Minimální důchod a bonusy za děti. Reforma podle Jurečky

Jiří Hovorka | rubrika: Rozhovor | 11. 4. 2022 | 220 komentářů
Nová důchodová komise má tentokrát pracovat rychle. Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka chce mít kompletně hotovo už v příštím roce. Do penzí chce dostat zásluhovost za výchovu dětí nebo mezigenerační solidaritu. To má zvýšit i příjmy. Zvyšovat daně pak nebude třeba, vysvětluje v rozhovoru pro Peníze.cz.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 4. 2022 6:48, neuvedeno

Jsem zvědav, co se bude dít, když se schválí doba pojištění na dobu 25 let, jaká bude věková hranice odchodu do důchodu. Co ti lidé budou dělat. A jak budeme odměněni my, kteří máme odpracováno 43 let a povinných 35 let dobu pojištění. Jak budeme my odměněni. Jedni budou dřít do úmoru a někdo se bude poflakovat a jen brát peníze.

+1222
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 4. 2022 7:08, Fil

Dobrý rozhovor, autor se orientuje.

-224
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 220 komentářů)

12. 4. 2022 20:20 | Pag

Citace - RichardFuld / 12.04.2022 10:17

To kolik odpracujete let má velmi zásadní vliv na výši důchodu. Současně platí, že nárok na důchod Vám vznikne až v důchodovém věku, nikoliv po odpracování 25 let.
Nicméně máte pravdu, že pro některé bude výhodné odpracovat jen 25 let a zbytek života se flákat s jistotou, že budou mít minimální důchod. Tomuto přístupu těch 35 let bránilo více. Nicméně snížení na 25 let je zaváděno kvůli těm, kteří např. dlouhodobě pečovali o své rodiče apod., takže nemohli těch 35 let odpracovat, ani kdyby moc chtěli. A je spousta dalších případů, jako je třeba dlouhodobá pracovní neschopnost atd.
Nesmysl, hlavně je to kvůli podnikatelům a živnostníkům, kteří si, na rozdíl od zaměstnanců, sami stanovují výši odvodu na důchod, a protože si platili minimum, měli nízké důchody. A ODS se o své voliče postará i když odrbe zaměstnance.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2022 19:50

Citace - jana / 12.04.2022 19:40

chápu,že důchody se vypočítávají dle odpracovaných let a dle výděku.To si myslím,že je v pořádku.CO už ale nechápu je ,že se přídává na důchodech v procentech ,což znamená,že ten kdo má vyšší důchod dostane samozřejmě větší částku peněz.Pochopitelně se nůžky mezi malým a velkým důchodem budou stále rozevírat.Což určitě není v pořádku. A ještě jedna poznámka.Bonus 500kč k důchodu za vychované dítě.Podle návrhu vlády tyto peníze nedostanou ženy,které jsou X let např.v invalidním důchodu.To přeci není spravedlivé.
Vypočítává se samozřejmě z odpracovaných let. Taky, ale z výše odvedených peněz. Vám by se líbilo kdybyste ze svého platu odvedla více než ostatní a následně jste oba měli stejný důchod?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2022 19:45 | eva

plně s vámi souhlasím
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2022 19:43 | eva

plně s vámi souhlasím
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2022 19:40 | jana

chápu,že důchody se vypočítávají dle odpracovaných let a dle výděku.To si myslím,že je v pořádku.CO už ale nechápu je ,že se přídává na důchodech v procentech ,což znamená,že ten kdo má vyšší důchod dostane samozřejmě větší částku peněz.Pochopitelně se nůžky mezi malým a velkým důchodem budou stále rozevírat.Což určitě není v pořádku. A ještě jedna poznámka.Bonus 500kč k důchodu za vychované dítě.Podle návrhu vlády tyto peníze nedostanou ženy,které jsou X let např.v invalidním důchodu.To přeci není spravedlivé.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2022 19:09 | Ivana Písaříková

Chci se zeptat když se ve stáří budu starat o své rodiče taky půjdu dříve do penze? Pokud se stará někdo o člověka s demencí je více sedreny než člověk který vychoval 5 děti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2022 18:23 | Vladimír

Myslíte i na zvýšení příspěvku na péči a mobilitu
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2022 17:21 | Janik

Jak k tomu přijde člověk, který nemá dítě,že je nemocný.Sám pracuje celý život, a když má odpracovaných 27 let, a nová vláda mu sebrala plný ID, i když se jeho zdravotní stav zhoršil, dostal ID 1.st. Vláda změnila tabulky....., a k tomu nově musí mít 35 let pojištění. Tak je na starobním důchodu proti flákačum,a výrobcům dětí odsouzen k živoření. Buď fit......!!! Styďte se
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2022 16:48 | A jak to uděláte?

Spořila jsem na stáří. Dle rady investovala do fondů a teď jsem minus 150 tis. Vy si myslíte, že spoření do pilíře bude vydělávat nebo ho někdo nevytuneluje? Zrovna vládnoucí strany jsou na to odborníci
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2022 16:35 | Marie

Ti, kteří budou pracovat kratší dobu, určitě budou mít důchod nižší.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2022 16:26 | Richard Fuld

Smyslem valorizace je udržení kupní síly důchodu vzhledem k inflaci a k růstu mezd v ekonomice.

Ti co mají vysoké důchody, dostali "po hřbetě" už v okamžiku výpočtu toho důchodu. Proč by měli být dále ještě pravidelně "biti" prostřednictvím nefunkční valorizace?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2022 16:21 | Richard Fuld

Citace - David / 12.04.2022 15:01

No to je fakt reforma!!!Je mi 43, pracuji od 18let.Mám splněno!Přesně 25 let pojištění.A co ted??? Do 65let se poflakovat s netáhlama?Nebo dál sponzorovat tuhle vládu komediantů? Bože, bože...

Jestli tuhle otázku myslíte vážně, pak zřejmě máte opravdu velký problém. :-)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2022 16:18 | Richard Fuld

Takto jsem ten Váš příspěvek nechápal. Pokud máte na mysli restriktivní změny v důchodovém systému, jako je např. nezapočítávání doby studia, tak tady Vám musím dát zapravdu. To se mi také velmi nelíbilo.
Důchodový systém by měl být dlouhodobě stabilní a předvídatelný.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2022 16:02 | Ondrej

A z čeho máme šetřit na důchod potom co zaplatím nájem splátku zabyt a energie. Potom cesta do práce a zpět minimum jídla a z čeho mám spořit na důchod?!
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2022 15:51

Mluví se o Husákových dětech.Proč byl boom mnoho dětí. Jednoduše vzal jsem si pujčku na družstení byt za 1procento kterou jsem splácel od roku 1977 do roku 2000 měl jsem s manželkou 2 děti a vzal jsem si 35000kč na nábytek po každém dítěti mě stát umazal 15 tisíc když jsme měli 2dítě dalších 15 tisíc.Takže jsem 5 tisíc splácel po 200kč asi 2 roky,2 měsíce a věřte že nám zbylo s manželkou dost peněz na zábavu.Jsem rád že jsem poznal dobu Husákových dětí.Jsem apolitický takže tento příspěvek nemá žádné politické přirovnání.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2022 15:36

Duchodci kteří mají přes 20 tisíc mají žaludky zvyklé na jiné jídlo.Je věru směšné po výpočtu duchodu do toho plést zásluhovost.Ta byla již zohledněna při výpočtu duchodu.Když je inflace tak je stejná pro všechny stejně plést do toho zásluhovost je nekorektní.Když 5000kč či jinou částku tak pro všechny stejně.Nikdo se nepozastavuje nad výsluhovostí po 15. V tom bychom si měli brát příklad zUSA.A ne aby estebák po 12 letech od roku 1993 měl větší duchod než pracovník který odpracoval 35 let. A on od té doby již nepracoval protože když šel do duchodu tak mu byla přiznána forma výsluhovosti plusvšechny inflační příplatky od doby 1993.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2022 15:19 | Peta antony

Nevidím duvod proč nedostat duchod po 25 letech bude odpovídat době odchodu do duchodu na druhou stranu kdo chce pracovat a má odpracováno 43 let tak by měl duchod tomu odpovídat a ne že dostane za jeden rok usměvné peníze x 8 let. Kdo má odpracováno 35 let měl by dostat duchod který pokryje náklady něco v paritě minimální mzdy pokud toto nebude stanoveno tak se vždy budou rozevírat nužky až k bezdomovectví...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2022 15:14

Citace - David / 12.04.2022 15:01

No to je fakt reforma!!!Je mi 43, pracuji od 18let.Mám splněno!Přesně 25 let pojištění.A co ted??? Do 65let se poflakovat s netáhlama?Nebo dál sponzorovat tuhle vládu komediantů? Bože, bože...
A teď si vezměte, že jsou lidé, co mají odpracováno 40 let, v náročné profesi k tomu a vzhledem k věku stále nárok na důchod nemají.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2022 15:02 | Petřík

Péče o blízkou osobu se počítá jako 100 % odpracovana doba pro výpočet důchodu. Je nutné neopomenout, aby osoba, o kterou pecujete, měla přiznán 2. až 4. stupeň závislosti, neboli příspěvku na péči. Vše doložit rozhodnutím a doba bude započtena v plném rozsahu. Výdělek pro výpočet důchodu se vypočítá z let před počátkem péče o potřebnou osobu. Mám os. zkušenost z 8mi let péče před odchodem do důchodu, bezproblémové.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2022 15:01 | David

No to je fakt reforma!!!Je mi 43, pracuji od 18let.Mám splněno!Přesně 25 let pojištění.A co ted??? Do 65let se poflakovat s netáhlama?Nebo dál sponzorovat tuhle vládu komediantů? Bože, bože...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Zámečník

ekonom

Jiří Paroubek

politik

Miroslav Zámečník
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Jiří Paroubek
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services