Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 27. 6. 2001 | 11 komentářů
Erste Bank navrhla nedávno program odkupu prioritních akcií České spořitelny od měst a obcí. Tento program vyhlásila, jako majoritní akcionář spořitelny v souladu s dohodou učiněnou v době privatizace státního podílu v tomto domácím bankovním gigantu. Navržené podmínky, především cenová relace, vyvolávají na municipální úrovni a v ekonomické sféře vášnivé diskuse.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 7. 2001 14:40, franktres

Nevim co je na drzeni akcii od odluzene a prosperujici banky "sexy". Podle meho jak se divam na ostatni ceske penezni ustavy, CS by mela jit na uroven kolem minimalne 500 kc/share. Je to otazka casu a trpelivosti. Obce ktere nemaji penez nazbyt mohou pouzit akcie jako zastavu a pujcit si na ne penize, tak to aspon funguje na zapade. Muj dojem je, ze CS se snazi vyuzit neznalost obcanu ohledne financnich trhu, proste se snazi vratit do doby "privatizace" kde vycurani gauneri (Kozeny) skupovavali od neznalych babicek a dedecku "bezcene" kusy papiru... Zaver: ja bych osobne drzel prioritni akcie kdybych mohl, protoze jak prioritni tak i bezne? akcie musi jit nahoru, ovsem problem je stale jestli slaba ceska legislativa nedovoli CS/Erste nejaky podraz na akcionare. Aaale vstup do ES se blizi, a muj dojem je, ze doba podrazu uz minula.

Reagovat

 

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 06. 2001 11:24)

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

27. 6. 2001 8:52 | urubkova

To, co chtějí udělat, mě vůbec nepřekvapuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

27. 6. 2001 9:26

ERSTE BANK se tváří jako seriozní instituce, ale to, co tady chystá na města v ČR by si v civilizovaném světě nedovolila. Doufám, že města využijí obchodního nátlaku a nenechají si takovou nízkou cenu líbit. Vždyť je to výsměch do očí argumentovat tím, že kdyby tyto akcie změnili na veřejně obchodovatelné, že by se zněnila akcionářská struktura ve společnosti. Ano, změnila, ale když ERSTE vlastní víc jak 50 %, tak by ani po této změně o majoritu nepřišla.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

27. 6. 2001 10:00 | Baronlempl

Můj názor na ČS není valný. Ovšem v tomto případě bych se zdržel. Je to obchodní případ, kupující Erste, prodávající obce. Vyjednávací výhodu mají v tomto případě jasně obce. Záleží, jakou mají vyjednávací schopnost. V souladu s mým názorem na volené ográny bych si dovolil být mírně pesimistický, i když na místní úrovni jsou politici poněkud schopnější, než na centrální.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

27. 6. 2001 11:07 | SkrivanekT

Už se těším až nám to vysvětlí CSdefence. Ten určitě vysvětlí proč je popsaný postup ten správný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

27. 6. 2001 11:24

Prodat. A co nejrychleji, alespoň pro ty obce, které nemají peněz nazbyt. Držet akcie může být sice sexy, ale taky to může být pěkný průšvih.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

27. 6. 2001 15:58 | RadekVala

Docela by mě zajímalo jak v Erste dokázali motivovat členy sdružení zastupujícího v ČS zájmy měst a obcí, že tak místo veřejné obchodovatelnosti svým členům doporučují jejich značně nevýhodný prodej. Taky si myslím, že Erste na tom zase tak špatně není aby ji musela naše stále více se zadlužující komunální sféra "dotovat".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

27. 6. 2001 16:10 | RadekVala

ČS už pěkný průšvih byl, však do nich vláda odkupem špatných pohledávek pěkných pár miliard nalila, takže se nejedná sice o sexy, ale zato docela dobře odluženou banku. To, že pak ještě navíc chce Erste jasně podhodnocenou nabídkou odírat komunální sféru mi přijde dost nefér. To, že nemají obce peněz nazbyt je jasné, ale prodeji hrubě pod cenou si k nim určitě nepomohou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 06. 2001 11:24)

27. 6. 2001 21:56

Vše je otázkou nabídky a poptávky, máte pravdu - řešení a pohledů na ně je mnoho. Ovšem (ať si o "šikovnosti" Erste myslíme cokoliv) jasné je, že zbavovat se těchto akcií teď je holý nesmysl. Je jasný plán zisku, jsou projekty na transformaci, které k němu povedou, je soukromý vlastník, který na tom má zájem (a akcionáži Erste mají dividendy velmi rádi, buďme jisti)->>>tak proč "rušit stavební spoření, když mi chybí peníze na svačinu" ? Situace (některých) měst není lehká, ale BEZ OHLEDU NA CENU, jakou dojednají, je to Pyrrhovo vítězství. A fakt je nakonec i to, že nechat se financovat bankou, ze které druhou stranou část zisku na mně utrženého dostávám zpět, má logiku. Alespoň to tak vypadá, co říkáte ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

2. 7. 2001 20:01 | CSrypatschek

Nemáte pravdu, žádná nabídka a poptávka, ale dle mého názoru vyděračská hrabivost "strategického" majoritního akcionáře. Celá záležitost je o to pikantnější, vzhledem k faktu KDO prioritní akcie vlastní, že právě ČS se dříve ráda pasovala do role důstojného nástupce a pokračovatele myšlenky historických kampeliček. Zvláště pak, když byl na obzoru nějaký ten klient z řad měst a obcí. Na druhou stranu je dobré, že Erste ( a tedy i ČS ) odhalila svoji pravou tvář, alespoň chápavý klient pozná, zač je toho loket a co může od ČS čekat. Ano, Erste je orientovaná tvrdě na zisk, vklady jí proto prostřednictvím ČS v žádném (!) případě jakoukoli (!)formou svěřovat přece nebudu. Zvažoval jsem sice otevřít si včas dlouhodobější pozici v akciích jako minoritní akcionář ČS, jsem rád, že jsem tak neučinil. Mám totiž oprávněný dojem, že v této zemi ( tedy za asistence naší vlády ) by se mi mohlo stát, že Erste po úspěšném výkupu od měst a obcí bude dividendy vyplácet právě a jen na prioritní akcie, ostatní běžní minoritní akcionáři ČS ostrouhají. To by tedy byl pro Erste kauf, nebo ne ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 06. 2001 21:56)

2. 7. 2001 20:55

Beru zpět svůj názor na Vaši objektivitu a odpovídám (stojíte-li ještě o jiný názor): K úvodu jen tolik: každá banka přece při obchodním jednání operuje svojí silnou stránkou - a tou historie ČS bezesporu je. Ano, ano, ano, "tvrdě na zisk" - a bude "hůře" ! To by však mělo těšit jak akcionáře, tak vkladatele. Ti první si chtějí ten zisk rozdělit (o nesmyslu s výplatou celého zisku na prioritní akcie se radši nebudeme šířit, že ...) a vkladatel má zase rád silné banky - žádnou, jejíž majitelé celý svůj zisk obětují na oltář úroků, neznám.... Pokud tedy nehodláte mít ve svém portfoliu akcie České spořitelny, Vaše věc (ovšem vzhledem k plánu zisku na příští léta by se o racionalitě Vašeho rozhodnutí dalo s úspěchem pochybovat).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CSrypatschek 02. 07. 2001 20:01)

30. 7. 2001 14:40 | franktres

Nevim co je na drzeni akcii od odluzene a prosperujici banky "sexy". Podle meho jak se divam na ostatni ceske penezni ustavy, CS by mela jit na uroven kolem minimalne 500 kc/share. Je to otazka casu a trpelivosti. Obce ktere nemaji penez nazbyt mohou pouzit akcie jako zastavu a pujcit si na ne penize, tak to aspon funguje na zapade. Muj dojem je, ze CS se snazi vyuzit neznalost obcanu ohledne financnich trhu, proste se snazi vratit do doby "privatizace" kde vycurani gauneri (Kozeny) skupovavali od neznalych babicek a dedecku "bezcene" kusy papiru... Zaver: ja bych osobne drzel prioritni akcie kdybych mohl, protoze jak prioritni tak i bezne? akcie musi jit nahoru, ovsem problem je stale jestli slaba ceska legislativa nedovoli CS/Erste nejaky podraz na akcionare. Aaale vstup do ES se blizi, a muj dojem je, ze doba podrazu uz minula.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 06. 2001 11:24)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Adam Walach

podnikatel, Walmark

Aleš Michl

ekonom

Adam Walach
ÚSPĚŠNOST
59,46 %

z 37 duelů
×
Aleš Michl
ÚSPĚŠNOST
86,96 %

z 23 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Obchodní společnost, Ordinální užitek, Sběrný dluhopis, daň z příjmů, příspěvek zaměstnavatele, penzijní připojištění, daňové odpočty, státní podpora, měřič spotřeby energie, transformované fondy, Peter Šťastný, adaptační období, Petra Slunéčková, ukončení živnosti, Báze, leasingový trh, ražba, dotaz

XXXXXXX1, 3AP4930, 1E111111, 2P70862, 5A03707

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK