Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Finanční instituce nás denně přesvědčují, že jsou tu proto, aby nám sloužily. Některé z nich, aby nám sloužily ještě lépe, budují i sítě "osobních finančních poradců". Vydávat své zástupce za poradce je ovšem nemravné.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 1. 2004 18:43

Krátký pohled z "druhé strany barikády". Jsem pojišťovací agent (pojmenování "finanční poradce" se bráním jako čert kříži). Pracuji s produty více pojišťoven, dělám stavební spořitelny, penzijní fondy atd. Jsem placen provizí za sjednané pojistné smlouvy atd., přesto se snažím klientovi nabídnout to, co potřebuje a co mu bude nejlépe vyhovovat (samozřejmě ale pouze z omezené nabídky několika pojišťoven, PF atd.). Vím, že když klientovi dobře poradím (i když budu mít třeba nižší provizi), je to ta nejlepší reklama.
Podle mého názoru ideální finanční poradce neexistuje. Nikdo nemůže znát produkty všech pojišťoven, stavebních spořitelen atd. tak, aby dovedl klientovi stoprocentně správně poradit s výběrem těch produktů, které bude klient potřebovat. Vždy bude řeč pouze o části nabídky na trhu. Je tedy i věcí klienta, aby hned nesepisoval smlouvy s prvním finančním poradcem, který mu "poradí", ale aby si nechal zpracovat nabídky z více zdrojů, tyto nabídky pak porovnal (zeptal se na nejasnosti) a vybral si opravdu jenom to, co potřebuje a to, co mu nejlépe vyhovuje.
Pokud se týká přímo finančních poradců, tak tu bude vždy rozpor mezi snahou finančního poradce uzavřít s klientem co nejlepší smlouvu (a co nejvíce smluv) z hlediska výše jeho provize a mezi (morální) povinností nabídnout klientovi to, co bude pro klienta nejlepší, bez ohledu na výši provize.
Myslím si, že nejvíce se blíží pojmu "finanční poradce" člověk, který má co největší přehled o co největším počtu produktů, nabízených na trhu, ale který tyto produkty nesjednává - pouze pomůže s jejích výběrem dle potřeb klienta. Takový finanční poradce je placen přímo klientem za čas strávený oním finančním poradenstvím (tak jako třeba právník, advokát a podobné profese). V tomto případě je asi největší zaruka toho, že finanční poradce klientovi poradí co nejlépe, protože když klientovi dobře poradí, tak si jej klient časem pozve znovu a doporučí jej svým přátelům a známým. Když klientovi poradí špatně, tak má po výdělku, špatné zprávy se totiž šíří daleko rychleji, než ty dobré.

Reagovat

 

+72
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 1. 2004 18:19, Harpagon

Souhlasím s vámi až na malou připomínku: v obchodním právu platí princip objektivní odpovědnosti. A pokračujte dalšími články!

Reagovat

 

-23
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zachrdla - TriMan 27. 01. 2004 17:22)

Další příspěvky v diskuzi (26 komentářů)

28. 1. 2004 8:16 | Martin

Nemusíte jezdit do Prahy, má ji každé knihkupectví v okresním městě. Je možnost si ji také půjčit v knihovně přes meziknihovní výpůjční službu. Je to kniha velice zajímavá a užitečná, i když popisuje Německo, najdete v ní mnohé, co můžete vidět i v Čechách.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 27. 01. 2004 11:19)

28. 1. 2004 8:48 | Fredy

Nebo si ji můžete objednat na internetu. Třeba na www.vltava.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin 28. 01. 2004 08:16)

