupil jsem auto .....

Reagovat

 

+7
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 10. 2008 10:32, Zdenka

Dráhy si odrazují zákazníky .....špína, zpoždění,drahé jízdné.....brzy se dočkají toho, že budou vozit z větší části jen své zaměstnance na režijní průkazy.

Reagovat

 

-7
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

13. 10. 2008 7:37 | Supa

jezdil jsem vlakem rád, už nejezdím, koupil jsem auto .....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2008 10:01 | rpolasek

České dráhy za sebou tahají obrovskou zátěž regionálních tratí. Ty jsou dnes hluboce ztrátové, pro rentabilní osobní kolejovou dopravu je nutné dosáhnout kolem kolejí mnohonásobně hustšího osídlení než je teď. Železniční síť stavěná v době před 100 - 150 lety byla vytvořena hlavně pro nákladní dopravu, formani s koňmi nebyli pro železnici tehdy žádná konkurence a tak mohla i nejzapadlejší železniční zastávka být zisková. Stačilo když tam byla nějaká firma, která potřebovala dovážet nebo vyvážet zboží. Stačí se podívat na nádraží, která přežila dobu socialismu a dnešní dobu bez nějakých výraznějších úprav, plocha různých pomocných skladů a různých nákladních ramp u kolejí je až desetkrát větší než plocha určená pro osobní přepravu. Dneska nákladní železniční přepravě více než účinně konkuruje nákladní silniční přeprava, takže železnice musí být živa hlavně z osobní přepravy. A to je problém, protože kolem většiny těch regionálních tratí prostě není to osídlení dostatečně husté, aby se koleje vyplatily. Zatím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2008 10:32 | Zdenka

Dráhy si odrazují zákazníky .....špína, zpoždění,drahé jízdné.....brzy se dočkají toho, že budou vozit z větší části jen své zaměstnance na režijní průkazy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2008 10:36 | Pavel

Pokud se nemýlím, tak je nákladní a osobní doprava na železnici oddělena, nesmí jedno dotovat druhé. A i v době, kdy to oddělené nebylo (což není tak dávno, teď z hlavy navím, rok nebo víc?), dotovala naopak nákladní doprava tu osobní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (rpolasek 13. 10. 2008 10:01)

13. 10. 2008 10:47 | jezevec

Nejsem si jist, zda se železnice zcela vyjímečně nezachovala jako dobrý hospodář. Osobní přeprava je brutálně ztrátová - je tedy v bytostném zámu železnic, aby co nejvíce osobní přepravy mohli pro nezájem zrušit, a u toho zbytku pak mezitím dorostly ceny na reprodukční úroveň.
Dráhy se chovají nikoli nepodobně majiteli činžáku s regulovaným nájemným, který, když nemůže zvyšovat nájemné, snaž se vystrnadit nežádoucí parazity alespoň nákladnými opravami a vysokými příspěvky do fondu oprav.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2008 12:18 | Jarmila

Vaše argumentace hluboce kulhá na obě nohy, protože právě ty nerentabilní regionální trati dovezou zákazníky na tu trať hlavní. kdybyste to aplikoval třeba na pošty, tak je v republice jediná pošta v Jindřišské a všechno ostatní je nerentabilní, protože se mezi nimi musí zásilky vozit. Ale v tom případě se vám lidi na jedinou hlavní poštu zvysoka vybodnou. Totéž u železnice: když se lidi nedostanou na hlavní trať, pořídí si auto.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (rpolasek 13. 10. 2008 10:01)

13. 10. 2008 12:25 | rpolasek

V bytostném zájmu železnice jakožto rentabilního kapitalistického podniku je nerentabilní tratě zrušit, což by byla většina regionálních tratí. Ovšem v bytostném zájmu státu je tyto železniční tratě zachovat, protože v budoucnu se dá očekávat, že hustota zástavby kolem většiny těchto tratí zhoustne a tím i potřeba osobní hromadné přepravy vzroste natolik, že tyto tratě se stanou ziskové a navíc ekologicky a nákladově výhodnější než rozšíření silniční dopravy. A zrušit trať znamená že během krátké doby budou plochy po kolejích v intravilánu zastavěny a jakékoliv budoucí obnovení železniční tratě bude kvůli potřebnému výkupu plochy nesmírně obtížné, případně úplně nemožné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 13. 10. 2008 10:47)

13. 10. 2008 12:33 | rpolasek

Citace - Jarmila / 13.10.2008 12:18

Vaše argumentace hluboce kulhá na obě nohy, protože právě ty nerentabilní regionální trati dovezou zákazníky na tu trať hlavní. ..... Totéž u železnice: když se lidi nedostanou na hlavní trať, pořídí si auto.
To je pravda a není to pravda. Docela určitě dráhy počítají s tím, že regionální železniční trati dovezou cestující na trať hlavní. Ale s takovou logikou by potom bylo nejlepší postavit tratě do všech vesnic a zapadákovů v ČR, protože z každého místa by jednou za čas dovezly dráhy cestujícího na tu trať hlavní. Takže všeho s mírou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 13. 10. 2008 12:18)

13. 10. 2008 20:06

Budovat trať se vyplatí na dlouhé trasy typu intercity a mezinárodní přeprava - a nebo na přípražské pendly, kde dobytčáky svážejí plebs do Prahy po rychlíkových kolejích. Trať po které 3x denně projede motoráček se třema lidmama (i kdyby dvaceti) si nemůže vydělat ani na amortizaci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (rpolasek 13. 10. 2008 12:25)

13. 10. 2008 22:16 | pantáta Vocásek

ČD jsou monopol a dle toho se chovaj, navíc je to neschopná organizace a na svou neschopnost by měla zajít...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

14. 10. 2008 11:30 | Lewisx

On problém je v tom, že dráhy nemohou konkurovat nákladní automobilové dopravě hlavně díky své neschopnosti. Zkuzte si něco po železnici přepravit. Nejdříve se vás zeptají, která je nejbližší železniční zastávka zastávka místu kam náklad chcete dovést :), to by snad měli vědět oni ne? Pak vám řeknou, že to tam dovezou, ale neví, kdy to tam přesně bude :), takže pro některé firmy jsou tím pádem dráhy nepoužitelné, protože z důvodu snížení nákladů jdou dodávky přímo k linkám a v případě zpoždění dodávky musí dopravci platit penále. A největší drzost je, že neví kdy to dovezou, ale pokud vy si zásilku ihned nevyzvednete (nezajistíte vyložení) požadují po vás finanční náhradu. Takže je zřejmé, že s tímto přístupem nikdy konkurence schopné nebudou, protože je to státní podnik, žijící z našich daní. Nechápu jak podnik, který proděláva může platit svým vedoucím představitelům tak nehorázné platy. Respektive chápu - ruka ruku myje. A ať tam bude vláda libovolné strany tak to bude pořád stejné, jen se budou pakovat jiní známí. Nás potřebují jen na vhození hlasovacího lístku, pak máme právo už jen mlčet. Příčinou je mentalita většiny lidí v tomto státu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

14. 10. 2008 12:39 | rpolasek

No málokterá firma má vlečku, aby mohlo své zboží naložit nebo složit rovnou na vagón. Většinou tam musí být ještě nějaká dodatečná doprava na nádraží a jiná než nákláďákem většinou nepřipadá v úvahu. Jinak s tím nepořádkem souhlasím, podle mého názoru ho taky vyvolává to, že nádraží nemají funkční nákladní koleje a sklady. Dříve kdysi zboží vyložili z vagónu a schovali do železničního skladu, takže vagon se nezdržoval a mohl jet hned dál. Dneska to nechávají, co tedy vím, ve vagónech a účtují peníze za stání vagónu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lewisx 14. 10. 2008 11:30)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Škromach

politik

Mirek Topolánek

expremiér a podnikatel

Zdeněk Škromach
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 81 duelů
×
Mirek Topolánek
ÚSPĚŠNOST
96,77 %

z 93 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Makléř, Racionální očekávání, Poměr odběru (podíl na hodnotě podkladového aktiva), eet, daně, daň z příjmů, petr dvořák, start-up, porcelán, organizovaný zločin, vladimír rudlovčák, První bankovní reality test, Monika Vondráková, bezva , částečný invalidní, státní asistence, doba dožití, bezpečnostní opatření

5H14675, 4L76345, 2AT1075, 5A29189, 8B88888

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK