Brno - Vytváření přesně určených ochranných pásem, v nichž by obchodní řetězce nesměly lákat zákazníky konkurence, by znamenalo nepřiměřené omezení práva na podnikání.
Omezení reklamy a podobných akcí konkurenčního řetězce se může týkat pouze pozemků, které řetězce přímo vlastní nebo provozují a slouží bezprostředně k podnikání. Rozhodl o tom Nejvyšší soud ve sporu dvou hobbymarketů - Hornbachu a OBI.
Soud odmítl stanovit přesné stometrové ochranné pásmo, kde by konkurence nesměla "kořistit" cizí klienty.
Šestiletý spor
V Česku ojedinělý spor dvou hobbymarketů, který soudy řeší už šest let, tak nyní ukazuje i dalším velkým obchodníkům v Česku, co všechno si v reklamě proti konkurenci mohou dovolit.
Celý spor vznikl v roce 2007, kdy Hornbach velkou kampaní, dárky a slevami přilákal k nově otevřenému obchodnímu domu v Olomouci tisíce lidí. OBI tam poslalo své brigádníky, jejich dodávka
…
Sdílejte článek, než ho smažem