28. 1. 2004 18:43

Krátký pohled z "druhé strany barikády". Jsem pojišťovací agent (pojmenování "finanční poradce" se bráním jako čert kříži). Pracuji s produty více pojišťoven, dělám stavební spořitelny, penzijní fondy atd. Jsem placen provizí za sjednané pojistné smlouvy atd., přesto se snažím klientovi nabídnout to, co potřebuje a co mu bude nejlépe vyhovovat (samozřejmě ale pouze z omezené nabídky několika pojišťoven, PF atd.). Vím, že když klientovi dobře poradím (i když budu mít třeba nižší provizi), je to ta nejlepší reklama. Podle mého názoru ideální finanční poradce neexistuje. Nikdo nemůže znát produkty všech pojišťoven, stavebních spořitelen atd. tak, aby dovedl klientovi stoprocentně správně poradit s výběrem těch produktů, které bude klient potřebovat. Vždy bude řeč pouze o části nabídky na trhu. Je tedy i věcí klienta, aby hned nesepisoval smlouvy s prvním finančním poradcem, který mu "poradí", ale aby si nechal zpracovat nabídky z více zdrojů, tyto nabídky pak porovnal (zeptal se na nejasnosti) a vybral si opravdu jenom to, co potřebuje a to, co mu nejlépe vyhovuje. Pokud se týká přímo finančních poradců, tak tu bude vždy rozpor mezi snahou finančního poradce uzavřít s klientem co nejlepší smlouvu (a co nejvíce smluv) z hlediska výše jeho provize a mezi (morální) povinností nabídnout klientovi to, co bude pro klienta nejlepší, bez ohledu na výši provize. Myslím si, že nejvíce se blíží pojmu "finanční poradce" člověk, který má co největší přehled o co největším počtu produktů, nabízených na trhu, ale který tyto produkty nesjednává - pouze pomůže s jejích výběrem dle potřeb klienta. Takový finanční poradce je placen přímo klientem za čas strávený oním finančním poradenstvím (tak jako třeba právník, advokát a podobné profese). V tomto případě je asi největší zaruka toho, že finanční poradce klientovi poradí co nejlépe, protože když klientovi dobře poradí, tak si jej klient časem pozve znovu a doporučí jej svým přátelům a známým. Když klientovi poradí špatně, tak má po výdělku, špatné zprávy se totiž šíří daleko rychleji, než ty dobré.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+72
Líbí
Nelíbí

28. 1. 2004 21:16 | Zachrdla - TriMan

Díky za hezký příspěvek ke kterému není co dodat. Proto mě mrzí, že svoji pozici chápete jako pohled „z druhé strany barikády“. Takto článek myšlen nebyl. Finanční poradci a finanční zprostředkovatelé jsou kolegové, každý z nich ale poskytuje jiný typ služeb. Pro obě skupiny se na finančním trhu dost místa a mohou vedle sebe existovat bez rivality, pokud jednají čestně, pokud pravdivě informují klienta o rozsahu svých služeb. Tento článek nebyl myšlen poradci kontra zprostředkovatelé, ale pravdivé kontra nepravdivé informování o rozsahu poskytovaných služeb.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 28. 01. 2004 18:43)

29. 1. 2004 6:56 | Martin Gardavský, ARIZ ČR

Krátký, ale velmi výstižný pohled. Děkuji. Podle textu (na druhé straně barikády) se domnívám, že jste v článku pana Zachrdly (jinak velmi zajimavém) četl mezi řádky to stejné jako já: poradce a kdo je víc?! Podle toho co píšete tak děláte svoji práci správně a pro zákazníky je setkání s Vámi o mnoho přínosnější (a bezpečnější) než setkání s tuctem rádoby "poradců". Pokud budete někdy zprostředkovávat i investiční cenné papíry rádi Vás uvítáme v naší asociaci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 28. 01. 2004 18:43)

14. 9. 2012 10:27 | xxx

enlarge your penis
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Dienstl

podnikatel, Czech Coal

Přemek Podlaha

moderátor a podnikatel

Jan Dienstl
ÚSPĚŠNOST
46,67 %

z 15 duelů
×
Přemek Podlaha
ÚSPĚŠNOST
85,29 %

z 34 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Neúročený dluhopis, Alikvotní úrokový výnos, Anuita, jan bureš, pavel kohout, andrej babiš, zbyněk stanjura, martin stára, Angela Merkelová, členský podíl, duševní práce, Burza cenných papírů, DDT, lubo smid, zákon o evidenci tržeb, koš, Rada hospodářské a sociální dohody, emise co2

6C31210, 5J67363, 3AT6251, 3A07436, 3AR5888

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK