Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Plánujete výstavbu rodinného domu? Nadšení z nového hnízda pravděpodobně brzy vystřídají slzy nad účty za energie. Průměrný majitel nemovitosti ročně protopí okolo 50 tisíc korun. Zbytečně! Řešení je jednoduché: postavte si pasivní dům. Platit budete jen desetinu…

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 4. 2011 12:57, Fany

Dovolím si napsat pár postřehů z bydlení v pasivním domě od roku 2006.
Že je článek spíše reklamou je jasné asi každému. Proto si dovolím opravit pár nesmyslů.
1) Prý je výstavba PD o 30% dražší. Ptám se proč? V mém případě byla naopak o cca 20% levnější. Důležitou součástí PD je izolační materiál a ten je většinou levnější, než ten stavební.
2) Nedoporučuji podlehnout módě a poslechnout ve všem chytráky, kteří o tom vědí jen z knížek. Naopak doporučuji selský rozum a stavět co nejjednodušeji, tak, jako by se jednalo o normální bydlení. Tedy včetně otevíracích oken, na venkově včetně komínu, ale hlavně dobře orientovaný na světové strany. Počítat s tím, že v PD není ani tak problém topení, ale v létě chlazení.
3) Žádná složitá regulace a přílišná elektrotechnika není třeba. Na domek o 100m2 (můj případ) stačí malá rekuperační jednotka v ceně i s rozvody do 20 tisíc Kč. Tepelné čerpadlo je nesmysl. Naopak solární ohřev TUV je skoro nutností a pokud je to doplněno malou FVE s výkonem kolem 2kWHp, tak se jedná o naprosto energeticky soběstačný dům.
4) Co je naopak důležité, je tzv. zemní registr. Nebo-li podzemní vedení vzduchového potrubí, které slouží v zimě k předehřátí vzduchu na teplotu kolem 10°C, proto aby nezamrzal výměník rekuperační jednotky a v létě předchlazuje vzduch na teplotu 12 až 14°C.
5) Důležitá věc je zastínění oken v letním období. Lze to vyřešit například přesahem střechy (u bungalovu). V zimě jsou solární zisky výhodou, ale v létě naopak.
6) Pozor v úvaze o vybavení objektu elektrickými zařízeními. Většina z nich je i doprovodným zdrojem tepla a to s tím v PD musí počítat. Zrovna tak s lidským teplem. Člověk v průměru vydává do okolí teplo 100W. U PD je tepelná ztráta u plochy 100m2 asi 1 až 1,2kW. Tudíž více lidí v jedné místnosti ji dokáže přetopit.
7) Proč komín a otvírací okna? Je to pro případ výpadku elektriky, které, v budoucnu mohou být častější. Pak stačí malinká krbová kamínka, a větrat pomocí oken.
8) Co se týče spotřeby, tak má článek výjimečně skoro pravdu. V mém případě byla spotřeba na topení za rok 3.500 Kč. O to více je pak znát spotřeba pro ohřev TUV. Proto doporučuji solární kolektor.

Reagovat

 

+10
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 4. 2011 7:16, Jan

PR-clanek plny nezavaznych, zavadejicich formulaci "muze", "mohou" a straseni budouci legislativou. Tzn. muze, ale nebude.
Moda pasivnich domu hlavne aktivne vydelava nenazranym developerum.
Rozdil v nakladech na vystavbu rozhodne neni jen 30%, ale mnohem vic - i pres 50%. Bez problemu vam to zaplati rozdil ceny za nesetrne topeni na dalsich 100 let. Platit nebudete desetinu topeni, ale mnohem vic. Zivotnost vsech agregatu je omezena a stezi presahne 20 let = dalsi statisicove investice. U domu je kvalitni vetrani nutnost uz kvuli tvorbe plisni.

Reagovat

 

-11
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (36 komentářů)

6. 4. 2011 21:42 | Fany

No, před rokem tam byla voda dost vysoko, ale nikdy až k baráku. Co vím od pamětníků, tak nepamatují záplavy až do baráků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 06. 04. 2011 20:54)

7. 4. 2011 8:13 | Rafter

Na TZB je spousta zajimavych postrehu a rad se tam take inspiruji, nicmene je treba dobre rozlisovat mezi reklamnimi clanky "genialnich" projektantu a treba postrehy skutecnych uzivatelu (ne tech co se za ne vydavaji). Vlhkost a sireni plisni v zemnich registrech je vec obecne znama, jen se nekterym nehodi o ni mluvit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fany 06. 04. 2011 21:40)

7. 4. 2011 10:29 | ppetr1

vy plynem zapinate TV i PC??laskave si tu elektriku pripoctete jeste k plynu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 06. 04. 2011 09:26)

7. 4. 2011 10:44 | ppetr1

bydlim v takovem dome 3 roky. k dispozici TC zeme/voda - cena za komplet 120 000kc.vykon 6kW solarni HEAT PIPE s akumulacni nadrzi cena za komplet 110 000kc. cena vystavby domu s podlahovym vodnim topenim a vsemi technologiemi 2,2 mio. letosni celkova spotreba cca 5 000kWh(odhad).pristi rok ocekavam 4-4 500kWh. velikost ciste vytapene plochy 133m3.dum nema komin a je plne elektrifikovan.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

7. 4. 2011 14:11 | matej kastner

2,2 mil je velmi nízká cena. jak jste stavěl? svépomocí nebo firmy? je cena včetně základů? jaký máte základní stavební materiál? já se dostal včetně přípojek a vybavení na cca dvojnásobek, stavěly firmy, přípravy, dokončovačky a menší věci svépomocí..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ppetr1 07. 04. 2011 10:44)

7. 4. 2011 14:22 | matej kastner

Citace - benzin / 06.04.2011 15:38

To se fakt do PD montuji neoteviratelne okna?

Myslím, že jste Fanyho tak úplně nepochopil. Do pasivu si můžete dát okna jaká chcete. Požadavky na okna jsou jasná - nízký prostup tepla (Uw<0,7), co nejvyšší těsnost při zavřených oknech (většinou splňuje trojité těsnění). Neotvíravá okna se dávají tam, kde není třeba otvíravé (např velké okno v obýváku, nebo vedle otvíravého okna v místnosti). Důvodem jsou finance a méně problémů s tepelnou prostupností a těsností.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (benzin 06. 04. 2011 15:38)

7. 4. 2011 15:21 | matej kastner

ještě poslední příspěvek. Stejně jako Fany bydlím v pasivu, jen kratší dobu, od listopadu 2010. Je velmi důležité, aby jste při návrhu a stavbě pasivu spolupracovali s někým kdo má zkušenosti a zná dobře principy návrhu. Nás stál dům, podlahová plocha 136m2, ytong, včetně přípojek, kuchyně, 2 koupelen, podlah, soláru, kamen 4mil. což je při hypotéce nakonec na dvojnásobek. je dobré si velmi dobře spočítat dopředu zda na to člověk má, protože sice spotřeby budou minimální, ale zase o něco vyšší splátka. elektro u nás vypadá na cca 10tis/rok, peletky na 5,5tis/sezonu, první polovinu sezony jsme neměli rekuperaci, ale větrali okny (větší ztráty).
tím chci říct několik věcí - pokud máte peníze cash a umíte spoustu věcí udělat sami (stavba z větší části svépomocí), tak není o čem mluvit, pasiv je jasná volba - pokud si půjčujete a dům vám staví firma, či více firem, dobře rozvažuje jednotlivé součásti domu, protože jedním z výhod pasivu je, že můžete (pokud chcete) zapomenout na klasický způsob vytápění (kamna/kotel, podlahovka, radiátory, komín) a dost výrazně tím ušetřit. pokud chcete mít přesto klasické rozvody, musíte počítat s vyššími náklady.
a ještě poslední poznámku - trochu emotivní :) vzduchotechnika je skvělá věc - když srovnám, že se ráno budíme do vyvětraného a příjemně vyhřátého prostoru, zatímco rodiče musí ráno 5-10 minut větrat, tak je to rozdíl.. Ale to je jen malá perlička z mnoha :) pasiv má i výhody i nevýhody. jako vše :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

7. 4. 2011 20:01 | O.D.

Naprosto souhlasím s Rafterem. Každé druhé dítě je alergik a vzduchotechnika je přímo nosíč.Spočítali jste si kdy se Vám ta úžasná vzduchotechnika zaplatí?! A ta elektrika do těch turbínek a předehřívání a ohřívání. Nemáte tam pocit průvanu? A co když vypnou elektiku co pak? Jak uvažujete do budoucna? Míń vytopíte , ale elektro Vám to žere pořád a víc, a asi se Vám to nikdy nesníží a nezaplatí:-D. Možná 25 let? Počítáte s tím, až přestanete být aktivně činný kolik zbude z Vašich úspor a důchodu na provoz takového domů? Nepředpokládá se na 100 let dopředu, že by energie měla klesat:-D. a CO A KDO VLASTNĚ URČUJE PASIVITU DOMU? Jak se měří? kolika centimetr.stěnu izolace provětráte? Trochu lob firem, které donedávna vyráběli vzduchotechniku do kuchyňských bloků v rámci států RVHP.Nový nosič pod pojmem pasivní dům je dost dobrý. Víte určitě v čem spočívá pasivita?:-D MŮŽETE TAM MÍT KRB?,nebo když nepůjde elekřina 7-14 dní TAK TEN DŮM SE ZBLÁZNÍ :-D. POSOUZENÍ OD LISTOPADU 2010 JAK JE VŠE OK ,JE DOST KRÁTKÁ DOBA NE?:-D
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

7. 4. 2011 22:01 | chk

ale rec byla prece o topeni. kazdopadne tech 6.000 rocne za elektrinu si rad pripoctu. stale jsem na nejakych 28.000 za rok, coz je tak polovina udajnyho prumeru...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ppetr1 07. 04. 2011 10:29)

8. 4. 2011 5:01 | Petr

Trvalo mi skoro dvacet příspěvků než mě vyprovokoval ten Váš. Stručně: zkušenosti s pasivem u nás nemá nikdo! snad jen eskymáci to že máte dvě koupelny, solár, kamna a... je "pasiv" pro Vás obdivuji Vás jak dokážete "myslet dopředu" a na deset tisíc za elektro ročně zapomeňte kdo umí rukama spoustu věcí udělat sám nemá cash a nikdy mít nebude můžete závidět rodičům že vstanou, otevřou okno a užjí si ranní atmosféry a taky Vám uniklo že ten pasiv budete brzy Vy i tak máte můj respekt
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (matej kastner 07. 04. 2011 15:21)

8. 4. 2011 6:19 | ppetr1

cely dum svepomocne.doba vystavby 15 mesicu. celkova plocha domu 203m2. je to cena za komplet dum vcetne vybaveni a technologii. material YTONG.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (matej kastner 07. 04. 2011 14:11)

8. 4. 2011 22:08 | Fany

To, co píšete, jsou nesmysly a hlavně neznalost. Doporučuji takový dům navštívit a budete příjemně překvapen.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (O.D. 07. 04. 2011 20:01)

9. 4. 2011 13:08 | m.h.

Proč to řešíte??? Ať si každý staví co chce, on tam bude bydlet. Mě se žije v PD perfektně- čuměli byste, chytráci jak je to poznat na dětech-alergicích, jak se jejich zdraví rapidně zlepšilo během pár měsíců- a těžko mě nějaký přítomný amatér bude přesvědčovat o něčem jiném!! Jděte se opalovat, venku je krásně!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

10. 4. 2011 9:32 | ppetr1

resi to hlavni ti co si mysli,ze vystavba pasivnich domu je hovadina :-) znaji hlavne teorii od odborniku :-),praxi uz nikoli (kolik odborniku v pasivnim dome bydlí??).faktem je ze bydleni v pasivnim dobe ma urcita specifika. za par let se lidi nebudou stacit divit kolik budou platit za energie a vodu.voda me v pasivnim dome tizi a budu to muset resit vlastni studnou.nastesti ji mam pod pozemkem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (m.h. 09. 04. 2011 13:08)

11. 4. 2011 8:57 | Rafter

Uz jsem se k teto nikam nevedouci diskuzi nechtel dal vyjadrovat, ale jeste jednou. Ja PD neodsuzuji z principu, budoucnost stavebnictvi v nasich klimatickych podminkach je jasna. Vetsina pripominek je z praxe, pracuji v oboru velice pribuznem a kolegove primo v teto problematice. A ted k veci. Pasivni dum je velice krehky ekosystem a rovnovaha se v nem udrzuje podstatne hure, nez v domech s vyssi tepelnou ztratou. Dalsi vec je, ze u PD je prakticky nutnost resit dispozici objektu podle energeticke bilance, nikoliv podle prani investora. A nejde jen o orientaci oken k jihu, ale i treba usporadani mistnosti nutnych ke spravne funkci cirkulacniho vetrani. A bohuzel vzduchotechnika coby nejdulezitejsi prvek ekosystemu PD byva nejvice sizena. Ono neni jednoduche vysvetlit ze se sice usetri cca 200000 na klasickem vytapeni (zpravidla podlahove+solarni panel) oproti NED, jenze dobra vzduchotechnika neni o moc levnejsi. Klasicky nesvar v teto zemi je adeji nedostatecne vetrat a tvrdit ze mam PD, nez vetrat dostatecne a mit jen NED. Bohuzel pro RD neni norma narizujici povinnou vymenu vzduchu na osobu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

3. 10. 2016 10:39 | sandram

My take premyslime ze si poridime bungalov. prijde mi to rozhodne vyhodnejsi nez nejaky dum koupit a pak stejne cely zrekonstruovat...uz jsem se divala i na nejake firmy po praze a mam jich par vybrano tak uvidime jak je zkontaktujeme co a jak
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Franz

umělec

František Piškanin

podnikatel, Hopi

Vladimír Franz
ÚSPĚŠNOST
22,86 %

z 35 duelů
×
František Piškanin
ÚSPĚŠNOST
15,79 %

z 38 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Absolutní hodnota, Poplatek při prodeji, Veřejné výdaje na zboží a služby, petr brousil, příspěvek zaměstnavatele, o2, vodafone, čtú, Evropská nadace pro zlepšování životních a pracovních podmínek, pravidelná investice, bezpečnostní systém, ekonomicky aktivní obyvatelé, Rudé moře, náklady soudního řízení, cena potravin, zůstatková hodnota, eurozóna, penze

2SV8750, 2SV8750, 4L63300, 3C66698, 3C66699

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK