Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 20. 7. 2006 | 39 komentářů
Jak se zdá, světovou ekonomiku čeká vláda žen. Důkazů pro toto tvrzení již dnes existuje dost, v bohatých zemích mají například dívky lepší výsledky ve škole než chlapci, ženy získávají více univerzitních titulů než muži a zároveň obsazují většinu nových pracovních míst. Ženy jsou v současnosti zřejmě nejvýkonnějším motorem světového růstu a je velmi pravděpodobné, že jejich globální role významně poroste. Vítejte ve womenomics!

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 7. 2006 17:06, Jarmila

A to ještě není v článku zmíněn mizivý podíl žen na ekonomice v arabských zemích, v tabulce je pouze Turecko. Tam je teprve potenciál! A navíc jsem přesvědčena o tom, že tam je třeba velká nutnost vzdělávání žen a alespoň špetka feminizace. Např. v Afghanistánu mně zarazilo, že tam měly ženy ZAKÁZÁNO pracovat, a to i v případě, že byly vdovy a měly malé děti. Byly tak odkázány na obživu od příbuzných. Postavení žen v těchto státech je vůbec tristní, muž tam rozhoduje naprosto o všem, žena je ve společenském postavení daleko za velbloudem a ovcí. Když se podívám na fotky žen, zahalených od hlavy až k patě, divím se, že se tam ještě rodí děti.

Reagovat

 

+62
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 7. 2006 14:23, Eric

Mám tři děti a jednu hodnou manželku, která nechala kariéry kvůli dětem, když viděla, čím procházeli moji klienti. Možná jsem trochu ovlivněn tím, že jsem se setkával spíše s těmi, kterým to nešlo a nevyšlo. Byť zpočátku to ty úspěšné dámy viděly úúúplně stejně jako se dočítám na této diskusi. Prostě to nedomyslely (ono to ani nejde, protože zkušenost je nepřenosná), ale ukázalo se to až třeba po pěti nebo osmi letech - v tom je ta zákeřnost. Pak nevěděly proč se manžel chce rozvést a děti je nenávidí nebo jsou z nich agresivní poloblázni...

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 21. 07. 2006 13:54)

Další příspěvky v diskuzi (39 komentářů)

21. 7. 2006 13:45 | kldkrl

Teorie, výzkumy, statistiky, prognózy, kariéra. Pokud naše ženy nebudou mít běžně tři, čtyři děti, jsem si jist, že za nemnoho let bude vše jinak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

21. 7. 2006 13:54 | Jarmila

Ericu, máte děti? Máte manželku? Co Vám proboha udělali, že jste došel k těmto názorům? Nezlobte se, ale Vaše názory jsou fakt předpotopní.
Já se vrátím do 30. let, kdy byly ženy většinou v domácnosti. Jejich práce byla i v této době výdělečná, jen ji dělaly DOMA. Pokud třeba ženské doma soukaly nitě na kolovratu a pak na stavu tkaly plátno, byla to malovýroba, která se dala dělat doma. To dneska nejde, protože tryskový stav si prostě do pokoje v paneláku nedáte. Stejně tak další věci. Totéž ale nastalo i u mužů. Sociální síť neexistovala, ta se utvořila po 2. světové válce. Takže děti se staraly o rodiče a doufaly, že jim rodiče přenechají hospodářství nebo řemeslo. Děti byly výrobní silou a makaly při domácích pracích od 6 let. Ráno nejdřív napásly husy nebo krávy a pak teprve šly do školy. Děti řemeslníků pomáhaly při řemesle. Povinná školní docházka končila ve 12 letech, pak šly do učení. To jen pro srovnání. Co z toho byste chtěl vrátit?
Uvědomte si, že se doba změnila. Ne že by ženské chtěly jít do práce mimo domov, ony do ní prostě jít MUSÍ!! Už jen z jednoho prostého důvodu, kterým je zdravotní a sociální zajištění. Pokud žena nebude pracovat, NIKDO jí nic nedá. Nechtějte po ženských, aby seděly doma a hlídaly děti. U dvou dětí se dá docela klidně duševně zblbnout, nehledě na to, že děti si taky rády hrají s ostatními dětmi. K uspokojení těchto nároků stačí práce na částečný úvazek a mateřská škola. ty jsme ale slavnostně téměř pozavírali, protože jsou prý zbytečné. Co nám bránilo - když už jsme je měli a celý stavný Západ nám je záviděl - v nich do dětí formou hry sypat znalost jazyků? Čím dříve dítě s jazykem začne, tím lépe ho zvládne. Co mi ale v dnešní době chybí, tak to je větší možnost pružné pracovní doby a práce z domova. Prostě kdo nemusí být u pásu nebo v kanceláři, ať dělá třeba tři dny v týdnu doma. Je řada prací, u kterých by to šlo, kdyby se ovšem chtělo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 21. 07. 2006 13:02)

21. 7. 2006 14:07 | Adam

V článku mě zaujala několikerá srovnání ženských a mužských schopností. Ženy zde jednoznačně vycházjí lépe. To je zdá se průchodný názor. Mám poslední dobou pocit, že není "in" říkat, že muži jsou obecně v něčem lepší, než ženy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

21. 7. 2006 14:09 | Honza

Souhlasím, manželka je nyní na mateřské s druhou dcerkou a začíná přemýšlet, co bude dělat potom. Ne z důvodu finančních, ale že by z toho časem "zblbla".
Je nereálné, aby se vrátila do původního zaměstnání, a to z důvodu časové náročnosti a nepředvídatelnosti (marketingové oddělení mobilního operátora).
Také by chtěla práci na zkrácený úvazek, případně z domu. Ale takové pozice moc nejsou.
Jednou z cest je další studium (dokud je doma) a získání kulatého razítka - znalec / oceňování / daňový poradce...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 21. 07. 2006 13:54)

21. 7. 2006 14:23 | Eric

Mám tři děti a jednu hodnou manželku, která nechala kariéry kvůli dětem, když viděla, čím procházeli moji klienti. Možná jsem trochu ovlivněn tím, že jsem se setkával spíše s těmi, kterým to nešlo a nevyšlo. Byť zpočátku to ty úspěšné dámy viděly úúúplně stejně jako se dočítám na této diskusi. Prostě to nedomyslely (ono to ani nejde, protože zkušenost je nepřenosná), ale ukázalo se to až třeba po pěti nebo osmi letech - v tom je ta zákeřnost. Pak nevěděly proč se manžel chce rozvést a děti je nenávidí nebo jsou z nich agresivní poloblázni...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 21. 07. 2006 13:54)

21. 7. 2006 14:39 | janasv

Ericova manzelka je jednoducha deva bez ambic...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 21. 07. 2006 13:54)

21. 7. 2006 15:30 | kldkrl

Pokud úspěšná (v kariéře) žena odrodí a dobře vychová minimálně 3 děti (počet nutný pro přežití našeho civilizačního okruhu), pak může říci, že se jí podařilo skloubit kariéru a mateřství. Kolik takových výjimečných osobností existuje? Pravděpodobně ne dost (1,2 dítěte na 1 ženu), aby představy o moderní ženě neskončily pěkným průšvihem. Zatím to vypadá na vymírající, přestárlé "nezávislé a úspěšné" obyvatelstvo našeho státu. Kdo si myslí, že problém vyřeší "import" obyvatel z jiných částí světa, bude pravděpodobně nemile překvapen.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+51
Líbí
Nelíbí

21. 7. 2006 15:50 | ZikaM

Ericu, to co píšete, by odporovalo čím dám tím víc se prosazujícímu přesvědčení, že vytvoření podmínek pro pracující matky znamená nejen vyšší zaměstnanost žen, ale i další pozitivní efekty pro společnost (viz Švédsko či USA). Nicméně je to velmi zajímavé, nemohl byste uvést z toho, čeho jste byl svědkem, aspoň jeden případ konkrétněji?
Díky
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

23. 7. 2006 15:30 | NukWarhead

Holky, já vám fandím! ;-) Mně se vždycky dobře pracovalo, když mi šéfovala žena. :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

23. 7. 2006 18:41 | Jarmila

Proč by měla 3 děti odrodit a vychovat pouze žena? Muže ty děti nejsou? Nezapomeňte, že doba, kdy se panně narodilo dítě, byla naposledy před 2000 léty, to vyšla i hvězda na Východě a dítěti přinesli mudrcové dary, a dodneška se o tomto zázraku v jistém kulturním okruhu mluví. Zdůrazním jedno: nezáleží na kvantitě, ale na kvalitě. Dítě už není pracovní síla do rodiny, jako tomu bývalo dříve. Pokud rodina vychová jedno nebo dvě děti a vychová je kvalitně, splnila svůl účel. Vychovat kvalitně více než dvě děti je velmi těžký úkol a klobouk dolů před tím, kdo to zvládne! Dneska skuhráme na to, že se rodí málo dětí. Co jsme udělali pro to, aby byly? Pozavírali jsme školky a omezili provoz družin. Obojí jsme zpoplatnili. Školky většinou zavírají v 16.30. Co má dělat žena, která pracuje do 17-18.00? Proč tedy nemohou být děti ve školce třeba do 17.30? nebyly by tam přece všechny a každý den, ale jen tehdy, když by to bylo potřeba. Vždyť jsme nedokázali ani vyjít vstříc ženám, které by školky dávaly děti až v poledne, dítě musí být ve školce nejpozději v 7.45. Tak co chceme, když nedokážeme rodinám poskytnout služby, které potřebují? Taky rozvoj dalších služeb nebyl moc rychlý. Třeba polotovary pro přípravu jídla. Jejich výběr už je lepší, ale pořád nic moc. Další problém je doprava. Pokud bydlí rodina jen pár kilometrů od města, nejezdí tam autobus, pak musí být v rodině 2 auta. Jedno pro muže (pokud je obchodní zástupce, je to pro něj navíc nezbytný nástroj), druhé pro ženu, která by se nedostala včas z práce, aby mohla vyzvednout děti ze školky nebo z družiny. Já vím, řeknete, že na to všechno nejsou peníze. Genderové výzkumy prokázaly, že všechny rozpočty, ať je to státní, krajský nebo městský, straní mužům. Proč se tedy nedají peníze na rozvoj školek a školních družin, když na fotbalový nebo hokejový stadión se najdou? Kolik žen chodí na fotbalový stadión a kolik žen by uvítalo školku?
PS: pokud chceme mít v rodinách hodně dětí bez ohledu na kvalitu, stačí pozvat Číňany a říci jim, že můžou mít dětí kolik chtějí, že k tomu dostanou přídavky. Případně naznačit jisté poněkud odlišné menšině, která už tu několik staletí žije, ale zatím se nedokázala plně asimilovat, že majorita jim maximálně pomůže s výchovou jejich dětí. Je to ale cílem?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kldkrl 21. 07. 2006 15:30)

23. 7. 2006 19:04 | kldkrl

Dobře, když si žena najde muže, který ty tři a více dětí dobře vychová, tak také platí, že se jí podařilo skloubit mateřství a kariéru. Ovšem pokud česká nebo šířeji evropská rodina vychová dítě jedno nebo dvě, a to sebelépe, tak svůj účel nesplnila. Tedy pokud za účel považujeme také přežití našeho národa nebo přežití evropské kultury. To není kritika ale pouze konstatování smutného faktu. Vymírající atomizovaná společnost nezávislých úspěšných důchodců prostě v konkurenci k ostatním vitálním kulturám nemá šanci. Porodnost skutečně není závislá na přídavcích, počtu školek či zkrácených úvazků a podobně. Je to otázka likvidace tradiční rodiny, která ztrácí svůj účel jako nástroj k přežití a zřejmě také přehlušení mateřského pudu možností kariéry a zábavy. Když si vezmete každodenní přísun mediální masáže typu "nevaž se, odvaž se", pak se ani není čemu divit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 23. 07. 2006 18:41)

23. 7. 2006 22:34 | Honza

Jak jsi na tom s dětmi ty?
U racionálně uvažujících rodin JE porodnost závislá na dostupnosti a otevírací době školek, ostupnosti zkrácených úvazků?
Jak by měli rodiče pracujíc do 5 hodin vyuvednout do téže doby dítě ze školky?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+37
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kldkrl 23. 07. 2006 19:04)

23. 7. 2006 22:39 | Honza

Otaznk za dríuhou věto nemá co dělat. To je konstatování. Omlouvám se za překlep.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 23. 07. 2006 22:34)

24. 7. 2006 10:00

Myslím, že prodloužení provozní doby ve školkách, zkrácené úvazky, přídavky jsou dobré ke zlepšení kvality života, ale k vyšší porodnosti nepřispějí. Např. ve Francii spustili velkorysé programy pro rodiny s dětmi a porodnost tam skutečně stoupá. Nikoli však mezi Francouzi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+55
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 23. 07. 2006 22:39)

24. 7. 2006 16:43 | Honza

Neprodloužení dobe ve školkách a neexistence částečných úvazků ale vede k poklesu porodnosti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 24. 07. 2006 10:00)

26. 7. 2006 17:06 | Jarmila

A to ještě není v článku zmíněn mizivý podíl žen na ekonomice v arabských zemích, v tabulce je pouze Turecko. Tam je teprve potenciál! A navíc jsem přesvědčena o tom, že tam je třeba velká nutnost vzdělávání žen a alespoň špetka feminizace. Např. v Afghanistánu mně zarazilo, že tam měly ženy ZAKÁZÁNO pracovat, a to i v případě, že byly vdovy a měly malé děti. Byly tak odkázány na obživu od příbuzných. Postavení žen v těchto státech je vůbec tristní, muž tam rozhoduje naprosto o všem, žena je ve společenském postavení daleko za velbloudem a ovcí. Když se podívám na fotky žen, zahalených od hlavy až k patě, divím se, že se tam ještě rodí děti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+62
Líbí
Nelíbí

27. 7. 2006 20:43

Teorie politické korektnosti říká, že pokud budeme neustále opakovat sebevětší nesmysl, stane se postupně pravdou. Nevěřte tomu. Stejně to platí i o porodnosti - opak Vašeho názoru je pravdou- právě pro jejich životní styl se tam rodí tolik dětí. To ovšem neznamená, že postavení žen v těchto zemích je OK.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 26. 07. 2006 17:06)

28. 7. 2006 14:17 | janasv

Ono se těm muslimkám asi rodí tolik dětí, protože se tam v těch končinách žen její chlap asi neptá, jestli chce, než na ni skočí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 26. 07. 2006 17:06)

17. 11. 2006 11:49 | Martina

Bude to hodně i tím, že ve východní části Evropy, byly ženy od 50.-60. let nuceny pracovat. A to hned ze dvou důvodů, jak všichni víme, byla zde povinnost být zaměstnán a také kvůli druhému příjmu do rodiny. Proto u nás tento zvyk přetrvává, zatímco v západní Evropě, s více rozvinutýmy rovnými příležitostmi, se tento trend rozvíjí úměrně.
P.S pane Ericu, Vy asi nevíte co jsou rovné příležitosti, že??? To, že Vy jste byl svědkem případů v nichž to nevyšlo, neznamená, že v rodině, jež si to "umí uspořádat" to také nevyjde. Jak zde již bylo řečeno, rodiče potřebují oba rodiče, tudíž nevím proč by žena měla být ta špatná pokud se věnuje kariéře. Obávám se, že svými neuváženými výroky se špatně dopadnuvšími příklady téměř urážíte mnoho z nás. Spoustě z nás se buď podařilo sladit kariéru s rodinou a nebo jsou naše milé maminky úspěšné v profesním životě a my nejsme žádní "zmetci" co je nenávidí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+56
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MSpacek 20. 07. 2006 08:49)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiřina Hajduková

podnikatelka, Komas

Pavel Zeman

nejvyšší státní zástupce

Jiřina Hajduková
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 42 duelů
×
Pavel Zeman
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 90 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Nedobrovolná nezaměstnanost, Veřejné výdaje na zboží a služby, Pozůstalostní penze, sleva, mobilní operátoři, o2, operátoři, spotřebitel, výpomoc, out, manageři, osvobození, tereza mynářová, daňová úspora, vězení pro dlužníky, tabakismus, nmnmn, Rychlá půjčka

1P55559, 8P888888, 8P888888, 8P888888, 7B57338

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK