Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Komentář | 23. 2. 2011 | 16 komentářů
Miroslav Kalousek už jednou jednal o vládě s podporou KSČM. Současné návrhy jeho ministerstva vypadají, jako by si cestu k podobným vyjednáváním nechtěl uzavřít ani do budoucna. Od koho se jeho experti učí jezdit, jak zakroutit živnostníkům krkem?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 2. 2011 15:12, Petr Šafránek

Především Vás musím opravit - důchodce neživíte z daní, ale z důchodového pojištění. Většina živnostníků se narozdíl od zaměstnanců na žádný státní důchod nespoléhá a pokud dnes platí do průběžného systému jen minimum, pak z něho také v budoucnu minimum dostanou... Tady tedy nemají zaměstnanci co závidět. K problemative tzv. odepisování z daní musím připomenout, že živnostník (OSVČ) musí nejprve na pořízení např. toho auta vydělat, nic tedy nemá zadarmo. Většina zaměstnanců k tomu přístupuje tak, jako by to auto, počítač či mobil živnostníka nic nestály, když si to může "odepsat" z daní. To je ale zásadní omyl.
Samozřejmě i na straně živnostníků jsou problémy, ale pokud finanční úřad dovolí živnostníkovi vykazovat 10 let ztrátu a neptá se, z čeho žije, je to problém finančního úřadu, který nelze řešit plošným opatřením, ale důslednou kontrolou těch, kteří daně neoprávněně krátí. Mimochodem výdajové paušály jsou cestou, která nedovolí vůbec vykazovat ztrátu, kdo je používá, má vždy kladný daňový základ.

Reagovat

 

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Standys 23. 02. 2011 12:38)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 2. 2011 7:51, Klára Samková

Vážený pane Šafránku, to je pozoruhodné, jak jsme se temaick naprosto sešli. Stále častěji si říkám se svými koelgynmi - advokátkami - že bychom panu Kalouskovi naordinoval ještě jednu zkoušku ohněm: živnostenské podnikání za splnění všech zákonných požadavků tak, jak to navrhuji ve svém článku, to by asi nezvlád. Ale ať zkusí to, co každá obyčejná česká ženská: uhlídat rok rodinný rozpočet.... vedle toho je hlídání státního rozpočtu sranda...Pokud byst mohl a chtěl, dovoluji si Vás pozvat na 8. března do Golemklubu, kde mám přednášku na téma "Dodržování lidských práv - největší prorůstový faktor české ekonomiky". Což je aspekt, který uniká všem politickým stranám - vládním i opozičním - rukou společnou a nerozdílnou.... zdravím, KLára

Reagovat

 

-6
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

23. 2. 2011 7:28 | Fany

Pane Šafránku, Vy jste nějak omládl, myslím to foto pod nadpisem ..... Jinak s Vámi souhlasím a popsal jste to dobře. Jen malá poznámka ke Kalouskovi. To s těmi paušály vyjela Mladá fronta a pan Kalousek to dementoval. Třeba zde: http://ekonomika.eurozpravy.cz/ceska-republika/23119-kalousek-nechystam-vyssi-dane-zivnostnikum-mf-dnes-lze/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 2. 2011 7:51 | Klára Samková

Vážený pane Šafránku, to je pozoruhodné, jak jsme se temaick naprosto sešli. Stále častěji si říkám se svými koelgynmi - advokátkami - že bychom panu Kalouskovi naordinoval ještě jednu zkoušku ohněm: živnostenské podnikání za splnění všech zákonných požadavků tak, jak to navrhuji ve svém článku, to by asi nezvlád. Ale ať zkusí to, co každá obyčejná česká ženská: uhlídat rok rodinný rozpočet.... vedle toho je hlídání státního rozpočtu sranda...Pokud byst mohl a chtěl, dovoluji si Vás pozvat na 8. března do Golemklubu, kde mám přednášku na téma "Dodržování lidských práv - největší prorůstový faktor české ekonomiky". Což je aspekt, který uniká všem politickým stranám - vládním i opozičním - rukou společnou a nerozdílnou.... zdravím, KLára
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

23. 2. 2011 8:56 | Jarda

Pane Šafránku plně s Vámi souhlasím.A ještě bych dodal že ani prní tři týdny nemocenské podnikatel nemá placené.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

23. 2. 2011 9:59 | Karel

Ony tu jsou veliké rozdíly podle toho v čem živnostník podniká a těžko se srovnávají jednotlivé obory. Ale fakt je, že zatímco velké bohaté firmy, korporace a silné zájmové skupiny si mohou zajistit lobbing za zákony které jim v podnikání vyhovují, drobní živnostníci mají v tomhle smůlu. Některé politické strany sice živnostníky a malé firmy jako podporují, ale v reálu to vypadá trochu jinak.....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

23. 2. 2011 10:16 | lada

Asi si zase něčeho cucnul, jinak si to nedovedu vysvětlit. Nebo potřebuje z lidí vyždímat co nejvíce, když už nemají kde brát na svoje tunely. Pan Kalousek se zřejmě rozhodl ekonomicky zlikvidovat mou rodinu :-))) manžela mám hasiče a já sama podnikám:-))))). Úspěšně se 16 let sama živím, ale za těchto podmínek bych to asi musela zabalit. Zase pokvete práce načerno a budeme za chvíli v Řecku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 2. 2011 12:38 | Standys

Dobrý den Není všechno ani černé ani bíle. Nedávno jsme seděl s dvěma živnostníky u piva. Pořád brečeli jak se nemají špatně. Jeden má nadražní hospůdku rozměru 5x5 metrů a druhý kamenou velkou hospodu. Tomu prvnímu se daří líp. Hospoda vynáší dobře a živí vlastně jeho manželku i bráchu s rodinou. Za roky podnikání si pořídíl dva byty v Praze a pronajíma je. Chtěl stavět barák ale s obavy co by řekli lidi to raděj vzdal. Tomu druhé se daří o něco hůř ale taky si žije dobře. To je jen úvod do toho co jsem chtěl říct. Když už mně začali s tim brekem štvát zeptal jsem se jich: A pánové kolik s vaších daní uživite důchodců ? Já uživím dva a půl a Vy ? A bylo po brečení. Nám zaměstnancům daní vše a nemáme možnost si odečit nic ..oni vše ...když se to umí ..od mobilu přez auta a náklady na ně a tak dál. Na druhé straně mám bráchu živostníka. Otec mu napsal grunt jehož hodnota se blíží k 60 milionům. Žije jak žebrák ale je to jeho problém když má koníčka čtyři koně co stojí a nevydělavají a tak dál. Prostě nemá vlohy na podnikání. Nic není bíle ani černé - schopní zůstanou a neschopní odpadnou ale tak to je i v zaměstnání. Slabé a neschopné bohužel posíláme na dlažbu. To je kapitalismus a a domokracie a pro to jsme cinkali klíči.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

23. 2. 2011 15:12 | Petr Šafránek

Především Vás musím opravit - důchodce neživíte z daní, ale z důchodového pojištění. Většina živnostníků se narozdíl od zaměstnanců na žádný státní důchod nespoléhá a pokud dnes platí do průběžného systému jen minimum, pak z něho také v budoucnu minimum dostanou... Tady tedy nemají zaměstnanci co závidět. K problemative tzv. odepisování z daní musím připomenout, že živnostník (OSVČ) musí nejprve na pořízení např. toho auta vydělat, nic tedy nemá zadarmo. Většina zaměstnanců k tomu přístupuje tak, jako by to auto, počítač či mobil živnostníka nic nestály, když si to může "odepsat" z daní. To je ale zásadní omyl. Samozřejmě i na straně živnostníků jsou problémy, ale pokud finanční úřad dovolí živnostníkovi vykazovat 10 let ztrátu a neptá se, z čeho žije, je to problém finančního úřadu, který nelze řešit plošným opatřením, ale důslednou kontrolou těch, kteří daně neoprávněně krátí. Mimochodem výdajové paušály jsou cestou, která nedovolí vůbec vykazovat ztrátu, kdo je používá, má vždy kladný daňový základ.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Standys 23. 02. 2011 12:38)

23. 2. 2011 15:16 | Pavel

Stejně jako nevýhody lze popsat i výhody OSVČ. Ty tzv. jistoty zaměstnanců jsou velmi nejisté a na rozdíl od OSVČ nemohou zdraví firmy kde jsou zaměstnáni podstatně ovlivnit (čili jejich osud není ve vlastních rukou). To ale není relevantní. Podstatné je jaké plnění se plátcům dostává, resp. zda je míra plateb státu v korelaci s mírou příjmů od státu. Uznávám, že firmy platí větší část soc. a zdrav. pojištění za své zaměstnance a to křiví ekonomická srovnání.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 2. 2011 16:14 | Petr Šafránek

Když jde firma do konkursu, vyplatí dlužné mzdy zaměstancům stát. Když pro tutéž firmu uděláte zakázku, neprolacenou fakturu si můžete zarámovat, stát Vám ji rozhodně neproplatí... Opravdu ROVNOST jako Brno!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 23. 02. 2011 15:16)

