Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 29. 11. 2011 | 15 komentářů
V minulé lekci jsme se naučili rozlišovat typy podílových fondů, to ovšem stále není ani nutné minimum k tomu, abychom mohli kvalifikovaně vybrat fond pro nás nejlepší. Dnes si objasníme další pojmy, které vám výběr usnadní a dost možná nám pomůžou vydělat. Pojďme rovnou na věc.

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 11. 2011 14:13, eďa

„Je absurdní tvrdit, že náš stát může vydávat obligace či pokladniční poukázky -zadlužovat tak budoucí rozpočty dluhopisy - bianko šeky, okdyž propaganda tvrdí, jak se o ně lidé perou, zdá se, pro nebývalý zájem a na druhé straně mu zákon neumožňuje vydávat peníze a navíc bez poplatků. Obojí je přece dlužní úpis, ale na tom prvním tučné lichváře spatřiti můžeš, zatímco to druhé pomáhá lidem přežít. EU hrozí kolaps, pokud se neprobudí a neuvědomí celou pravdu a nepokusí se rychle napravit tuto kolosální chybu.“Drtivá většina lidí není stále schopná mentálně pochopit rozsah tohoto omylu - podvodu na nich samotných. Nesou tak svůj úděl mlčky a snad dokonce bez podezření, že systém je škodlivý jejich vlastním zájmům.“Tisk peněz by měl být veřejnou záležitostí, na každé rodné číslo by mělo být vydáno určité množství bankovek, jak předepisuje americká ústava. To, že tomu tak není, je zdrojem lidského utrpení a chaosu, který vyústí ve zhroucení trhů, soudruzi.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

29. 11. 2011 14:13 | eďa

„Je absurdní tvrdit, že náš stát může vydávat obligace či pokladniční poukázky -zadlužovat tak budoucí rozpočty dluhopisy - bianko šeky, okdyž propaganda tvrdí, jak se o ně lidé perou, zdá se, pro nebývalý zájem a na druhé straně mu zákon neumožňuje vydávat peníze a navíc bez poplatků. Obojí je přece dlužní úpis, ale na tom prvním tučné lichváře spatřiti můžeš, zatímco to druhé pomáhá lidem přežít. EU hrozí kolaps, pokud se neprobudí a neuvědomí celou pravdu a nepokusí se rychle napravit tuto kolosální chybu.“Drtivá většina lidí není stále schopná mentálně pochopit rozsah tohoto omylu - podvodu na nich samotných. Nesou tak svůj úděl mlčky a snad dokonce bez podezření, že systém je škodlivý jejich vlastním zájmům.“Tisk peněz by měl být veřejnou záležitostí, na každé rodné číslo by mělo být vydáno určité množství bankovek, jak předepisuje americká ústava. To, že tomu tak není, je zdrojem lidského utrpení a chaosu, který vyústí ve zhroucení trhů, soudruzi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

30. 11. 2011 9:10 | petr f.

Slovo pomalu jak od starozákonního proroka, ale s tématem článku, tedy podílovými fondy, souvísí jak?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 29. 11. 2011 14:13)

30. 11. 2011 10:37 | eďa

No, pokud souvislost nevidíte, to nevadí. Pokusím se vysvětlit více než laicky. Podílové fondy pracují s finančními deriváty, a hlupáky, co do nich investují. Tak třeba vy. Zafinancujete, máte účet, spravujete svou investici, které věříte, věříte, že se vám nejen vrátí, ale že k ní přibude i příslušenství - výnos či zisk. Ovšem za předpokladu, že všichni okolo uvažují stejně naivně jako vy. V momentě, kdy se změní některý parametr či jejich soubor, pak tam, kde byla zeď jsou dveře a vaše sny o zázračné investici se rozplynou jako pára nad hrncem, páč od počátku stála na dlužném úpisu - na slibu bohatého hlupáka. Už si rozumíme ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (petr f. 30. 11. 2011 09:10)

30. 11. 2011 12:39 | petr f.

Mícháte jablka s hruškama. Za prvé, fondy, které jsou určené pro masy, do finančních derivátů prakticky neinvestují. Za druhé, mám-li akciový fond, neinvestuji do peněz, ale do určitého podílu ve společnosti, mám-li fond nemovitostní, investuji do domů, pozemků, bytů atd. A za třetí, tvrzení změní-li se nějaký parametr je sice pravdivé, nicméně lze jej s úspěchem vztáhnout na jakékoliv lidské konání. Nikdy neznáte veškeré vztahy mezi věcmi a i malá změna může převrátit Váš život naruby. Toto není problém dlužních úpisů a konstrukce finančního systému, ale fungování světa. Ale to už jsme zcela mimo téma.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 30. 11. 2011 10:37)

30. 11. 2011 19:01 | eďa

Mohu se tedy také zeptat, kam -hlavně do čeho, krom dlužných úpisů investují podle vás fondy prostřednictvím peněz mas, když neinvestují do finančních derivátů, jak tvrdíte a pokud se, fondy stávají podílníky společností, pak mají - drží masy ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (petr f. 30. 11. 2011 12:39)

1. 12. 2011 8:42 | petr f.

Nevypadlo Vám z té věty slovo Co? Tomu konci totiž jinak vůbec nerozumím. Definujte prosím, co podle Vás představuje pojem finanční derivát. Podle obecně přijímané definice jsou deriváty swapy, opce, futures a podobné smlouvy a do těchto retailové fondy zpravidla neinvestují (pominu-li měnové zajištění). Jako majitel/podílník ve společnosti se můžete podílet na jejím řízení a pokud se jí daří, tak i na výnosech, ale to jistě víte. Peníze, které fondu svěřujete, zde působí především jako prostředek směny, jejich funkce uchovatele hodnoty není stežejní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 30. 11. 2011 19:01)

1. 12. 2011 9:13 | eďa

No sláva, už jsem nedoufal, že se ozvete. Podle mě nemá smysl stále dokola jen popisovat svět okolo, kdo nebo co se jak nazývá, jak tomu kdo rozumí k čemu to či ono slouží a jak uchopit či manipulovat s vírou. O to, mi rozhodně nejde. Jak sám připouštíte, peníze do fondu svěřujete, v dobré víře, že třetí osoba banka , pojišťovna, ale i stát se o ně dobře postará, ale to bych se jen opakoval. Takže začnu ještě jinak. Dobrý investor peníze nerozdává - nesvěřuje třetím osobám , protože investoval nejprve do sebe, zná rizika každé jedné investice a rozhodně ho neovládá strach, že o ně příjde. Jeho roční zisk po zdanění se pohybuje od 40% výše. Špatného investora především ovládá strach a proto využívá třetích osob - rozličné fondy, banky, ale i pojišťovny a tak svůj potenciál v podstatě celý promrhá popisováním světa kolem a okolo, když po zdanění mu zbyde prt anebo jen pár procent p.a. Dovoluji si vás zařadit do té druhé skupiny, co vy na to ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (petr f. 01. 12. 2011 08:42)

1. 12. 2011 11:49 | petr f.

V tom s Vámi nesouhlasím. Slova jsou jen "schránky", důležité je znát jejich obsah, jinak nemá smysl diskutovat. V tom vidím Váš problém. Jak už jsem psal výše, mícháte jablka s hruškama. Fondy, banky, pojišťovny...každý z těchto subjektů má jiný smysl existence a lidé jej využívají z jiných důvodů. Strach může hrát roli v případě pojištění, ale nevidím důvod, proč by člověk hnaný strachem strkal peníze do fondu, nebo do banky. Dobrý investor (zas jsme u toho, koho označujete jako investora) je takový, který maximálně využívá svůj potenciál a dále jej rozvíjí, a netýká se to jen peněz. Dobrý investor nemá problém využít služeb fondu, pokud to pro něj dává smysl. Je to podnik poskytující služby jako každý jiný. Nepochybuji, že ani Vy si svépomocí nezajišťujete všechny své potřeby, ale častokrát se obrátíte na někoho třetího. Nebo se mýlím?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 01. 12. 2011 09:13)

1. 12. 2011 13:11 | eďa

Také si dovoluji posunout naší diskuzi o krůček dál, ikdyž se stále častěji potýkám s obavou, zda to má ještě smysl ? Finanční deriváty mohou být i obligace, akcie, dluhopisy, pokladniční poukázky, eurobondy, indexy atd. Dohromady jde ovšem stále o jedno a totéž - dlužný úpis, jak bylo v úvodem zmíněno,na straně jedné a víru můžete dát na stranu druhou, alespoň na oko jakési rovnováhy viry a mýtů. A s čím že to pracují banky, pojišťovny či fondy Petře ? No zase jen s vírou finačních negramotů a dlužnými úpisy, vztahy, které obaluje smlouva na jedné straně s přistoupivším finančním negramotismem na straně druhé, tedy mezi školenou elitou a finančním imbecilismem. Co vy na to ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

1. 12. 2011 20:25 | petr f.

Fajn, teď už víme, co si přestavujete pod pojmem finanční derivát, děkuji. Nicméně, stále mícháte dohromady věci, které spolu nesouvisí. Předně akcie nejsou dluh a nikdy nebyly. Akcie je potvrzení o vlastnictví společnosti, kterou můžete řídit a která Vám bude přinášet výnos. Technicky vzato by akcie ani nemusely existovat, ale s nimi se se společností dá nakládat pohodlněji. Rovněž můžete svěřit své peníze fondů, který vlastní reálné domy a pozemky. Když už jsme u těch fondů. Snad i tyto fondy podle Vás pracují s dlužními úpisy? Víte, z celé té debaty mám pocit, že nechápete funkci těchto institucí. Proč je vůbec možné, že vznikly a dále fungují. Pokud je mým životním cílem pouze hromadit a zvětšovat bohatství, pak máte pravdu, ani jedna z těchto institucí ze mne boháče neudělá. Většina lidí však vidí smysl života jinde a tyto instituce využívájí pouze proto, aby zhodnotily dočasně volné prostředky, které aktuálně nevyužijí pro maximalizaci svého užitku, ne s vidinou, že se z nich stanou boháči.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 01. 12. 2011 13:11)

3. 12. 2011 16:08 | eďa

Tak tedy ještě jinak. Je více než zřejmé, že ti, kteří jste zvyklí mít zisky či inkasovat peníze za tyhle super cynty - za nic, jste vyčenichali, že poslední slušný balík je na účtech domácností a od té doby jede tohle velké divadýlko s popisem investic včetně fondů a dalších super kravin a hovadin - snažíte se ze všech sil, abyste si úspory domácností přihráli na svůj vlastní účet. Zapomínáte však, že domácnosti nejsou idioti a navíc mají sami co dělat, aby přežili příští rok v tomhle Českorupsku. Tyhle vaše kudrlinky o dočasném zhodnocení volných prostředků už nikdo nebazbaští, stačí nebo ještě něco ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 12. 2011 20:54 | petr f.

Eďo, nezdá se Vám, že si protiřečíte? Nejprve tvrdíte, že každý, kdo svěřuje peníze bankám je hlupák a finanční negramot, a nyní, že jen idiot by měl peníze jinde než na účtě. Jak to tedy je? Řekl bych to asi takto. Každý člověk je pánem svého života a je jen na něm, jak s ním naloží. Kdo nechce, peníze do nikomu svěřovat nemusí. Je ale spousta takových, kteří své peníze rádi svěří zkušenému správci a rádi si za takovou službu zaplatí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 03. 12. 2011 16:08)

3. 12. 2011 21:36 | eďa

říká vám něco pojem bankovnictví částečných rezerv, či multiplikační efekt ? Patrně nikoliv, protože vůbec nechápete samotné prazáklady finanční gramotnosti -bankovní ( dlužný systém. Vy jste jen papoušek, co popisuje svou klec a bojíte se vystrčit nos, páč venku pořádně fouká. Tak tedy: Všechny peníze světa -papírové i digitální stojí na dluhu + příslušenství, které tento dluh ještě podpírá. Dluh je jejich pilířem a z toho vylývá, že je od samého počátku nesplatitelný. Takže pokud je používáte, pak jen kumulujete okolo sebe stále větší dluh a také větší příslušenství, což je také dluh. Krize není náhoda, milý Petře, ale velice propracováná finanční strategie několika mocných tohoto světa a ustálená praxí založením FEDu 1913. FED neručí za hodnotu byť jediného dolaru. A jak na tom je závislá ECB na politických tlučhubech, snad ani nemá smysl více komentovat. Takže, nezlobte se, ale jste legrační s tou spoustou lidí -finančních negramotů, kteří nejen svěřují své úspory fondům , ale ještě jim za to platí poplatky. Jednou bych chtěl takového vola potkat osobně. Kdy máte čas ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (petr f. 03. 12. 2011 20:54)

4. 12. 2011 0:39 | petr f.

Eďo, zatím jste neuvedl jediný argument, kterým byste dokázel, že něco z toho, co jsem napsal není pravda. Zatím jsem od Vás zaznamenal pouze řadu nesouvislých výkřiků, které nejste schopen podložit argumenty. Ano, dnešní peněžní systém je založený na multiplikaci depozit, ale to není žádná tragédie. Místo sledování pochybných filmů na YouTube byste měl vzít rozum do hrsti, možná raději tužku a papír, a hezky si princip multiplikace nakreslit, abyste jej lépe pochopil. Teoreticky banka může emitovat nekonečné množství peněz. Reálně však však existuje celá řada faktorů, které tomu brání (PMR, poptávka po úvěrech, riziko pro banky...). Nadto, veškeré peníze, které komerční banka vydá jsou kryty reálnými statky, které si za ně lidé koupí (hotovostní peníze pomíjím, protože na celkovém objemu peněz tvoří zanedbatelnou část). Dluhy a úroky jsou staré jako lidstvo samo. Na úrok se půjčovalo ještě dříve, než nějaké peníze existovaly. Musíte si uvědomit, že na dluh jsou potřeba vždy dva, jeden, který si chce půjčit a druhý, který je ochoten vzdát se dočasně předmětu půjčky. V situaci, kde pro jednu nebo druhou stranu nebudou podmínky dluhu přijatelné, žádný nevznikne. Eďo, nesmíte věřit všemu, co najdete na internetu. Zkuste myslet za sebe a nenechat se ovládat falešnými proroky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 03. 12. 2011 21:36)

1. 2. 2012 14:07 | kolja

S tím krytím vydaných peněz reálnými statky si nejsem tak jistý. Donedávna jsem si to myslel taky, ale objevují se informace z různých zdrojů (ne jen YouTube), že reálně je kryto jen malé procento ze všech vydaných peněz (cca 8%) zbytek je nekrytých (půjčky ka zaplacení úroků starších půjček ap.)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (petr f. 04. 12. 2011 00:39)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Turek

manažer a podnikatel

Meda Mládková

sběratelka umění a podnikatelka

Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
85,71 %

z 7 duelů
×
Meda Mládková
ÚSPĚŠNOST
92,86 %

z 42 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Fondy zaměřené na daňovou optimalizaci, Peníze, Cash flow, bankovnictví, václav stárek, česká spořitelna, andrej babiš, karel havlíček, komix, FORTIS, nezdaněný benefit, milionář, michal hanych, 305/2009 Sb., vládní koalice, horizont, sodexo, Tři králové

2T53520, 4T34443, 3E70774, 3L67611, 3AR5888

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK