Kde je chyba ve vašem životním pojištění?

Ondřej Podlešák | rubrika: Jak na to | 29. 1. 2014 | 39 komentářů
Až příliš často neplní životní pojištění svůj hlavní účel: nepřináší žádnou jistotu. Sjednané pojistné plnění často nikoho nezajistí na déle než pár měsíců. A to mluvíme o těch případech, kdy je alespoň nějaké vyplacené.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 1. 2014 14:19

Ano, ti tu příspěvek nepřidají, ti jsou mrtvi.

Zobrazit celé vlákno

+41
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 1. 2014 7:05, frantisekmarek-1

Co měl teda klient "správně" dělat?

Umřít včas a neodkládat to. :(

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)

30. 1. 2014 11:31 | Steve

Máte pravdu kompletní lékařská prohlídka a výpis od lékaře je nutnost při vyšších částkách než dva miliony a většinou je od pojištovny vyžadován a chrání jak pojištovnu tak hlavně Vás, kdybyste zapoměl do původního formuláře něco zmínit a tím pádem by nemělo být při pojistné události kráceno či odmítnuto plnění z důvodu dřívějšího zranění onemocnění.
Ano pardon myslel jsem nemocenské pojištění pro OSVČ nikoli zdravotní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2014 6:23 | frantisekmarek-1

Když to tady tak sleduji, tak bych naivní většině spíše doporučoval pojištění proti blbosti, aby je to ochránilo před nesmyslnými kapitálovými a investičními životními pojistkami a všeobecně před bouchači, všemi podvodnými akcemi, nabídkami slev, šmejdy a podvodnými politiky.
Chápu, že do tohle by pojišťovny nešly, neboť by prodělali majland.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2014 6:14 | frantisekmarek-1

Steve, Váš názor beru a to přesto, že pojišťovny, co se týče životního pojištění, moc v lásce nemám.
Jen doufám, že jste si, při sjednávání vaší životní pojistky, nechal vnutit lékařskou prohlídku a výpis (potvrzení Vašeho lékaře) z Vaší zdravotní karty. Je to důležité právě z důvodu různých výjimek a výluk, kterými pak každá pojišťovna překvapí skoro každého druhého pojištěnce.
Malá oprava: V prvním odstavci píšete o OSVČ a zdravotním pojištění. Patrně jste myslel nemocenské pojištění, které je dobrovolné a většina podnikatelů (z důvodu nevýhodné vazby nemocenského pojištění na výši záloh na sociální pojištění) jej nemá a raději volí komerční pojištění, nebo má dostatek rezervy a toto vůbec neřeší.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2014 17:24 | hugo z hor

zkrátím a shrnu to, na co pan poradce z Partners ohledně sjednávání životního pojištění zapoměl :
1) pokud se jedná o jakékoli životní pojištění, které má krýt trvalé následky, chtějme po finančních poradcích výhradně takové pojištění, které nabízí krytí doživotním důchodem, jinak je pojistka na prd. Krytí malých následků, bolestného a pracovní neschopnosti jsou veskrze balast, pojištění zdražují a na takové případy máme mít nějaké rezervy, nebo dobré vztahy v rodině.
2) když takové pojištění finanční poradce k dispozici má, dbejte na to, aby vám předvedl oceňovací tabulky trvalých následků ke srovnání od různých pojišťoven
3) obecné výluky mají všechny pojišťovny. Prasecké je ale, pokud najdeme výluky plnění TN pokud se jedná o pracovní úraz, nebo výluky typu zvedání a přesouvání břemen, výluky infekčních nemocí přenesených úrazem atd.atd. To by vám solidní poradce také měl předvést,
4) apriori pozor na poradce, kteří vám radí "zadarmo", padají z nich vzletné fráze o nezávislosti a objektivnosti a přitom jsou placeni z provizí za to, jaké životní pojištění vám prodají.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2014 14:19

Ano, ti tu příspěvek nepřidají, ti jsou mrtvi.
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2014 13:51 | Mirek

K těm "pravdivým příběhům " ...
Pan Karel měl určitě do zdravotního dotazníku tu operaci uvést. Pokud neuvedl,tak pojišťovna opravdu dobu léčení neuhradí / tato část těla již byla kdysi postižena / ale uhradí trvalé následky jako rozdíl mezi "původním stavem " a tím současným.

Paní Aneta - odškodnění za úraz se promlčí po /tuším / třech letech ? A pokud snad přesto opravdu existuje pojišťovna ,která je schopna krátit pojistné plnění o 30% jen za podání oznámení o úrazu dva měsíce po skončení léčení - pryč od ní . Spíše bych však to krácení viděl v souvislosti se zjištěným alkoholem / například / který měl vliv na průběh úrazového děje ... Ale tím se většinou lidé nechlubí :o)
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2014 13:37 | neko

:D
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2014 13:11 | Mirek

A basta fidli:-)))
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2014 12:48 | neko

A vy máte právo si přečíst za jakých podmínek smlouvu uzavíráte a když se vám to nelíbí, tak ji nepodepisujte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2014 3:01 | Steve

Jestli mohu také doplnit a shrnout.
Pojištění denního odškodného úrazu či pobytu v nemocnici je opravdu jen balast a tahání peněz (lze uvažovat možná snad jen v případě dětí). O pojištění pracovní neschopnosti z důvodu nemoci či úrazu se dá uvažovat ale je vhodné ho nastavit s plněním nejdříve po 29.dnech ale spíše ještě déle pokud to pojištovna umožnuje a vyplatí se hlavně u OSVČ pokud si platí jen základní nejnižší zdravotní pojistné či vůbec žádné nebo lidem kteří neumí spořit a vytvořit si alespon 6ti měsíční rezervu na běžné výdaje.
To, co ale z mého pohledu je v životním pojištění nejdůležitější je pojištění invalidity z důvodu nemoci (a to ještě více než smrt jelikož s invaliditou se narozdíl od smrti spojují další náklady pro rodinu, zvlášt v případech uznaného pouze nižšího stupně invalidtity) a vhodné je nastavit si nejen standardní invaliditu třetího ale minimálně 2. či spíše i 1.stupně pokud to pojištovna nabízí (a není jich mnoho). Toto pojištění je sice velice drahé ale z toho důvodu, že skoro 90% invalidit je způsobeno právě nemocí! Osobně lze cenu obejít tím že pojištění sjednáme s klesajícím plněním (také nabízí pouze jen pár pojištoven) a tím pádem zajistíme hlavně nejdůležitější léta našeho života kdy děti dorůstají a chodí do školy. U invaliditi doporučuji spíše plnění jednorázové než rentou jelikož hlavně ze začátku potřebujeme nejvyšší pomoc při adaptaci na postižení ale hlavně proto že pojištovna stejně jako stát mohou po určité době plnění omezit či zrušit z důvodu zlepšení a adaptace na zdravotní stav.
Dále bych doporučil si nechat nabídky udělat minimálně od dvou ale spíš více finančních poradců z různých firem (jelikož mají různé dohody s různými pojištovnami) a mohou Vás upozornit na nejrůznější výluky u různých pojistek (na které sami nemáte šanci přijít) a všem poradcům také zdůraznit, že maximální možné procento chcete vložit na pojištění rizik a pouze nutné pořadované minimum na investice což je u investičních živ. pojistění bohužel nutnost, ale při takovém nastavení vyjdou obvykle výhodněji než čistě rizikové pojistky které se dnes již nabízejí minimálně. (investice a jednorázové vklady na investice v rámci životního pojištění je totiž v zásadě díky šíleným a skrytým poplatkům naprostá hloupost a toto tolerovat jen kvůli příspěvkům zaměstnavatele)
Osobně mám v jedné velké bance a její pojištovně nastaveno od 28.let pojistku na 4mil na pojištění invalidity 1-3 stupně na nemoc i úraz s klesajím plněním do 65ti let s jednorázovým plněním a trvalé následky úrazu s progresivním plněním od půl procenta na 2,5mil (s max výplatou až 10mil) a platím necelých čtrnáctset korun měsíčně. Smrt mám zatím pouze nutné desetitisícové minimum, jelikož stále nemám hypotéku ani děti (v jejich případě nastavit smrt na několik milionů podle hypotéky plus 24 měsíců na běžné výdaje domácnosti na které by nestačila s výplatou a vdoveckým a sirotčím důchodem manželka a to vše také s klesajícím plněním).
Nejsou to měsíčně malé peníze ale za klidný spánek v případě velkých problémů s mým zdravím při nemoci či úrazu to myslím stojí, ale je to na zvážení každého jak moc je toleratní k riziku a dokáže si sebe v takových případech představit jak by na tom v rámci rodiny a příbuzných byl.
Snad tímto shrnutím pomohu k osvětě a v boji s takzvanými bouchači pojistek, kteří jsou Vám schopni nastavit pojištění s lhůtou trvání třeba jen deset let a spíše jako investici na které ještě díky pohybům finančních trhů během krátké doby i několik desítek procent proděláte a hlavně si neuvědomíte že prakticky skoro celé první dva roky vašich měsíčních plateb jdou na provizi daným pojištovákům.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2014 12:37 | Mirek

Co máte proti spekulantům:-))) To je mně celkem jasné. Ale když už někoho přijmou do pojištění, tak mají v případě pojistné události plnit. Takhle si opravdu klienti platí za nic. Mají možnost si před uzavřením pojištění zdravotní stav klienta prověřit.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2014 12:26 | neko

Čekací dobou se pojišťovny chrání proti spekulantům. Proto se ta čekací doba týká jenom nemocí a ne úrazů.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2014 12:21 | neko

Jen pro informaci - pojišťovna má ze zákona na vyřízení pojistné události 3 měsíce. Takže se vám ozvali včas. K tomu ostatnímu - stačí si vybrat dobrou pojišťovnu, nejsou všechny stejné. A pokud se jako klient rozhodujete jenom podle nejnižší ceny, tak se není čemu divit. Boty si taky nejspíš nekupujete u Vietnamců, ale jdete někam, kde očekáváte kvalitu a jste ochotná si něco připlatit. V pojišťovnictví je to stejné. Je spousta lidí, kteří od pojišťovny dostali vyplacené vše v plné výši, bohužel takoví tady příspěvek nepřidají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2014 12:06 | Mirek

Dobře nastavené pojištění může pomoct v prekérních životních situacích. Není potřeba do něj cpát moc peněz. A už vůbec ne přes pojišťovnu spořit nebo investovat. Což mnoho klientů pojišťoven dělá a zbytečně pojištění prodražuje. Někde jsem četl, že až 75% předepsanéno pojistného u životních pojištěních jde do rezerv a jenom ten zbytek na pojistné krytí. Co mně dost vadí e čekací doba. Např. u pojištění invalidity obvykle bude pojišťovna plnit až po 2 letech od počátku pojištění. Takže si vlastně pojištěný platí službu, kterou nedostane. A to je asi jedno z mála rizik, které má smysl pojistit.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2014 10:29 | Eva

Životní pojištění je podivná věc. To jsem zjistila v loňském roce. Roky platím nemalou sumu. Byla jsemn ečekaně operována, dlouho léčena. Pojišťovně jsem posílala vše včas, potvrzení, hlášení... Nedostala jsem nic. Zjistilo se, že jsem kdysi měla podobné onemocnění-banalita. To byl důvod neproplatit. Z pojišťovny jsem čekala 2 měsíce na vyjádření, oni mají na vše čas...My musíme vždy a hned!!!Pojisku ruším, je mě naprosto k ničemu, nehodlám živit někoho kdo má z nás akorát výnos. Kamarádce zemřel manžel-pracovní úraz, také nedostali nic. V kartě u lékaře měl záznam, -zase banalita. Ale byl mladý, takže by museli vaplatit mil. Je to na každém z vás, ale nikdy jsem od nich neviděla ani kostku curku.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2014 8:09 | eďa

Přesně tak to s pojišťovnama je. Inkasují prachy a bohatnou a pojištěný prachy posílá a chudne. Nakonec zjistí, že platil za svou finanční negramotnost a za výluky. A tak to jde pořád dokola.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2014 7:21 | frantisekmarek-1

Když čtu články/příběhy o životním, tak je to všechno na jedno brdo. Pojišťovny především dbají na to, aby klienti řádně a včas platili. To, že si předplácí nějakou službu a hlavně její podmínky, je, de facto, až druhořadé.
Dokonce si myslím, že je to, stran pojišťoven, záměr. Teď nemyslím bouchače, kteří potřebují hlavně aby klient podepsal smlouvu a co se týče výluk, tak mu maximálně vrazí do ruky pojistné podmínky, kterým ani sám nerozumí, natož klient. A to je vše. Mám na mysli následné řešení pojistných událostí. Například trapný příběh člověka (v článku uvedeného jako Ivan), který nezemřel včas, ale, ne vlastní vinou, až později doma.
Celé mi to připadá jako promyšlený systém, kde se, na oko, uvedou do podmínek nějaké výluky, ale nakonec lze vyloučit skoro vše. Něco, jako cílený podvod od samého začátku. Ostatně, stačí se podívat na gigantické zisky pojišťoven, které nejsou ničím jiným, než pojistným od klientů. Nebo-li letadlo, které má své výhody. Vzhledem k tomu, že je považováno za seriozní a mnohými vládami podporováno dokonce jako část penzijního systému, tak jen tak rychle nespadne.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2014 7:05 | frantisekmarek-1

Co měl teda klient "správně" dělat?
Umřít včas a neodkládat to. :(
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2014 6:59 | VlK

"Ivan byl pojištěný pro případ smrti z libovolných příčin. Byl hospitalizován s žaludečními vředy. Když přešla akutní fáze, nemocnice ho propustila s tím, že na další léčení má volný termín až za tři měsíce. Do tří měsíců ale Ivan na svou chorobu zemřel. Pojišťovna odmítla platit: klient se neléčil.
Zdroj: http://www.penize.cz/zivotni-pojisteni/280601-kde-je-chyba-ve-vasem-zivotnim-pojisteni" Co měl teda klient "správně" dělat?
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Drábek

politik

Leszek Wronka

hudebník a podnikatel, Bontonland

Jaromír Drábek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Leszek Wronka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services