23. 2. 2011 17:03 | Jana

To prave neni pravda - zivnostnici maji ve srovnani se zamestnanci a jejich zamestnavateli minimalni odvody, ale vzhledek ke konstrukci vypoctu duchodu (fixni cast bez ohledu na predchozi vydelky a velmi redukovana zasluhovost pri vypoctu variabilni castky) maji jen o malo nizsi duchody nez zamestnanci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Šafránek 23. 02. 2011 15:12)

23. 2. 2011 17:32 | Helena

Také jsem podnikala a nyní jsem zaměstnancem.Proč by si neměli býti rovni. Já pracuji pro svého zaměstnavatele ofic. 9 hod. Na přesčasy se nehraje, ukažte mě jediného soukromníka, který platí zaměstnancům přesčasy. Práci musím odvádět kvalitní a za pochybení jsem přísně potrestána finančně, nebo příjdu o práci. Ať pracuji osm hodim, nebo 12 hod dostávám stejnou mzdu a nemohu si odečíst náklady na cestovné, stravné apod. Odvádím daně, zdravotní a sociální a nemám možnosti úniku, pomocí různých výdajů, investic, cestovné a pod. A tu výplatu také nemám jistou,soukromník zkrachuje, nebo jde do konkurzu a zaměstnanci nedostanou nic, protože na ně nic nezbyde.Soukromníci a podnikatelé jsou totiž velcí chudáci a nemají nic, hlavně že jezdí drahými auty, bydlí v luxusních bytech. Každý má volbu zda se nechat ždímat jako zaměstnanec, nebo zda podnikat. Je ale fakt, že za dobrou práci je podnikatel královsky odměněn a zaměstnanec ne, ten má pouze plat. Oháníte setím, že zaměstnanec dostane vše i tužku, ale jistě, protože si to ten, kdo mu to dá bohatě odepíše z daní jako výdaj, leckdy nedostanou zaměstnanci ani wc papír. Je to v lidech a ve špatné vládě, která tvoří špatné zákony,
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

23. 2. 2011 21:01 | Leon

S tímto názorem chápu proč už nepodníkáte !!! Pokud jste se teda jako PODNIKATELKA vzdala drahého auta a luxusního bytu a šla pracovat jako zaměstnanec :-)!!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Helena 23. 02. 2011 17:32)

24. 2. 2011 0:10 | iiccee

Neuvěřitelné,co tu zaměstnanci plodí za nesmysly.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

24. 2. 2011 8:47 | Pavla

Podstatné je rozlišovat mezi s.r.o. či a.s. a skutečným OSVČ, nějak to tady diskutující motají dohromady:-) Je-li člověk "jen" OSVČ moc si toho nenakrade. Ano, odvody nemá velké, ale jak již bylo psáno, na druhé straně to srovná neproplacená dovolená, mizivá nemocenská, žádné odchodné, žádná podpora od sociálky či úřadu práce. Po státu nic nechce, i kdyby chtěl stejně by nic nedostane, státu toho naopak moc neodvádí. Někde tady zaznělo, aby se i OSVČ dala práva - dovolená, nemocenská, odchodné atd. Potom ano, potom je třeba jeho platby dorovnat na úroveň zaměstnanců. Ale nedat nic, nestarat se a jen ždímat - to se pan Kalousek asi skutečně pomátl :-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

24. 2. 2011 8:51 | Pavla

Paní Heleno, asi Vás nezaměstnává OSVČ, viďte? Asi jste spíš zaměstnaná v nějaké akciovce nebo eseróčku. To už je ale jiná parketa, to do této diskuse neptaří. A navíc - pokud se skutečně necháte od svého zaměstnavatele takto vydírat, je to spíš Váš osobní problém, a ne otázka jestli jste zaměstnanec či ne:-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Helena 23. 02. 2011 17:32)

5. 4. 2011 9:03 | Martin

Není to nic jiného než závist. Nic víc. Navíc většina ze "Zaměstnanců" ani neví co to znamená podnikáni.
Jediné co umí je debatovat nad pivem v hodpodě, ale zvednout zadky a udělat něco pro to aby bylo líp, tak to už ne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (iiccee 24. 02. 2011 00:10)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Pohlreich

restauratér a podnikatel

Bohuslav Sobotka

politik

Zdeněk Pohlreich
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 80 duelů
×
Bohuslav Sobotka
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Zástava, Optimální portfolio, Bludný kruh chudoby, bydlení, petra pospíšilová, marta nováková, andrej babiš, restaurace, daňová novela, protikrizová opatření, stagnace, rada ekonomických poradců, kojení, cukrovinky, garantovaný dluhopis, majetek státu, Stochastický oscilátor, ekonomicky aktivní obyvatelé

1AA0368, BUBUBUS1, 4AV1462, 4AV1465, 4AV1462

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK