Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 29. 1. 2014 | 39 komentářů
Až příliš často neplní životní pojištění svůj hlavní účel: nepřináší žádnou jistotu. Sjednané pojistné plnění často nikoho nezajistí na déle než pár měsíců. A to mluvíme o těch případech, kdy je alespoň nějaké vyplacené.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 1. 2014 14:19

Ano, ti tu příspěvek nepřidají, ti jsou mrtvi.

Reagovat

 

+41
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (neko 29. 01. 2014 12:21)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 1. 2014 7:05, frantisekmarek-1

Co měl teda klient "správně" dělat?

Umřít včas a neodkládat to. :(

Reagovat

 

-12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (VlK 29. 01. 2014 06:59)

Další příspěvky v diskuzi (39 komentářů)

30. 1. 2014 14:30 | frantisekmarek-1

No jo no. Omlouvám se, prostě časně ráno by člověk neměl psát žádné komentáře. Nejdříve, až se vzbudí ..... :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 01. 2014 11:32)

30. 1. 2014 20:39 | czhunter

V podstatě máte pravdu a mám pojistku nastavenou podobně jako vy.
Ale udělal jsem jednu drobnou chybu:
Nějaký blbec totiž vymyslel, že životní pojištění je daňově odpočitatelná položka pouze tehdy, pokud je riziko smrti pojištěné na více než 40000 Kč.
V podstatě se to týká jen zaměstnanců, ale doporučuju pojištění na smrt 50-100K, ušetření na daních je pak výrazně vyšší, než navýšení ceny pojistky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Steve 30. 01. 2014 03:01)

30. 1. 2014 23:12 | Ondřej Podlešák

Dobrý den,
pojišťovně vadilo, že se klient zeptal pouze v jedné nemocnici, a dále nezjišťoval volné kapacity. Dle pojišťovny mohl jít do léčení do jiné nemocnice.
S pozdravem,
O. Podlešák
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (VlK 29. 01. 2014 06:59)

30. 1. 2014 23:17 | Ondřej Podlešák

Dobrý den,
děkuji za vyjádření, skutečně je toto případ mnoha pojistných smluv, kdy nekompletně vyplněný zdravotní dotazník má za výsledek neplnění pojišťovny.
O. Podlešák
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eva 29. 01. 2014 10:29)

30. 1. 2014 23:32 | Ondřej Podlešák

Dobrý den,
děkuji za doplnění. Jenom si dovolím pár úprav.
1) S držením rezerv na drobné úrazy maximálně souhlasím. Doživotní renta v případě TN rozhodně nemůže být jediným řešením. Je třeba myslet na jednorázové náklady (úprava bydlení atd.)
2) Souhlas.
3) Souhlas.
4) Je třeba dávat si pozor úplně všude, klient se může spolehnout jen sám na sebe. I paní na poště je placená podle toho, kolik životních pojistek prodá. Stejně tak zaměstnanci bank a pojišťoven mají své limity.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hugo z hor 29. 01. 2014 17:24)

30. 1. 2014 23:36 | Ondřej Podlešák

Dobrý den,
skutečně tomu bylo tak, pojišťovna krátila plnění pouze z důvodu zpoždění dodání dokumentů.
Co se týče plnění trvalých následků, není pravda, co píšete. Pojišťovna by se díky špatně vyplněné zdravotní dokumentaci mohla vymluvit i v případě, kdy by měla plnit trvalé následky úrazu z operovaného kolene (operace nutně nemusela zanechat TN, ale mohla usnadnit jejich vznik). Často dávají pojišťovny jednou operované klouby do výluk i v případě trvalých následků úrazu.
Zdraví,
O. Podlešák
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mirek 29. 01. 2014 13:51)

31. 1. 2014 7:27 | Pavel

Takže když už je léčba pacienta beznadějná a pošlou ho domů v klidu umřít, tak mu pojišťovna nevyplatí pojistné plnění, protože se neléčil? Rozumím tomu dobře?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

31. 1. 2014 20:42 | hugo z hor

1) Pane poradče Podlešáku, nejkvalitnější jsou pojistky, které klientovi nabídnou obojí a pak záleží jen na konkrétní situaci klienta, co si zvolí
4) Nezamlouvejte to, že provizní finanční poradenství "zadarmo" je podfuk na klienta.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ondřej Podlešák 30. 01. 2014 23:32)

31. 1. 2014 21:44 | Ondřej Podlešák

Dobrý den,
1) dle mého mínění leží kvalita pojištění spíše ve výlukách, krácení plnění, definicích jednotlivých úrazú, a následného plnění pojišťovny, než v druhu plnění. Pokud je pojistka z tohoto pohledu kvalitní, poté je až čas řešit jednorázovou výplatu či rentu - pokud mám možnost si vybrat druh plnění, ale na samotné plnění nikdy nedojde, je to benefit k ničemu.
4) respektuji váš názor.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hugo z hor 31. 01. 2014 20:42)

31. 1. 2014 21:46 | Ondřej Podlešák

Dobrý den,
tak tomu není, pokud lékařská zpráva jasně určí fatální diagnózu, nemá smysl se léčit v jiné nemocnici a pojišťovna bude plnit. Některé pojišťovny dokonce plní až 50% pojistné částky v případě, kdy je klientovi diagnostikována fatální diagnóza.
O. Podlešák
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 31. 01. 2014 07:27)

1. 2. 2014 20:03 | eďa

A protože mrtví prt ví, tak ani tady vlastně z podstaty věci nemůže ani reagovat na všechyn ty zlé pojišťvny, co jen dojí hloupé občany, kteří si myslí, že jsou pojištěny a přitom jen celý život hází peníze sviním.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 29. 01. 2014 14:19)

2. 2. 2014 21:50 | hugo z hor

vždyť jen opakujete co píšu... :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ondřej Podlešák 31. 01. 2014 21:44)

3. 2. 2014 7:51 | Pavel

Jo, ještě jedna věc by se měla o životních pojištěních napsat. Loni jsem četl článek, podle kterého asi dvě třetiny životních pojištění není nikdy vyplaceno, protože obmyšlená osoba se o plnění nepřihlásí (někdy ani neví, že je v její prospěch uzavřeno pojištění) a pojišťovna (s blbou výmluvou na ochranu soukromí) ji aktivně nekontaktuje (podle zákona nemusí), třebaže veškeré potřebné údaje k jejímu nalezení má.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2014 7:01 | Viktor Keller

Dobrý den, Pane Pavle, v případě, že je určena obmyšlená osoba je na pojistníkovi, popřípadě pojištěném aby tuto osobu o dané skutečnosti informoval. Pojišťovny jako takové jsou akciové společnosti jako každé jiné. A ruku na srdce - V případě, že budete majitel, či akcionář, o co Vám půjde především? Vydělat peníze pro Vás a Vaše příbuzné? Či je radši dáte někomu kdo se o ně nehlásí? Nesouhlasím se všemi zákony ČR, ale je to prostě tak, v každých pojistných podmínkách tuto skutečnost naleznete a v případě, že měsíčně odesíláte "tisícovku" za pojistku - investice do jedné esemesky rodičům/dětem, vzkaz v závěti, či na ledničce :) není až tak nepřekonatelný problém. Bez obmyšlené osoby jde tato částka do dědického řízení, zde již ze strany pojišťovny informováni jste - na rozdíl od obmyšlené osoby podléha dani! Je na uvážení co si vybrat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 03. 02. 2014 07:51)

4. 2. 2014 7:12 | Viktor Keller

Klient stvrzuje podpisem, že uvedl pravdivé informace - a to není malým písmem. Nicméně v každém případě doporučím si vyžádat lékařskou dokumentaci k danému datu a zaslat kopii na danou pojišťovnu-otázka jednoho telefonátu a pár minut. Zdravotní dokumentace není třeba u úrazového pojištění! Jedná se především o různé druhy onemocnění. Zapomínat je lidské a to, že mi před deseti lety provedli to a tamto si někteří pamatovat prostě nemusí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ondřej Podlešák 30. 01. 2014 23:17)

4. 2. 2014 7:17 | Viktor Keller

A jsme u konkurenčního boje :) Bohužel je to možné - Některé pojišťovny vyplácejí peníze po realizované léčbě a některé při diagnóze. Záleží zda chcete kvalitní či levné pojištění. A né vždy, se to musí vylučovat. Doporučím vybrat si kvalitní pojišťovnu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 31. 01. 2014 07:27)

4. 2. 2014 7:33 | Viktor Keller

Jenom k bodu 4.
Znáte někoho kdo chodí do práce zadarmo? Je pravda a "často" se setkávám s makléři kteří opravdu volí varianty s "nejlepší" provizí. Doporučím kvalitního poradce - ten Vám rád poradí i zadarmo - je to jak se vším ostatním - od zedníka amatéra také nebudete chtít stavbu katedrály, profík Vám možná zpracuje i návrh zdarma, neboť má poměrně velikou šanci, že nabídka bude "nepřekonatelná" - a pak se můžeme bavit o provizi - a mimochodem, je to povinnost o odměňování informovat klienta.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ondřej Podlešák 30. 01. 2014 23:32)

4. 2. 2014 7:40 | Pavel

No, z toho článku vyplývalo, že ty peníze zůstanou pojišťovně navždy (minimálně je lhůta pro přihlášení několik desítek let). Navíc obmyšlená osoba nemusí být příbuzný a tedy se nemusí o smrti pojistníka dozvědět. Případně obymšlená osoba nemusí být schopna se o plnění přihlásit (demence je svinstvo a čeká téměř každého z nás).
Prostě pokud pojišťovna na sebe vzala závazek, že plnění vyplatí stanovené a jednoznačně identifikovatelné osobě, tak ho má splnit. A pokud to není schopna udělat, tak to nemá slibovat (a ještě si za to nechat zaplatit). Získání prospěchu uvedením někoho v omyl se nazývá podvodem, ne pojištěním. A ponechání si peněz patřících někomu jinému se nazývá zpronevěra, ne pojištění.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Viktor Keller 04. 02. 2014 07:01)

4. 2. 2014 8:19 | Viktor Keller

Pane Pavle, já s Vaším názorem naprosto souhlasím a stotožnuji se s ním a bylo by to přinejmenším fair-play ze strany pojišťoven. A jak jsem zmiňoval, nesouhlasím s celou legislativou našeho státu, avšak máme to tu takto nastaveno a nezbude nic jiného než to respektovat do doby než se to nezmění. Teoreticky stačí sto tisíc podpisů. Rád jeden připojím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 04. 02. 2014 07:40)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Hausenblas

podnikatel a investor, Adler

Miroslav Jakubec

podnikatel, Servis Climax

Martin Hausenblas
ÚSPĚŠNOST
22,50 %

z 80 duelů
×
Miroslav Jakubec
ÚSPĚŠNOST
58,82 %

z 17 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Profil investora, Matice, Vklad na viděnou, martin stára, brno, operátoři, tarify, mobilní operátoři, bhe energy, guldeny, Automarket Euro, index ekonomického sentimentu ZEW, DV Money, systém hodnocení rizik, DNA, phone banking, tereza dřímalová, CCS Kredo, MasterCard Electronic

3AP9787, 8A35107, 3B78807, 5AB2568, 2J57559

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK