Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 7. 7. 2008 | 13 komentářů
Češi budou mít za dvanáct let stejný majetek jako Rakušané. Aktiva domácností střední Evropy porostou v nejbližších letech o čtyři procenta rychleji než ve zbytku Evropy. Vyplývá to ze studie KBC.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 7. 2008 5:21, Honza

No, "dobrá" charakteristika. K moři nejezdím, leda tak max. na 2-3 dny, když se to dá skloubit s horama. Chalupu nemám, sportku nesázím. Zdražování potravin a benzínu mi moc nevadí. Pořádkem ve financích oni myslí nakoupení produktů KBC skupiny ČSOB :-) Takže to nemám. Myslím jen na pár let dopředu, protože ve 30 s hypotékou nemá cenu spořit na stáří. Trvanlivost finančních produktů v ČSR, Protektorátu, ČSR, ČSSR, ČSFR, ČR totiž bývá menší než 35 do mé penze. Neřešení penzijní krize je špatné, ale změna přerozdělování sama o sobě nevyřeší problém. Pokud bude málo pracujících a hodně starců, bude to špatné i v případě, že ti starci budou nominálně bohatí.

Reagovat

 

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Běluška 07. 07. 2008 04:25)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 7. 2008 22:41, Rejpal

A co vyvodit závěry ?
Češi bohatnou a pojištěné částky v bankách klesají. 25000 euro už dnes nestačí v korunách ani na průměrné auto. Kdo šetří na bydlení je dnes ohrožen, zejména proto, že banky, které alespoň trochu zhodnocují úspory u nás nemají historii a sílu a mohou kdykoliv zkrachovat.(mBank, Bawag)
Tak co páni poslanci, není čas zvýšit pojištění vkladů v českých bankách alespoň na 2 nebo lépe na 4 mil. Kč ?

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (13 komentářů)

7. 7. 2008 4:25 | Běluška

Pobouřilo mě hodnocení "typického Čecha" od KBC sk. ČSOB. Asi se pohybují v jiných kruzích ....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

7. 7. 2008 5:08 | Luboš

Jsem přesvědčen, že nejméně polovina lidí v ČR jsou blbci. Tomu také odpovídá prosázených 108 miliard Kč. Jak jinak by se mohli uživit sazkové kanceláře, herny a různé Tip sporty, které ve velkoměstech jsou téměř na každé druhé ulici. Na blbosti lidí se dá nejvíc vydělat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

7. 7. 2008 5:21 | Honza

No, "dobrá" charakteristika. K moři nejezdím, leda tak max. na 2-3 dny, když se to dá skloubit s horama. Chalupu nemám, sportku nesázím. Zdražování potravin a benzínu mi moc nevadí. Pořádkem ve financích oni myslí nakoupení produktů KBC skupiny ČSOB :-) Takže to nemám. Myslím jen na pár let dopředu, protože ve 30 s hypotékou nemá cenu spořit na stáří. Trvanlivost finančních produktů v ČSR, Protektorátu, ČSR, ČSSR, ČSFR, ČR totiž bývá menší než 35 do mé penze. Neřešení penzijní krize je špatné, ale změna přerozdělování sama o sobě nevyřeší problém. Pokud bude málo pracujících a hodně starců, bude to špatné i v případě, že ti starci budou nominálně bohatí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Běluška 07. 07. 2008 04:25)

7. 7. 2008 8:15 | Investor

Bože, to jsou žvásty jak po 10 fernetech. Češi by investovali do podílových fondů, kdyby je ehm někdo nevytuneloval (jako třeba slovutné fondy Pioneer, které měly svého času z podvodů z ostudy kabát. Když už to nešlo jinak, prodali majitelé fondy italskému UniCreditu a po několika letech se očištění Pioneeři vrátili. Takovým lidem se má věřit? Nehledě na to, že většinovými majiteli fondu jsou vždycky nějaké západní firmy, které nemohou zklamat západní investory. Takže se udělá tah, kdy se prodají lepší akcie fondu v Čechách a nakoupí horší akcie téhož fondu z Tramtárie, čímž český trouba investor prodělá kalhoty a zahraniční shrábne zisk. Jaký div, že pak ten, kdo majetek nabyl nikoli šmejdem, ale poctivou prací, těmhle finančním kejklířům nevěří. Takže správný Čech si koupí nemovitost, případně dva byty ve městě a milé fondy a jiné kejkle nechá jiným. Ano, jsou i lidé, co to zkoušejí na burze sami. někomu to i jde, to pak klobouk dolů. Bohužel to není způsob úspor na stáří pro širokou masu obyvatelstva. Jinak souhlas s Honzou. O důchodu se nemá cenu bavit, protože podmínky, za kterých odevzdává jedinec státu své peníze a ze kterých tedy právem očekává důchod, se každých 5 let mění, takže pokud za nějakých podmínek šetřím na důchod, dostanu jej za zcela jiných. Prodlužování věku odchodu do důchodu situaci neřeší, když značná část obyvatelstva skončí v důchodu nikoli starobním, ale invalidním. Uzákonění 35 povinně odpracovaných let je za současné konstrukce důchodu jen pokusem o tvrdé okradení budoucích důchodců. Jen dotaz: důchodový systém byl více než 40 let v plusu, v 90. letech z něj odčerpal peníze Klaus jako premiér, aby dosáhl vyrovnaného rozpočtu. Kam se milé penízky poděly? Stále vyspravují státní rozpočet, přičemž by měly sloužit ke generování peněz na důchody. Jenže je jich tam hodně a lákají nenechavce, státem a vládou počínaje, lobisty a korupčníky konče. V kapsách důchodců ale nekončí. Vítej, Argentino, možná tě za pár let dosáhneme!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

7. 7. 2008 22:41 | Rejpal

A co vyvodit závěry ? Češi bohatnou a pojištěné částky v bankách klesají. 25000 euro už dnes nestačí v korunách ani na průměrné auto. Kdo šetří na bydlení je dnes ohrožen, zejména proto, že banky, které alespoň trochu zhodnocují úspory u nás nemají historii a sílu a mohou kdykoliv zkrachovat.(mBank, Bawag) Tak co páni poslanci, není čas zvýšit pojištění vkladů v českých bankách alespoň na 2 nebo lépe na 4 mil. Kč ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

9. 7. 2008 0:40 | Jaromír Adámek

Já jsem všechno dal do akcií, a teď mám v peněžence všeho všudy 6 Kč, takže rozhodně své bohatnutí necítím :D.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

18. 7. 2008 11:44 | bull

Musím se přiznat, že se těším vždy na články, které rozpoutají zajímavou polemiku. Ty příspěvky mě baví číst. Tenhle článek by byl asi na hodně velkou a dlouhou polemiku. Já osobně nevím, jestli mám nad touto anlýzou finančních odborníků jásat a těšit se na radostné zítřky nebo si klepat na čelo. Proto bych uvítal rozvinutí tohoto tématu, ale asi by to bylo strašlivě náročné na množství ekonomických ,,reálných" informací a umění je zpracovat do objektivního výsledku. Nezbývá než se snažit a držet si palce a nekrást a nepolitikařit a být stále kulturnější a etičtější. Pak možná, snad.... Jsem snad utopista?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

9. 10. 2009 7:23 | Levičák

Honzo,máš úplnou pravdu.Hodnota peněz v této republice je opravdu nejistá.To s čím chce přijít Mirda Topolánek s jeho partou,aby určitá část odvodů na důchodové pojištění nebyla odváděna státu,ale do soukromých fondů,kde se lépe zhodnotí, je výborně chystaný podvod.Soukromý fond je přece forma podnikání a samozřejmě jde o to,aby na něm zbohatnul ten, kdo ho zakládá a ne Ti co na něj přispívají.Takže vytunelování je úplně jednoduché a běhat leta v důchodu po soudech a ještě si platit advokáty,abych nakonec nic nedostal je myslím zbytečné.Bohatnout na nákupu akcií je opravdu jen pro zkušené borce,ale ani oni nemají výhru zaručenu,viz.Island.Náš stát totiž říká,každý se musí postarat sám o sebe a ne jako za minulého režimu počítat s tím,že se stát bude starat za jednotlivce.Rád bych to udělal,ale stát chce stále něco po mně,větší daně,zdražuje elektřinu,potraviny,chce platit u lékaře atd.Alibistické vymlouvání ve stylu,to my ne, to dělají prodejci a výrobci nebo pěstitelé, jim může zbaštit jenom neinteligentní člověk.CENA VÝROBKŮ A ZBOŽÍ JE PŘECE DÁNA VSTUPY NA JEJICH VÝROBU,PŘEPRAVU A PĚSTOVÁNÍ A CENA VSTUPŮ - ELEKTŘINY,PLYNU,NAFTY A BENZINU JE PŘECE DÁNA DANĚMI,KTERÉ URČUJE STÁT.Bývalý režim měl oddělený důchodový fond od ostatního rozpočtu,alespoň takto nás to učili v občanské nauce.Ale ten dnešní režim fond úspěšně utratil,co vybere na důchody nyní stíhá rozpustit v rozpočtu na příští rok a ještě nám vyhrožuje,že nebude na důchody.Mladí většinou nechtějí v tomto horizontu vůbec přemýšlet,ale měli by se jednou podívat třeba do domova důchodců.Stáří není vůbec pěkná věc.Ale tito často velmi nemocní lidé pro tento stát většinou celý život tvrdě pracovali a stát chce od nich dát ruce pryč.Jako kdysi ve Spartě,asi by bylo nejlepší je shodit ze skály,samozřejmě i s invalidními důchodci a stát by měl po starostech.I nás všechny jednou odchod do důchodu čeká a vůbec není lehké na to myslet.Horních deset tisíc se toho nebojí,oni budou mít peníze na lepší život,na placené ošetřovatelky,někteří i na to jezdit do heren v Las Vegas.Ale Ty ostatní čeká již jen to smutné čekání na smrt a pocit marnosti.Důchodová reforma by byla třeba jako sůl a měla být již dávno uskutečněna,místo toho se probírá v parlamentu,kolik lidí poslat do Afghanistanu apod.Stát by měl mít trochu odpovědnosti vůči nám občanům,ale ve skutečnosti se páni politici stále ohánějí politickou odpovědností,ale kde je?Kdo viděl,že by nějaký politik byl za zákony s vadami na kráse a jiné počiny nějak potrestán?Ano,třeba tím,že byl vyloučen z některé strany,ale samozřejmě potom vstoupil do jiné nebo si založil svou.Nebylo by na čase říci těm nahoře důrazně a dost,máme Vás plné zuby?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 07. 07. 2008 05:21)

15. 12. 2010 19:39 | anna

no ja chci dodat že je hodně cechu kteři si krasně ziji umi hospodařit s penězi ale nikdo nechce už dělat na nikoho vesnice nejsou už vesnice a jsou vyspělejší než ceska města my mame tady ameriku každy kdo přijde z ameriky sem tak řeknou tady si lidi žiji tak co dělaji ti ostatni když jsou tak chudobní jedině notorici a narkomani ale kdo se trosku snaži ten si nestěžuje ale ani na uředniky nikdo dělat nebude ted ma každy vysokou školu aspon vyšší takže trh je přesyceny a ti co si stěžuji tak se musi nad sebou zamyslet žili v komunismu a to je ten problem.takže lidi zamyslete se nemysliš zaplatíš i tou největší cenou
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

15. 12. 2010 19:55 | anna

ja chci řict že je hodně lidi kteři jsou na tom lip než podnikatele podnikatele majipenize nejiste a kdykoliv mužou o ně přijit jenže hloupi česi delaji na ně bud maji rodiny a nic jim nezbyva nebo maji chvilku do duchodu a zase jim nic nezbyva ale lidi zamyslete se penize musi prinaset dalsi penize to je kapital.a penize jsou z lidi z duvěřivych lidi na lidske blbosti se da nejvic vydělat.když tak začnou uvažovat vsichni tak nebude už z koho brat ale kamaradstvi je nejduležitějši mit u sebe co nejvic pratel a to každy ziska když nebudou podrazy ale bohužel je jich hodně a jeden druhemu nepřeje.jeden z největšich problemu je že školy každy ma aby změnil dobu k lepšimu proto ma vzdělaní za komunistu studovat nemohli ale ted ma važně mooc lidi vysoke školy ale rozum v pr.....každy vidi jen penize ale penize nebo zisk mit bez rozumu nebudou musi začit uvažovat jidlo neni za darmo,teplo neni zadarmo nic neni zadarmo a my jsme malinka republika a mame opravdu super uroven životni ale musi si toho lidi začít važit a tak dokažou žit na lepsi urovni než třeba rakusane vzdyt i ja osobně si žiji krasně ted chci začit jezdit na dovolene ,kasne zařizeny domek s bazenkem a co vic si přat?když budou lidi uvažovat tak to muže mit kdokoliv ale nesmi ponižovat žadnou praci a nesmi ani nějak uznavat dnešni ředitele protože žili v komunismu to je ten problem
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 4. 2012 17:51 | Rapid

Nadpis zní, český politik bohatne rychleji než rakouský,tak na tom je kus pravdy. Protože já osobně dělám za polovinu toho, co jsem měl před pěti lety přitom se zdražilo od té doby, prakticky vše.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 4. 2012 17:51 | Rapid

Nadpis zní, český politik bohatne rychleji než rakouský,tak na tom je kus pravdy. Protože já osobně dělám za polovinu toho, co jsem měl před pěti lety přitom se zdražilo od té doby, prakticky vše.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

14. 9. 2012 10:33 | Jarka z Brna

Nesmysl.Pracuji ve finančnictví, řešíme zadluženost a exekuce rodin.Když u nás má přes 80000 důchodců exekuci a více jak 2 miliony lidí mají problém se splácením závazků, nájmů, půjček, tak podle koho se ta statistika vypočítávala? Další 40% rodin přežívá na hraně, ještě sice nespadly do platební neschopnosti, ale nemají dle statistiky ani USPOŘENO minimálně 8000 Kč pro případ nemoci, ztráty zaměstnání, prostě na měsíc přežití. Je to stejné, jako když se vypočítává průměrná mzda v Česku.Zkreslující. A spořit na důchod do fondů a pojišťoven které vyvádějí každou korunu ven? Není dostatečná ochrana před vytunelováním a žádná záruka zhodnocení peněz.Byly to právě pojišťovny a banky, které rozpoutaly krizi.A nové fondy, které vlastní různé dravčí skupiny spekulantů? No určitě, ti myslí na naše blaho v důchodě..Dříve si sedlák, když chtěl spořit, přikoupil kus pole nebo přistavěl chalupu. Také to sice nedí dokonalé, ale daleko jistější, než ten paskvil, kterému říkají důchodová reforma.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Zahradník

ekonom

Miroslav Pelta

podnikatel, Baumit Jablonec

Petr Zahradník
ÚSPĚŠNOST
96,49 %

z 57 duelů
×
Miroslav Pelta
ÚSPĚŠNOST
59,09 %

z 22 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Subvence, Minimální základ daně, Hrubý výnos, sleva, banky, vodafone, fintech, eet, obchodní společnost, internetové oddělení, portál, pricing, osobní menu, Albert Humphrey, úřad státní sociální podpory, sankční poplatky, Amortizace, doba vyřízení

1SN9141, 1SN9141, 1SN9140, 1SN9141, 5P38643

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK