Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 13. 6. 2003 | 19 komentářů
Ruleta nebo kostky jsou klasickou hazardní hrou. Ale co investování na burze? Liší se nějak od hazardu, nebo jde v principu o stejnou věc? Existuje tajný tip na rozbití banku na burze?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 6. 2003 15:10, CSrypatschek

...ano, právě o PF České spořitelny mi raději ani nemluvte ! Já z toho už před lety doslova a do písmene sebezáchovně utekl a zrušil po zaslání odbytného i sporožirový účet. A odechl jsem si, že mám od nich snad navěky klid. Také ani ukončení obou těchto finančních produktů nedokázali v České spořitelně udělat dle svých vlastních obchodních podmínek. A samotný PF České spořitelny ? Ve své korespondenci, když mě chtěl tehdy nezákonně připravit o mé zasloužené peníze, dokonce odkazoval na svá již neexistující telefonní čísla a já musel při reklamacích na své náklady sám zjišťovat jejich čísla správná. No, a zrovna před týdnem, po těch dlouhých letech, mi z tohoto profláknutého PF České spořitelny nějaká Vorudová s Eiseltem ( dovozuji že, asi a žel, oba s vodnatelnou hlavou ) poslali poštou ostře výhružnou ceduličku :

Reagovat

 

+55
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Optimista 14. 06. 2003 10:40)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 6. 2003 23:31

Jo, myslim, ze IS akro stoji za hov.. Uz davno to meli zabalit. Vykonnost jejich fobdu je priserna. No a navic kauza PI. Investoval by pres ne jinej spravce? Ale u toho Eurotech by spise pripadal do uvahy jako benchmark Nemax 50. Mrknete na jeho vykon: http://de.finance.yahoo.com/q?s=^NEMAX50K&d=c&k=c1&a=v&p=s&t=5y&l=on&z=m&q=l

Reagovat

 

-12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 13. 06. 2003 11:36)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

13. 6. 2003 9:29 | TGP

No když se tak dívám na své výsledky investování, myslím, že je to opravdu hazard...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 6. 2003 9:37 | TGP

Průšvih je, pokud investujete přes fondy a narazíte na nekvalitního správce. Mně se to stalo s firmou Akro a jejím fondem Akro Eurotech. Místo toho, aby jej aktivně spravovali, fond padá a padá. Jak je možné, že podobné fondy jsou na tom několikrát lépe než tenhle?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 6. 2003 11:03 | Simpanz

Které fondy jsou na tom několikrát lépe? Víte, jaký má benchmark Akro Eurotech a jaké mají benchmarky ty "podobné" fondy? Jsou všechny zmíněné fondy zainvestované podle benchmarku? Pokuste se odpvědět na tyto otázky a třeba zjistíte, že jste si koupil něco jiného, než jste zamýšlel nebo že zmíněné "podobné" fondy jsou ve skutečnosti zainvestované v rozporu s investiční strategií fondu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 13. 06. 2003 09:37)

13. 6. 2003 11:36 | TGP

Díval jsem se na web Akra a benchmarky nikde žádné. Ale i kdyby byl benchmarkem třeba Nasdaq, tak padá pomaleji než tenhle fond (nemluvě o tom, že půlka portfolia je v hotovosti).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Simpanz 13. 06. 2003 11:03)

13. 6. 2003 12:01 | viktora

:-)) Aha, tak nekvalitní správce... O AKRU si sice myslím svoje, ale tento případ je o něčem jiném. VY (ne AKRO) jste vsadil na technologické akcie a AKRO vám umožnilo Vaši investici realizovat výhodněji, než by se Vám to podařilo individuálně na trhu (díky objemu, technickému aparátu, rozložení rizika atd.). Rozhodnutí investovat tímto směrem bylo Vaše a nevěřím tomu, že by AKRO fond řídilo vysloveně špatně. Prostě technologické akcie - bez ohledu na akro neakro - šly dolů. Kdybyste si stejně zaměřený fond koupil třeba u Svaté investiční společnost, a.s., šel by dolů úplně stejně. Zamyslete se nad vlastním investičním rozhodnutím a hledejte chybu u sebe. Mimochodem, myslím, že právě technologické tituly v poslední době zaznamenaly silný růst.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 13. 06. 2003 09:37)

13. 6. 2003 20:20 | Rejpal

Hra na burze vůbec není hazard. Pokud vyjdeme z předpokladu, že historie se opakuje a dnes jsou indexy na maximu, doporučuji vyčkat s investováním na srpen nebo přelom říjen/listopad a bez rozmyslu investovat do infrastruktůrních akcií, úroda se pak sklízí po 6 měsících bez daně na přelomu květen/červen. Přeju slušné výnosy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

14. 6. 2003 0:07 | TGP

No právě, technoakcie zaznamenaly poslední dobou silný růst, ale Akro Eurotech je pořád pod průměrem akciových fondů. A nebo si to srovnejte s jinými technofondy ze zahraničí a uvidíte, jak kvalitní to je správce. Nebo se koukněte na graf, máte ho tady přímo na webu: http://www.penize.cz/produkty/of/grafy.asp?TID=OFAKRET
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (viktora 13. 06. 2003 12:01)

14. 6. 2003 9:23 | CSrypatschek

...téměř souhlas a navíc s tak vyvedeným příkladem ! Nesouhlasím jen s tím "bez rozmyslu". Ano, na rozdíl od hazardu, kde přijdu o vše nebo naopak vyhraju několikanásobek okamžitě a především(!) nevratně, na burze, jako individuální spekulant, musím uvažovat v časovém horizontu a především o načasování spekulace. A vážit fundament té které akcie. A pokud je fundament, s hazardem to nemá nic moc společného. I když slizká nevypočitatelnost, zvůle a temná šerost chování našich socanů aspol. toto tvrzení, zdá se, právě u bémiš akcií vyvrací. Jen tak na okraj : se zájmem právě delší čas sleduji, jak nám asi Špidlín a komu zašmelí bémiš hnědý uhlí, a co to bude následně stát zase moji peněženku, hi, hi, hi. Pokračujme ale : a počkat si potom u titulu třeba i déle, vždyť to je život, nebo také umět zareagovat okamžitě a prodat ! Závěr : akcie má, při alespoň nějaké té kultivaci ve standardním prostředí a po zalití, vlastně vždy šanci se ještě nějak po poklesu vzchopit ( takový fatální titul, jako IPB, byl a je jiný případ - politické čachry, nestandardní postupy a nekvalifikovanost ).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rejpal 13. 06. 2003 20:20)

14. 6. 2003 9:37 | CSrypatschek

Skeptik jsem po zkušenostech s akciovými fondy ( případně smíšenými ). Je to dnes zkomercionalizovaný fondový průmysl s mnoha křížícími se zájmy a jejich podílník je vždy ten poslední. Vydělat se dalo na fondech, které po nějakou dobu měly za podílníky ( akcionáře ) též své správce nebo jejich matky a kultivovaly, vlastně pro sebe, portfolio na zpětný odkup se ziskem. Dnes lze zde akorát tak paběrkovat na pár fondech, kterým zbyly v portfoliích ještě nějaké ty nedořešené a nadějné tituly, avšak s rizikem, že ze strany správce již dnes není zájem tyto věci řešit, neboť účast ve fondu již obvykle nemá a efektivní řešení zvyšuje náklady na kvalifikovanou správu fondu. A tak to vyznívá pro podílníka do ztracena...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 14. 06. 2003 09:23)

14. 6. 2003 9:57 | CSrypatschek

...někdy si i říkám, že to spojování pojmů "spekulace a investice na burze" s pojmem "hazard" je ryze účelové, aby se bučáci co nejvíce vystrašili a raději dávali svý prašule do bémiš státem ( z daní bučáků, hi, hi, hi ) podporovaných, prý(?) jistých obskurních finančních produktů. A tyto produkty od bučáků získaný prašule umrtvují dál především v neproduktivní sféře, tedy kryjí dluhy zasssranýho bémiš státu včetně těch dluhů, která si stát převzal z ke krachu přivedených bémiš finančních ústavů. No, a tyto finanční ústavy z toho nakonec dál pořád profitují, a vlastně jsou tím, tak mi to připadá, kdo nabízí bučákovi v tomto koloběhu jako potravu, místo šťavnaté travičky nových produktivních investičních příležitostí, jen jejich vlastní lejno - jo, pěkně upravený do barevného lesklého papíru a s pochvalou, hi, hi, hi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 14. 06. 2003 09:23)

14. 6. 2003 10:00 | CSrypatschek

...ano, ano, ano, a za zvláště odstrašující případ podkládám celou finanční skupinu České spořitelny ! Každému radím, utečte odtamtud, dokud je čas ! O svoji odloženou spotřebu se starejte raději sami !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 14. 06. 2003 09:57)

14. 6. 2003 10:40 | Optimista

Špatnou zkušenost s akciovými fondy si snad musí protrpět každý investor. Nejvíc jsem se pobavil, když mne oslovovali představitelé fondů a ptali se, jak jsem mohl vědět, že bude tak veliká poptávka po akciích SM VAK, když frantíci nabízeli v poslední fázi až 1800 za akcii a pár měsíců předtím byly za min. zájmu po 90 Kč. Tu mi došlo, že portfoliomanažeři jsou úplní idioti, kteří se shlédli jen v amerických akciích a jejich výsledky jsou víc než žalostné.Stejní idioti teď spravují i penzijní fondy, světlou vyjímkou je snad penzijní fond Komerční banky, vrcholem je nenažranost managementu PF České spořitelny s dvojnásobně vyššími správními náklady na 1 účastníka než PF KB. Investujte sami apřímo do akcií hlavního trhu. K dobré investici vám pomohou přehledy třeba na IPOINTu. Platí, že podniky, které dlouhodobě vyplácejí dividendu a jejichž zisk roste a zadluženost klesá budou zpravidla úspěšné i v dalším období. Navíc nezapoměňte, že nominály akcií byly většinou stanovovány před 10 lety a dnes by měly být cca 3 násobné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 14. 06. 2003 09:37)

14. 6. 2003 17:01 | Vaclaf

Hazard? Urcite. Nicmene, risk se da podstatne snizit. Jak jsem psal v nejake predchozi diskusi, nakupovat Nasdaq pred par lety, kdyz byl nad peti tisici bylo silenstvi. Presto kazdy expert zatahoval investory do hry. Ted kdyz je Nasdaq na necele tretine, risk - dlouhodobe - je podstatne nizsi. Pane Fejtku, dejte dohromady nejakou soutez. Na pr.: jedna akcie ze svetovych trhu "zakoupena" za zaviraci cenu urciteho dne v budoucnosti, a "prodana," rekneme, za zaviraci cenu posledniho prosince. Neco jako dela Forbes v prosinci. Diky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

15. 6. 2003 15:10 | CSrypatschek

...ano, právě o PF České spořitelny mi raději ani nemluvte ! Já z toho už před lety doslova a do písmene sebezáchovně utekl a zrušil po zaslání odbytného i sporožirový účet. A odechl jsem si, že mám od nich snad navěky klid. Také ani ukončení obou těchto finančních produktů nedokázali v České spořitelně udělat dle svých vlastních obchodních podmínek. A samotný PF České spořitelny ? Ve své korespondenci, když mě chtěl tehdy nezákonně připravit o mé zasloužené peníze, dokonce odkazoval na svá již neexistující telefonní čísla a já musel při reklamacích na své náklady sám zjišťovat jejich čísla správná. No, a zrovna před týdnem, po těch dlouhých letech, mi z tohoto profláknutého PF České spořitelny nějaká Vorudová s Eiseltem ( dovozuji že, asi a žel, oba s vodnatelnou hlavou ) poslali poštou ostře výhružnou ceduličku :
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+55
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Optimista 14. 06. 2003 10:40)

15. 6. 2003 15:12 | CSrypatschek

...že prý mi odněkud vyštrachaný doplatek odbytného zdaněný 25 % ( to čučíte bučáci na dobráka Špidlu, že ? ) natvrdo zašlou ( bez možnosti obrany z mé strany a nevím kdy ? ) na můj bývalý ( ale už zrušený ! ) sporožirový účet vedený v České spořitelně, a pokud se jim částka ( nevím do kdy ? ) vrátí zpět ( jak a kdy se to dozvím ? ), tak prý následná výplata bude možná pouze po individuální dohodě ( nevím s kým, jakým způsobem a s jakými pro mne náklady ? )...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+29
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 15. 06. 2003 15:10)

15. 6. 2003 15:13 | CSrypatschek

...a to prosím, se ta líná Vorudová s líným Eiseltem mohla hned na začátku a přímo sama interaktivně dotázat v databázi spořky ( 1 vteřina ), zda-li můj sporožirový účet po tolika letech není zrušen. Alespoň mě, prosté a malé divoké prasátko, by to napadlo : když bych měl takto klientovi psát, poslal bych mu potom slušně a rovnou návratku, ať uvede nové bankovní spojení a tam mu odbytné zaslal hned napoprvé. A také bych zjistilo, zda-li náhodou, právě po těch letech, už číslo sporožirového účtu nemá obsazeno někdo jiný ! V tom případě se totiž natvrdo na účet vyplacené mé odbytné zpět nevrátí, prašule z mého odbytného dostane někdo úplně jiný a já jen utřu rypáček !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 15. 06. 2003 15:10)

15. 6. 2003 15:15 | CSrypatschek

...v peněžnictví je prý průměrná měsíční mzda, a to zde v bémiš prostoru, tak kolem 33.000,- Kč měsíčně. Proto u "podšéfíka" místopředsedy představenstva PF České spořitelny pana Eiselta to odhaduji na takových 150.000,- Kč měsíčně a u vysoce "kvalifikované" paní či slečny Vorudové ( i přes tu vodnatelnou, jak se domnívám, hlavu ) kolem 70.000,- Kč. Aby si takovéto poměrně slušné penízky, na rozdíl od zbytku bémiš populace, mohli v PF České spořitelny vesele a dlouhodobě vyplácet, je potom logické, že jejich penzijní fond musí mít celé roky jednu z nejnižších(!!!) výkonností a forma a obsah komunikace s jejich klienty musí být na úrovni tak těch nedostudovaných ošetřovatelů primitivních poloopic, hi, hi, hi. Já jsem ale bojovné a divoké malé prasátko s ostrými páráčky, před kterými v džungli uteče i tygr, tedy žádný smradlavý opičák !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+37
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 15. 06. 2003 15:10)

15. 6. 2003 15:16 | CSrypatschek

...SMVaK Ostrava mám v zorném úhlu už hodně dlouho, ale než jsem se konečně rozhoupal k nákupu, kurz mi už utekl nějak nahoru a likvidita je také poslední dobou hodně mizerná. Ostatně, vždy si rád přečtu na tamní diskusi Vaše poznámky ! Jen aby se ty fabriky v prostoru, kam společnost také expanduje, za chvíli nezavřely. Tahat potom nově trubky s vodou až někam na Ukrajinu nebo do Rumunska by asi nebylo to pravé ořechové, ale to jen tak rýpu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 15. 06. 2003 15:15)

17. 6. 2003 23:31

Jo, myslim, ze IS akro stoji za hov.. Uz davno to meli zabalit. Vykonnost jejich fobdu je priserna. No a navic kauza PI. Investoval by pres ne jinej spravce? Ale u toho Eurotech by spise pripadal do uvahy jako benchmark Nemax 50. Mrknete na jeho vykon: http://de.finance.yahoo.com/q?s=^NEMAX50K&d=c&k=c1&a=v&p=s&t=5y&l=on&z=m&q=l
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 13. 06. 2003 11:36)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 567 217 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Mahdal

podnikatel, Safetica Technologies

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Jakub Mahdal
ÚSPĚŠNOST
42,86 %

z 49 duelů
×
Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
20,59 %

z 34 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Celkový užitek, Štěpení cenných papírů, Investiční fond, inflace, koncese, výživné, třetí pilíř, uber, Tomáš Kofroň, Pivkupectví, marka, vstupné, Klaus, Parvest World Agriculture, společnné jmění, Theme Hospital, jan neumann, rozkoš bez rizika

5P66247, 8S62029, 2E21688, 3SD3355, 1T42730

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK