Samoobslužné pokladny už jsou i v Lidlu. Zatím na zkoušku

Jana Divinová | rubrika: Aktuality | 15. 2. 2022 | 16 komentářů
Zaplatit nákup u samoobslužných pokladen už mohou i někteří zákazníci řetězce Lidl. Pilotní projekt spustil zatím v jediné prodejně: na Olbrachtově ulici v pražské Krči.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 2. 2022 11:07, cmnl11

Hlavně aby to nedopdlo jako v Tescu, kde vás zoufale malým počtem otevřených pokladen s permanentní frontou (1-2 na celý obchoďák) tlačí k použití těch samoobslužných.

+16
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 2. 2022 17:26, czhunter

Vím o tom - ale co je mi známo, zatím je tam je dost omezený výběr zboží (právě třeba nic, co by nebylo balené a zvážené předem), takže je to spíš takový "proof of concept" - pokud tedy nechceme zahltit svět dalšími miliardami tun plastu.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 16 komentářů)

27. 2. 2022 10:47 | Alena

Nepodceňujte Čechy, Češi nejsou blbí. A když už píšete o Češích, tak se píše velké písmeno. Takže zde je otázka, kdo je blbý, zda Češi nebo je zde otázka, zda autorka svého příspěvku? Zjevně nechápe Lucie systém, jak to v obchoech chodí.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 2. 2022 10:41 | Alena

Nevidím žádný problém se samoobslužnými pokladnami. Raději jdu k samoobslužným pokladnám než do fronty ke klasickým, kdy pak musím zkontrolovat položky, občas se stane, že je něco naúčtováno špatně. U samoobslužné hned vidím cenu každého skenovaného zboží. Platba kartou je bezvadná a obchodník za každou naší platbu platí určité procento poskytovateli terminálu, takže není pravda, že z nás zákazníků má obchodník nějaký profit. Málokdy potřebuji poprosit obsluhu u samooblužné pokladny, a to jsem seniorka přes 75 let. Snad jedině pro o dost starší seniory, kteří nejsou vybaveni elektronikou, ať už chytrým mobilem, kterým se dá dobře platit a nevyznají se, tak mají možnost jít ke klasické pokladně. Takže nikdo nikoho k ničemu nenutí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 2. 2022 16:10 | Franta

Ale obchod vas nuti je pouzivat. V Tescu kde chodim maji 10 normalnich pokladen a pouze 1 nebo 2 jsou otevrene a to ve spicce a zbytek lidi se musi obslouzit u samoobsluznych kterych maji 14. Obchod neinvestuje penize na rekonstrukci + nakup 14. pokladen jen proto, aby jste mela moznost ji pouzit. Budete nucena ji pouzit nebo mrhat 10 minut ve fronte u normalni pokladny.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 2. 2022 12:40 | Jana

Citace - Lucie Šumperk / 15.02.2022 18:23

Tak to jsem zvědavá, kdy budeme dostávat i část výplaty pokladních když budeme jejich náplň práce dělat za ně. Chtějí ušetřit platy za zaměstnance, tak proč to blbí češi nebudou dělat za pokladní a ještě zadarmo.

Nikdo vás nenutí dělat to za pokladní - je to jenom možnost pro toho, kdo chce ušetřit čas. Jako jinde ve světě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 2. 2022 18:23 | Lucie Šumperk

Tak to jsem zvědavá, kdy budeme dostávat i část výplaty pokladních když budeme jejich náplň práce dělat za ně. Chtějí ušetřit platy za zaměstnance, tak proč to blbí češi nebudou dělat za pokladní a ještě zadarmo.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 2. 2022 17:26 | czhunter

Vím o tom - ale co je mi známo, zatím je tam je dost omezený výběr zboží (právě třeba nic, co by nebylo balené a zvážené předem), takže je to spíš takový "proof of concept" - pokud tedy nechceme zahltit svět dalšími miliardami tun plastu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 2. 2022 16:56 | Karel

Citace - czhunter / 15.02.2022 15:32

v budoucnu bude nejspíš plně automatické
Plná automatizace již také funguje, ale zatím je dost drahé takto obchody vybavit, tak rozšíření bude nějakou dobu trvat. Samoobslužné pokladny nebo skenování přímo mezi regály, to beru jako takový mezistupeň na snažší zvyknutí na plnou automatizaci. https://www.youtube.com/watch?v=2t9LnBZndyI
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 2. 2022 16:50 | gustav

Dejte slevu 10% a budu o tom uvažovat, jinak za co si platim pokladní.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 2. 2022 15:32 | czhunter

Tak tam jde hlavně o něco jiného než "ušetření za pokladní".
Jde o aplikování poznatků behaviorální ekonomie - celý ten proces "markování" dnes trvá dlouho (i když už se samozřejmě pracuje na tom, aby se dělalo průběžně - ať už jako v Globusu "ručně", v budoucnu bude nejspíš plně automatické).
Trvá to dlouho když čekáte ve frontě u pokladny, a trvá dlouho i když si to děláte sám u samoobslužné pokladny.
No ale v tom druhém případě je ten proces zábavnější (prakticky "gamifikovaný" - a určitě by to šlo dotáhnout i mnohem dál), takže to celé subjektivně uběhne rychleji než stání ve frontě u pokladny a to i když to trvá stejně dlouho, možná i dýl a je s tím víc práce.
To zlepšuje zákaznickou zkušenost (user experience - UX) a lidé se víc vracejí.
Hezky o tom píše třeba Dan Ariely.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 2. 2022 15:23 | czhunter

Ano, souhlasím, textové vyhledávání používám téměř 100%.
Problém je, že si člověk musí pamatovat, ve kterém obchodě se ta stejná věc jmenuje "loupák" a ve kterém "makovka" atd.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 2. 2022 13:33 | Karel

Citace - Alonzo / 15.02.2022 12:30

Nesnáším, jak nás jako zákazníky firmy nuti dělat veci dříve obsažené v ceně a placenou praci jinych. Dostaneme tedy slevu za jejich usetrene pokladni? A za otravne zdlouhave manipulovani s obtiznymi polozkami jako pecivo, ovoce nebo i jen zlevnene potraviny, kvuli cemuz vzdy stejne musim volat obsluhu. A pak jeste to urcovani, kam ma co odkladat. Utrpeni!
Nikdo nikoho nenutí. Stále máte na výběr klasickou pokladnu. Řekl bych, že ušetřené peníze za pokladní už je obsažena v ceně pro všechny, podobně jako zákazníci platící kartou nedostávají slevu za to, že obchodům šetří náklady s hotovostí. Co se týče toho pečiva a ovoce, tak některé jsou balené a mají svůj EAN. Některé ne, ale těch pár vteřin klikání na obrazovce mi nepřipadá jako problém. Se zlevněnými produkty v Albertu problém nemám, jen se tam načte jiný kód. V Penny Marketu musí nejdříve naskenovat původní kód a poté slevový kód a to je oser. Že to mnoho lidí v pohodě využívá, jen Vám a pár ostatním lidem dělá problémy to používat, tak problém nevidím na straně samoobslužných pokladen, ale u Vás.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 2. 2022 13:22 | Karel

Citace - czhunter / 15.02.2022 10:39

aby se furt nemuselo všechno hledat v menu.
Nevím jak ostatní obchody, ale Albert má na samoobslužných pokladnách vyhledávání podle textu, tak si ten produkt vyťukám na klávesnici. Souhlasím ale, že AI rozpoznávání podle obrazu s korekcí třeba výběru odrůdy jablek, by bylo lepší a někde jsem četl, že už to supermarkety plánují.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 2. 2022 12:30 | Alonzo

Nesnáším, jak nás jako zákazníky firmy nuti dělat veci dříve obsažené v ceně a placenou praci jinych. Dostaneme tedy slevu za jejich usetrene pokladni? A za otravne zdlouhave manipulovani s obtiznymi polozkami jako pecivo, ovoce nebo i jen zlevnene potraviny, kvuli cemuz vzdy stejne musim volat obsluhu. A pak jeste to urcovani, kam ma co odkladat. Utrpeni!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 2. 2022 11:43 | Tomáš_Marný

Pokrok holt nezastavíš. Za chvíli si v hypermarketu budeme muset upéct sami chleba a pak ho jen zaplatíme u samoobslužné pokladny. BTW že jsem tyhle vymoženosti neviděl třeba v Germanistánu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 2. 2022 11:07 | cmnl11

Hlavně aby to nedopdlo jako v Tescu, kde vás zoufale malým počtem otevřených pokladen s permanentní frontou (1-2 na celý obchoďák) tlačí k použití těch samoobslužných.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 2. 2022 10:39 | czhunter

Lidl má výhodu v tom, že většinu prodávaných produktů si nechává vyrábět - proto si na ně nechá natisknout obrovské EAN kódy (stejně to dělá třeba Tesco u svým jménem brandovaných produktů).
Ne takové ty malé prcky, které je těžké nascanovat, protože značkový výrobce nemá zájem jim věnovat velkou plochu.
Ještě by bylo super, aby při věcech k vážení (ovoce, zelenina) a pečivu už používali kamery + AI rozpoznávání obrazu (samozřejmě s možnou korekcí výsledku), aby se furt nemuselo všechno hledat v menu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Do Česka letos zamířilo dvacet nových značek obchodů a služeb. U některých se budete divit,...více

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Posledního června si Jiří Rusnok sbalí diplomatku a v červenci už do práce nepřijde. V...více

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Doporučujeme

OnlyFans mění pravidla pornoprůmyslu. Miliardový byznys zlákal i Čechy

OnlyFans mění pravidla pornoprůmyslu. Miliardový byznys zlákal i Čechy

Internetová firma Fenix International Limited vznikla teprve v roce 2016. Za dva roky...více

Vysvědčení si zaslouží pozornost, nemusíme však chválit ani trestat, radí psycholožka

Vysvědčení si zaslouží pozornost, nemusíme však chválit ani trestat, radí psycholožka

Už na konci ledna přinesou děti ze školy hodnocení své půlroční školní práce. Pro někoho...více

Šejkové dál dobývají fotbalový svět. Ronaldo jim nestačí

Devět z dvaceti klubů s nejvyššími příjmy má investory nebo sponzory ze zemí Perského...více

Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále

Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále

Ak dbáte na zdravý životný štýl, informácie o nebezpečných produktoch by nemali uniknúť...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Dlouhý

exministr a ekonom

Mojmír Hampl

viceguvernér ČNB

Vladimír Dlouhý
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Mojmír Hampl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.