Berete si dnes hypotéku? Za pár let se vám kvůli státu může pořádně prodražit

Dluh českého státu rychle roste. Pokud s tím politici v dohledné době nic neudělají, odnesou to třeba lidé, kteří si dnes berou hypotéky za slušné úrokové sazby. Za pár let budou platit měsíčně o tisíce korun víc.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 12. 2009 7:44, MoB

Naši politici zatím předvádějí, že je jim bližší košile (nejbližší volby) než kabát (prosperita jednotlivce, fungování státu). Navíc ani po volbách se do ničeho neženou - beztak ani nevědí co a jak dělat, protože jsou to "jeden vedle druhého de*il nebo *l*eček" (J. Cimrman). Trest pro poslední generaci takto fungujících politiků je jasný: v drsnějších zemích končí po státním převratu u zdi, u nás těžko říct... Komunisti, kterých se to týkalo naposled, se jenom přesunuli do jiných struktur. Jak tak nad tím přemýšlím, je mi z našich politiků celkem zle. -- To už není názorový střet pravice a levice - to už je hádání se několika dementů. O názorech se ani mluvit nedá, jsou nestálejší než... hmm... něco hodně nestálého :)

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 12. 2009 13:02

Všechno není tak jednoduché jako Vy, Jano. A zkuste vzít svůj život do vlastních rukou.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 11 komentářů)

3. 12. 2009 12:24 | Kuba, Anče a Tajnej

Já jsem to tušil a vzal jsem si stavebko. Jeste jsem to neprostavel vsechno, ale vzal jsem si asi vic nez budu potrebovat. Prasknul jsem pul milionu do akcii a vyneslo mi to takovej ranec, ze se tesim na to, az tu bude inflace jako prase. Uver se zaplati inflaci. Nejlepe investovat do energetickych akcii, telekomunikaci apod, kde se jedna o nakladove, indexovane ceny, ktere tahnou inflaci nahoru. Dopucuji hedging uverem ze stavebniho sporeni s fixni sazbou 20 let, kterou mam 4.60%. Taky cihly sli dolu, brouseny porotherm o 35-40% a stavebni firmy ted zebraji o praci. Jsem rad za tuto dobu, kdy clovek co setril, vidi, ze se to vyplatilo. Magori s hypotekou za byt za 6-7 mega...jdete si to hodit. To neutahnete.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 12. 2009 8:15 | Mr. R.

Také mě hned napadlo kde autor přišel na to že budou státní dluhopisy méně rizikové než půjčky retailu pokud bude státní dluh narůstat současným tempem. Myslím si že je pořád ještě hodně bank, které jsou ochotné půjčit až do 80% LTV. Dvě banky údajně za určitých podmínek stále půjčí i 100% LTV. Jinak s Vámi souhlasím ve všem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2009 22:04 | maitland

Co se týče těch hypoték,tak s autorem článku souhlasím.Myslím ,že se hodně lidí nechalo nachytat a budou mít co dělat aby ty hypotéky zaplatili.Je jasné že sazby půjdou nahoru,ale platy nikoli,lidé zaplatí mnohem více ,než počítali.No a s těmi dluhopisy má autor taky pravdu.Ono je rozdíl,pokud dluží stát ,či jednotlivec.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2009 19:25 | Supa

to Alfa: bohužel kupců na státní dluhopisy je zdá se stále dost, já bych si dnes státní dluhopis nekoupil, čím vlastně stát ručí - pražským hradem nebo svobodou svých občanů??? to Jana: já jako zaměstnanec v soukromém sektoru jsem odevzdal již na jaře 5% platu,kolegové z minulé práce odevzdali 10%, říká se tomu solidarita s firmou a pokud to pomůže firmě přežít,tak se mi to vrátí v podobě stabilního příjmu v následujících letech, bohužel tato solidarita je u státních zašíváků pojem neznámí, vy máte stát pouze jako dojnou krávu a kvalita služeb ,kterou předvádíte je naprosto tragická !!!! Státní správa by měla zeštíhlit na min. 30 % svého stavu, přestat buzerovat občany a začít plně využívat fond pracovní doby , pak by také mohli platy jít nahoru,přesně podle hesla za dobrou práci dobrou odměnu !!!!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2009 16:36 | Jiří Bakkal

Já nevím že se takhle pořád rozčilujete, kdyby nás bylo víc tak bych šel udělat defenestraci a dosadil bych tam vysokoškoláky a lidi kteří se vyznají v ekonomice, to je podle mě jediné řešení co myslíte....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2009 13:02

Všechno není tak jednoduché jako Vy, Jano. A zkuste vzít svůj život do vlastních rukou.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2009 12:25 | ondra.novacisko.cz

Mám fixaci na 5 let. Za 5 let bude při cílení inflace 2% mít moje hypotéka reálně o 10% nižší splátku. Za 10 let to bude o 20%. Za tu dobu mi nominálně o stejnou hodnotu stoupne cena nemovitosti.
Pokud bude stát zadlužení řešit emisí nových peněz, dluh bude ještě víc klesat. Naopak krize způsobila, že hodnota dluhu reálně stagnovala a odhadni cena nemovitosti spíš poklesla.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2009 11:25 | alfa

"Vzhledem k tomu, že mezi investory patří především české banky , nebudou mít důvod půjčovat na koupi nemovitosti za nynější sazby, když stejné peníze budou moci vydělat na mnohem méně rizikových státních dluhopisech." Vážený autore s tímto naprosto nesouhlasím-proč si proboha myslíte, že státní dluhopisy jsou mnohem méně rizikové-mohli by o tom vyprávět ti co investovali do dluhopisů v Argentině, Islandu, nakonec i v USA (dnes je dolar papírek s kterým si ani nemůžete vytřít...... on barví...a je možno pokračovat... Je to všude stejné-bez ohledu na politiky (pravice, levice, koalice, opoziční smlouva-všichni akorát hrabou sami pro sebe a na normální lidi kašlou a zadlužují stát. NAOPAK- banky zjistily, že mnohem lépe je půjčit retailům (tedy drobným) 40-50000 Kč než 40-50 milionů radoby podnikatelům. Ty drobné dostanou snáze zpět. Stejné je to i u hypoték-nikdo s tím domem neuteče, banky Vám půjčí dnes tak maximálně 50-60% odhadní ceny (zdůrazňuji odhadní ceny) takže to mají jisté. A stát ten bude splácet pouze novými půjčkami.... TAKŽE CO JE RIZIKOVĚJŠÍ????
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2009 10:03 | Fana

Ti nás z toho vyhrabávat nebudou, to si buďte jistá. Vyhrabat se z toho budeme muset hezky sami, sami dopouštíme, aby nás stále takhle olupovali.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2009 8:16 | Jana

Pracuji ve státní sféře. Jsem nadšená, že z mého platu mi seberou 4 %. Ono se řekne, 4 %... co to je... pokud bych měla aspoň průměrný plat v ČR, který je něco nad 20 000, byla bych zticha. Bohužel tolik ani nemám... a nejvíc mě štve, že se ti, kteří mají nadprůměr ozvou a jim se nic nesebere a nakonec to zůstane na nás "obyčejných" lidech. A ještě ke všemu chtějí snižovat i mateřskou.... to je bomba... ono vyžít s tim málem s malym dítětem, které opravdu potřebuje spoustu věcí (plíny, sunar, oblečení nejmíň 6x do roka nové kvůli růstu, a spoustu dalších věcí), je opravdu náročné... Republika stárne, ale politici proti tomu nebojují... jim jde totiž o jejich peněženky a ty musí být pěkně tučné... A k tomu musí vyhrát volby... naslibují hory doly a po volbách ticho po pěšině... a před konáním dalších voleb se proberou a najednou musí něco dělat... Ať si snižují dluh republiky sami!!! Oni nás do toho průseru dostali, tak ať nás z toho vyhrabou...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2009 7:44 | MoB

Naši politici zatím předvádějí, že je jim bližší košile (nejbližší volby) než kabát (prosperita jednotlivce, fungování státu). Navíc ani po volbách se do ničeho neženou - beztak ani nevědí co a jak dělat, protože jsou to "jeden vedle druhého de*il nebo *l*eček" (J. Cimrman). Trest pro poslední generaci takto fungujících politiků je jasný: v drsnějších zemích končí po státním převratu u zdi, u nás těžko říct... Komunisti, kterých se to týkalo naposled, se jenom přesunuli do jiných struktur. Jak tak nad tím přemýšlím, je mi z našich politiků celkem zle. -- To už není názorový střet pravice a levice - to už je hádání se několika dementů. O názorech se ani mluvit nedá, jsou nestálejší než... hmm... něco hodně nestálého :)
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kratochvíl

producent a podnikatel

Miroslav Jansta

lobbista a podnikatel

Petr Kratochvíl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Miroslav Jansta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services