Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Hodnota indexu DJIA klesla poprvé v tomto roce pod 10 000 bodů, stejně tak klesaly i ostatní indexy. Ztráty ovšem byly často vymazány ještě týž den nebo den následující.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 5. 2004 17:31, Honzajs

10 let nestačí ani náhodou. V letech 1966-1982 (16 let) trhy prakticky stagnovaly. Pokud by se ještě započítala inflace, abych zistil reálný výnos (která mne jako investora zajímá), tak to byl VELMI VELKÝ MINUS.

Reagovat

 

+28
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nebraska 17. 05. 2004 15:38)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 5. 2004 16:01, Nebraska

Zajímavý fond je NORDEA NORTH AMERICAN VALUE FUND !!!
Ten vyrostl od ledna 2000 do jara 2004 o 150% !!!
I pres ten velký krach 2000 az 2003.
Ovsem treba nepocítají jen prúmerný rúst akcií v tom fondu !!!
Treba pocítají taky do toho príbytek penez do toho fondu !!!
Takze kdyby akcie zústaly 4 roky bez rústu , ale na fondu pribylo o 150% penez od podílníku fondu , tak by se hodnota fondu zvýsila asi taky o 150% i kdyby tam zústaly peníze v hotovosti a bez akcií !!!
Kdybych to byl bejval vedel , musel bych si roku 2000 ten fond koupit a drzel jej stále !!!
Ovsem fondy , to je nuda !!! Oni kupují za nase peníze akcie a my nevíme vúbec jaké akcie !!! Oni si berou od nás pár procent z nasich penez jako vstupní poplatek a za kazdý rok zase procento nasich penez jako rocní poplatek !!! A díky tomu vydelávají nekdy manageri rocní mzdu milion dolarú , euro , nebo milion korun - a to bychom jim nemeli dovolit !!!
Jeden z nejúspesnejsích fondú sveta NORDEA NORTH AMERICAN VALUE FUND vydelává s kvalitními akciemi vybranými dle strategie Warrena Buffetta a soucasne pridává k tomu i volatilní akcie technologické - to by mohly být klidne Ericsson nebo EMC , ale zjistit to nikde nemohu , jaké akcie presne oni mají ve fondu.
No , já si delám vlastní fond z : Ericsson , EMC , Corning (GLW) ,
Micron Technology , Citigroup , AIG , Cardinal Health , Wellpoint.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nebraska 17. 05. 2004 15:38)

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

17. 5. 2004 3:12 | Nebraska

Pro Warrena Buffetta nejsou 100 $ zádné 100 $ dnes , ale 50.000 $ za 30 let. Warren Buffett cte názory analytikú jen , kdyz nejsou v novinách zádné jiné vtipy. Cím se lisí Warren Buffett od nás : Jeho otec obchodoval s akciemi , Warren cetl v 8 letech první knihu o akciích a burze , koupil v 11 letech první akcie , o prázdninách byl na brigáde v kancelári akciového brokera , ve 26 letech mel v akciích 140.000 dolarú , brzy vydelával s akciemi pro 100 klientú a bral jim jako poplatek kazdý rok 1/4 z výdelku s akciemi který byl prúmerne 24% rocne. My múzeme tedy rozdelit nekolik desítek tisíc na 10 rúzných KVALITNÍCH akcií a kazdý rok za více nez 10 tisíc akcie prikupovat a ocekávat , ze za 10 az 15 let stoupne hodnota akcií na milion. Ale nase deti nebo vnuky bychom meli nechat císti v 8 letech knihu o akciích , ukázati jim , jak si vybíráme a kupujeme akcie a v 11 letech bychom je meli privésti k tomu , aby si koupili computerem sami první kvalitní akcie za peníze , co dostali k Vánocúm. Meli by studovat skolu , kterou potrebují manageri fondú a analytici akcií a meli by nekolik let pracovat tam , kde se kupují nebo analyzují akcie. Meli by pracovat jako fondsmanager. Meli by vyzkouset vydelat miliardy behem 40 let se stejnou strategií jeko Warren Buffett nebo George Soros - ti zbohatli s akciemi nejvíce a vydelali miliardy dolarú jako manageri fondú a vedoucí investicní spolecnosti. Jak poznat podnik , jehoz kvalitní akcie se vyplatí drzet mnoho let : Podnik snadno pochopitelne funguje , má dobré dejiny , je mozno stále podnik rozsirovat a zvysovat zisky , výrobky nebo sluzby budou stále potrebné a není je mozno nahradit lépe temi od konkurence , jeho výrobky musí být odlisné od konkurence , podnik si sám múze urcovat ceny bez ohledu na konkurenci , svetoznámá znacka , vysoká rendita vlastního kapitálu , nízké zadluzení , management podniku musí být prítelem svých akcionárú. Buffettovo pocítadlo www.moneychimp.com/articles/valuation/buffett_calc.htm
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

17. 5. 2004 7:32 | Root

Jasne. Vsichni budeme obchodvat s miliony na burze a jinak nikdo nebude nic delat a tak budeme sice prachati, ale chcipneme hlady ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nebraska 17. 05. 2004 03:12)

17. 5. 2004 11:46 | Jan Kolda von Žampach

Já jsem při výběru akcií už kolik mnoho měsíců velmi rozpačitý. S požadavky na obecný fundament akcie plně souhlasím s Nebraskou. Avšak je třeba si uvědomit, a týká se to i jím ( i jinde tady - úúúúú ) naznačované celkové strategie investování, že prakticky použitelné to je jen do určité míry, konečnou hranici samozřejmě nejsem schopen přesně určit. Domnívám se však, že při opravdu všeobecném rozšíření by systém byl nefunkční : živil by totiž sám sebe ! A to se všemi riziky vzniku investiční bubliny. Navíc předpokládám, že tuto strategii a taktiku používají i ti ze schopnějších portfoliomanažerů konzervativních akciových fondů. Pokud, i technicky samozřejmě, mohou. A nezapomínejme, že cenu i těchto akcií mnohdá dotlačí či vyženou nahoru, nebo naopak srazí dolů, portfoliomanažeři fondů, samozřejmě i pod náporem někdy nepředvídatelného skotačení právě podílníků jejich fondů. Pravdou však je, že Nebraskou zde uváděná strategie má v sobě pro nás ještě tolik rezerv, že s výše uvedeným si tady v Česku, včetně mne, nemusí nikdo lámat hlavu !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nebraska 17. 05. 2004 03:12)

17. 5. 2004 11:47 | Jan Kolda von Žampach

Pozorujíc, obávám se poslední dobou růstu váhy těch dalších vlivů, které mohou dosavadní JISTOTY, a z kterých vychází i pan Nebraska, obrátit ze střednědobého hlediska v prach a popel. Světový vývoj je totiž stále více konfrontační : ropa je na maximech, a přitom v oblasti, u nejvýznamějšího a nákladově i nejlevnějšího zdroje ( šířeji a obecně geograficky ) mají o to více pré nějací emeričtí sadisti a sexuální úchylové a úchylačky, a svoji polívčičku si zdatně v zákrytu dění přihřívají, domy v desítkách domorodcům bourají, ti třeba pro mě zcela a dlouhodobě neakceptovatelní sionističtí lháři, zloději a vrazi - konec konců, vždyť si sami, ještě poměrně nedávno, zavraždili i svýho premiéra, který byl nakloněn konečnýmu urovnání s Palestinci. A konflikt třeba v Čečně, tedy v oblasti přes kterou má být taženo potrubí s energiemi z náhradních zdrojů, není Ruskem také uspokojivě vyřešen, snaha o instalaci nových a nových zrádců v oblasti se ukazuje být kontraproduktivní. A poučení z toho by si měli vzít nejen Rusové, ale také právě i Američané.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach 17. 05. 2004 11:46)

17. 5. 2004 11:48 | Jan Kolda von Žampach

A tak vývoj postupně nazrává, žel, k jen a jen dalším EXCESůM ze všech stran. Ty se budou exportovat dále do světa, žel, třeba už i sem k nám do Česka. To je zákonitě smrtelně nebezpečné i pro JISTOTY dosud bezpečných a v podstatě konzervativních akcií, o kterých pan Nebraska rád hovoří. Mj. zde hrozí to, že chování těchto firem potom nebude v prvé řadě podřízeno jejich hospodářským výsledkům, ale právě politickým zájmům téhož kapitálu, který dnešní konfrontaci ve světě vlastně živí. A sám se, logicky vzato, stane terčem nějakého protiúderu. Je tedy asi záhodno vědět, jako další hledisko při výběru akcií, kdo za tou kterou firmou kapitálově významně stojí a snažit se investovat přísně neutrálně. A zde se obávám, že v tomto případě a jako drobný akcionář nemám u cizích titulů, natož někdy již i zde v Česku, pro nedostupnost relevantních informací šanci vůbec !


Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach 17. 05. 2004 11:46)

17. 5. 2004 15:29 | Nebraska

Tady se to ale rozpovídalo ! Asi se cestí akcioví investori vrátili z dovolené ! Anebo se dívají na peníze.cz/akcie az , kdyz jim ty akcie spadly. Miliony na burze múzeme vydelat velice snadno , nejsme-li pesimisti - opcionisti - medvedi , nejsme-li daytraderi. Kdyby si nejaký 20.letý dal 10 tisíc na akcie nejvetsí banky - Citigroup a na akcie nejvetsí pojistovny - AIG , co by z toho bylo za 40 let ??? Asi nekolik milionú ! A prúmerný rocní zisk vypocítaný z tech 40 let 10% az 25% rocne , asi ale 20% rocne. My ale musíme pracovat nekde , protoze ty peníze na ty akcie musíme brát ze zamestnání , at uz taxikár nebo doktor. My nemúzeme nepracovat a zít z akcií , dokud nevyrostou na nekolik milionú , protoze nejvíce se vydelalo vzdy , kdyz se zádné peníze z kvalitních akcií nebrali , ale nechaly se ty akcie 10 nebo 40 let. Vyjímku delá vetsina akcií pri velkém 3-letém krachu. Na zacátkú velkého , vetsinou 3-letého krachu je dobré i ty kvalitní akcie prodat a koupit za 3 roky znova. Na velký krach to múze vypadat , az bude prúmerné P/E akcií v Dow Jonesu blízko 31 jako v lednu 2000 a dnes je asi P/E 16 u DowJonesu. Na velký krach to múze vypadat , az zacnou kupovat akcie i taxikári a uklízecky a bude se o akciích mluvit se stejným zájmem jako o fotbale.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Root 17. 05. 2004 07:32)

17. 5. 2004 15:38 | Nebraska

S kvalitními akciemi (hlavne z USA) se dá vydelat vzdy , kdyz se drzí nad 10 let ! Protoze lidé v Cechách si kupují fondy nebo ceské akcie. A lidé v Nemecku si kupují fondy nebo nemecké akcie. A zacátecníci nebo nepoucitelní spekulanti zkousí dlouhá léta vydelat rychle s volatilními akciemi. 20% rocne a 10 let drzet to je nuda. Takze líné ale kvalitní akcie jako asi priblizne Citigroup a AIG zbývají na ty , co nekolik let studovali knihy od nejúspesnejsích a nejbohatsích akciových investorú !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach 17. 05. 2004 11:46)

17. 5. 2004 16:01 | Nebraska

Zajímavý fond je NORDEA NORTH AMERICAN VALUE FUND !!! Ten vyrostl od ledna 2000 do jara 2004 o 150% !!! I pres ten velký krach 2000 az 2003. Ovsem treba nepocítají jen prúmerný rúst akcií v tom fondu !!! Treba pocítají taky do toho príbytek penez do toho fondu !!! Takze kdyby akcie zústaly 4 roky bez rústu , ale na fondu pribylo o 150% penez od podílníku fondu , tak by se hodnota fondu zvýsila asi taky o 150% i kdyby tam zústaly peníze v hotovosti a bez akcií !!! Kdybych to byl bejval vedel , musel bych si roku 2000 ten fond koupit a drzel jej stále !!! Ovsem fondy , to je nuda !!! Oni kupují za nase peníze akcie a my nevíme vúbec jaké akcie !!! Oni si berou od nás pár procent z nasich penez jako vstupní poplatek a za kazdý rok zase procento nasich penez jako rocní poplatek !!! A díky tomu vydelávají nekdy manageri rocní mzdu milion dolarú , euro , nebo milion korun - a to bychom jim nemeli dovolit !!! Jeden z nejúspesnejsích fondú sveta NORDEA NORTH AMERICAN VALUE FUND vydelává s kvalitními akciemi vybranými dle strategie Warrena Buffetta a soucasne pridává k tomu i volatilní akcie technologické - to by mohly být klidne Ericsson nebo EMC , ale zjistit to nikde nemohu , jaké akcie presne oni mají ve fondu. No , já si delám vlastní fond z : Ericsson , EMC , Corning (GLW) , Micron Technology , Citigroup , AIG , Cardinal Health , Wellpoint.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nebraska 17. 05. 2004 15:38)

17. 5. 2004 16:20 | Nebraska

Jestlize akcie spadly , inteligentní investori se radují , ze mohou levne prikoupit ! Protoze 100 euro dnes v kvalitních akcií znamená 900 euro za 10 let nebo 50000 euro za 40 let. Zlé je ale , ze já musím uvolnit peníze z nekvalitních akcií , které uz nechci , Siebel , Millennium Pharma. , Peoplesoft a Brocade , abych získal peníze na kvalitní akcie , které chci drzet 10 let. A kdyz jsou ty akcie spadlé , nomohu je prodat a nemohu jiné koupit. Takze by bylo dobré , kdyby zústaly ty akcie spadlé az do prosince , tehdy mi vyplatí nekolik tisíc euro z dlouholetých vkladú. A pak v prosinci hned koupím kvalitní akcie na 10 let a budu je jeste prístí 4 roky prikupovat. Takze se nemusím moc starat o signály indikátorú MACD a RSI , kdyz musím ty akcie kupovat po cástech 4 roky. Já si myslím , ze kdo kupuje kvalitní akcie na 10 let , by se vúbec nemel starat o cenu oleje , nebo cenu psenice , nebo o americké úroky Greenspana , ani o Irák , ani o cenu zlata. Protoze na tak ideální rok na nákup akcií , jako byl rok 2002 a 2003 se bude dnes cekat zase asi 10 let az 13 let.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nebraska 17. 05. 2004 16:01)

17. 5. 2004 17:31 | Honzajs

10 let nestačí ani náhodou. V letech 1966-1982 (16 let) trhy prakticky stagnovaly. Pokud by se ještě započítala inflace, abych zistil reálný výnos (která mne jako investora zajímá), tak to byl VELMI VELKÝ MINUS.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nebraska 17. 05. 2004 15:38)

17. 5. 2004 17:34 | Honzajs

Jetš so neodpustím pozmnámku k finančním akciím.
Jejich portfolia jsouplná obligací. Jakmile Fed zvýší úroky, půjde cena obligací dolů, což srazí hodnotu portfolia těchto bank.
Růst úroků povede ke zvýšení delikvence věřitelů...
Proč by tedy měly růst? Že by generovaly zisk a akciích?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nebraska 17. 05. 2004 15:38)

18. 5. 2004 4:35 | Milion

Doplníme ale líné kvalitní VALUE AKCIE (jak ríkala moje babicka) s hluboko spadlými ale zivými technologickými GROWTH AKCIEMI (jak je jmenovala moje nebozka babicka z Vinaric). Ty solidní ale hlubokospadlé techno akcie mohou rústi více nez ty nespadlé kvalitní akcie. Nekteré na 1/12 spadlé ale solidní akcie mohou být za 10 let nebo za 15 let zase na té cene z brezna 2000. I kdyz ony nemají pamet. Milion za 10 let je mozný , zálezí jenom na startovním kapitálu , co kdyby byl 300 tisíc. Já uz jsem psal minule : v 90. letech udelalo nekolik akcií z 10 tisíc 1 milion az 7 milionú behem 10 let. Kdyby dnes mely rústi 10x méne , nevezmeme startovní kapitál 10 tisíc , ale startovní kapitál 100 tisíc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honzajs 17. 05. 2004 17:34)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Vágner

rybář a podnikatel

Miroslava Němcová

politička

Jakub Vágner
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 9 duelů
×
Miroslava Němcová
ÚSPĚŠNOST
85,45 %

z 55 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Exploatace, Reeskont, Clearing, penzijní společnosti, odstoupení od smlouvy, operátoři, petr brousil, dtest, specifikace, nákup nemovitosti, Objem projektů, Zapakatel.cz, týdenní výkonnost, ctp, česká vláda, odúmrť, žlutá linka, příspěvek na zapracování

4Z48668, 1AZ5001, 1AZ5001, 5B67050, 5B67051

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK