Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Létáte? Souhlasili byste se zavedením váhového limitu, do kterého by se počítala nejen hmotnost bagáže, ale zároveň i jejího majitele? A kolik by se mělo za jeho překročení platit?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 8. 2011 13:16, Jahoda František

Myslím, že by aerolinky měly člověka s bagáží zvážit před letem a po letu. Platilo by se za každých deset kilo váhy a pak za jakékoliv odchylky ve váze během letu. Když cestující váhu během letu ztratil, bralo letadlo část paliva zbytečně a naopak. Rovněž trpěl letový profil. Cestující vůbec aerolinkám jejich práci dost ztěžují. Nejlepší by bylo létat bez nich.

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 8. 2011 7:54, Josef Bucman

Protoze jiz 13 let ziji v USA ,letam celkem pravidelne.Pro srovnani v roce 2007 jsem platil 700 dolaru za letenku a povolena byli 2 zavazadla .Dnes jsem za tu samou letenku zaplatil 1350 dolaru a je povoleno jedno zavazadlo.
To ze se Aerolinky neumi postarat o chod sveho podnikani neni muj problem.At je vlastni stat ,kdyz neumi podnikat.Kila navic : Merim 180 cm a vazim 82 kg.Neni to vaha perfektni ,ale obezni nejsem.Muzi jsou ,byli a vzdy budou v prumeru tezsi nez zeny.( ma pritelkyne vazi 45 kg ) Kdo kde a kdy vymyslel jsednoceni vah na 117.5 ? Je to tak individualni ,ze by v tom byl hokej.Co zima a leto ? V lete mam na sobe sortky a triko ,v zime bundu boty ,...Jaky byl rozdil mezi rocnim obdobim ??
V zasade jsem pro celkovou vahu,ale netusim jak by to nekdo zprovoznil.Jinak receno .V prosinci pojedu ja ( 82 KG ) + 23.5 KG povoleny kufr + cca 5kg obleceni. = 110 KG ,takze ano vyhoda pro me.Co ale chlap co meri 2 metry a jeho boty a bunda vazi vic ? Muze on za to jak se narodil ?? Byl by v tom chaos a nakonec by zas nevedeli kolik si rict za poplatky.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

11. 8. 2011 0:53 | jezevec

jako poměrně korpulentní si kupuji dvě sedačky v letadle poměrně běžně. je to otázka obyčejné slušnosti k bližním a respektu ke svému vnějšímu objemu. pokud se ovšem někdo vejde do běžné sedačky, mělo by být jedno, zdali váží 40 nebo 140kg.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 8. 2011 1:43 | vlnasmar

Díky za názor, jezevče :) Ale co říkáte na to "sjednocení" pasažéra s kufrem. Dokázal byste si to představit v reálu. Mimochodem, mohu otázku, pokud si koupíte dvě sedačky, máte také nárok na dvojnásobnou váhu vašich zavazadel?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 11. 08. 2011 00:53)

11. 8. 2011 7:54 | Josef Bucman

Protoze jiz 13 let ziji v USA ,letam celkem pravidelne.Pro srovnani v roce 2007 jsem platil 700 dolaru za letenku a povolena byli 2 zavazadla .Dnes jsem za tu samou letenku zaplatil 1350 dolaru a je povoleno jedno zavazadlo. To ze se Aerolinky neumi postarat o chod sveho podnikani neni muj problem.At je vlastni stat ,kdyz neumi podnikat.Kila navic : Merim 180 cm a vazim 82 kg.Neni to vaha perfektni ,ale obezni nejsem.Muzi jsou ,byli a vzdy budou v prumeru tezsi nez zeny.( ma pritelkyne vazi 45 kg ) Kdo kde a kdy vymyslel jsednoceni vah na 117.5 ? Je to tak individualni ,ze by v tom byl hokej.Co zima a leto ? V lete mam na sobe sortky a triko ,v zime bundu boty ,...Jaky byl rozdil mezi rocnim obdobim ?? V zasade jsem pro celkovou vahu,ale netusim jak by to nekdo zprovoznil.Jinak receno .V prosinci pojedu ja ( 82 KG ) + 23.5 KG povoleny kufr + cca 5kg obleceni. = 110 KG ,takze ano vyhoda pro me.Co ale chlap co meri 2 metry a jeho boty a bunda vazi vic ? Muze on za to jak se narodil ?? Byl by v tom chaos a nakonec by zas nevedeli kolik si rict za poplatky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

11. 8. 2011 12:31 | Vrtak

Bohužel názor prezentovaný v článku, ačkoliv správný, nemá šanci na úspěch. V dnešní době člověk reprezentující většinu je nucen ustupovat tlaku menšiny, která se ohání demokracií, a je nucen se podvolit, nechat se manipulovat a snášet útlak na všech frontách. Lidé zastávající menšinový názor se vždy více zviditelní a svým povykem přes média a dalšími způsoby si vždy vydupou to, že většina se musí podrobit jejich požadavkům. Demokracie je znásilňována a místo toho, aby platilo, že každý má právo na tolik práv, kolik jich dopřává ostatním, to funguje tak, že každý má tolik práv, kolik si jich vydupe. Většina slušných lidí ale bohužel nedupe a nevymáhá si své práva, a tak o ně postupně přichází. Lidé, co se ozvou a brání své práva, jsou umlčeni, protože i když na jejich straně je většina, tak ta se ze strachu neozve. Možná, že jednou si to ta většina uvědomí, ale pravděpodobně bude už pozdě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

11. 8. 2011 12:33 | Lagarto

jako letní téma k diskusi je to fajn. Nicméně pro seriozní debatu je třeba dále věc rozpracovat. Například stávající trend snižování váhy zavazadel (lowcost dokonce zavazadla nemá v ceně vůbec) není apriori důsledkem omezení nosnosti letadla, ale náklady na manipulaci, evidenci a pojištění zavazadel. Až čtvrtina letů v Evropě není otevřená pro Cargo a tedy se nedokládají nákladem zboží a letí jen s lidmi. Lowcosts a chartery téměř všechny. Cestovní náklady (hlavně spotřeba paliva) je zde zanedbatelná. 100 lidí a každý +10kg = 1000 kg navíc. To pilot nepozná. Ale pozná to v rozložení váhy a při špatném naložení musí celý let korygovat klapkami ato je spotřeba +5-10%. A to je hodně! Ale kufry se dají jednoduše zvážit a rozložit v belly prostorech a za letu se nehýbou. Takový 200 kg tlouštík cestou na WC způsobí pro pilota nutnost měnit nastavení. Opravdu! Rozíl 200kg uprostřed a na konci letadla je krát délka ramene, tedy princip páky. Taktéž sesazení tlouštíků na jednu stran je pro pilota problém. Vážení cestujících pro potřeby rozložení zatížení letadla je myslím ok, ale platit nadváhu je nefér, jelikož to prostě negeneruje velký rozdíl v nákladech (nepočítám s variantou 2 sedadel). Taktéž váha zavazadel a jejich počet je diskutabilní. Pro handligové společnosti je větší problém manipulovat velká a těžká zavazadla než více menších a lehčích. V neposlední řadě u všech hromadných prostředků je jistá solidarita. Jendou jedu na prázdniny a chci víc kufrů, podruhé jedu na otočku na jednání a stačí mi notebook. Pakliže tento princip popřeme (to se u aerolinek děje), nutně dospějeme k závěru, že maminky v tranvaji v Praze musí platit nadváhu, druhý lístek, extra zavazadlo a ještě třeba zábor prostranství. Viděl bych to tak 150 Kč. extra nad cenu lístku (25 Kč).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 8. 2011 13:16 | Jahoda František

Myslím, že by aerolinky měly člověka s bagáží zvážit před letem a po letu. Platilo by se za každých deset kilo váhy a pak za jakékoliv odchylky ve váze během letu. Když cestující váhu během letu ztratil, bralo letadlo část paliva zbytečně a naopak. Rovněž trpěl letový profil. Cestující vůbec aerolinkám jejich práci dost ztěžují. Nejlepší by bylo létat bez nich.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

11. 8. 2011 13:25 | krutoprďák

To je klíčová otázka. A proč by někoho mělo zajímat, jestli někdo může za to, jak se narodil. Narodil jste se se srdeční vadou? Proč by vás pojišťovna měla pojišťovat demokraticky za stejných podmínek jako zdravého člověka. Nebo když to přeženu: narodil jste se jako idiot. Máte právo stát se ředitelem státní firmy a brát sto tisíc měsíčně. Jako každý jiný... A tak podobně. Každá firma samozřejmě musí sama uvážit, jestli pravidla, která nastavuje, budou pro její klienty přijatelná – ale v zásadě je nesmysl, aby je vždy a za každou cenu nastavovala pro všechny stejně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Josef Bucman 11. 08. 2011 07:54)

11. 8. 2011 14:39 | HoP

To by byl ideální stav pro aeroliknky. Vedle palivového příplatku bych ještě zavedl příplatek za obezitu, příplatek za nadměrnou výšku, příplatek za tiskoviny na palubě, poplatek za použití WC a ještě spoustu dalších a dalších věcí. Vždy se najde někdo ochotný, kdo věc správně a korektně vysvětlí. A možná se najde i někdo, kdo podobným nápadům zatleská.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

11. 8. 2011 15:39 | Nox

Sice jste se tazal jineho, ale nevidim problem, proc by ten kdo si zaplati 2 letenky nemohl mit i dvojnasobnou vahu zavazadel. Klidne si i 1 clovek muze koupit 10 letenek a letet sam s 10-ti kuframa ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (vlnasmar 11. 08. 2011 01:43)

11. 8. 2011 15:42 | vlnasmar

Lagarto, díky za skvělý příspěvek, který diskusi posouvá zase o úroveň výš. Mohu jednu otázku, děje se tedy standardně to, že lidé na check-inu rozsazují (ty opravdu) tlusté lidi od sebe, aby korigovali váhové rozložení? Když si představím "pořádnou" čtyřčlennou rodinu, která si sedne dozadu doleva, a pak se společně vydá na toaletu dopředu doprava, mohlo by to skončit katastrofou :) Anebo raději bez smajlíka???
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lagarto 11. 08. 2011 12:33)

11. 8. 2011 15:44 | vlnasmar

To jo, ale když si zase srovnáte cenu jízdenky vlakem z Prahy třeba do Berlína a cenu lowcostové letenky, mnohdy se nestačíte divit, o kolik je letenka levnější...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HoP 11. 08. 2011 14:39)

11. 8. 2011 15:45 | vlnasmar

ona se totiž obvykle a pokud je mi známo, neplatí plná cena... proto jsem se ptal.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nox 11. 08. 2011 15:39)

11. 8. 2011 16:12 | Lagarto

čtyřčlenná rodina (4x100 kg) v letadle 20 metrů dlouhém se posunem ze středu letadla (působí 400 kg na těžišti do zadní části, tj. 10 metrů od těžiště působí na letadlo pákou s efektem 10x větším = 4000 kg, tedy 4 tuny. Zatímco 400 kg na těžišti nikdo nepozná, 4 tuny na konci letadla je váha průměrného cargo kontejneru a může vyžadovat korekci letu. V praxi ale v kritických momentech sedíte (start, přistání, turbulence) a v letové hladině při klidném letu autopilot toto koriguje stejně jako poryv větru či změnu tlaku. Jde o teoretické úvahy, ale "weight and balance" kalkulace je regulérní disciplína a provozní SW každé aerolinky a handlingové společnosti toto kalkuluje. Jinak dnešní letadla mají motory tzv. před křídly, ta jsou šikmo dozadu a docilují tak umístění těžiště skoro doprostřed prostoru trupu. (dříve, třeba B727 nebo Tu134/154 měly motory vzadu a bylo docela časté, že se při špatné nakládce na letišti posadilo letadlo na "zadek". Při dnešním check-inu již není možné rozsazovat, protože většina check-in probíhá přes net, nebo v samoobslužném kiosku. V praxi ale check-in SW počítá rozložení váhy a v krajním případě systém uzavře některá sedadla v nabídce. Počítá se s 80 kg/normo-osoba a to v průměru vyjde. Nevylučuji, že některé firmy mají dokonce jiné normo-osobní parametry pro muže a ženy. A s uložením kufrů se čeká až na check-in posledního cestujícího, pak systém řekne, zda všechna zavazadla dopředu, dozadu, či napůl. Toto všechno ale v 99,9% je jen o ekonomice provozu, ne o bezpečnosti. Všude jsou rezervy. Kritické to může být až pakliže se chyb nashromáždí vícero v jednu chvíli :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu

11. 8. 2011 17:43 | vlnasmar

Opět moc díky za vyčerpávající odpověď. Až se příště rozsvítí kontrolka "připoutejte se" a letadlem si to bude na záď štrádovat bedna kytu (či více beden), raději se opravdu rychle připoutám :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lagarto 11. 08. 2011 16:12)

11. 8. 2011 21:44 | jezevec

kupodivu nikoliv, nákup dvojsedadla nejen nezakládá právo na dvojitou váhu zavazadla, ale dokonce je v přepravních podmínkách výslovně uvedeno, že tomu tak není. navíc poněkud absurdně platíte i druhé přistávací poplatky což jest daň z hlavy. další zvláštností je, že některé společnosti vám rády prodají dvojsedadlo, ale zároveň si vyhrazují právo vám dvoják zrušit, a již zaplacené sedadlo prodat někomu jinému. peníze vám paxamozřejmě vrátí, ale pokud se do zitsu opravdu nevejdete, může vzniknout nepříjemná situace.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (vlnasmar 11. 08. 2011 01:43)

12. 8. 2011 1:08 | Krutoprďák

Dnešní iDnes: "Lékaři řeší problém, nemají nástroje na extrémně tlusté Čechy". Takže já budu muset zaplatit vyšší zdravotní pojištění, aby nemocnice měly za co nakoupit extradlouhý skalpely na tlusťochy?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 1. 2012 21:28 | drahomír

Proč tak složitě. Před zakoupením letenky si cestující sedne, pokud se vejde, do normované sedačky, která ho současně zváží. Pokud se nevejde, tak automaticky příplatek za 2. sedadlo. A cena letenky? No tzv. "tunokilometr". Prostě od kyla a kilometru.A takové letenky ani nemusí vydávat personál. Na to stačí kabinka se sedačkou, jako u foťáka :-).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivan Langer

politik a podnikatel

Zdeněk Pelcl

podnikatel, GZ Digital Media

Ivan Langer
ÚSPĚŠNOST
84,29 %

z 70 duelů
×
Zdeněk Pelcl
ÚSPĚŠNOST
68,75 %

z 48 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Předvaha, Garanční fond burzy, Předmět dozajištění, t-mobile, penzijní společnosti, Český telekomunikační úřad, o2, penzijní fondy, marcela machová, FTC, dodávka elektřiny, šťouch, Outperformance, Invalidní penze, státní propaganda, fundraising, Iveta Glogrová, odměna exekutora

2AB4866, 2SH9515, 8A29515, 8A29505, 4L61066

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK