Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Analýza | 18. 3. 2013 | 15 komentářů
Těžebním firmám sice rostou tržby, jejich akcie ale klesají. Čím to je způsobeno? Vyplatí se nyní investovat do akcií těžařů?

18. 3. 2013 8:33 | eďa

Podle mě už nemá smysl investovat do zprivatizovaných zlodějen včetně těžařkých společností, když lze za rok a kousek očekávat vítězství komunistů s analogií února 1948. Teď je naopak dobré investice stáhnout a diverzifikovat s připravou na vítězství komunistů a obklopit se skutečně kovanými bolševiky, páč tu bude hodně moc horko.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2013 9:04 | Pavel Filip

Jsem sice laik, ale dočetl jsem se, že podle modelu CAPM, za který dostal William F. Sharpe v roce 1990 Nobelovu cenu, nelze soustavně bez zvýšeného rizika vydělávat více, než vydělává tržní portfolio. Pro každého investora je optimálním portfoliem tržní portfolio. Každý investor udělá nejlépe, když bude držet KAŽDÉ aktivum v KAŽDÉM okamžiku. Podíl každého aktiva na tržním portfoliu je pak poměr hodnoty tohoto aktiva a hodnoty tržního portfolia. Ve světle moderní finanční teorie (i empirie) tedy nedává název článku ani jeho obsah žádný smysl. Nebo jsem něco nepochopil, pane Traxlere?
(PS. Nabízíte indexové fondy nebo ETF v české měně? Prý mohou být pro menší investory vhodnější, alespoň to říká Ministerstvo financí ČR a české finanční asociace - http://www.financnivzdelavani.cz/webmagazine/page.asp?idk=377. Co Vy na to?)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2013 14:01 | drozden

Citace - Pavel Filip / 18.03.2013 09:04

Jsem sice laik, ale dočetl jsem se, že podle modelu CAPM, za který dostal William F. Sharpe v roce 1990 Nobelovu cenu, nelze soustavně bez zvýšeného rizika vydělávat více, než vydělává tržní portfolio. Pro každého investora je optimálním portfoliem tržní portfolio. Každý investor udělá nejlépe, když bude držet KAŽDÉ aktivum v KAŽDÉM okamžiku. Podíl každého aktiva na tržním portfoliu je pak poměr hodnoty tohoto aktiva a hodnoty tržního portfolia. Ve světle moderní finanční teorie (i empirie) tedy nedává název článku ani jeho obsah žádný smysl. Nebo jsem něco nepochopil, pane Traxlere?

Ac nejsem Jan Traxler tak odpovim: CAPM je hezky model, ale bohuzel realitu nepopisuje vzdy uplne presne. Jakkoliv se domnivam, ze pro retailoveho investora je nizkonakladove indexovani (prozatim, dokud existuji i aktivni investori) nejlepsi moznosti investovani, neni pravda, ze nelze prekonat trh. Existuje rada "anomalii", ktere produkuji alfu, nejkriklaveji v rozporu s CAPM je nejspise Haugenova low-volatily: http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2055431
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel Filip 18. 03. 2013 09:04)

18. 3. 2013 16:01 | Pavel Filip

O anomáliích samozřejmě vím (momentum, small stocks, value stocks), byť se o nich vedou spory, jak víte (small stocks a value stocks údajně od publikace této anomálie nevykazují vyšší výnosy a momentum je možná jen náhoda, a i kdyby nebyla, těžko se využívá, protože je to nákladné). Tu práci, na kterou odkazujete, neznám, ale podle tónu posledních dvou stran se mi spíš zdá, že autoři si jen stěžují, jak je nikdo nečte...
Proč myslíte, že pro jiného než "retailového" investora není indexové investování dobré? To jsem nikdy neslyšel, ani od Famy, ani od Sharpa nebo Frenche. Naopak "The Arithmetic of Active Management" je poměrně jednoznačná teze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (drozden 18. 03. 2013 14:01)

18. 3. 2013 16:45 | drozden

Ad vedou spory: zrovna Fama a French de facto CAPM vyvraci (ci alespon poupravuji) svym trifaktorovym (a pozdeji ctyrfaktorovym) modelem. Value zjevne existuje/funguje i dlouho pote, co bylo publikovano - nejspise prvni, kdo byl bran vazne (a hojne citovan) byl Basu (1977), jakkoliv pred nim jiz davno o value (a E/P jako proxy) hovoril napriklad Graham. Spis jde o to, jak value aproximovat (popularni P/E: zda se, ze nejakou hodnotu ma, ale relativne malou, favorit akademiku book-to-market je o neco lepsi, nicmene ev/ebit(da) jsou o uroven jinde).
Momentum: souhlasim, empiricky se zda ze funguje napric kontinenty, takze uplna nahoda to nejspise nebude (spis neco souvisejiciho s psychologii investoru), ale je mi proti srsti kupovat neco jenom proto, ze je to drazsi, nez minuly tyden. Nicmene i momentum je publikovano uz drahne let a zda se, ze stale funguje: http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1720139
Indexovani: netvrdim, ze _pouze_ pro retailoveho investora je indexovani vyhodne. Je ovsem treba mit stale na pameti, ze by se indexovani nemelo stat masovou (co do objemu prostredku) zalezitosti, proste proto, ze ma negativni ekonomicke dusledky (napr. http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1667188 , ale staci si uvedomit, ze indexovani neni nic jineho, nez "vezeni" se na aktivite jinych). Sharpeovo (a zejmena Bogleho) "humble arithmetic" je jinak samozrejme smysluplna a pravdiva - ucastnici trhu nemohou jinak, nez v prumeru dosahovat vynosu trhu minus poplatky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel Filip 18. 03. 2013 16:01)

18. 3. 2013 18:03 | Pavel Filip

Ať tak nebo tak, asi se shodneme, že by nějaký ten indexový fond v českých korunách v ČR zase tak moc škody nenadělal, třeba na index MSCI ACWI IMI, co říkáte? (Nevíte o nějakém? Já zatím hledám, zoufale a marně. Možná pomůže FINEZ, Partners, ...? :))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2013 19:00 | drozden

S tim samozrejme souhlasim. Nevim, kolik mate penez, pokud muzete ale alespon jednou za cas investovat alespon 10000, muzete treba pres fio kupovat ETF NYSEARCA:VT (0.19 % ER), bohuzel si fio za zajisteni meny rekne o 2 %. Na druhou stranu, pokud jste presvedcen o efektivnosti trhu, nedava zajistovani prilis smysl, protoze ma negativni ocekavanou hodnotu. V takovem pripade by asi bylo nejlepsi kupovat pres lynx, ktery - nakolik jsme informovan - je v soucasnosti nejlevnejsi "cesky" broker (nebo rovnou pres IB, ale tam jsou poplatky za neaktivitu).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel Filip 18. 03. 2013 18:03)

19. 3. 2013 6:49 | Pavel Filip

Škoda, myslel jsem, že jsem jenom nějaký korunový indexový podílový fond (kromě ČSOB PX) v nabídce českých bank přehlédl, ale zjevně neexistuje. ETF pro mě asi není řešení, už jsem o tom uvažoval, ale mívám teď ke spoření hodně málo peněz, míň, než uvádíte, takže vstupní poplatky by mi užraly moc a nevyplatilo by se mi to. Nevíte, kolik si Fio řekne za konverzi do USD nebo do EUR?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (drozden 18. 03. 2013 19:00)

19. 3. 2013 10:05 | drozden

Fio si rekne o cca 2 % na spreadu od stredu pri mensich castkach (<$10K) a o zhruba polovinu pri vetsich castkach (tj. prodej/nakup=1.04). Je to hodne, ale zase tam neni limit na castku, coz by se Vam mohlo hodit. Jinak, z v CR dostupnych fondu se mi asi nejvic libi (resp. nejmene nelibi) http://www.csob.cz/cz/fondy/Akciove-fondy/Stranky/BE0143774207.aspx .. TER < 1 % a z podstaty samotneho fondu je pri dostatecne dlouhem investicnim horizntu zbytecne zajistovat kurz. 2 % vstupni poplatek je sice skoda, ale nastesti nejsou vstupni poplatky tak dulezite, jako rocni TER. Pokud mate nejakeho znameho financniho poradce, tak by Vam snad mohl byt i schopny ten poplatek o neco snizit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel Filip 19. 03. 2013 06:49)

19. 3. 2013 11:24 | Pavel Filip

Co se týče ČSOB, tam mě odrazují mj. právě ty vstupní poplatky: ČSOB nabízí eura se spreadem 4 %. Takže bych při nákupu "zaplatil" nejdřív 2 % z částky za směnu do eur, pak z eurové částky 2 % za nákup, při prodeji potom 0,5 % výstupní poplatek (!) a 2 % za směnu do korun. Když si to vynásobím, je to totéž, jako bych zaplatil vstupní poplatek 6,35 %. To se mi zdá hodně.
(Možná ale chápu spread špatně jako (rozdíl kurzu prodej a nákup)/kurz prodej. Anebo to celé počítám nějak divně.)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (drozden 19. 03. 2013 10:05)

19. 3. 2013 15:11 | drozden

Divame se na ten stejny fond? KBC Index Fund World tvrdi, ze maji 0 vystupni a max. 2 % vstupni. Podle vseho bere fio kurzy od CSOB, takze v tomhle ohledu se bohuzel nehnete.
Co se toho vypoctu tyce - prakticky to vychazi na (max.) 3.96 % vstupni poplatek (2 % czk=>eur a pote 2 % z techto eur), coz je samozrejme hodne, nicmene stale je to mene, nez o kolik Vas pripravi rocni poplatek (s nejakou rozumnou dobou drzeni). Vystup z fondu byste za ty roky mohl teoreticky resit napriklad nejakym eurovym uctem a pres devizovku do korun. Mozna tou dobou uz ale taky nebude bud koruna, nebo euro existovat, takze je to trochu jako vesteni z kristalove koule.
Nic lepsiho, zda se, bohuzel pro male investory (max. par tisic mesicne) dostupne neni.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel Filip 19. 03. 2013 11:24)

19. 3. 2013 16:35 | Pavel Filip

KBC Index Fund World je prý belgický fond "bevek" a při odkupu podílových listů v "beveku" se údajně platí 0,5% (nebo snad dokonce i 1%) "stock market tax". V českém prospektu to překládají jako "burzovní poplatky". (Konstrukci beveku jsem dohledal v brožurce KBC "Investment instruments: strengths and weaknesses".)
Řešíte nějak dvojí zdanění dividend u toho Total World Stock ETF? (Jestli ho vlastníte...) A nedostal jste se někdy do problémů s daní z kapitálových zisků? Někde jsem četl, že kdybych si kupoval ETF přes brokera v USA, tak mi strhnou daň i z kapitálového zisku, ale když budu obchodovat přes evropského brokera, tak to neudělají. Nevěděl byste k tomu něco bližšího?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (drozden 19. 03. 2013 15:11)

19. 3. 2013 21:05 | drozden

O tom poplatku jsem nevedel, zas tak do hloubky jsem ten fond nezkoumal. Kazdopadne diky za informaci.
Co se dvojiho zdaneni tyce - broker by mel byt schopen vydat potvrzeni o zaplacenych danich v zahranici a diky dohodam o zamezeni dvojiho zdaneni byste to mel byt pak schopen zpetne dostat zpet. Pri castkach, o kterych zde ale nejspise mluvime, se ovsem obavam, ze cena tohoto potvrzeni bude zpocatku vyssi nez samotna pripadna vratka dane. U Fia je to podle vseho 360/emise, tj. realne byste musel mit to ETF nakoupeno pri soucasnem div. yieldu za cca 110000, abyste byl vubec na svem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel Filip 19. 03. 2013 16:35)

20. 3. 2013 8:47 | Pavel Filip

Já jsem právě vlastně docela nemajetný, to je to, byť soustavně a neúspěšně usiluju o opak :)) Tím pádem pro mě ani ty ETFka nejsou moc vhodné. Holt aspoň zvolím dynamickou strategii na penzijku, až budou mít na účtech nějaké peníze a začnou je investovat.
Můžu se zeptat - Vy jste finance studoval na nějaké škole, nebo jste "jenom" nadšený amatér jako já?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

20. 3. 2013 21:02 | drozden

Financemi jsem se pomerne dlouho zivil, takze nadseny uz rozhodne ne a amater snad taky ne. :)
Nicmene myslim, ze to je spise mimo tema teto diskuze. Kdyztak se ozvete na drozden1974@gmail.com, at to tady zbytecne nezaplevelujeme.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel Filip 20. 03. 2013 08:47)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Janeček

podnikatel, RSJ

Janis Sidovský

manažer a podnikatel

Karel Janeček
ÚSPĚŠNOST
6,57 %

z 137 duelů
×
Janis Sidovský
ÚSPĚŠNOST
35,48 %

z 93 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Deetatizace, Reálný domácí produkt, Práce, jan raška, andrej babiš, zbyněk stanjura, martin stára, vladimír vaňo, obchody s měnou, výplaty, poškozená bankovka, rozhodčí nález, snížení platů, černé pondělí, korunové fondy, cena zájezdu, kniha návštěv, devizové kurzy

5AA2278, KTH6989, 3AJ6375, 3AJ6375, 3AJ6375

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK