Brno - Potěšit a motivovat zákazníky k dalším nákupům tím, že dostanou různé dárky zdarma, se podnikatelům nemusí vyplatit.
Dary jako jsou například dálniční známky zdarma nebo poukázky na nákup benzínu za 1000 korun se totiž podle verdiktu Nejvyššího správního soudu nedají uznat jako výdaje, díky kterým firmy platí nižší daně.
"Pokud by tomu tak bylo, došlo by k deformaci konkurenčního prostředí v tržní ekonomice," rozhodl soud v případě sporu podnikatele s Finančním ředitelstvím v Praze.
Daň měl doplatit
Podnikatel, který měl firmu vyměňující poškozená okna automobilů, svým klientům jako bonus nabízel zdarma dálniční známky nebo poukázku na nákup pohonných hmot za 1000 korun. Rozdávání dálničních známek a poukázek na benzin podnikatel označil za snahu potěšit své zákazníky a motivovat je dalším nákupům a odepsal si je z daní.
Sdílejte článek, než ho smažem